נטורופתים במרכז (Shutterstock). צילום: Marlon Lopez MMG1 Design
נטורופתים במרכז (Shutterstock). צילום: Marlon Lopez MMG1 Design

נטורופתים במרכז: הכירו את המומחים בתחום

אם כבר ניסתם הכל, ואתם עדיין ממשיכים לסבול מכאבים פיזיים כאלו ואחרים, אולי הגיע הזמן לנסות טיפול נטורופתי מקצועי. הכנו עבורכם רשימה של נטורפתים מומלצים באיזור המרכז

פורסם בתאריך: 25.8.19 11:02

בריאות בקלות עם דנה סרפרז

לפעמים אנחנו סוחבים בעיות בריאותיות חצי חיים, מעדיפים להתייסר בשקט מאשר להתחיל בתהליך החלמה שמצטייר בעיני רוחנו כארוך, מייגע ורווי סבל. כך היה גם לכותבת השורות הללו, עד אותו רגע, בסוף הראיון המרתק עם הנטורופתית דנה סרפרז, שבו אזרתי אומץ וסיפרתי לה על בעיה רפואית, שמתברר שמבוגרים רבים סובלים ממנה, אשר מלווה אותי כבר שנים – התנפחות לא פרופורציונלית של הבטן לאחר כמעט כל ארוחה, גם המצומצמת ביותר, כאבי בבטן איומים שנמשכים שעות וחוסר אונים מצד הרפואה הקונבנציונלית, שלעתים קרובות פוטרת את המטופל בהגדרה המעורפלת "מעי רגיז" ושולחת אותו לנסות כדורי פחם.

"אני יכולה לשנות את החיים שלך תוך רגע עם עצה אחת פשוטה", ענתה לי סרפרז, "תורידי מהתפריט מוצרי חלב וכל מה שקשור לחיטה, גם חיטה מלאה". בעוד דבריה תלויים באוויר כבר שפכתי בכיור את הקפה והכנתי במקומו אחד בלי חלב. מאז אני מתייחסת למוצרי חלב ולחיטה כאילו שאני אלרגית אליהם, לא נוגעת, "בטל בשישים" לא עובד פה, ובאורח פלא, כבר למחרת כל הכאבים נעלמו, העייפות התפוגגה עד לכדי מרץ בלתי נדלה, וכבונוס יש לי בטן שטוחה כמו של דוגמנית, גם אחרי ארוחה משביעה. עולם קולינרי חדש נפתח בפני, ולגבי עוגות קצפת, קורנפלקס עם חלב ולחם לבן טרי, רך וריחני? לרגע אני לא מרגישה שנחסך ממני משהו, כי הגוף זוכר את התחושה הטראומטית ולא רוצה לחוות אותה שוב לעולם. האמירה שזה שינה את חיי אולי תישמע דרמטית, אבל זה בדיוק מה שקרה.

"אני מתאימה את התזונה לכל אחד לפי אורח החיים שלו", מספרת סרפרז (40), נטורופתית שעוסקת בתחום כבר 11 שנה ומתמחה בין השאר באבחון ילדים באמצעות ציור וצבע. "בהימנעות ממוצרי חלב וחיטה, למשל, נפתרות בעיות נשימה ועור בקרב תינוקות ובני נוער, ואצל מבוגרים כל כאבי הבטן והגזים נפתרים".

את מטופליה פוגשת סרפרז בקליניקה שלה בקדימה, שם היא מעניקה להם טיפול באמצעות פרחי באך וייעוץ תזונתי, וכבר שנים שבד בבד עם הטיפולים היא מייעצת בתחום בחנויות טבע שונות כדי להעשיר תמידית את הידע, גם של עצמה וגם של העוברים והשבים.
סרפרז מאמינה שניתן להיות בריאים בקלות, בלי מאמץ מיוחד וללא סבל מיותר. כל מה שצריך זה להחליט שרוצים לפתור את הבעיות, הפיזיות או הרגשיות שמאז ומעולם כרוכות זו בזו, ולאמץ אורח חיים בריא בצורה לא מאיימת, בלי מלחמות מתישות.
"הרעיון שאני רוצה להעביר לאנשים הוא שאפשר לעשות את זה בצורה קלה", מסבירה סרפרז, "לא צריך להפוך את כל הבית ולעשות את זה בצורה פנטית כמו באמצעות ניקויים פנטיים, אלא להפך – הכל נעשה בצורה כזו שאתה יכול לחיות עם זה. אורח חיים בריא בצורה לא מאיימת – זה אפשרי, וניתן להתחיל כבר ברגע זה".

"בציור רואים את המצוקות של הילד"

"בציור רואים את המצוקות של הילד"

האהבה הגדולה של דנה סרפרז היא טיפול בילדים. באמצעות שיטה ייחודית שהתמחתה בה, אבחון ילדים באמצעות ציור וצבע, היא מספרת על תהליך מהיר מאוד שמניב תוצאות מופלאות. בעולם שבו מרבים לאבחן ילדים כסובלים מהפרעות קשב וריכוז ומטפלים בהם לעתים קרובות באמצעות ריטלין, הורי הילד ומוריו נותרים פעורי פה לנוכח השינוי לטובה מהקצה אל הקצה שעבר, ללא התערבות תרופות.

לטיפול נטורופתי בקליניקה של סרפרז מגיעים לרוב ילדים עם בעיות של קשב וריכוז, היפראקטיביות, בעיות תזונתיות ובעיות רגשיות. בנוסף פונים אליה בני נוער שסובלים מאקנה, וגם להם, כמו למבוגרים ולילדים רכים, מייעצת סרפרז להימנע מחיטה וממוצרי חלב. "בזכות שני דברים שאני משנה להם בתפריט, האקנה נעלם", היא מספרת, "כמו אותו נער שייעצתי לו להוריד מוצרי חלב. אמרתי לו שיחשוב על זה, בזמנו. רק אחרי חודש הוא התחיל – והאקנה נעלמה אחרי שבוע. אמא שלו היתה בשוק".

"לכל מי שבא יש לי אפשרות לעזור בדרך זו או אחרת", מסבירה סרפרז ומספרת שדרך שיטת האבחון של ציורי הילדים "אני יודעת מה עובר עליהם, מה קורה להם בלי שהם ידברו, ובהתאם לכך אני נותנת להם את הטיפול בעזרת תוספים אם צריך, פרחי באך וכמובן תזונה. הטיפול הכי ארוך שהיה לי עם ילדים נמשך שלושה חודשים משום שהבעיה נפתרת הרבה יותר מהר מאשר במבוגרים, שם זה לוקח הרבה יותר זמן".

סרפרז מסבירה ש"בציור רואים את המצוקות של הילד. כשאני מדברת עם ילד שיש לו בעיות של קשב וריכוז אני מחפשת מי או מה גנב לו את הקשב ואת הריכוז. לילד אין קשב וריכוז ומשהו גרם לזה, ואם נטפל במה שקורה בסביבה אחרי שנגלה מה גרם לזה, ניתן לפתור את זה בפשטות. בסופו של דבר, אולי שני אחוזים באוכלוסייה סובלים מקשב וריכוז אמיתי, מאיזשהו קצר במוח, זה מאוד נדיר. עבור השאר – משהו קרה בסביבה שגרם לזה".

קרה שהמליצו לילד על ריטלין ובזכות הטיפול הוא נמנע מהתרופה?

"טיפלתי בילדה שהמורים אמרו שהיא צריכה ריטלין, ואני התעקשתי שהילדה לא זקוקה לזה. עבדתי איתה חודש והבעיות נפתרו".
לדבריה, "במערכת החינוך לא יודעים להתמודד עם הבעיה. המקרה הכי דרמטי שהיה לי אירע עם ילד שסיפרו לי עוד לפני שפגשתי אותו שיש לו בעיות של קשב וריכוז ושהוא הטרוריסט של בית הספר. הייתי בטוחה שיבוא אלי ילד בן 17-16, ומי שהגיע זה צוציק קטן בכיתה ב'. התחלתי לדבר איתו ועם האמא, ואבחנתי לאחר השיחות ובעקבות הציור שצייר שהמורות פשוט מתנכלות לו, ולכן לכל דבר שקרה הוא הגיב בהפרעות ובהתגוננות. המורים ראו את זה כדבר רע, וכשמישהו היה עושה משהו בכיתה היו פונים ישר אליו. האבחון היה שוק להורים".

איך מטפלים במקרה כזה?

"עבדנו עם הילד מאוד בקלות – נתנו הנחיות למורים, נתתי לילד פרחי באך כדי להעלות את הביטחון שלו, להרגיע אותו, ונתתי לו מחברת – שאם הוא או מישהו אחר מפריע בכיתה או אם משעמם לו, שיכתוב במחברת מה שהוא רוצה. המחברת הגיעה אלי בחזרה ריקה, הוא לא היה צריך אותה אפילו. בישיבת צוות מורים הבאה שהיתה העלו את המקרה כדי לציין כמה הילד השתנה לגמרי. כל בית הספר פשוט התהפך עם השינוי שעבר הילד הזה".

גם אם בקרב מבוגרים השינוי וההחלמה איטיים יותר יחסית לילדים, הרי ששיפור ניכר כבר בתחילת הדרך, וההקלה, לצד הנועם שבטיפול, מעודדים את המטופלים להמשיך ולהתמיד באורח החיים החדש שסיגלו. הרגשה טובה היא לא משהו שמוותרים עליו כל כך בקלות.

לפרטים נוספים ותיאום פגישה:
כתובת: סמטת ההדס 1, קדימה
טלפון: 052-2209696
דוא"ל: [email protected]
קישור לפייסבוק: בריאות בקלות עם דנה סרפרז

דנה סרפרז. צילום עצמי

דנה סרפרז. צילום עצמי


ד"ר אדית מרלין דניאל – נטורופתית

ד”ר אדית מרלין דניאל, נטורופתית מומחית D.A.M. HONORARY DOCTORAL DEGREE. PhD& MBMD למדה נטורופתיה בקולג' לרפואה משלימה. עוסקת בתחום מזה 30 שנה. פיתחה שיטה ייחודית המכונה "מוח היהלום" שמטפלת במגוון רחב של תופעות הידועות כחסרות מרפא, ביניהן הפרעות אכילה, פוסט טראומה מסוגים שונים, הפרעות קשב וריכוז ובעיות שונות שהגוף הפיזי מייצג במצב של חוסר איזון. היא מטפלת ומלמדת מכלול של פתרונות למצבים בהם הרפואה הרגילה נכשלה בהבאת האדם לאיזון מחדש, בילדים נוער נשים וגברים.

"נשביתי בקסמה של הנטורופתיה עוד בנעורי" מספרת ד”ר אדית מרלין דניאל, "כשלקיתי במגוון הפרעות אכילה לצד הפרעות קשב וריכוז, ופיברומיאלגיה של בני נוער. סבלתי מלחץ דם מאוד נמוך מלווה בנטייה להתעלפויות, ומדלקות גרון חוזרות ונשנות קשות. חיידק הסטרפטוקוק שלט בגרון ובלוע שלי במשך שנים ארוכות, וקיבלתי עשרות סוגים של אנטיביוטיקה שלא סיימו את הבעיה. דלקות הגרון התפתחו לדלקות ריאות ואף הלב שלי היה בסכנה. לצד זה היו לי המון בעיות סביב אזור הבטן. כאבים. כאבי מחזור. רגישויות. עיכול בעייתי.

"כל מצב רגשי חוויתי בבטן. הרפואה הקונבנציונלית לא סיפקה עבורי מענה לאף אחד מהבעיות ולכן התחלתי לחפש פתרונות חלופיים. כי זה פגע לי גם ביכולת ללמוד, להתחבר לאנשים ולתפקד כבת גילי. התחלתי ללכת לחנויות טבע ולחפש פתרון ואז מצאתי נטורופת ששינה לי את תפישת המציאות בכל הנוגע לתזונה ואורח חיים בריא. התחלתי לחקור את הנושאים בעצמי ולגלות על עצמי שלא מעט בעיות שהיו לי מסוגלות להיעלם ואפילו תוך מספר ימים או שבועות כלא היו, אם אני פשוט משנה התנהלות והרגלים כלפי הגוף שלי. זה פתח עבורי צוהר לעולם הרפואה המשלימה, לטיפול הטבעי ובעיקר להבנה שלגוף ולנשמה שלנו יש את היכולת והכוחות לרפא את עצמם, רק צריך להבין איך לתפעל אותם נכון וכן לשמור על חוקים מסוימים בהתאמה אישית לכל אדם שמונעים מחלות ואת היווצרותם".

איך הטיפול הנטורופתי עובד בפועל?

"הידע שקיים בנטורופתיה מלמד איך להביא את המטופל/ת לאיזון ושיווי משקל מחודש. איך להחזיר אותם למצב האופטימלי והטבעי ביותר שלהם כפי שהם היו כשנולדו, לפני היווצרות המחלות. הנטורופתיה משלבת מספר היבטים, כאשר אני ספציפית, עשיתי התמחות רחבה בנושא ניקוי רעלים מניעת מחלות והזדקנות. הדגש אצלי בתהליך לכן שונה משאר הנטורופתים. אני שמה דגש על תזונה נקיה מרעלים. לטיפול במגוון אלרגיות ורגישויות בגוף ובנפש, לעתים עם תוספת של צמחי מרפא, שמנים אתריים ומינרלים שחסרים בגוף.

"אני גם מדריכה מוסמכת בטאי-צ'י וצ'י – קונג התעמלות סינית מדיטטיבית. בעלת תעודת הוראה ממכון וינגייט. במקרים מסוימים אני משלבת בתוכנית הכוללת ללקוח תרגילים המותאמים ספציפית עבורו אותם אני מלמדת אותו. המשלבים מדיטציה בתנועה ועבודה על מפרקי הגוף והנעת אנרגיה של החיים בתוך הגוף לפתיחת אזורים חסומים. כשאיבר מסוים חסום, לא מקבל אנרגית חיים, חמצן ומזון ולא מסוגל להוציא החוצה מעצמו את הרעלים שנאגרו בתוכו, הוא הופך לחולה.
"כשאדם מגיע אליי לתהליך, אני אוספת ממנו את כל המידע הבריאותי רפואי פיזי ונפשי שלו מלפני הלידה ועד היום. וכן את כל הבדיקות הרלוונטיות שביצע בשנה האחרונה.

"אם יש צורך מפנה אותו לבדיקות נוספות. אני עוברת יחד עמו או עמה ומתשאלת על כל הפעילויות – כיצד הם מתנהלים בכל תחומי החיים, אם מדובר בהורה – איך הוא מתנהל עם הילד שלו, בכל הרמות של הקיום. כך אני מאתרת היכן, בתוך ההתנהלות הרגילה היומיומית, ישנם מצבים שגורמים לחולשה במערכת החיסונית ולחוסר איזון שהביא לסך כל הבעיות עבורן הם הגיע לטיפול. ברגע שאני מאתרת את כל הגורמים והנקודות החולשה והטראומות שנגרמו לאורך השנים שתומכות בחוסר האיזון. אני יודעת לתת את "המענה והתוכנית " המדויקים להסרת אותם גורמים מכשילים חוסמים ומפריעים שתומכים במחלות ובבעיות כולן, בהתאמה אישית לכל מטופל ומטופלת".

סוכר ידוע באופן כללי כגורם לבעיות ומחלות.

"בהחלט. הסוכר שאנו אוכלים מהווה מצע אטרקטיבי למושבה גדולה של פרזיטים שניזונה ומתרבה באמצעותו הכוללים את: הקנדידה, חיידקים ווירוסים, תולעים למיניהם. פטריות. ברפואה לא שמים דגש רב על נושא הריבוי של הפרזיטים שגדלים בגוף, היות והם אוכלים לנו את המזון שאנו אמורים לקבל, מה שגורם לתחושת הרעב הבלתי פוסקת ולצריכה בלתי פוסקת של מזון הרבה יותר מבחינת כמות מהנדרש לגוף. מה שגורם כמובן להשמנה ובעצם מצב בעלי החיים שחיים על הגב שלנו בתוך הגוף הם הגורמים לכל סוגי המחלות".

אבל איך מטפלים על ידי הפסקת מתוקים, למישהו שמכור למתוק?

"זה בדיוק חלק מהטיפול הנטורופתי, לספק את החלופות שמובילות לצריכה גבוהה של מתוק מלכתחילה. אפשר לשלב רמדי הומאופטית ושיטת טיפול נוספת שאני אוהבת לשלב – ביואורגונומי, כדי לגמול את המטופל ממתוקים מהתלות והצורך בהם. צמחים גם יכולים לעזור לטיפול בגורמים המובילים להתמכרות זו למתוקים".

מהו ניקוי רעלים על פי השיטה הנטורופתית ומה היתרונות שלו?

"ניקוי רעלים זה הכלי החשוב ביותר בטיפול. במהלך היום יום, אנחנו מותקפים בעשרות אלפי סוגי רעלים – מהאוויר, מים, והמזון שאנו אוכלים, מתרופות, מוצרי ניקיון וטיפוח, כולם עשויים ומערבים בתוכם חומרים כימיים רעילים, חומרי הדברה וניקיון, אנטיביוטיקה והורמונים שמוחדרים למזונות חומרי טעם וריח. הפיח של המפעלים והמכוניות, וכל חומר כימי שאנחנו חשופים לו ואו צורכים ללא מודעות. מצטבר בתוך תאי הגוף שלנו והופך לפסולת רעילה שמרעילה אותנו תמידית, בפרט לאור העובדה שהתאים ומערכת החיסון לא מסוגלים לפנות אותם. הרעלים שמצטברים בגוף הם אלו שמייצרים בסופו של דבר את התנאים המתאימים להתפתחות כל סוגי המחלות בנפש ובגוף וללא יוצא מין הכלל.

"באמצעות הנטורופתיה, אני פועלת לניקוי רעלים בכדי לנקות את אברי הגוף והשבת האיזון הטבעי. אני משלבת הומאופתיה, תזונה נקיה מרעלים, ואם יש צורך, תוספת מינרליים וויטמינים – לאחר בדיקות דם שמאשרות שאכן קיים חוסר בגוף או לא. יש להבין, כי הרעלים הם הבסיס גם לאובדן זהות, לאובדן אוריינטציה, אובדן זיכרון, ולכל סוגי האובדן שאנשים חווים, אובדן שמחת חיים, מוטיבציה, דיכאון וחרדות. ההרעלה יוצרת הטבעה של חותם -זהות נוספת באדם, כל סוג של יציאה מאיזון השורש שלו הוא בהרעלה שמשבשת את הזהות הטבעית של התאים והופכת אותם לחולים. מחלת הסרטן היא הדוגמא הכי טובה לזה".

הטיפול הוא סובייקטיבי ובהתאמה אישית?

"בהחלט. צריך לשים דגש על התורשה והסביבה של כל מטופל, הדברים מהם הוא סובל וההתנהלות שלו, וכל מטופל/ת מקבל תוכנית אחרת ושונה של התנהלות שהוא צריך לשמור עליה, בעקבות התורשה והרגישות המולדת שלו/ה שהם אבני היסוד לסך כל הבעיות עימם הם הגיעו למצבם הנוכחי".

ד"ר אדית מרלין דניאל – נטורופתית. דוקטור כבוד ברפואה משלימה
כתובת: פרופסור קאויפמן פינת המרד, תל אביב יפו, ישראל.
טלפון: 0779613596 

קישור לאתר 

עובדת בחברות שמעניקות שירותי רפואה משלימה לחברות ביטוח:
https://www.femi.com/UC
https://targetcare.co.il

צילום: רפאל נגרי

ד"ר אדית מרלין דניאל. צילום: רפאל נגרי


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר