מרצים מומלצים (Shutterstock) צילום: Matej Kastelic
מרצים מומלצים (Shutterstock) צילום: Matej Kastelic

מרצים מומלצים: האנשים שלא תוכלו להפסיק להקשיב להם

מחפשים מרצים מעוררי השראה? ריכזנו עבורכם את האנשים הכריזמתיים ביותר, שהחיים שלכם הולכים כנראה להשתנות לאחר ההרצאות שלהם

פורסם בתאריך: 25.9.19 16:14

יצחק חן: מרצה למחשבה מועילה

דמיינו שאתם נוהגים במכונית בזמנים שהם טרום עידן הווייז. בכל יום אתם נוסעים לעבודה בדיוק באותו נתיב, גם אם הדרך פקוקה או ארוכה יותר מדרכים חלופיות. בנסיעות מסוימות הדרך הקבועה משרתת אתכם היטב, אך לעתים היא גורמת לבעיות – פקקים גורמים לכם להתעכב ולאחר בהגעה למחוז חפצכם, מהמורות מזעזעות את הרכב והנוף שחולף על פניכם מתחיל לשעמם.

כך בדיוק מציע יצחק חן, מרצה מבוקש ומנוסה ומאמן אישי וארגוני בהשכלתו ובהכשרתו, שתתבוננו על עצמכם ועל חייכם. ב"אימון כושר למוח" שהוא מעניק למאזיניו בהרצאות מהנות שנעות סביב נושאים שונים הוא פורש התבוננות אחרת על החיים, שבבסיסה ההבנה שכל אחד יכול לשנות את נתיב חייו, ולמעשה מסייע להם לתכנת מחדש את הג'י.פי.אס האנושי שלהם לשם שינוי נתיב המחשבה שבסופו של דבר יוביל לחיים טובים, שמחים ובריאים יותר.

צחי חן - מרצה ומנטור להצלחה

צחי חן – מרצה ומנטור להצלחה

אל תיתן למי שאתה להפריע למה שאתה יכול להיות

הרצאותיו של יצחק חן, שמתאים אותן לקהל היעד, הן שעה של הנאה צרופה, של שינוי מחשבתי שעובר הקהל בלי להרגיש שהוא עבד בשביל זה. ניתן להאזין לו בארגונים, בחברות, בכנסים בבתי מלון, בימי עיון ובמתנ"סים שונים. התמקדותו היא במחשבה מועילה, מה שנהגו לכנות בעבר "חשיבה חיובית", תוך הגשת כלים שימושיים באווירה של קלילות והנאה. "שעה של כיף בלי יותר מדי חפירות", הוא מגדיר אותן.

מדובר בהרצאות פנאי ומוטיבציה מרתקות שמקפיצות כל כנס או יום גיבוש, אשר טומנות הזדמנות להיחשף לתכנים משני חיים כדי לחזור לעבודה, ובכלל לחיים השוטפים, בכוחות מחודשים. בהרצאה משלב חן את הקהל בסימולציות שונות ובד בבד מעניק להם עצות מעשיות לחשיבה חיובית שניתן להתחיל ליישם באופן מיידי. שעה של כיף שמאפשרת לצאת מהשגרה, לקבל תובנות חדשות ונקודות מבט מקוריות ולהיפתח לפתרונות אמיתיים מהחיים שמוצעים לשלל בעיות ואתגרים.

הרצאותיו נעות בין נושאים שונים: שינוי נתיב המחשבה בדומה לשינוי נתיבים בעת נהיגה במכונית, הבנת החסמים בתוכנו המונעים הגעה למטרה והסרתם, גילוי האושר שלנו שמושפע מדרך החשיבה וההסתכלות והאמונה בעצמנו – אמונות מקדמות, אמונות מגבילות ועיוותי חשיבה.

"אני מגדיר את האופטימיות כשריר", מספר חן, "שריר שהרבה אנשים לא מפעילים אותו, ולכן הוא מתנוון והם הופכים להיות פסימיים. מדובר בשינוי פילוסופיית החיים וצורת ההסתכלות על דברים – במשפחה, בקריירה, באהבה. צורת ההסתכלות היא למעשה הסיפור שאדם מספר לעצמו כדי לפרש סיטואציה מסוימת. אם הסיפור הוא בעל נרטיבים חיוביים, אוטומטית המוח שלו נמצא ברווחה, כיף לו וטוב לו. לעומת זאת, אם הוא מספר לעצמו סיפור שלילי בהקשר של אותה סיטואציה, למשל שלא הצליח בעבר ולכן גם לא יצליח בעתיד, הוא ייקח את הדברים בצורה שלילית. העבודה שלי למעשה מתמקדת בשיפור המיומנויות ובשינוי בדרך שבה רואים את הדברים".

חן מאמין כי קיימים בנו שני כוחות במחשבה – אהבה או פחד, אור או חושך. אהבה היא כמובן האור, אבל אם נכנסת לפחדים – אתה בחושך. "אחד המשפטים שלי בהרצאה הוא: אל תיתן למי שאתה להפריע למה שאתה יכול להיות", מספר חן, "הרבה אנשים אומרים: 'אני כזה, ככה חינכו אותי'. אני אומר: 'זה אתה כרגע, ואתה יכול לרכוש חשיבה חדשה ולשנות את נתיב המחשבה שלך'. כמו שאנחנו נוסעים לעבודה או להורים שלנו באותה הדרך, ככה אנחנו ממחזרים פעם אחר פעם את אותם דפוסי מחשבה, בלי קשר אם הם תורמים לנו או לא".

עכשיו דמיינו שאתם נמצאים בים, משוועים לשמש, אבל אוחזים במטרייה מעל ראשכם. "במצב שכזה לא מגיעה אליכם שמש, למרות ששמש יש שם בשפע", אומר חן ומסביר כי "המטרייה מסמלת את המחשבות שלכם, המעכבים שלכם, הדפוסים האוטומטיים – שהם למעשה אלה שחוסמים את השמש".

אל ההרצאות בתחום המחשבה המועילה הגיע יצחק חן לאחר לימודים אקדמיים באוניברסיטת בר אילן תוך התמחות באימון אישי וארגוני. "היתרון הגדול בגישה הזו הוא שניתן ליישם אותה בכל תחום בחיים, ממקומות עבודה ועד זוגיות והתפתחות עצמית ואישית", הוא מסביר ומתוודה כי "אני בא להרצאות הללו ממקום אידיאולוגי. מה שהוביל אותי לתחום זה הרצון שלי שלאנשים יהיה טוב, להשפיע לטובה ככל יכולתי באמצעות דרך ההסתכלות הזו על החיים. בימים אלה אנחנו חיים באווירה של מודעות ורוחניות – אנשים רוצים לשפר את עצמם, להיות טובים יותר ושיהיה להם טוב יותר, ומחפשים משהו מובנה שיראה להם איך עושים את זה".

וכשניגשים אליו קשישים בני 70 ו-80, שכבר ראו הכל ושמעו הכל בחייהם, ובסוף ההרצאה מספרים לו היכן פוגשים אותם התכנים שהעביר ומה הם לוקחים איתם, וכשניגשים אליו אנשים ומתוודים כי העניק להם כוחות להתמודד עם מצוקה בעבודה, עם פרידה מבן או בת הזוג או עם מחלה קשה – יצחק חן יודע שהבחירה להקדיש את חייו לשיפור חייהם של כמה שיותר אנשים היתה הבחירה הנכונה בעבורו.

טלפון: 050-4018080
דוא"ל: [email protected]

יצחק חן בהרצאה. צילום עצמי

יצחק חן במהלך הרצאה. צילום עצמי



צבי יוגב

מתי בפעם האחרונה קרה לכם שבמשך שעה שלמה גם צחקתם וגם יצאתם עם ידע ותובנות ששיפרו את הרגשתכם ואת היחסים שלכם עם האנשים בחייכם? זה בדיוק מה שקורה ב-15 השנים האחרונות למאזיני ההרצאות המעניינות של צבי יוגב, מרצה, סופר, גאון עם קבלות, ואוטודידקט בעל תחומי עניין רחבים שמרתק ומצחיק קהלים בהרצאות מהפנטות.

דבר בילדותו של צבי יוגב, 50, לא רמז על הצלחתו המטאורית בהמשך חייו. הוא נולד במעברת ג'סי כהן בחולון, סומן כילד בעייתי, נשאר פעמיים כיתה, מה שדחה את גיוסו לצה"ל מגיל 18 לגיל 20. למרות שסיים עם בגרות מלאה הוא לא מצא עניין בלימודי היסודי והתיכון ואת הידע שלו רכש מספרי מדע שעניינו אותו בתחום הביולוגיה, הגנטיקה, האנתרופולוגיה וכדומה.

כשנשלח לאבחון נמצא שאין מדובר בילד עם מנת משכל מתחת לממוצע שנשאר כיתות אלא להפך – מדובר בגאון שלא מצא עניין בדרך הלימוד בבית הספר. את הקבלות הוא קיבל שנים מאוחר יותר, כשהחל לעשות מחקר והתקבל לארגון הגאונים העולמי 999 שאליו מתקבלים רק בעלי IQ מוכח שגבוה מ-99.9 אחוזים מהאוכלוסייה.

צביקה יוגב למד לתארים ראשון ושני במשפטים וסיים בהצטיינות, ובד בבד המשיך לקרוא מאות ספרים בתחומי ידע שונים. לאחר מכן למד פילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, והוציא תעודת מדריך מוסמך לגמילת מכורים מהתמכרויות.
צביקה יוגב למד גם משחק ותיאטרון במשך כשלוש שנים כדי להתמודד עם פחד קהל קשה שסבל ממנו. "הייתי צריך להיפטר מפחד הקהל שלי ולימודי המשחק עזרו לי".

"הצלת לנו את הנישואים", "הפכתי לרגוע יותר", "שינית את חיי" אלה רק חלק קטן מעשרות התגובות שמציפות ליוגב את קיר הפייסבוק, שמלא בתגובות מגוונות ממאזיניו שמרגישים שבזכות ההרצאות המעניינות שהוא מעביר השתפרו היחסים שלהם בבית ובעבודה. יש המודים לצבי יוגב על כך שבזכותו הצליחו לעמוד ולדבר בביטחון מול קהל, יש שמספרים שבעקבות ההרצאה והתובנות ששאבו ממנה התקדמו בעבודה, יש שהפכו לרגועים יותר בחייהם, והרשימה עוד ארוכה.

לצד התגובות הנלהבות מהמאזינים להרצאות נשלחים אליו גם מכתבי תודה רבים ממנהלים בכירים, שההרצאות המעניינות של צביקה יוגב תרמו לעובדיהם בתחומים שהוגדרו על ידם מראש ואשר סביבם נבנו הרצאות שהותאמו במיוחד לצורכיהם. תחומי העניין והידע הרבים של יוגב הם הכר הנרחב שעליו צומחות ההרצאות המומלצות שלו, ועליהם מבוססים גם שני הספרים שכתב – "לגנוב את ההצגה" שיצא לאור בשנת 2009 ו"19 קיצורי דרך מדעיים לשכנע" שיצא לאור ב-2016.

צבי יוגב. תמונה באדיבות צבי יוגב

צבי יוגב. תמונה באדיבות צבי יוגב

מאושר ויחסים ועד ניהול מו"מ: הרצאות מותאמות אישית

לפני עשור וחצי החל צבי יוגב ללמד בקריה האקדמית אונו, שם הוא משמש מרצה מאז ועד היום, לצד הוראה במכללת נתניה בעשר השנים האחרונות.

לצד אלה מרצה צבי יוגב גם בארגונים ובחברות ובמסגרות פרטיות שונות, כשכל העת הוא ממשיך לחקור וללמוד בתחומים הרבים שמרתקים אותו, מביולוגיה וגנטיקה ועד יחסים, מה שמאפשר לו להציע לקהל שומעיו מגוון נושאים רחב של הרצאות מומלצות.

הקהל הרחב יכול למצוא הרצאות בתחומים שונים כגון הרצאה מעניינת והומוריסטית שמדברת על אושר ועל יחסים עם אנשים בחיינו, בעבודה ובבית.

הרצאה אחרת מדברת על השיחות שלנו עם עצמנו, על הקול הקטן שיש לנו בראש וכיצד השיחות איתו משפיעות על הביולוגיה של מוחנו ואת הפרשנות לחיים ולרגשות שלנו על הכדור.

הרצאה מומלצת נוספת של צבי יוגב בשם "משחקים של החיים" מתמקדת בתגליות מדעיות שמלמדות כיצד לשכנע, לתקשר ו"לגעת" באחרים ומעניקה כלים שיסייעו בשיפור דרכי תקשורת וביצירת כימיה עם אנשים.

לצדן מעביר צביקה יוגב הרצאות לעובדים ולארגונים עסקיים שנתפרות לפי מידותיהם ורצונותיהם. אחת מהן שנקראת "משא ומתן של יונקים: על פסיכולוגיה של משא ומתן" מלמדת מהי הפעולה החשובה ביותר בתחילת משא ומתן ומהי הפעולה שמסכלת את רובם ומשתפת בתובנות כיצד לשלוט בכעס.

בהרצאה מומלצת אחרת מלמד צבי יוגב כיצד ניתן לשפר את דרכי השכנוע בכל זירה שהיא, אישית או מקצועית. "אני מתאים את עצמי לקהל", אומר צבי יוגב, "אם אומרים לי שרוצים שהעובדים ילמדו למכור יותר טוב – אני תופר את ההרצאה לפי מידה. לדוגמה, פנה אלי בית מלון ידוע וגדול בבקשה להרצאה שמטרתה ללמד את העובדים להיות רגועים יותר עם לקוחות, פחות עצבניים, ולתת שירות רגוע יותר, והתאמתי את תכני להרצאה מעניינת על כעס שמדברת בין השאר על תובנות שירות ואיך בכלל לא להיכנס למקום הזה של העצבים. לשמחתי הם מאוד אהבו ומאז אני מרצה קבוע בסניפים שונים שלהם בהרצאות שונות".

גם אחרי 15 שנה של הרצאות יומיומיות ללא הפסקה, צבי יוגב עדיין חש את הפרפרים בבטן לפני כל הרצאה. "אני משתדל מאוד שבכל הרצאה יהיה ערך מוסף לאלה ששומעים, משהו שנוגע לאינטרס האישי שלהם", הוא מספר, "חשוב לי שזה יהיה נחמד וקליל, ושכל הרצאה תהיה הומוריסטית כל הזמן ללא חלק משעמם. אני משתדל להשתמש בדוגמאות מצחיקות לכל תובנה ומעביר את ההרצאה בצורה פשוטה כדי שהמאזינים יהיו עם חיוך על הפנים רוב הזמן וגם ישאבו תועלת מההרצאה".

טלפון: 052-5706644
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
צבי יוגב במרצים מומלצים באתר "יוניק מרצים והרצאות"

צבי יוגב. תמונה באדיבות צבי יוגב

צבי יוגב. תמונה באדיבות צבי יוגב



יהודה מסינגר: הרצאות יזמות וניהול והנחיית כנסים

"תראי את הבניין הטמפלרי המדהים הזה", אמר יהודה מסינגר לאשתו איילת בהתלהבות. השנה היתה 2007, והשניים היו בעיצומו של טיול בין ערביים של יום שישי בשכונת נוה צדק עם צמד התאומים הראשון שלהם, אז בני שנה וחצי. בדיוק כשחצו את גשר שלוש המפורסם נגלתה לעיניהם שורת בניינים טמפלרים מרהיבים, שאחד מהם משך את תשומת לבו באופן מיוחד. "זה הבניין הכי יפה כאן", אמר לאשתו, "אני חייב ללכת לראות אותו. תני לי כמה דקות?".

אשתו, בהכירה אותו היטב, ידעה שהמשמעות של "כמה דקות" היא שיש לה שעתיים להעביר, ושמה פעמיה עם הילדים לחנות הגלידה, ואילו יהודה פנה לבדוק מקרוב את הבניין ששבה את לבו – בניין טמפלרי קלאסי עם קווים ישרים ונקיים, חלונות ענקיים עם תריסים של פעם ותקרה גבוהה בכל קומה. למרות הזנחה גדולה של חלקו החיצוני של הבניין, הפור נפל: מסינגר, יזם וחובב נדל"ן מיוחד מצעירותו, התאהב בבניין, והחליט לנסות ולרכוש את הנכס הנדיר הזה.

אחרי שהקיף את המבנה ולא איתר שלט "למכירה" הוא עלה לקומה הראשונה, דפק על אחת הדלתות, התנצל שהוא מפריע בשישי והתעניין אם מישהו מהדיירים מעוניין למכור. "אולי הדיירת מלמעלה", נענה, "אנחנו לא חשבנו למכור אבל תתקשר ביום ראשון, מי יודע".

לאחר שדפק על כל ארבע דלתות הבניין ומצא כי גם פנים הדירות היה מרשים כמו שדמיין, התברר למסינגר כי ההיענות למכירה אינה גורפת, אך זה לא פגם בהתלהבותו כשיצא משם אחרי כשעתיים והכריז באוזני אשתו: "אני הולך לרכוש את כל הבניין".

זה היה תחילתו של מהלך מו"מ אינטנסיבי ומורכב שנמשך כחצי שנה, והתנהל במקביל עם ארבעה בעלי דירות, שחלקם לא רצו או חשבו כלל בתחילה למכור את דירותיהם. בסופו של דבר הניב מהלך המו"מ רכישה של הבניין כולו, שלימים התבררה, כפי שמסינגר תכנן וחזה מלכתחילה, כעסקה מצוינת, משום שהבניין בשלמותו היה שווה משמעותית יותר מסך שווי דירותיו.

היתה זו הזדמנות עסקית שנוצרה על הדרך (תרתי משמע) ושמוצתה עד תום, בנחישות המאפיינת את דרכו העסקית של מסינגר. "החיים הם מה שקורה לך כשאתה עסוק בעריכת תוכניות אחרות", כתב ג'ון לנון. הסוגיה הופכת לקריטית יותר כשמדובר בעולם העסקי. "המציאות העסקית לא רק דינמית ומשתנה אלא שהיא בצורה מאוד 'מעצבנת' ממש לא מתנהגת לפי התכנון שלנו", מסביר יהודה מסינגר, יזם בינלאומי ומפתח "תורת ההזדמנויות". כבר למעלה מ-25 שנה הוא יוזם ומנהל עסקים משגשגים בתחומים מגוונים, החל בהייטק, דרך השקעות נדל"ן בארץ ובעולם ועד כריית זהב באפריקה.

בד בבד עם פעילותו העסקית הענפה לאורך השנים בארץ ובעולם פיתח מסינגר מודלים פרקטיים ליזמים, מנהלים ואנשי עסקים, הנותנים כלים לזיהוי ולמיצוי הזדמנויות עסקיות, ולפיתוחן וניהולן לכלל עסקים מצליחים. את ניסיונו היזמי והעסקי העשיר, יחד עם אותם מודלים ניהוליים שפיתח, מסינגר מתרגם זה שנים לתורה סדורה ויישומית המוגשת בהרצאות אנרגטיות וסוחפות בנושאים של יזמות וניהול. ההרצאות של מסינגר מועברות בעברית או באנגלית בהתאם לקהל, וערכן למאזיניו שווה כסף רב.

בהרצאותיו, כמו גם בספר על יזמות עסקית העומד לצאת לאור בקרוב, מסינגר מתאר את ההתנסויות הרבות שעבר בדרכו הארוכה, ומשתף כיצד הפך את הלמידה לכלי עבודה שימושיים המקטינים את מרחב הטעות ביזמות ובניהול עסקים ומגדילים משמעותית את סיכויי ההצלחה העסקית.

בעבור יזם בתחילת דרכו, או איש עסקים בתחום זה או אחר, כלים ועקרונות פרקטיים אלה שווים הרבה מאוד כסף, ביטחון ושקט נפשי. "הייתי שמח מאוד אם היה לי מישהו בתחילת דרכי שהיה נותן לי על מגש את עקרונות העבודה היזמיים האלה", מתוודה מסינגר, "אני מניח שהייתי עושה פחות טעויות בדרך ומצליח מהר יותר".

יהודה מסינגר. צילום: רועי הרצליך

יהודה מסינגר. צילום: רועי הרצליך

ללמוד לקבל החלטות יזמיות וניהוליות נכונות

בהרצאותיו שופעות הכריזמה של יהודה מסינגר, שבאופן קבוע מלאות מפה לפה, אפשר למצוא פעמים רבות בקהל יזמים שנמצאים בשנים הראשונות לפעילותם העסקית. "בפרק זמן זה הם חווים את הבומבה החזקה ביותר, ורוצים לדעת כיצד לשפר את מה שהם התחילו לבנות ולהפעיל ביזמות", מסביר מסינגר. לצד היזמים, משתתפים בהרצאות גם מנהלים בדרגות ניהול שונות – בארגונים ציבוריים או פרטיים – המבקשים לרכוש את הכלים הניהוליים כדי לקבל החלטות נכונות ומדויקות יותר, ולהשפיע טוב יותר על המערכות הארגוניות שלהם.

התובנות שמסינגר גיבש לאורך השנים חוצות תחומים, מגזרים (ציבוריים ועסקיים) ומדינות, "כי הכלים ועקרונות העבודה הניהוליים והיזמיים הם בסופו של דבר דומים מאוד, בין אם אתם עוסקים בתחום השקעות נדל"ן או מלונאות או בכל תחום אחר, על אף הניואנסים הייחודים לכל גזרה עסקית", כדבריו.

לצד הרצאתו על "תורת ההזדמנויות" שפיתח, מסינגר מרצה גם על נושאים משיקים כמו "יזמות עסקית", "ה-X פקטורס ביזמות ובניהול", "משא ומתן מנצח", "עמידה מול קהל", "אמנות המכירה", "להשיג Wow בשירות לקוחות" ו-"מיומנויות השפעה ושכנוע".

נקודת הפתיחה של מסינגר, תושב תל אביב בן 49, נשוי באושר לאיילת, אהובת נעוריו מגיל 17 ואב לארבעה – לא היתה גבוהה במיוחד. את כל שהשיג הוא חב לעשר אצבעותיו ולתשוקה הפנימית שבערה בו מגיל צעיר. הוא נולד וגדל בחיפה, בשכונת הדר הכרמל, ובהמשך למד בריאלי העברי ש"איפשר לי לחלום מגיל צעיר, ולימד אותי כללים של סדר ומשמעת עצמית למימוש אותם חלומות".

בגיל 16, מתוך העניין שלו כבר מילדות בדברים שמניעים אנשים לפעולה ובדרכים שבהן אנשים מתמודדים עם קשיים ומכשולים, החליט יהודה הנער שהוא רוצה להיות פסיכולוג, וכך סיים בהצלחה תואר ראשון בתחום זה במסגרת העתודה האקדמית ושירת בצבא יועץ ארגוני. לפסיכולוג הוא בסופו של דבר לא הפך ("למרות שרכשתי המון כלים באותן שנים ראשונות שמסייעים לי עד היום לנהל ולהניע אנשים ולסגור עסקאות"), אבל הדרך הזו הובילה אותו, כמעט מיד אחרי השחרור, לפתוח את העסק הראשון שלו לייעוץ ארגוני והדרכות ניהוליות. "התחלתי עם ההדרכות הניהוליות כבר בתחילת שנות ה-20 שלי", הוא מספר, "אבל בעצם, כבר מגיל שש התחלתי לעמוד מול קהל בכל הכנסים בבית הספר".

בד בבד עם הפעלת העסק החדש השלים מסינגר תואר שני בטכניון בתעשייה וניהול. כשסיים בגיל 28 את הלימודים הוא נשלף (לאחר מסע שכנועים בן חודשים רבים) על ידי עמית ללימודים שהיה בכיר בסאיטקס, אז מעצמת הייטק ישראלית משגשגת, לעבודה בפעילות החברה בארצות הברית. מנכ"ל הפעילות האמריקאית התלהב גם הוא ממסינגר הצעיר שרק סיים לימודיו בטכניון, והזניק אותו עד מהרה לעמוד בראש פעילות מוצרי האינטרנט החדשנית של החברה בארצות הברית. במשך כשנה פעל מסינגר בשיקגו, ולאחר מכן שם פעמיו לעמק הסיליקון שבקליפורניה כדי לנהל לימים את חטיבת ההדמיה הדיגיטלית של חברת בת של סאיטקס, סטארט אפ טכנולוגי בתחום הגרפיקה והדפוס הדיגיטליים, שסאיטקס היתה בין שותפיו.

בשנת 2004, תקופת השפל הקשה בהייטק העולמי שהיה שרוי תחת טראומת אסון התאומים, הצליחה הפעילות בהנהגת מסינגר להימכר לחברת הענק KPG, חברת בת של קודאק אז, ואחת ממובילות תחום הדפוס הדיגיטלי בעולם. "במסגרת עסקת הרכישה מנהלי KPG רצו מאוד שאעבור אליהם, ומינו אותי עד מהרה למנכ"ל הפעילות העולמית של תחום התוכנה בחברה, ובמקביל ניהלתי את מרכז הפיתוח הישראלי של KPG".

לדבריו, "זו היתה תקופה נהדרת ואינטנסיבית, של עשייה יזמית ועסקית על פני ארבע יבשות, ללא רגע של מנוחה לאורך שנים, ותוך כדי בנייה וניהול של קו מוצרים ששינה אז את פני תעשיית הדפוס הדיגיטלי העולמי". לאחר חמש שנים אינטנסיביות מעבר לים חזרו בני הזוג מסינגר לארץ. במשך שנתיים נוספות הוסיף מסינגר להיות על הקו לארצות הברית, שבוע-שבוע, "עד שאמרתי מספיק להייטק. רצינו להשתקע בישראל ולהקים משפחה".
שינוי הכיוון שהחליט עליו הוביל אותו לשוב לאהבת הילדות שלו – הנדל"ן. "כבר בארצות הברית רכשתי את הנדל"ן העסקי

הראשון שלי, באריזונה, והמשכתי משם", הוא מספר. "בארץ עשיתי עסקאות ביפו, בנוה צדק, בצפון תל אביב ובחיפה. לאט-לאט התקבצו סביבי משקיעים, ומהר מאוד הבנתי שזה למעשה צריך להיות הפוקוס שלי". בשנים האחרונות עומד מסינגר בראש קבוצת משקיעים בנדל"ן מסחרי מניב בבריטניה, בעיקר בסקוטלנד. נוסף על כך הוא פועל באפריקה בתחום כריית הזהב.

"שואלים אותי תמיד מה הקשר בין הייטק, לנדל"ן, לכריית זהב – ואני עונה שבסופו של יום, הקשר הוא היזמות והניהול", הוא מספר. "הכלים והתהליכים ביזמות ובניהול די דומים. כמובן שלכל תחום יש את הניואנסים שלו, אבל התשתית שקשורה לחלקים הכלכליים והאנושיים בהפעלת מיזם בתעשיות השונות ובמדינות השונות דומה – גם בכל מה שקשור למיומנויות 'רכות' כמו ניהול משא ומתן עסקי והנעת אנשים, וגם במה שקשור למיומנויות כלכליות 'קשיחות' של ניתוחים פיננסיים וקבלת החלטות כלכליות נכונות".

מפסיקים לקדש את התכנון, ומתחילים לזהות ולממש הזדמנויות עסקיות

ההופעה הממגנטת של יהודה מסינגר מול קהל וההנחיה הכריזמטית שלו אף מובילות לכך שהוא מוזמן תדיר, לצד ההרצאות המבוקשות, להנחות כנסים, בעיקר בינלאומיים, שבהם הוא דובר אנגלית, שפתו העסקית כבר שנים ארוכות בכל פעילויותיו העסקיות מחוץ לישראל.

מסינגר משתף תמיד את הקהל שלו בהרצאה ומתאים במדויק את עולם התוכן שלה למאפיינים הייחודיים של הקהל שמולו, תוך שימוש בדוגמאות רלוונטיות למשתתפים, וכאלה יש לו כמעט מכל תחום. כשאתה חלק מהקהל של מסינגר, כל החושים מעורבים ואתה מוצא את עצמך מרוכז ומרותק, כך שקל מאוד להפנים את התובנות שהוא מעביר אליך, ולחברן ביעילות למציאות העסקית או הארגונית שלך.

אחת ההרצאות החמות ביותר של מסינגר בתחום הניהול והיזמות היא זו שמתמקדת ב"תורת ההזדמנויות", המודל שפיתח מסינגר. "זוהי בעצם שיטה משלימה לשיטה היותר קונבנציונלית בלימודי הניהול והעסקים, שאומרת: סמן לך מטרה זו או אחרת, שרטט את הדרך שלתפיסתך תוביל אותך להצלחה, ופעל ליישומה".

הבעיה ה"קטנה" במודל הקונבנציונאלי הזה (המוכר בלימודי הניהול כ-MBO – Management by Objectives) היא שהחיים, המציאות העסקית, "מפריעים" קצת למודל. "המציאות העסקית ברוב המוחלט של המקרים לא מתנהגת לפי אקסלים ותוכניות עסקיות מוקפדות. לעתים קרובות היא מתנהגת אף 180 מעלות מהתכנון והצפי המקוריים", אומר מסינגר.

לדבריו, "מעבר למידת הגמישות שלנו בהתאמת התוכנית העסקית המקורית למציאות, תכונה שהיא כשלעצמה סופר נדרשת ליזם ולמנהל היום, אחת התפיסות הייחודיות והחשובות ש'תורת ההזדמנויות' הביאה היא ההבנה שלעתים קרובות הערכים הכלכליים/עסקיים הכי משמעותיים שאת/ה כיזם וכמנהל יכול לייצר לעסק שלך עשויים להיות תוצר של הזדמנות שלא תכננת כלל, שלא הכנסת לשום תוכנית עסקית, הזדמנות שנוצרה, לכאורה, באופן רנדומלי, 'על הדרך'".

"מה שקורה בפועל בדרך כלל זה שאחוז ניכר מציבור היזמים והמנהלים, ה'מתוכנתים' לחשוב באופן קונבנציונלי, ושבויים לעתים קרובות בתוכנית העסקית שהם עצמם ניסחו, אינם תופסים כלל את מה שעומד מולם כהזדמנות עבורם, ואחוז ניכר נוסף, אף אם תפס את השינוי בסביבה העסקית כהזדמנות, לא עושה עם אותה הזדמנות שום דבר ונותן לה לחלוף, או בשפת תורת ההזדמנויות – הם נותנים לאותו שינוי 'א-נורמלי' במציאות העסקית (הפנימית או החיצונית של העסק) 'להתנרמל' משום שחלון ההזדמנות קצר מאד, ואם לא עשית משהו איתה, היא פשוט תתנרמל ותיעלם במהירות".

איך אתה מסביר את זה?
"אנחנו בדרך כלל עסוקים בלהמשיך לחפור ב'תעלות' שתכננו ויצרנו לעצמנו, שנותנות לנו הרבה ביטחון פסיכולוגי, תחושה שאנחנו 'שולטים' בסביבה שלנו ובמציאות העסקית, כאשר בפועל התפיסה הזו מגבילה אותנו. 'הזדמנות' היא אותה אנומליה זמנית, מצב לא נורמלי, לא רגיל, המקפל בתוכו, אם נעשה איתו משהו במהירות, ערך כלכלי, לעתים משמעותי מאד, עבורנו ועבור העסק שלנו. אם לא פעלת מהר, ההזדמנות תיעלם".

אז מה עושים? מפסיקים לתכנן?
"ממש לא. רק מפסיקים לקדש את התכנון. יש אלמנטים ותוצרים חשובים בתכנון, כמו למשל ככלי מסייע בגיוס משאבים כלכליים (מימון) ואנושיים לעסק, אבל עם זאת חשוב לזכור ולהפנים כאמור שהמציאות לא מתנהגת לפי תוכנית מוכנה מראש ושערכים כלכליים רבים חבויים באותן הזדמנויות לא מתוכננות".

"זו לא איזו תפיסה 'מזליסטית' האומרת 'שב והנח ותן ליקום לנהל אותך'. ממש לא. זו גישה ניהולית ועסקית שהתשתית שלה היא בכלל סטטיסטית, האומרת שכאשר נוצרת אנומליה זמנית בשוק או בפעילות העסקית שלך, יש לך זמן קצר לנצלה לטובתך, או שהיא פשוט תתנרמל".

ההרצאה של מסינגר על "תורת ההזדמנויות" מפרטת את התפיסה והכלים לזיהוי נכון ומהיר של הזדמנויות עסקיות ולמימושן היעיל והמהיר, לאחר בדיקת התאמתן אל מול מטרותינו העסקיות.

הרצאה נוספת של מסינגר, "ה-X פקטורס ביזמות ובניהול", מתמקדת באלמנטים הקריטיים להצלחה עסקית וניהולית, והכל כנגזרת תובנותיו של מסינגר לאורך השנים הרבות שלו ביזמות עסקית בתחומי פעילות מגוונים בארץ ובעולם.

"אין מתכון שמאפשר לא לטעות", מסביר מסינגר, "להפך – הלמידה הכי משמעותית בעסקים ובניהול באה מתוך הטעויות שעושים בדרך, אבל אפשר להקטין את מרחב הטעות ולקצר את משכי הזמן והמכשולים השונים להצלחה, החל בשלב בחירת תחום וסוג היזמות המתאימים לכל אחד, דרך בחינת הפוטנציאל העסקי של אותה היזמות, וכלה בהחלטות השוטפות הנדרשות מהיזם/מנהל בכל אחד מהשלבים של הקמת העסק וניהולו. לכל אחד מהשלבים הללו יש כמה עקרונות מפתח שפיתחתי לאורך השנים בעמל רב, גם בהצלחות וגם בטעויות שאני עצמי עשיתי לאורך הדרך המאתגרת של החיים היזמיים והניהוליים".

ההרצאות והכנסים הם בעבורו אושר צרוף. "אני אוהב את זה, זה שובר לי את שגרת העסקים היומיומית", מתוודה מסינגר. "אני אוהב את המגע הישיר, הבלתי אמצעי עם הקהל, שבא באמת כדי לרכוש כלים אמיתיים. הכי כיף לי לשמוע מאנשים שהשתתפו בהרצאותי לאורך השנים כמה הם מיישמים עד היום כלים שנרכשו בהרצאות".

"אני חושב שהקהל מגיע ואוהב את ההרצאות שלי גם בזכות התכנים שהם מאוד פרקטיים – כי אני בא מתוך הביזנס ומתוך העשייה היזמית רבת השנים, וגם כנראה בזכות הדרך שלי להעביר אותן, תוך חיבור מאד ישיר ופתוח עם הקהל, ונגיעה אמיתית בתכנים שבאמת מעסיקים אותו וכואבים לו בעסקיו, בין אם מדובר ב-50 משתתפים בהרצאה או ב-1,000".

יהודה מסינגר – הרצאות יזמות וניהול והנחיית כנסים
טלפון: 03-605-2227
דוא"ל: [email protected]
קישור לאתר

יהודה מסינגר. צילום: רועי הרצליך

יהודה מסינגר. צילום: רועי הרצליך



עידן צ'רני: הרצאות מעולם אחר

מהו סוד האושר? תשאלו את תושבי ממלכת בהוטן, מדינה קטנה ומבודדת בדרום מזרח אסיה, אי שם בין הודו לסין. בשנת 2006 העניק לה העיתון הבריטי "ביזנסוויק" את התואר "המדינה שבה התושבים המאושרים בעולם", ובזמנים שלנו, שבהם אנו חיים בסחרור טכנולוגי ובקצב חיים מתיש ומחפשים ללא הרף מה יכול לגרום לנו להיות מאושרים – מדובר בגילוי שהוא תיבת אוצר של ממש, המקום שבו טמונות התשובות לאותו אושר חמקמק שאליו נשואות עינינו.

הסיכוי של רובנו להגיע לבהוטן וללמוד מקרוב את סודות האושר של תושביה הוא קלוש, אך עידן צ'רני, שכבר יותר מ-20 שנה מפלס את דרכו למקומות נידחים וחוקר אותם, לא החמיץ גם את היעד הזה. את רשמי המסע המרתקים שצבר הוא מעביר לקהל צמא שמקבל הזדמנות למסע רב חושי לעולמות אחרים ללא לעלות טיסה, מסע רווי תמונות, קטעי וידאו ומוזיקה – כמו בהרצאה "דרך האושר ומסתרי ממלכת בהוטן" שבה הוא מספר על תיאוריית האושר הבודהיסטית דרך הטיול בממלכת האושר.

"אנחנו מנסים לברר איך הם כל כך מאושרים, מה הסוד שלהם, מה אנחנו יכולים ללמוד מהם ומה זה קונספט של אושר – איך בכלל אפשר להגדיר אושר, למדוד אושר, והאם אנחנו מאושרים או לא מאושרים בחיינו", הוא מספר, "כמו גם טיפים מאוד מעניינים למה זה אומר לחיות חיים מאושרים. למשל, האמונה שהאושר הוא לא לקבל את מה שאני רוצה, אלא לרצות את מה שכבר יש לי, אבל לא במובן של להסתפק במועט, אלא במובן הבודהיסטי העמוק, כלומר להתבונן על האושר כעל משהו שאינו מותנה בדברים חיצוניים, בין השאר חומריים, אלא במה שכבר יש לנו".

מה זה אומר בפועל?
"הכוונה היא שאין להתנות אושר בזוגיות, בעבודה, בבית וכדומה, כי הדברים הללו באים והולכים, ואז האושר אינו יציב. במצב שכזה אין לי אושר יציב שאינו תלוי בנסיבות, יש לי תענוגות. הם מדברים על מה שיש לי ואי אפשר לקחת ממני, מי שאני, המהות שלי. אדם שיודע מי הוא באמת מתחת לכל המסכות שלו ויגשים את זה, הוא האדם שיהיה מאושר, והבעיה שלנו היא שכבר שכחנו את האדם שבנו. אנחנו תולים את האושר שלנו במה שיש לנו ובמה שאנחנו עושים, אבל לא במי שאנחנו, וזה ההבדל בין המזרח למערב".

בין עבודה בהייטק למסע הישרדות

תשכחו מהמושג "הרצאה". במפגשים עם עידן צ'רני מדובר בחוויה שמערבת כל חלק בכם, כזו שאתם יוצאים ממנה פעורי פה לנוכח הסיפורים המוטרפים, המראות והתחושות. עידן, מהנדס מערכות מידע בהשכלתו ומנהל בית ספר לפילוסופיה בהתנדבות בזמנו הפנוי, הוא בלבו אנתרופולוג וחוקר שבטים, מוביל מסעות למקומות נידחים שכף תייר לא דרכה בהם, מורה לפילוסופיה, מרצה בכיר, רהוט וכריזמטי וצלם גיאוגרפי שמצלם וכותב למגזינים גיאוגרפיים בארץ ובעולם. עמוק במהותו הוא הרפתקן שמקדיש את חייו למחקר אנתרופולוגי של שבטים נידחים, פילוסופיות של חוכמה עתיקה ועקרונות מנהיגות ייחודיות.

לצד אלה נמנה צ'רני עם מקימי העמותה הישראלית- אנטארקטית וממייסדי פרויקט "תיבת נח" (משלחות עם משמעות), כאשר השילוב בין כל הדברים הללו יוצר הרצאות רב חושיות, אינטראקטיביות, מלאות הומור וסיפורים מאלפים על אזורים מדהימים, אוסף מרתק של רשמי מסעותיו של עידן ברחבי הגלובוס שנוגע במשתתפים דרך העיניים, האוזניים, הראש והלב.

עידן נולד בנואיבה שבסיני וילדותו היתה רוויה טיולים, מה שהוביל אותו בהמשך למשיכה לשבטים נידחים. עם החיידק הזה שלא מש ממנו מגיע צ'רני למפגשים עמו, עסיסיים ומרגשים דרך קבע. נסו, למשל, לדמיין איך אתם מטילים את מימיכם בקור של מינוס 40 מעלות, עם מאות שכבות ביגוד שמגוננות על גופכם מפני הקור. "אני שואל את האנשים מה הדבר הכי קשה בלעשות פיפי באנטארקטיקה, וכולם מדברים על זה שהדבר הכי קשה הוא להוריד את הבגדים, ואני עונה שהדבר הכי קשה זה למצוא אותו. זה עשר שניות לעשות פיפי ועוד עשר דקות לחפש אותו".

נושאי ההרצאות הם רבים כמעט כמספר המסעות שגמע בחייו והם מחולקים לשלושה סוגים: הרצאות מקצועיות מרתקות ופורצות דרך המיועדות לארגונים אשר עושות שילוב מיוחד בין סיפורי מסע לבין ערכים שקשורים בסביבה ארגונית – מנהיגות, שאיפה למצוינות, ניהול אנשים בסביבה משתנה, עבודת צוות ועוד, הרצאות חווייתיות שמזמינות אליהן את כל מי שרוצה לצאת מחיי היומיום לעולמות אחרים תוך הנאה צרופה, והרצאות פילוסופיות למי שמחפש לחיות קצת אחרת, תוך יישום פילוסופיה מעשית בשגרת חייו, המבוססות על מסעותיו ועל ניסיונו כמנהל בית ספר לפילוסופיה. ההרצאות הפילוסופיות טומנות בחובן ערך מוסף משלהן, כמו הסיפורים על אותם מקומות נידחים במזרח הרחוק כדוגמת בהוטן.

עידן צ'רני: מפלס את דרכו למקומות נידחים, חוקר אותם ואת התובנות מגולל בהרצאות מרתקות. צילום עצמי

עידן צ'רני: מפלס את דרכו למקומות נידחים, חוקר אותם ואת התובנות מגולל בהרצאות מרתקות. צילום עצמי

ההרצאות מיועדות בין השאר לחברות מסחריות, מרכזי תרבות והעשרה, חוגי בית פרטיים, מוסדות חינוך והשכלה, בתי ספר (מורים ותלמידים), מתנ"סים, קתדרות, מועדוני גמלאים, בתי אבות, לימודים גיאוגרפיים, לימודי סביבה וקיימות, בתי מלון, ימי הולדת למבוגרים, ולאירועים שמתקיימים בקיבוצים. הן מתאימות גם להשתלבות בימי חוויה וגיבוש עובדים, כנסים, ימי כיף, סדנאות מנהלים, אירועים פרטיים, ימי עיון והעשרה, אירועי תרבות, פתיחת שנה וסיומה, הרמת כוסית וציוני דרך בארגון, מפגשי בכירים, "שבירת שגרה" ביום עיון מקצועי, פעילויות O.D.T, נופשונים, ימי הולדת למבוגרים, פרידה או קבלה לחברה, הרצאות מיוחדות לחגים (פורים, יום האשה, ראש השנה, ט"ו באב) ולכל מי שרוצה לצאת לשעה מהשגרה.

"הרצאות מעולם אחר" מיועדות לארגונים ולחברות, והן אי בפני עצמן. ביד אומן מצליח עידן לשלב בין סיפורים שלא ייאמנו, לבין תיאוריות ארגוניות יישומיות בנושאים שונים כמו מנהיגות והנעת עובדים בסביבה משתנה, עבודת צוות, ושאיפה למצוינות.

אחד הסיפורים ההיסטוריים בהרצאות הללו הוא סיפורו המדהים של ארנסט שקלטון, פורץ דרך בריטי שלפני 105 שנה בדיוק עשה היסטוריה כשהשיב את אנשי צוותו בשלום לאחר שמסע שתכנן ליבשת אנטארקטיקה השתבש. הוא וחבריו מצאו את עצמם במשך שנה ועשרה חודשים מנסים לשרוד בתנאי קיצון. סיפורו של שקלטון נלמד עד היום בבתי הספר המובילים לניהול ולמנהיגות, ועידן צ'רני הוא בין האנשים היחידים בעולם ששחזר את המסע כשהיה בן 24 בלבד.

ההרצאה משלבת גם את הסיפור ההיסטורי המאלף, גם את עקרונות המנהיגות של שקלטון, וגם את שחזור המסע שלו שעשה עידן. הוא מספר שכאשר שקלטון גייס את האנשים למסע שלו, הוא לא ידע איך לעשות את זה. בסופו של דבר הוא פרסם מודעה בגודל אינץ', שנחשבת כיום למודעה הגאונית בעולם לגיוס אנשים למשימה, שבה נכתב: "מבוקשים אנשים להרפתקה מסוכנת, משכורת צנועה, קור עז, חודשים ארוכים של אפלה מוחלטת, סכנה מתמדת, חזרה הביתה בספק, במקרה של הצלחה מובטחים כבוד והכרה". למודעה נענו 5,000 איש שרצו להשתתף במסע, והחל תהליך ארוך של מיון.

"הוא היה מנהיג מאוד מיוחד, לא קונבנציונלי", מספר עידן, "הוא לא שאל אותם שאלות מקצועיות אלא ביקש מהם לשיר לו שיר משום שהוא חיפש אנשים שמכניסים שמחה ועליזות בתנאי לחץ, כאלה שילכו עם הלב שלהם אחרי החזון שלו ולא מטעמי אגו, אנשים שהם קודם כל בני אדם ורק אחר כך מקצועיים. הוא ידע שהם יהיו בתנאי קיצון וחיפש אנשים שיידעו כיצד להתמודד עם זה. כיום החברות במשק מנסות להתחקות אחר עקרונות המנהיגות שלו וליישמם בסביבת עבודה בטענה שהנעת עובדים בסביבה משתנה ובתנאי לחץ, זה המפתח בין אם מדובר בחברת הייטק או במסע הישרדות באנטארקטיקה – זה אותו הדבר. בני אדם הם בני אדם".

עידן צ’רני – הרצאות מעולם אחר

נייד: 054-2121838

סרטון תדמית של הרצאות מעולם אחר

תקציר הרצאה של עידן בכנס חשיפת מרצים

עידן צ'רני: הרצאות מעולם אחר. צילום עצמי

עידן צ'רני: הרצאות מעולם אחר. צילום עצמי


גלית בנגלס – דגת זהב : הרצאה מעוררת השראה על הגשמת חלומות

עצמו עיניים ותארו לעצמכם שאתם פוגשים דג זהב שמשתוקק להגשים את חלומכם הנשגב ביותר. מה הייתם מבקשים? רוב האנשים, כנראה, יבקשו משהו חומרי, רק משום שעם כניסתנו למעגל החיים הבוגרים התרגלנו לחשוב במונחים של כסף, ולמעשה שכחנו מהם החלומות האמיתיים שלנו. אבל נניח שהייתם מדלגים על המשוכה הזו ומתחברים לחלום כמוס שאתם ממש רוצים להגשים – האם הייתם מעזים לבקש עזרה במימושו?

בהרצאות של גלית בנגלס, אין חלום קטן או גדול, והמפתח טמון בפתיחת הלב ובגיוס האומץ פשוט לבקש. כל איש ואיש בקהל הוא דג זהב שעשוי להגשים לכם את החלום, הרצון או היעד. "עלינו בעיקר להפסיק להתבייש בהם", מספרת מפיקת העל לשעבר שלפני כמה שנים מצאה את עצמה בתחתית של התחתית, עם חברה שנסגרה וחובות של יותר משני מיליון שקלים, ובכוחות עילאיים הצליחה להפוך את חבריה, מכריה ועמיתיה לדגי הזהב שלה ולפרוע את חובותיה עד תומם תוך תשעה חודשים בלבד. מאז ועד היום היא מקדישה את חייה להעברת התורה הלאה, כדי לסייע לאחרים למנף את חייהם בעקבות סיפורה האישי מעורר ההשראה.

למצוא את דג הזהב הפרטי שלך

במשך 20 שנה שימשה בנגלס מפיקת קולנוע וטלוויזיה, כשבין השאר היתה הבעלים של חברת ההפקות באזז טלוויזיה. היא הפיקה מקמפיינים של בחירות ופרסומות ועד דרמות, סרטי קולנוע ודוקו ריאליטי, ונחשבה אשת מקצוע מעולה בתעשייה התחרותית והמחמירה.

"ביוני 2014 החברה שלי קרסה כלכלית בעקבות המשבר בשוק התקשורת", היא מספרת, "חמישה חוזים שהיו אמורים להיחתם לא נחתמים, ומצאתי את עצמי עם חובות של 2.2 מיליון שקל ועם 90 אנשי צוות שסמכו עלי, נתנו בי את אמונם ועבדו איתי".

ברגע אחד נפלו על גלית השמים, וכל עולמה כמו שהכירה התנפץ לחתיכות קטנות. פתאום, ממפיקת על, היא הפכה לנטולת הגדרה, תחושת הכישלון הדהדה בה והחובות הכבדים העיקו על נשמתה. אמנם כבעלת חברה בע"מ היא לא היתה מחויבת לפרוע את חובותיה שמיוחסים לחברה ולא ולבעל העסק, אבל היא חשה שאם זה לא יקרה, היא לא תוכל לקום. הדרך היחידה מבחינתה היתה להחזיר ל-90 אנשים את מה שהיא חייבת להם, אבל לא היה לה שמץ של מושג כיצד.

"ואז הנשמה שלי זועקת לשמים: 'הצילו!', ממש אמיתי, 'הצילו! מה אני עושה? איך אני מוצאת פתרון יצירתי כדי שאוכל לסגור את מפעל חיי בכבוד ואוכל שוב ללכת ברחובות?'", היא מספרת, "ולפתע אני מקבלת השראה משמים בזכות סיפור הילדות 'דג הזהב' שהיה אהוב עלי, ואני אומרת לעצמי – זו הדרך שלי לסגור את מפעל חיי בכבוד. אני אלך לכל בעלי החוב שהחברה חייבת להם כסף ואומר להם, 'אין לי כסף לשלם לכם, אבל אני רוצה להגשים לכם חלום'".

וכך היה. במשך שבועיים נפגשה בנגלס עם 90 אנשים, בכל יום בין שמונה לעשר פגישות, מסתכלת להם בעיניים ואומרת להם: "להחזיר את החוב לא אוכל, אבל תאמרו לי מה החלום שלכם ואגשים לכם אותו".

באילו תגובות נתקלת?
"קיבלתי בחזרה את כל סוגי העיניים. יש אנשים שזרמו עם דג הזהב, יש אנשים שהתייחסו אלי בשנאה, יש כאלה שחשבו שאני נוכלת, אחרים התייחסו אלי באהבה. בעיקר גיליתי שאם חשבתי שאני יודעת הכל על בני אדם – אני לא מבינה דבר בבני אדם. לא היה שום קשר בין מערכת היחסים שהיתה לי עם אותו בן אדם לבין האופן שבו הוא הגיב. זה היה סוג של סרט מתח – בכל פעם כשנפתחה הדלת לא היה לי מושג מה תהיה התגובה לדברי".

זו היתה תחילתו של מסע נחוש, אמיץ ומלא פחדים, תסכול אך גם תקווה גדולה. "המסע שינה את חיי ואת חייהם של מאות אנשים שנחשפו לסיפור בהרצאות שלי", היא מספרת, "זהו מסע שבו אני לומדת לראשונה בחיי לבקש לאחר שכל החיים הייתי בצד הנותן. נורא קל להיות בצד הנותן. במסע אני לומדת לפתוח את הלב, לשבור את חומות החימר, שיעור באותנטיות מהמקום הכי זך ונקי שיש, ואנשים מתחברים לזה. במסע אני גם מגלה שאני לא מושלמת, ואנשים מתחברים לזה כי גם הם לא מושלמים, אבל בעיקר אני מגלה שאני לא יודעת הכל ולומדת לבקש מאנשים לעזור לי במקומות שאני לא יודעת".

לדבריה, "לבקש עזרה זה לקחת אחריות כי אף אחד לא יעשה את זה בשבילך, ולהיות נחוש בדרך, כי ההבדל בין "לא" ל"כן" הוא כמה נחישות יש לך בדרך. בנוסף חשוב להיות יצירתי כל הזמן, ולמצוא את דג הזהב הפרטי שלך שיכול להראות לך את האור בקצה המנהרה, כי כל אחד צריך כזה".

צפו בגלית בנגלס בכתבה באולפן שישי:

לגלות את החלומות שלכם לעצמכם ולעולם

הסיפור האישי של גלית בנגלס הוא רק סיפור הרקע. אם תחליפו את המשבר הכלכלי שנקלעה אליו בכל משבר אחר, מחסום ועכבה – תגלו שלכל עיכוב בהגשמת הרצונות ניתן למצוא פתרון יצירתי משלו. "תוך כדי הרצאות אני רואה איך אנשים משנים את החיים שלהם", מספרת בנגלס, שבשנים האחרות הרצתה בפני מאות ארגונים וחברות בארץ ובעולם, "מכיוון שהסיפור שלי הוא לא רק על משבר כלכלי. המשבר הכלכלי היה רק התפאורה האישית שלי. לכל אחד יש את המשבר שלו, ומה שאנשים צריכים זה תקווה ואת האור שבידיעה שאם אני הצלחתי, גם הם יצליחו".

אחת התובנות העיקריות ששאבה מהמסע הפרטי שלה היה שזה בסדר להיות רק גלית, בלי הטייטל "מפיקת על", אבל עוד לפני כן היה עליה להיפטר מהמרה השחורה ששאבה אותה אליה, מהייאוש ומהעכבות, ולגייס תקווה, נחישות, אחריות ואמונה שהיא חייבת להצליח במשימה שלקחה על עצמה: להגשים חלומות ל-90 בעלי חוב.

"אין בוקר שקמתי ולא היה בכי", היא מספרת בגילוי לב, "הייתי מתעוררת בוכה ובערבים נרדמת בדמעות. בכיתי בתשעת החודשים הללו את כל הדמעות שלא בכיתי עד כה בחיי".

איך בכל זאת הצלחת לקום על הרגליים ולעשות את זה?
"כי היה פה משהו שמעבר. אם זה היה רק עבור עצמי, לא הייתי מעזה לעשות את זה, אבל בגלל שבאתי לאנשים וכבר נתתי להם את מילתי וכבר הצעתי להם את הפתרון האחר, וחלקם הגדול זרם איתי, לא היו לי האפשרות והפריבילגיה להיכשל. היתה לי רק דרך אחת: להצליח. זה באמת לא לראות בעיניים ולדעת שאתה יוצא למסע שבמהלכו אתה לפעמים נופל ובוכה וצורח וזועק – אבל אין לך אפשרות להיכשל. אותם אנשים נתנו לך צ'אנס ואתה לא יכול להיכשל שוב. כמובן שהיו ציניים וספקנים בדרך שהטילו ספק, עורכי הדין בכלל לא ידעו איך לאכול את זה, אבל לא היתה לי אפשרות להיכשל".

כשגלית יצאה למסע שלה, היא היתה בטוחה שהיא הולכת להגשים לאנשים חלומות אמיתיים. "חשבתי שאני הולכת להכיר לעורכת הרווקה שלי את בן הזוג שלה, או לעשות מייק אובר לגבר מוזנח. חשבתי שאני באמת הולכת לשנות חיים של אנשים ובאמת הולכת להגשים להם חלומות, וחשבתי שזה יהיה מאוד פשוט. בכלל אני מאמינה שגם רעיונות מטורפים צריכים להיות בפשטות בחיים".

מה תכננת לעשות הלכה למעשה?
"ראיתי את זה ככלכלה חברתית אחרת – 90 בעלי חוב שמחוברים ל-90 אנשים שבניתי להם את הקריירה, שלמעשה הופכים להיות דגי הזהב שלי. אמרתי לעצמי שבניתי למאות אנשים קריירה בטלוויזיה, נתתי צ'אנס למאות אנשים שסיימו בתי ספר לקולנוע והתחילו את דרכם, והייתי בטוחה שמתוך מאות האנשים הללו אני אמצא 90 אנשים שזוכרים לי חסד נעורים, אחבר אותם ל-90 בעלי חוב, וכל אחד מהם יעזור לי להגשים חלום למישהו".

ומה קרה במציאות?
"בגלל שחשבתי שזה פשוט העזתי לצאת למסע הזה, וכמובן כל מה שחשבתי שזה יהיה התגלה כשונה לחלוטין ממה שראיתי אותו. אם הייתי יודעת מה שאני הולכת לחוות, ייתכן שלא הייתי מעזה לצאת למסע הזה. התחלתי בפייסבוק מתוך הנחה שמי שייתן לי משהו, אני אעצים אותו בפייסבוק שלי מתוך ידיעה שאנשים אוהבים לרכוש ממי שנותן באהבה ללא תנאי. זו היתה המחשבה הראשונה שבינה לבין המציאות לא היה כל קשר. בפועל גיליתי שאנשים לא יודעים או שכחו מה החלומות שלהם. גיליתי שרוב החלומות שאנשים ביקשו ממני זה חומר תמורת חומר, נניח, בית מלון או שוברים לסופר בתמורה לכסף שאני חייבת להם, ואז גיליתי שמהרגע הזה שיצאנו למסלול הזה של משכנתה-לימודים-חתונה, אנשים שכחו מה החלומות שלהם ונכנסו לטראפיק של החיים".

באותה תקופה, גלית היתה עסוקה בחישוב מסלול מחדש ובמציאת פתרונות יצירתיים לכל חלום של בעל חוב שזרם עם התוכנית שלה. בסיום התקופה אף קיבלה הצעת עבודה לשוב ולעבוד בטלוויזיה, ולמרות הפיתוי הגדול – באותה תקופה לא עבדה והתקיימה מכסף שנתנה לה משפחתה ומהלוואות – היא סירבה להצעה. המסע כבר יצא לדרך, וחייה השתנו לעד.

"ביקשתי שייתנו לי 24 שעות כדי לחשוב אם אני חוזרת לטלוויזיה, ואמרתי לא משום שגיליתי מה אני רוצה ולא מה אני צריכה. במהלך המסע אני מגלה מי אני ללא טייטל, מי אני בלי להיות מפיקת על, בלי להיות מנכ"לית. להיות רק גלית. אני מגלה את הכוח שקיים בי ומתחילה לספר את הסיפור שלי".

ההרצאה הראשונה היתה הרצאת הודיה לכל מי שעזר לה במסע, שפתחה את השער למאות הרצאות שבאו אחריה. "בכל הרצאה, הסיפור הוא על לקיחת אחריות, על לדעת לבקש, על נחישות, על לחשב מסלול מחדש ועל חשיבה מחוץ לקופסה גם כשהקופסה שלנו קורסת, והקופסה של כולנו קורסת, ועל כך שבאמת ניתן לצאת מכל משבר".

לדבריה, "אני לא מאמינה שאנשים יצליחו לסגור חובות באמצעות הגשמת חלומות, זה היה הפתרון היצירתי שלי שהותאם לכישורים שלי, ליכולות שלי ולמה שאני יודעת לעשות, אבל הסיפור שלי מעורר השראה באנשים בצורה כזו שבכל פעם אדם עולה לבמה ואני מדגימה שעל ידי כך שאתה פותח את הלב, לא מתבייש בחלומות שלך, בין אם החלום הוא זוגיות או לקבל פטור מגילוח בצבא או להחלים מסרטן או לפתוח עסק חדש או לסגור חובות גם של 30 אלף שקל או ללמוד לנגן פסנתר או לשיר – רק צריך לעלות לבמה לבקש. כך כולם בקהל הופכים להיות דגי הזהב שלו ודברים קורים, בין אם הם עוזרים באופן ישיר, עוזרים באופן נפשי באמצעות תמיכה ועידוד או מחברים לאנשים אחרים שיכולים לעזור".

לצד ההרצאות עורכת בנגלס סדנאות מעוררות השראה וליוויים אישיים ובנוסף מקיימת הרצאה מוזיקלית בשיתוף הזמר ישי לוי בשם "ליפול , להאמין ולגדול" שבה היא מספרת את סיפורה והוא שר משיריו המרגשים ומספר את סיפורו הוא, שכולל נפילה לסמים וקימה על הרגליים.

"אחרי שאנשים שומעים את הסיפור שלי, כל אחד משנה את המונולוג בחייו", מספרת גלית, "וזה הסיפוק האמיתי. זה יכול להיות מישהי בחברה שהתגרשה וצריכה הכנסה נוספת שאינה תרומה, משום שהמושג תרומה לא קיים בחיי, והיא מתחילה למכור עוגות בימי חמישי וכך היא מגדילה את ההכנסות שלה, או מישהי שהחלום שלה הוא לשיר ומצטרפת ללהקה, או מישהו שהתחתן כי העז לבקש אהבה. כל אחד בקהל יוצא למסע בחיים שלו ומבין שבאמת אפשר לצאת מכל משבר".

טלפון: 050-6905051
דוא"ל: [email protected]
קישור לאתר
דף פייסבוק

צילום: דורון ראובני

צילום: דורון ראובני



אמיר מאיר

חוויות מטלטלות בחיינו הן שבונות אותנו, מעצבות אותנו והופכות אותנו למי שאנחנו – לטוב ולרע. את החוויה שעבר אמיר מאיר בזמן תקופתו בצה״ל הוא לא ישכח לעולם, רגע בו חייו השתנו מקצה לקצה וסיפקו לו התחלה חדשה, אך גם כזו שהייתה קרובה מאוד לסוף שלו.

אמיר (48) ששירת בצה״ל ותפס קו בצפון על גבול לבנון (1992) נפצע במהלך פעילות שגרתית בראשו וסבל מפגיעת ראש קשה מאוד. לאחר שכבר הוגדר בשטח כמת, ניצלו חייו תודות לרופא רב תושייה מיחידת 669 אשר השאיר אותו בחיים. כנגד כל הסיכויים, וכנגד כל תחזיות הרופאים והמנתחים הוא שרד והפך את הפציעה שעבר לנקודת ההתחלה בה נוצרו חייו החדשים.

תמונת המצב העגומה והקודרת שקיבל אמיר מהרופאים, הייתה תלויה אל נגד עיניו לאורך כל תהליך השיקום שעבר. נחוש בדעתו להתגבר ולא להשאיר זכר מהתקרית, החל אמיר לעבור תהליכי שיקום ממושכים, תחילה בבית לוינשטיין, אחר כך במכון לשיקום יום ולבסוף הגיע לנקודת הגמר וסיים את תקופת השיקום. כשידו האחת אוחזת מקל הליכה צמוד והוא סובל מבעיות קוגניטיבית, בעיות ראיה, בעיות זיכרון ועוד מלא מזכרות לא נעימות מאותה התקרית, הוא מחליט לצאת ולהתחיל את חייו מחדש.

אמיר מאיר בסיום מרוץ מרתון אמסטרדם (צילום: עמוס גיל)

אמיר מאיר בסיום מרוץ מרתון אמסטרדם (צילום: עמוס גיל)

אחרי שהחליט לחיות כאחד האדם, להשאיר מאחוריו את התקופה הקשה ביותר בחייו ולהשתלב בחברה כחבר שווה, גילה כי הלימודים לא באים לו באותה הקלות כמו בעבר. את האוניברסיטה הוא עזב כעבור שנה וניסה את מזלו בתור אופטיקאי המרכיב לאנשים עדשות משקפיים. לאור מצבו, גם משימה זו התגלתה כקשה ביותר, הראיה שלו עצמו לא הייתה מושלמת והדבר הקשה עליו לבצע את עבודתו.

בתום כ-16 שנים בהן עבד כאופטיקאי חזר אמיר לשולחן השרטוטים, מחשב את צעדיו מחדש ובודק מה יוכל לעשות כעת עם ארגז הכלים שבידיו. סקרן לבדוק מה הם הגבולות שלו לאחר הפציעה, החליט לנסות את מזלו בתור מאמן כושר – החלטה שתוביל אותו לגלות את ייעודו האמיתי.

אחרי שנאבק על חייו וחווה על בשרו את ההתמודדות הקשה ביותר שאדם יכול לחוות, משהו באמיר רמז לו כי הוא סוף סוף מצא את המקום שלו. את ״ניצחון הרוח על הנפש״ הוא כבר טעם בעבר, באותה התקלה בלבנון השנייה שלקחה ממנו כל כך הרבה ואילצה אותו לעמוד על שתי רגליים אחוריות, וכעת הוא החליט לרתום את הידע שצבר לאורך אותה תקופת החלמה, וללמד אחרים כיצד לייצר את אותן תעצומות הנפש שבתוכם, כדי להגיע להישגים.

אמיר מאיר במרוץ מרתון אמסטרדם (צילום: tcs amsterdam marathon)

אמיר מאיר במרוץ מרתון אמסטרדם (צילום: tcs amsterdam marathon)

במשך שנים המקל היה לרגל שלישית עבור אמיר, רגל אשר תמכה בו וליוותה אותו לאורך החיים שאחרי הפציעה. באפריל 2014 לאחר שסיים את לימודיו בווינגייט וקיבל את תעודת מאמן הכושר עבורה עבד כה קשה, החליט אמיר לאחר התייעצות עם אשתו התומכת שרון ו-3 ילדיו, לפתוח חדר כושר, אך קודם כל הציב לעצמו מטרה נוספת והחליט לסגור חשבון ישן שנותר פתוח – להיפטר מהמקל.

מספר חודשים אחרי קבלת ההחלטה ששינתה את חייו ובליווי משפחתו המדהימה שעמדה מאחוריו לאורך כל הדרך, מוצא המקל של אמיר את דרכו לארון. עד אוקטובר 2014, חצי שנה בלבד מאז קיבל אמיר את ההחלטה לעזוב את המקל, הוא כבר מסיים את ריצת 10 הקילומטרים הראשונה שלו ונדבק רשמית בחיידק הריצה שהופך להיות המקל החדש שלו.

שנת 2020 בפתח ואמיר שכבר הספיק לעשות אינספור ריצות ומסיים את ריצת סובב העמק, בה עשה מרחק בלתי נתפס של לא פחות מ-100 קילומטרים (!!!), וזאת לאחר שהשלים 15 ריצות מרתון על פני תקופת אימון של חודשיים בלבד.

הגיע הזמן לזרוק את המקל. אמיר מאיר בהרצאה (צילום עצמי)

הגיע הזמן לזרוק את המקל. אמיר מאיר בהרצאה (צילום עצמי)

ההכרה במה שאמונה וכוח רצון יכולים לעשות היא שדחפה את אמיר קדימה והפכה אותו עם השנים לגורו של ספורט ומוטיבציה אשר מרצה, מספר את סיפור חייו המדהים, ומעניק תקווה והשראה לכל מי שמחפש אותן. מאות אנשים כבר הגיעו להתאמן איתו וללמוד ממנו, ועוד המוני אנשים שמעו את הרצאותיו המדהימות שנגעו בחייהם.

הסיפורים שאנחנו שומעים מאנשים שעשו את הבלתי אפשרי הופכים לפיסות די אן איי גם באישיותנו. סיפורים מעוררי השראה כמו סיפורו של אמיר מאיר נותנים תקווה ומציתים להבה בחייהם של אנשים רבים שמחפשים לבחון את גבולותיהם ואת יכולתם, ומחפשים דרך חדשה להסתכל על החיים.

את הרצאותיו משמיטות הלסת של אמיר הנקראות 'הגיע הזמן לזרוק את המקל', תוכלו להזמין למסגרות שונות כגון הרצאות מול עובדי החברה ומנכ״לים, הרצאות לתלמידים, חיילים, וסטודנטים, או עבור כל מי שמעוניין לשמוע סיפור מדהים שישנה את חייו. אם אתם רוצים להזמין את אמיר שיספר לכם את סיפורו, תוכלו ליצור עימו קשר עוד היום והוא ישמח להגיע לשם בריצה.

אמיר מאיר

טלפון: 054-4804134

למעבר לאתר

למעבר לעמוד הפייסבוק

למעבר לדף האינסטגרם


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר