תמונה ממאגר Shutterstock
תמונה ממאגר Shutterstock

העונג כולו שלכם: סקסולוגים מומלצים במרכז

מיניות ואינטימיות הם בין התחומים הכי מסקרנים, אך לא מדוברים שיש. הסקסולוגים הם אלה שייקחו אתכם לטיול מסקרן בנבכי המיניות האנושית, ינפצו לכם מיתוסים ואלי אפילו יגרמו לכם לצחוק, על הדרך. הכירו כמה סקסולוגים מומלצים באזור המרכז

פורסם בתאריך: 17.7.19 13:14

שלי פסטרנק כץ

איך מגיעים מלהיות הילדה הביישנית בכיתה לזו שעומדת מול מאות אנשים בהרצאה ומנפצת מיתוסים על מיניות, על זוגיות ואינטימיות? מסתבר שהדרך לא כל כך מורכבת, רק צריך ללמוד להקשיב. "הייתי ילדה די ביישנית, עד שבגיל 13 הצטרפתי לחוג תאטרון של בימת הנוער ברחובות" מספרת שלי פסטרנק כץ, סקסולוגית "וזה פתח לי צוהר של אומץ. במהלך לימודי באוניברסיטת חיפה, בהם למדתי סוציולוגיה ותאטרון, הצטרפתי גם לשורת השחקנים של תאטרון חיפה. שם, מאחורי הקלעים, נחשפתי להמון שיחות על זוגיות, על התאהבות כשחקן, על איך משדרים תשוקה לאדם על הבמה כשבבית נמצא האהוב האמיתי. גם בחיי הפרטיים, בכל מפגש חברתי, הייתי מוצאת את עצמי מנהלת שיחות מעמיקות על הנושאים הללו של זוגיות ומין. כסטודנטים צעירים היינו מוצאים את עצמינו במפגשי חברים בסוף היום, בונים סצנות בנושאי זוגיות ויחסים ומנהלים שיחות ערות על מיניות וההשלכות שלה על חיינו. כבר אז הבנתי שאני רואה את הדברים באופן מאד פתוח, מכיל ולא ביקורתי ושקוסם לי להעמיק בנושא כדי לעסוק בו באופן מקצועי".

ליצור שיח אמיתי

בזכות העניין שהתעורר בה, הלכה שלי, כיום נשואה ואם לארבעה ילדים, ללמוד קורסים על מיניות ומגדר, קורס על הורות וזוגיות במכון אדלר ומגוון רחב של כנסים בנושאים הללו ברחבי הארץ, אותם היא ממשיכה לפקוד עד היום. "כבר בשנת 2000 הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים" אומרת שלי. "והחלטתי שאני רוצה להעביר את הידע שצברתי באופן שיהיה נגיש, משעשע ונינוח. הרגשתי שהמקום הכי נכון לבחור בו זה ערבי נשים ומסיבות רווקות, היה בי צורך להעביר את השיח האמיתי והפתוח לנשים. ראיתי שנשים לא מספיק פתוחות עם עצמן ולכן מושכות אליהן זוגיות שלא מתאימה לצרכים שלהן, וכשהבנתי שיש בי היכולת ליצור שינוי מהותי שיוביל נשים רבות ללמוד מיניות נוכחת, הדרך להנחיית מסיבות רווקות כבר הייתה מובטחת. חברתי גם לחנות צעצועי מין, הבאתי איתי אביזרים וכבר מהמסיבה הראשונה, השמועה פשטה כמו אש בשדה קוצים, זו המליצה לזו, נוצרו שלוחות באזורים אחרים ובחבורות אחרות ומהר מאד הבנתי שאני בשליחות שלי. לאט לאט הבנות התחילו לומר לי 'בעלי חייב לשמוע אותך' והבנתי שהגיע הזמן להעביר את הידע גם לגברים, והפתיע אותי כמה אנשים היו מעוניינים לקחת חלק במפגשים האלו. באגף הגברים הזמינו אותי באותה תקופה בעיקר למסיבות רווקים מתחום ההייטק, קיבוצניקים, וגברים שמחפשים משהו קצת אחר ולא את הסטנדרט של חשפנית במסיבת רווקים. באחת הפעמים אפילו הוזמנתי למסיבת רווקים שאורגנה לבעל העתידי על ידי הכלה, שחששה שתהיה חשפנית במסיבה. משם המשכתי למסיבות מעורבות של גברים ונשים וגם לאירועי עובדים".

מה קורה בהרצאה?

את ההרצאות מתאימה פסטרנק לאופי הקהל. "כשאני עושה הרצאה מול עובדים" אומרת שלי "חשוב לי מאד לא ליצור טיפה של מבוכה, הרי האנשים האלה עוד צריכים לעבוד אחד עם השני. אני מדברת באופן כללי על איך משאירים תשוקה בחיים, איך לחיות ממקום של לעשות מה שטוב לנו, איך בוחרים פרטנרים נכונים וממגנטים אלינו את הזוגיות האידיאלית, ואיך מתוך כל זה הופכים להורים טובים יותר, עובדים טובים יותר. בשנים האחרונות אני מוזמנת להרצות על מניעת הטרדות מיניות במקום העבודה ומעבירה הרצאה מרתקת בנושא ומשלבת בין לבין גם את הקטעים היותר קלילים שהופכים הרצאה חשובה ויעילה לערב של גיבוש חברתי.
מכיוון שאני מגיעה מרקע של משחק, ההרצאות שלי הן סוג של מופע משעשע ומעורר תשוקה, אני סוקרת רבדים מעניינים בחיי זוגיות, אני מגיעה כדי לשבור מיתוסים, לפתוח את הראש וליצור התרעננות. הקהל הוא שותף פעיל בהרצאה והיא מאד אינטראקטיבית, אני מתחילה עם משחק הכרות משעשע, עוברת למשחק טריוויה קליל ומחלקת נקודות לעונים נכונה, המכונות אצלי נקודות ג'י, וכמובן שכולם רוצים לאסוף כמה שיותר. המטרה שלי היא שאנשים יחשפו לדברים שהם אולי לא חשבו עליהם. אני זורקת טיפים מגניבים לשמירת האש בזוגיות, והכי אני אוהבת לראות שקמה מישהי שמודה שהיא מיישמת את הטיפ הזה, ואני רואה איך הגלגלים של כל אלה שהיו סקפטים לפני רגע, מסתובבים, וקולטים שאני לא מדברת על דברים לא הגיוניים, עובדה שאותה אחת מהחבר'ה או ממקום העבודה אומרת שהטיפ הזה לגמרי עובד לה בבית. מסתבר שאפילו שיתופים פשוטים כאלו, נותנים לאנשים לגיטימציה לנסות בעצמם. אני מעודדת אותם להעיר את הניצוץ".

לצד העבודה בהרצאות ובמסיבות, עובדת שלי עם נוער בבתי ספר לחינוך למיניות בריאה וגם מטפלת בקליניקה בשני אזורים בארץ בטיפולים פרטניים עם אנשים שמעוניינים לעבור תהליכים בתחום המיניות והזוגיות.

ליצירת קשר והזמנת הרצאה או טיפול פרטני:

שלי פסטרנק כץ
כתובת הקליניקה: שדרות מוריה 1 חיפה, אבן גבירול 133 תל אביב
טלפון
קישור לאינסטגרם
קישור לפייסבוק
קישור לפייסבוק עסקי

שלי פסטרנק כץ. צילום: מיכל אביב

שלי פסטרנק כץ. צילום: מיכל אביב

 


בלי סודות – גל מרון, יועצת זוגית, אישית וסקסולוגית

הבושה יכולה להרוג את הזוגיות. היא פוגמת בביטחון העצמי, עלולה למנוע מכם מלממש את עצמכם ולהפוך את החיים הטובים למשעממים. וכל זה, רק כי אתם יודעים שיש לכם בעיה, אבל חוששים להודות בה. גל מרון, יועצת זוגית, אישית וסקסולוגית, מציעה לכם לשים את המבוכה בצד, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי, ולהיחשף לכל הסודות שמסתתרים גם בחדר המיטות.

גל מרון מאז ומתמיד חקרה את תחום המיניות והסתקרנה לגלות מה עומד מאחורי מה שמפעיל אותנו כיצורים מיניים. אולם, בעוד רבים מאתנו נמנעים מלדבר על הנושא בפומבי, היא החליטה לעשות מזה מקצוע.

בתום שירותה הצבאי טסה גל לאמסטרדם בתקווה ליהנות מהחופש, להשתחרר קצת ואולי גם למצוא שלווה. התכנון המקורי היה לשלושה חודשים, אבל הפך מהר מאוד לשלוש שנים. היא לא חיפשה קריירה מקצועית, אבל כנראה ששם פגש הגורל שלה את המזל. אחרי שהסתובבה במתחם החלונות האדומים, ראיינה את נשות המקצוע ודיברה עם התושבים היא פגשה בבית קפה קטן סקסולוג שסגר לה את הפינה. היא כבר ידעה – זה מה שהיא רוצה לעשות.

גל חזרה הביתה, ארזה מזוודה ושבה להולנד לשלוש שנים של לימודים מפרכים שגילו לה את רזי המקצוע. עם חדווה בעיניים, רצון להעמיק עוד בנושא ולהעביר את הבשורה הלאה היא חזרה ארצה.

בהמשך היא למדה גם ייעוץ זוגי, ייעוץ למיניות ותשוקה וגישור, ניהלה והדריכה במרכז להסברת מיניות האדם, העבירה הרצאות באירועים אישיים ועסקיים ולבסוף פתחה קליניקה במרכז ת"א.

בקליניקה היא מקבלת זוגות, נשים וגברים שהתקשורת המינית הקלוקלת משפיעה ישירות גם על התקשורת שלהם אחד עם השנייה. ועם ניסיון של למעלה מ-20 שנה נראה כי אש הסקרנות וההנאה שהוצתה אי שם באמסטרדם עדיין בוערת בה באותה עוצמה, ואף יותר.

גל מרון .צילום: אבשלום לוי

למי מתאימים השירותים שאת מציעה?

"למגוון רחב מאוד של בעיות המשפיעות ישירות על איכות החיים וחיי היומיום. זוגות שנמצאים במערכת יחסים ורוצים לרענן אותה. מערכות יחסים שנתקעו בגלל קצר בתקשורת המילולית או הפיזית הגורמות לתקשורת לקויה בין אחד לשנייה. אנשים שרוצים להכניס קצת פלפל ולשפר את חיי המין שלהם. נשים שחוו התעללות, פגיעה מינית או עברו טראומה בעבר שאת ההשלכות שלהן הן חוות עד היום. אנשים עם דימוי עצמי נמוך. כאלה שלא יודעים לחזר או שמאוד רוצים להיות מחוזרים. גברים עם חרדת ביצוע או שפיכה מהירה ועוד המון נושאים בהם אני יכולה לעזור. תמהיל הלקוחות שפונים אליי הם דתיים, חילוניים, חד מיניים, זוגות טריים, כאלה שנשואים כבר שנים, גברים ונשים. אין אחד כמעט שזה לא נוגע בו או אצלו. אחרי הכל, חלק גדול מאוד מהחיים שלנו מוקדש לנושא המיניות, והוא אחת מהסיבות שאנחנו מחפשים קשרים זוגיים וחברתיים. הרי כולנו יצורים מיניים בבסיסנו. אנחנו כמעט היצורים היחידים שמקיימים יחסי מין גם לשם הנאה ולא רק לשם התרבות. וכאשר כזה חלק עצום מההווי שלנו פגום או לא תקין הוא משפיע עלינו הרבה יותר ממה שלפעמים אנחנו מודים. בעיות אלו חוצות מגדרים".

מה את יכולה לומר למי שרוצה לפנות אלייך, אבל מתבייש?

"אני מאמינה שכל אישה וגבר ראויים להיות מאהבים מסופקים ומפנקים. לכל אחד יש את הזכות להגשים
את הפנטזיות שלו, לשפר את הביטחון העצמי, להתקרב ולהתאהב מחדש. מי שיש לו בעיה מודע לכך ולא צריך סימני אזהרה מקדימים, אבל מחסום הפחד כן יכול למנוע ממנו לחיות חיים מלאים. אני כאן כדי להגיד שיש לי את הסבלנות, הידע, הניסיון והיכולת להיות שם עבורם ולעזור להם להשיג את זה. ואני עושה את זה בצורה עדינה, עם המון פתיחות ושמירה על חיסיון, בלי שיפוטיות או חדירה לפרטיות. כל מטרתי היא הרצון לשנות. אז לפני שאתם מוותרים על עצמכם או על הזוגיות שלכם, בטוחים שאי אפשר לתקן או להשלים עם גזירת הגורל, תבקשו עזרה. כי יש מה לעשות. נכון, זו עבודה קשה אבל התמורה שלה מתגמלת לכל החיים. אם כבר בחרתם בעצמכם, אם כבר באתם במטרה לנצח את הפחד או את
הקושי אז תלכו על זה עד הסוף. השאירו את החששות והמבוכה בצד ותגיעו אליי. אני כבר אוכיח לכם
ששווה להישאר".

איך מתבצעת העבודה בפועל?

"התהליך מתחיל משיחה טלפונית לשם היכרות ראשונית והדילמה/בעיה בגינה פנו אליי. אם זה זוג, אני בדרך כלל מדברת עם האישה לבד ועם הגבר בנפרד כדי לתאם ציפיות ולהבין מה מפריע אצל כל אחד מהם. לאחר מכן נקבעת פגישה בקליניקה במהלכה אנחנו מפרקים את הבעיה לגורמים, כדי שנוכל לטפל בכל שלב ושלב. במקרה של זוגות הטיפול הוא ביחד, לאחר מכן בנפרד כשכל אחד מהם מקבל שיעורי בית, ובהמשך הם חוזרים לתרגל יחד את מה שלמדו. בתום כל פגישה אני מציידת את הלקוחות בתרגולים מעשיים ופרקטיים אותם הם צריכים לעשות גם בבית וגם בחוץ, ועוברת איתם על התוצאות. לדוגמה, אם האישה מתלוננת שבן הזוג שלה ביישן מדי ולא יודע לחזר אני מדריכה אותו מה הוא צריך לעשות כדי לשבור את המחסום. אומרת לו להכין לה קפה בבוקר ולכתוב פתק בו הוא אומר לה שהוא אוהב אותה ושהיה לו כיף לחבק אותה אתמול בלילה. או כדי לשבור את השגרה אני ממליצה להם לעשות ג'קוזי ביחד, לקבוע חופשה בצימר. אני נותנת להם כתובות ומדריכה אותם מה לעשות ומתי.

"דוגמה נוספת היא קופסת המשאלות. הזוגות יושבים בלילה במיטה, שולפים שאלות ועונים בכנות. חושפים את האני הפנימי שלהם. אופציה נוספת היא מעגל ההסכמה במהלכו הזוגות אומרים אחד לשני מה הם היו רוצים לעשות או לקבל והצד השני צריך למלא את הבקשה במשך כמה דקות. העיקר הוא להקדיש תשומת לב לצד השני, להתחבר אליו, לקלף את השכבות, לשבור מחסומים ולבסוף לרצות האחד את השנייה. לכן, אין גם ממש פרק זמן מוגדר לטיפול. הוא יכול להיות בין כמה מפגשים בודדים לכמה שנים. אם בהתאם לבעיה או אם בתחזוקה שוטפת. בדיוק כמו שהולכים לפסיכולוג.

"בנוסף, אני מעבירה גם הרצאות ואירועים, מפגשים קטנים ואירועים גדולים, ערבי זוגות, ערבי נשים, ימי הולדת למבוגרים, מסיבות רווקות בבתים פרטיים בכל הארץ. כמו כן, אחת לכמה שבועות, אני מקיימת בקומה העליונה של הקליניקה שלי אירועים פתוחים. מניסיון של שנים למדתי שאחד המפתחות החשובים ביותר בכל מה שקשור לסקס וזוגיות הוא לשמור על הקלילות. בהומור וצחוק אפשר להשיג המון. כשאנחנו צוחקים, משתחררים אנדורפינים שעוזרים לנו להיות רגועים יותר, חייכניים יותר, להפנים יותר וליהנות הרבה יותר. אין אצלי רגעים מביכים ואין חדירה לפרטיות, הכל מתנהל ברוח טובה עם הרבה רגישות ועצות חשובות ומעשיות".

איזה טיפים את יכולה לתת למי שאיבד את חדוות המיניות?

"המוטו שלי הוא להתנסות יותר, להעז יותר ולחיות יותר. תפתיעו את עצמכם ואחד את השנייה לפחות פעם ביומיים. תקבעו דייט זוגי אחת לשבועיים. בלילות כבו את כל המכשירים, המסכים והטלפונים ואחרי שתשכיבו את הילדים לישון תתרכזו בכם. תענגו גם את עצמכם ותחקרו עולמות נסתרים. אתם תגלו שזה יתרום לכם המון מבחינה אנרגטית, אתם תהיו מלאי תשוקה ויצר. וזה בדיוק מה שאנחנו שואפים אליו".

מוזמנים לפנות לגל מרון בטלפון: 052-3952244, בפייסבוק ובאתר
כתובת הקליניקה: סעדיה גאון 24, תל-אביב

גל מרון. צילום: פרנקו ציון


ד"ר מיכל זיידיס- פסיכולוגית, סקסולוגית ומטפלת בזוגיות, מתמחה בטיפול קצר, יצירתי וממוקד בפתרון בעיות בקשר הזוגי ו/או המיני.

שכיחותן של בעיות בתפקוד המיני היא גבוהה מאד. לפי מחקרים שניים מתוך שלושה זוגות הנשואים באושר (כהגדרתם), אינם מרוצים מחיי המין שלהם. בקרב הזוגות שחשים לא מאושרים, השיעור נוסק בצורה ניכרת.

מה הבעיה?

הבעיות המיניות השכיחות אצל גברים קשורות לקשיים בזקפה וגמירה מהירה או מעוכבת. נשים מתמודדות בשכיחות גבוהה עם פחד מחדירה וכאבים (וגיניסמוס), ואי-אורגזמה. אי חשק מיני והימנעות ממין הן בעיות שכיחות ביותר ואופייניות לגברים ולנשים כאחד.

למה זה קורה דווקא לי?

ישנן סיבות רבות לקשיים במיניות. בין הבעיות:
• חוסר ידע ואמונות מוטעות בקשר למין: "רק לי זה קורה"; "אם אתאמץ חזק זה ייעלם"; "אם בת זוגי תדע שיש לי בעיה, היא תעזוב אותי"; "אם אמנע ממין זה בסוף יסתדר מעצמו".
• לחץ הנובע לרוב מפחד מפני כישלון, חרדת ביצוע, חשש מתגובת בת או בן הזוג ועוד.
• בעיות בזוגיות, בעבודה, ביחסים עם המשפחה ועוד.

תמונה ממאגר Shutterstock

תמונה ממאגר Shutterstock

מין בעיה שכזו – מה עושים? טיפול בבעיות מיניות

בטיפול המיני לומדים (ומתרגלים אחר כך בשיעורי בית) טכניקות להרפיה ורגיעה, לניתוק מהמחשבות השליליות והחרדות, שליטה במצב, דרכי התמודדות יעילים עם קשיים ובניית בטחון עצמי מיני. לעתים נדרש גם תהליך לימוד של יצירת תקשורת זוגית טובה, התמודדות עם כעסים ואכזבות, התמודדות עם שוני בין בני הזוג ועוד.
ניסיתם הכל וזה לא עובד? אולי הפתרון טמון בטיפול קצר ויצירתי הממוקד בפתרון הבעיות.

ד"ר מיכל מאמינה שבשביל ליצור ולטפח מיניות וזוגיות טובה, צריך לעבוד כל החיים. הטיפול מעניק כלים נכונים ויעילים להגיע לתוצאות טובות ומשמעותיות לזוגיות. אם 'עבודה' על מין וזוגיות נשמעת כמו משימה משעממת ומייגעת, זה משום שזוגות נוטים לעשות עוד מאותו הדבר ולחזור על דפוסים שנכשלים פעם אחר פעם. בטיפול שלה, ד"ר מיכל מלמדת לעשות דברים אחרים, שעובדים ויוצרים שינוי. וכשזה מצליח, אפשר לראות את האור בעיניים, את החיוך, את החיות והשמחה.
מה לעשות? לעשות! אבל אחרת.

יוצרים שינוי ביחד. תמונה ממאגר Shtterstock

יוצרים שינוי ביחד. תמונה ממאגר Shtterstock

יש לכם בעיה? אינכם מרוצים מחיי המין ו/או הזוגיות שלכם? כנראה שזה הזמן לפנות לד"ר מיכל זיידיס ולהתייעץ ללא תשלום. מומלץ גם לבקר באתר ובבלוג של ד"ר מיכל בקפה דה מרקר בו היא מדברת על כל מה שקשור למיניות ולזוגיות.

ד"ר מיכל זיידיס
טלפון/ווטסאפ: 052-2256820
כתובת: קופלמן אברהם 9, פתח תקווה
מייל: [email protected]
קישור לאתר

את הבלוג של מיכל זיידיס בו היא משתפת על שלל נושאים בענייני מין וזוגיות תוכלו למצוא ב- The Marker Cafe


חמדה גיורא M.A – סקסולוגית ומטפלת מינית

סקסולוגיה, הינו תחום החוקר את מיניות האדם. חקר זה נעזר בכלים של פסיכולוגיה, סוציולוגיה, סטטיסטיקה ורפואה. סקסולוגיה עוסקת בתיאור מיניותן של קבוצות אוכלוסייה מיוחדות כגון נכים, ילדים וקשישים. יתרה מכך, הסקסולוגיה עוסקת גם בסטיות מיניות והתמכרות.

חמדה גיורא, מטפלת זוגית וסקסולוגית (מטפלת מינית) מוסמכת שעובדת בתחום הטיפול כבר 30 שנה, פוגשת מדי יום מטופלים שמגיעים אליה עם מגוון בעיות בתחום המיני. כמו כן היא בעלת מכון ״מפנה״ ומכון לטיפול בבעיות בתפקוד המיני, העובד בשלושה אזורים במרכז הארץ.

חמדה החלה להיות סקסולוגית מתוך הרצון לרכוש עוד כלים בעבודה עם זוגות. עם ההתפתחות המקצועית בתחום, פיתחה חמדה גישה טיפולית ייחודית להתמכרויות למין הכוללות בין השאר אוננות יתר , שרותי מין, צריכה מוגברת של פורנו. חשוב לציין כי חמדה היא בין המטפלות המיניות הבודדות המומחיות לתחום.

מי פונה אליך?

״אדם שפונה אלי, פונה מתוך צורך לפתור בעיה בתפקוד המיני שלא על רקע רפואי הן נשים והן גברים. בעיות תפקוד אפשריות יכולות להיות חרדת ביצוע, שפיכה מהירה ומעוכבת, כאב פיזי-בזמן קיום יחסי מין, חוסר חשק או בעיות זיקפה".

מהי דרך הטיפול שלך?

״כאב והנאה הינם דברים מנוגדים לעונג שביחסי המין וזה אחד הדברים הראשונים שאני אומרת למטופליי. עם המטופלות אני מתווה דרך של פרידה מהכאב תוך כדי שאני מבררת מה עוצמתו ומציעה חלופות אחרות בכדי שיוכלו להמשיך לקיים יחסי מין מספקים. עם המטופלים, אני מדברת על העיוותים שנוצרים עקב חשיפה למין בצורה מעוותת, על תפיסה עצמית, לקיחת אחריות משותפת על מה שקורה במהלך יחסי המין. כך, בניגוד לטיפול פסיכולוגי רגיל, הטיפול המיני מסתובב סביב העניין עצמו ובחוויה עצמה.

מה הבעיה העיקרית שיש לזוגות?

״לשחיקה תמיד יש סיבה וזה לא רק בגלל העובדה שחסר גיוון. רוב הבעיות אצל זוגות היא שחיקה שנגרמת מהימנעות ולכן זוגות שאחרי כמה שנים לא קיימו יחסי מין צריכים להבין למה זה קורה ואיך מחדשים את המיניות.״

בטיפול חמדה מטפלת גם באופן פרטני בכל אחד מבני הזוג על מנת להבין מה יושב מאחורי ההימנעות, דבר שמאפשר פתיחות בזמן הטיפול ויכולת להבין מהר יותר את הסימפטום שעומד מאחורי הבעיה.

אילו שאלות בדרך כלל נשאלות מצד הזוגות?

״זוגות תמיד רוצים לדעת אם הם בטווח הנורמה ואיפה הם נמצאים על הסקאלה. נורא חשוב להם לסדר את עצמם ולהשוות את עצמם לאחרים. זה המדד, ואני בדרך כלל משתדלת לנרמל״.

מה הסוד לשמירה על מיניות בזוגיות?

חמדה מציינת כי הסוד הוא עבודה קשה. זוג שנח על זרי הדפנה, לא מציף בעיות ולא מתקשר – זה בעיה גדולה. זוגיות היא היכולת להיות מוכן וקשוב לצד השני ולדעת לחיות יחד ולא לבד. בנוסף, ויתור על הרגלים ישנים עוזר על מנת לבנות מודלים טובים לדורות הבאים.

מיניות ודור ה-Y

בזמן הראיון עם חמדה, הופתענו לגלות ממצאים חדשים בכל הנוגע לתפיסה הרווחת על סקסולוגיה. מסתבר לדבריה, כי רוב מטופליה הם צעירי דור ה-Y.
מדובר בדור שהגדרות התפקיד שלהם עברו שינוי. כלומר, אם בעבר הבנות היו חסרות ניסיון וסגורות, כיום הן מגיעות מבינות יותר וחסרות סבלנות לתהליך של הסקס. כמו כן, חמדה מוסיפה כי ישנה תפיסה בדור הזה שחובת ההוכחה היא על הגבר ושהשאיפות גדולות מאי פעם, דבר שמוביל לפחד, לחרדות ולניתוק. מרבית הבנות בטוחות שהגבר הוא זה שאחראי על הידיעה של העינוג שלהן כאשר הן לא טורחות לברר מה נעים להן ומה לא. הגבר הולך אל האפלה ובמידה ולא הצליח לפענח את ה"מפה" הוא נחשב לא כשיר עבורה.

״בטיפול בצעירי דור ה- Y אני מעודדת אותם למצוא את הפרטנרים הנכונים עבורם, להבין שזהו תהליך למידה שעוברים אחד עם השניה וכי אין צורך לשפוט זאת.

"נוסף על כך, משום שדור ה- Y גדל על תרבות של סרטי הוליווד, המעבירים אשליה כי הכול קל ונוח והאפשריות הן בלתי מוגבלות, הקשר בין זה למציאות הוא מקרי החלט.

חמדה גיורא. סקסולוגית ומטפלת מינית. צילום עצמי

חמדה גיורא. סקסולוגית ומטפלת זוגית. צילום עצמי

מה המהות שלך?

״כל המהות שלי כמטפלת זה לעזור לאנשים בקושי שלהם, זוגי, אישי או מיני. אני רוכשת כלים לעזור לאנשים בדרך שאני מאמינה שהיא טובה בכדי שהם יוכלו לתפקד יותר טוב בחיים שלהם בכל המישורים״.

עצה חשובה שתרצי לתת?

"לנשים – אם כואב אז לא מערבבים הנאה וכאב ביחד. ודבר נוסף – אם לגבר לא עומד איבר המין זה לא אומר שהוא לא נמשך. מחשבות כאלה יוצרות בעיה כפולה.
לגברים – צריך להבין שהצד השני גם בא עם העולם שלו והציפיות שלו ושצריך להיות סבלניים״

מה הייתי מכניסה לשיעורי חינוך מיני אם היית יכולה?

״הייתי מתחילה מלספר להם על החיים האמיתיים ביחסי מין ולא מה שרואים בסרטים הן ההוליוודיים והן בסרטי הפורנו. בעיה מרכזית נוספת היא שאם בעבר ההורים לא דיברו עם ילדיהם כי היה טאבו לדבר על מיניות. היום הטאבו נשאר, אך ההורים טומנים את ראשם בחול באומרם שהילדים כבר יודעים הכול. רק מה שהם שוכחים הוא שהלמידה מהאינטרנט היא למידה מעוותת. חוסר תקשורת של ההורה והילד בכל הנוגע לנושא המיניות. מאלץ את הילד לחפש מידע. שבדרך כלל רק עושה נזק לתווך הארוך והקצר.

מה החלום?

״אני חושבת שמין זה אחד הדברים הבסיסיים של החיים והמהנים. חוסר חינוך וחוסר תקשורת יוצרים בעיות רבות בתחום. מקומי לעזור לאנשים בתחום וללמוד ליהנות מאחד הדברים הבסיסיים של החיים -מין- זה גורם לי להרגיש שאני מממשת את הייעוד שלי.״

טלפון:
054-4390916
מעבר לאתר
אתר מיניות

מחדה גיורא. צילום עצמי

מחדה גיורא. צילום עצמי


 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר