שטר 10 פאונד מתקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל. באדיבות פנטגון כספות
שטר 10 פאונד מתקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל. באדיבות פנטגון כספות

אתם יודעים איזה אוצרות אבודים מכילה הכספת שלכם?

אייל איליה המשיך את קריירת הקוסם שלו בזירה אחרת כפורץ כספות. עכשיו הוא מספק שירות באופן קבוע לגופי הביטחון של ישראל וגם לאנשים פרטיים רבים, שלא תמיד יודעים מה מסתתר להם בין קירות הבית

פורסם בתאריך: 8.10.19 12:35

אין כמעט אדם שלא מכיר את הרפתקאותיו של אינדיאנה ג'ונס מהסרטים שהוליווד יצרה. אמנם מדובר בדמות בדיונית, אבל מה שרבים לא יודעים שיש לישראל אינדיאנה ג'ונס משלה. הכוונה בהקשר הזה אינה לאדם שיוצא לג'ונגלים ופוגש שם חיות נדירות, אלא לאיש שמגלה בעבודתו כל העת אוצרות עזובים מלפני עשרות שנים. מדובר באייל איליה, הבעלים של חברת "פנטגון כספות".

הסיסמה שמלווה את החברה היא "כשכולם פורצים כספות, אנחנו פשוט פותחים אותן". ואכן, כבר עשרות שנים שאייל נותן שירות פריצת כספות למשרד הביטחון, לצה"ל, למשטרת ישראל, כולל עבודות ש"אי אפשר לדבר עליהן" ולאנשים פרטיים.

ושם הוא מוצא את התיבות האבודות שמכילות לעתים סודות ומסמכים שערכם לא יסולא בפז ואיש לא ידע על קיומם. "אני פורץ בשיטה השקטה, לא הורס ושובר", מסביר אייל. "אם לאדם אבד הקוד או שהוא שכח אותו, אני עולה עליו בעזרת אוזניות והידיים, ממש כמו בסרטים. המומחיות שלי היא לפתוח כספות בעזרת הידיים בלבד".

דרגות וסמלים של קצין אס אס. באדיבות פנטגון כספות

דרגות וסמלים של קצין אס אס. באדיבות פנטגון כספות

וכשהוא פותח את הכספות נפתח בפניו עולם ומלואו. "לפעמים אני מגיע לאנשים שקנו או שיפצו דירה ומצאו כספת בקיר. הם לא רוצים אותה ואמרו לי שאקנה אותה מהם, לא משנה התכולה", מתאר אייל. "בכספות כאלה מצאתי מסמכים בכתב ידו של דוד בן גוריון ומנחם בגין, תיעוד מתקופת השואה, תמונות של קציני אס.אס, מכתב של ראש הממשלה לשעבר משה שרת. המון דברים יוצאי דופן".

עכשיו הוא מארגן מכירה פומבית של הדברים שמצא בכספות השונות באתר bidspirit, לשם עלו הממצאים ההיסטוריים. המכירה תינעל ב-24.10.

"אני, אשתי והילדים אמרנו לעצמנו שאם קרה לנו הטוב הזה בחיים, אז נחזיר בטוב לקהילה", מסביר אייל. "נתרום חזרה. חלק מההכנסות מהמכירה יופנו למשפחות נזקקות".

עיתון מיום הקמת המדינה. באדיבות פנטגון כספות

עיתון מיום הקמת המדינה. באדיבות פנטגון כספות

איך מגיעים לעסוק בתחום של פריצת כספות?

"אני קוסם. שם הבמה שלי זה במבינו הקוסם. אין במה שלא הופעתי עליה ברחבי הארץ. הכספות משכו אותי כי חשבתי לעצמי שזה קסם לפתוח מנעול או כספת. גם הודיני הגדול היה מנעולן, כמוני, אז קשרו אותו בשרשראות וזרקו אותו למים. מתברר שיש קשר בין מנעולים לבין קסמים".

מי קהל היעד שלך?

"אנשים פרטיים, שבכל יומיים-שלושה מאבדים מפתח לכספת או כאלה שרכשו בית עם כספת ולא יודעים מה היא מכילה בתוכה. גם עסקים פרטיים הם קהל היעד שלי ובעיקר גופים ממשלתיים".

בין הממצאים המעניינים שמצא אייל בכספות השונות היו גם שן של דינוזאור מסוג טי רקס וחומרים רבים מתקופת השואה שדווקא ניצולים הם אלה שאספו אותם. ואם גם לכם יש כספת ואתם לא יודעים מה יש בתוכה תקראו לאייל, הוא כבר ישלם על התוכן שלה. רק זכרו שרוב הכספות אמנם ריקות אך לפעמים יש תכולות מעניינות ומפתיעות ביותר.

את כל החומרים שאסף הוא שומר בכספות מאוד מתוחכמות משלו ששוקלות למעלה מטון וחצי. אתם בטח שואלים את עצמכם האם אפשר לפרוץ לכספות של הפורץ? אז לא. אי אפשר. ואם תנסו זה ייקח לכם לפחות שבוע וחצי ובסוף תתקלו במלכודת שתלכוד אתכם. הכספות שלו הן של חברת "מגן גולדמן" ונחשבות לכספות הטובות בעולם כבר מעל 100 שנה.

מה אתה ממליץ לאנשים בכל הקשור לתחזוקה ולבטיחות תכולת הכספת שברשותם?

"אני ממליץ קודם כל להורים שיש להם כספת בבית ליידע את הילדים, כי במידה ולא, הם אלה שיפסידו. אנשים הולכים לעבודה ולא חוזרים חלילה. אנשים מוכרים בתים, הקונים מפרקים ארון ואז רואים כספת, והילדים לא ידעו ממנה. חשוב ליידע את הילדים בסודות שלכם. דבר נוסף חשוב לקנות כספת עם מפתח ולא דיגיטלית כי אותה אפשר לפרוץ בשניות. מי שרוצה כספת עדיף גם שתהיה כמה שיותר כבדה כי כספות קלות אנשים תולשים מהקיר ופותחים במקום אחר. הכי טוב כספת במשקל של למעלה מ-60 ק"ג, עם שני מנעולים של כספת וקוד ושתהיה מעוגנת בקיר או ברצפה".

אז אם פתאום נזכרתם בכספת עזובה במחסן ואין לכם מושג מה מסתתר בה, או שאתם דווקא ציידי אוצרות ומחפשים כל העת להתחדש בממצא היסטורי, תרימו טלפון לאייל. מה שהוא מחזיק בכספות הגדולות שברשותו יכול להיות שווה עבורכם הרבה כסף.

פנטגון כספות

טלפון: 052-9503399

לאתר המכירה הפומבית

לאתר החברה

עשו לייק

מכתב של בן גוריון. באדיבות פנטון כספות

מכתב של בן גוריון. באדיבות פנטון כספות


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר