שיפוץ בתים בשרון. (Shutterstock) צילום: udra11
שיפוץ בתים בשרון. (Shutterstock) צילום: udra11

שיפוץ בתים בשרון: אנשי המקצוע המומלצים

כולנו נאלצים בשלב כלשהו בחיינו להזמין שיפוצניק כדי שייתן הצעת מחיר לתיקון האמבטיה המפורקת, המטבח הישן או השירותים המקולקלים. חשוב מאוד לקחת לעבודה זו בעל מקצוע אמין, מקצועי וייסודי ולכן אספנו עבורכם את האנשים המומלצים שאתם חייבים להכיר

פורסם בתאריך: 27.8.19 10:57

לשפץ בראש שקט: דורון טיגר

דורון טיגר הגיע לעסקי השיפוצים בטעות ומצא עצמו בסיפור אהבה שלא נגמר. בשנים האחרונות הוא הבעלים של חברת "הכל חדש שיפוץ וחידוש דירות ובתים", וההמלצות עליו לא מפסיקות להצטבר

אין כמעט אדם שלא ניאלץ בשלב כלשהו בחייו להזמין לביתו שיפוצניק כדי שייתן הצעת מחיר לתיקון האמבטיה המפורקת, או שיבנה שביל גישה חדש לבית. אבל אז מתחילה השאלה באיזה בעל מקצוע כדאי לבחור, כי בראש כבר התקבעה התבנית החברתית שמעמידה את השיפוצניקים לצד כינויים כמו "רמאים" או "נוכלים". ובכל זאת יש שיפוצניק שמצליח לבלוט מעל כולם: דורון טיגר.

טיגר, בעליו של העסק לשיפוצים "הכל חדש שיפוץ וחידוש דירות ובתים", התחיל את דרכו בענף "בטעות" כלשונו. "הייתי הבעלים של עסק אחר בלי שתהיה לי שם יותר מדי עבודה", הוא מסביר. "אח של חבר קרא לי לעזור לו בשיפוץ דירה להשקעה שבבעלותו באילת. הוא שילם לי על כל עבודה של עשרה ימים סכום מסוים.

"בחרנו את האריחים לבד, בחרנו את הצבעים לבד ולמרות שהבאנו גם בעלי מקצוע הדירה היתה נפילה ועד היום היא נראית כמו טעות. בנקודה הזו עצרתי ואמרתי לעצמי שאם אין לי מספיק עבודה בעסק שלי ושיפוצים זה דבר שאני אוהב, ואני יכול לתת מענה ללקוחות שלי ולהוציא אותם מרוצים, אז למה לא ללמוד את המקצוע".

מכאן החל הרומן של טיגר עם הענף שבחר ללכת אליו בגלל האהבה ולא בגלל הרווח. היום, לצד היצירתיות שבעבודה שלו, הוא מציע גם אמינות ויושר שהולכים אתו תקופה ארוכה כחלק מהחזון שעמד מאחורי הקמת העסק: לתת ללקוח את המענה התכנוני והמקצועי הטוב ביותר.

"יש בעלי מקצוע שעובדים על לקוחות ועושים חצי עבודה. לי היו מקרים שלקוחות הזמינו אותי לתקן להם באמצע פרויקט עבודות של קבלן אחר. השוק פרוץ נורא ואני נותן ללקוח ראש שקט. אני לא מסבן אותו ובורח באמצע העבודה".

מה המקור לתדמית השלילית הזאת שיצאה על השיפוצניקים?

"לפי דעתי אנשים מתפתים ונותנים הצעות מחיר מאוד נמוכות כדי לקבל עבודות והם לא מסוגלים לעמוד בזה. הם יודעים שיפסידו. העלויות גבוהות מאוד: ביטוחים, חומרים, דלק, בלאי של רכבים. אנשים מפסידים בפרויקט הראשון, השני והשלישי וברביעי הם כבר לוקחים את הכסף ובורחים.

"צריך תוכנית עסקית מסודרת והמון ניסיון כדי לדעת לתת מחיר לא גבוה ולא נמוך, שאפשר לחיות אתו ועדיין להיות מספיק תחרותי. לא מחיר כזה שתפסיד בגללו ותיכנס לחובות ואז אולי תברח עם הכסף. אבל זה לא פשוט. בשיפוצים או בבנייה לא מדובר, למשל, במכשיר טלפון נייד שמכרת ולא הרווחת עליו או הפסדת כמה אלפי שקלים. פה מדובר על שיפוץ שיכול לנוע בין 100 ל-300 אלף שקלים. זה סכום שאם נפלת אתו זה לכל החיים. או שאתה ממשיך בהפסד או שאתה לא ממשיך".

כשטיגר מדבר על ניסיון כוונתו למאות העבודות שכבר ביצע בהצלחה מאז פתח את העסק ב-2009. דירות שהוא פירק ובנה מחדש בסיועה של אדריכלית עם ניסיון רב שמלווה את הלקוחות שלו מההתחלה ועד הסוף ללא עלות נוספת, כולל בחירת הברזים לבית. השילוב המנצח הזה מביא לקוחות שמגיעים אחרי ששמעו מחבריהם על העבודות המוצלחות של טיגר, שמצליחות לספק את הדבר האחר והשונה הזה בעולם השיפוצים.

למה צריך לשים לב בבחירה של שיפוצניק טוב ואמין?

"צריך להתעניין על עבודות קודמות שביצע. לדבר עם לקוחות. לדאוג שהוא יהיה קפדן ויידע לעשות גימורים יפים בעבודה נכונה. שיהיה נוכח במקום ולא ינחית את העובדים ואז ייעלם לכל מיני מקומות. שרוב הזמן יהיה באתר הבנייה. אם בעל העסק לא נמצא תמיד מתרחשות טעויות".

אז אם אתם תושבי כפר סבא, רעננה, הרצליה, הוד השרון ואפילו תל אביב שנמצאים בחיפוש אחר שיפוצניק מקצועי, ישר ועם קבלות רבות מאחוריו, תרימו טלפון לדורון. הכסף שלכם יישב בידיים בטוחות.

דורון טיגר, "הכל חדש שיפוץ וחידוש דירות ובתים"
טלפון: 054-8000445
קישור לפייסבוק

נדורון טיגר- כשניסיון ואיכות נפגשים. באדיבות דורון טיגר

דורון טיגר- כשניסיון ואיכות נפגשים. באדיבות דורון טיגר

 


 

אבי תורג'מן, קבלן שיפוצים, התחיל את דרכו בענף בשנת 1984 כשולייה. לאחר שצבר נסיון ומיומנות רבה, פנה לדרך עצמאית והקים את פרפקט הום ומאז 1991 הוא קבלן שיפוצים מוביל בתחום. אבי מתמחה במגוון התחומים בענף השיפוצים ומלווה את הפרויקט מתחילתו ועד סופו. השירותים שהוא מעניק ללקוחותיו כוללים את כל סוגי השיפוצים: הריסה, בנייה, טייח, אינסטלציה גבס, צבע – הכול באיכות טובה וברמת גימור גבוהה.

בנוסף להיותו קבלן שיפוצים, אבי מעניק שירותי פיקוח וליווי לעבודות בנייה ושיפוצים שנעשות בבתים חדשים, וילות וכו'. אבי הוא קבלן רשום בענף השיפוצים, ואף למד קורס בטכניון בניהול פרויקטים בבנייה. בין הנכסים אותם הוא משפץ כלולים דירות, בתים פרטיים, וילות ובתי עסק.

צילום: גלי שרון

צילום: גלי שרון

אחד המאפיינים המייחדים את אופן עבודתו של אבי הוא היחס האישי לכל לקוח, לא מעט מלקוחותיו חוזרים אליו כאשר הם עוברים דירה וממליצים בחום על איכות עבודתו. מזה שלושים שנה שלקוחותיו מגיעים אליו בשיטת המלצות מפה לאוזן. בנוסף, אבי עובד עם מספר מעצבי פנים שמעריכים את אופן עבודתו וממליצים עליו בחום ללקוחותיהם.

אמנם ענף הבנייה והשיפוצים הינו מורכב, אך עם זאת, אבי מקפיד הקפדה יתרה על לוחות זמנים ולקוחותיו מעידים על אמינות ויושרה תוך עשיית העבודה על הצד הטוב ביותר. אבי נותן שירות ללקוחותיו בכל רחבי הארץ בדגש על המרכז והשרון.

איך מתמודדים עם עומסי העבודה בתחום השיפוצים בעונת האביב והקיץ?

"יש לי עובדים מקצועיים, אך אני נמצא בעמדת שליטה, מפקח היטב על העשייה וגם מבצע בעצמי את העבודות. בנוסף, אני משתדל לא לקחת מספר פרויקטים בעת ובעונה אחת. לכל פרויקט שאבחר לעשות יש דד ליין מסוים ואני תמיד עומד בזמנים. הודות לכברת הדרך שעשיתי בתחום, אני יודע היטב כיצד לתכנן ולהעריך את זמן העבודה שייקח לכל פרויקט".

איך אתה מצליח לשמור על מוטיבציה ועניין אחרי 30 שנה בתחום?

"מבחינתי לא מדובר כאן רק בעבודה לשם הפרנסה. כל שיפוץ הוא בעיניי יצירה בפני עצמה. ההשוואה בין הבית שאני מקבל לבין זה שהוא נראה אחרי השיפוץ הוא הבדל של שמיים וארץ, יש בעשייה הזו הרבה אתגר וכמובן סיפוק רב".

מה היית ממליץ לאנשים שעומדים לשכור קבלן שיפוצים?

"רצוי לפנות למכרים או קרובים ששיפצו בעבר ויוכלו להמליץ על קבלן כזה או אחר. חשוב מאוד לראות את העבודות הקודמות שנעשו על ידי הקבלן, לפנות ללקוחות קודמים ולשמוע את חוות דעתם בנוגע ללוחות הזמנים שבהם עמד, באיכות וטיב העבודה שלו ובאחריות שניתנה על עבודתו. אם קיים קושי לקבל המלצות ממכרים, כדאי לשכור פיקוח על עבודות השיפוצים.

"לצערי, יש קבלנים שיכולים להיעלם אחרי חודש, לעומת זאת, אני מעניק אחריות מעל ומעבר. בנוגע לתשלומים אין לשלם עד לתחילת העבודה, ובהמשך לשלם אך ורק לפי שלבי ביצוע. אגב, אופן תשלום זה מומלץ לא רק מול קבלנים אלא מול כל בעל מקצוע. אם לדוגמא בשלב הראשון של עבודות השיפוצים נעשות עבודות הריסה, אין לשלם את מלוא הסכום אלא כ-75% ממנו, וכך להשאיר לעבודות הגמר 25% מכל שלבי העבודה. אם יש צורך בתיקונים, קבלן השיפוצים יהיה מחוייב לסדרם בטרם יקבל את מלוא הסכום. לצערי, יש לא מעט "חאפרים" בענף ואני שומע על לא מעט מקרים שאנשים המתיימרים להיות אנשי מקצוע, לוקחים את הכסף ולא מבצעים את העבודה. לכן חשוב שתנאי התשלום יגנו על הלקוח. אין לסכם שום דבר בעל פה, הכול צריך להיות כתוב ומפורט, לפי סעיפים עם כתב כמויות מסודר ומפרט טכני מיוחד. כשאנשים בוחנים הצעות שונות מקבלנים חשוב לדעת שלא תמיד המחיר הזול הוא זה שמבטיח את התוצאה הטובה ביותר, לעיתים על מנת לתקן עבודות שלא נעשו כהלכה, בסוף משלמים הרבה יותר".

פרטי קשר

מייל: [email protected]

טלפון: 050-5757415

קישור לוואטסאפ

צילום: גלי שרון

צילום: גלי שרון



כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר