עיצוב גינות גג (Shutterstock) צילום: Sharomka
עיצוב גינות גג (Shutterstock) צילום: Sharomka

עיצוב גינות גג: להתעורר אל נוף ירוק וצבעוני

אם אתם מאלה שלא מוכנים להתפשר, ורוצים לשתות את הקפה הראשון של הבוקר מול גינה ירוקה וצבעונית על גג אורבני או כפרי, כדאי שתכירו את אורי - מומחה לעיצוב גינות גג מרהיבות ביופיין

פורסם בתאריך: 10.10.19 14:10

אורי קראוזה – עיצוב גינות גג

ישנה חלוקה ברורה בין אנשים שהם אוהבי טבע ולא מסוגלים לחשוב על מגורים בבניינים שיתופיים, וכאלה שהם אורבניים ולא תתפסו אותם מגדלים עציצים (אולי רק קקטוסים). אבל יש אלה שהם גם וגם, רוצים לצפות על הנוף האורבני ממרפסתם בקומה העשירית אך גם רוצים לשתות את הקפה של הבוקר בגינה ירוקה וצבעונית.
בדיוק עבור אלה מיועדות גינות גג ומרפסות שמהוות פינות ירוקות במרחבים עירוניים.

אורי קראוזה, אגרונום בוגר הפקולטה לחקלאות, עוסק בעיצוב ותכנון גינות וצמחי נוי ומשנת 1993, הרחיב את עיסוקו גם לגינות גג ומרפסת. במהלך השנים הוא הכניס חידושים לתחום, כאלה שלא היו קיימים בארצנו עד לאותו הרגע. התשוקה הרבה, האהבה למקצוע וההבנה הכה עמוקה של אורי הם סוד הקסם להצלחתו ביחד עם הקשבה לצרכי הלקוח.

"לשתות את הקפה של הבוקר, במרפסת, עם ציוץ ציפורים ברקע"

במפגש הראשוני של אורי עם הלקוחות חשוב לו להבין לעומק מה הצרכים שלהם, למה למעשה הם רוצים גינה בגג או במרפסת. הוא מעיד על עצמו שהוא מגשים פנטזיות, הרבה מעוניינים לשבת בגינתם האורבנית, עם ירוק מסביב ולשמוע ציפורים. במהלך 12 השנים האחרונות אורי משלב את "משיכת הציפורים" גם לגינות הגג; "ישנן שיטות ייחודיות למשיכת ציפורים לגינה; מתקני האכלה, תיבות קינון ומתקני שתיה. הרבה רוצים לשמוע את ציוץ הציפורים, זה משרה שלווה ורוגע", הוא משתף.

מאפייניה של גינת גג שונים מאלו של גינה רגילה, "בדרך כלל הן מאופיינות ברוחות חזקות, קרינה שמש גבוהה, החזר של בוהק (מהקירות והרצפה) מה שמייצר סביבה מאתגרת לצמחים אשר רגילים לגדול בקרקע", אומר אורי, "שותלים עץ לימון או עץ זית בתוך כלי סגור ומצפים שייצמח, ייראה טוב ואפילו ייתן פרי".

אם כך, האם הדבר בכלל אפשרי?

"עם הטכנולוגיה הקיימת היום זה בהחלט אפשרי. היום קיימות מערכות טכנולוגיות חכמות המאפשרות לצמחים לגדול בסביבה 'שאינה טבעית', כלומר לא בקרקע. שורשי הצמח זקוקים לאוויר-חמצן, הרבה עושים טעות ומטביעים אותם במים. מערכת ניקוז יעילה , למשל, מאפשרת יצירה של יחס תקין של כמות מי ההשקיה במכלים על ידי וניקוז של עודפי המים למניעת הצפה. הרעיון הוא לייצר סביבה לצמחים בה יוכלו לצמוח ולפרוח; לספק חמצן לשורשים, אור ויסודות מזון (דשן)".

עיצוב: אורי קרואזה. צילום באדיבות אורי קרואזה

עיצוב: אורי קראוזה. צילום באדיבות אורי קרואזה

עיצוב: אורי קרואזה. צילום באדיבות אורי קרואזה

עיצוב: אורי קראוזה. צילום באדיבות אורי קרואזה

מהם היתרונות של גינת גג?

"הטיפול והתחזוקה הם מאוד קלים בהשוואה לגינת קרקע, הכל מחובר למערכות ממוחשבות: השקייה ודישון, ניקוז המים גם מתבצע על ידי מערכת אוטומטית. יתרון נוסף של גינת הגג היא שצמחייה הגדלה בתוך מיכלים אינה צומחת פרא דבר המקל מאוד על תחזוקה של הגינה".

כיצד מטפלים בגינת גג?

"אחת לשבועיים עוברים על הגינה ומבצעים פעולות בסיסיות כמו קיטום פרחים יבשים, גיזום קשירה ענפים, בודקים את הצמחים אם לא התפתחו מחלות. הכלי הבסיסי הנדרש הוא מזמרה, שהרי הכל מטופל על ידי המערכות האוטומטיות ובניגוד לגינת קרקע אין צורך בכיסוח דשא או גיזום מאסיבי.

אורי תמיד ברקע, לכל שאלה ותהייה ובהתאם לדרישת הלקוח גם מגיע בעצמו לטפל בגינה.

תכנון גינת הגג

כאשר מתכננים ומעצבים את גינת הגג, חשוב להבין מה אנחנו בדיוק רוצים; האם מדובר בגינת עצי פרי? גינת עשבי תבלין או אולי גינה צבעונית עם צמחייה רב עונתית. חשוב גם להבין מה היינו רוצים שהגינה תספק עבורנו; פינת חמד, הסתרה, צל.

"ישנם כאלה הרוצים להסתיר קטע אחד או שניים על מנת לייצר פרטיות, כזו הנדרשת הרבה פעמים כשגרים בין בניינים. לשם כך ניתן לשתול צמחייה בגובה של 2-2.5 מטרים; קיר צמחייה ירוק, לפעמים גם עם פרחים. לכל צורך יש מענה מותאם", ממשיך אורי.

לנתונים אלה מוסיף אורי נתונים מהשטח בעת ביקורו – מה הגובה של הגג או המרפסת, קונסטרוקציה – מה ניתן לשים על מטר מסוים של גג, מהן המגבלות (אם קיימות) בשטח שיש להתחשב בהן. לאחר שיש ברשותו את כל הנתונים מהשטח בשילוב עם הרצונות והפנטזיות של הלקוחות, אורי כבר יודע לאיזה כיוון עיצובי הוא הולך ומתחיל בתכנון ושופך מהידע והמקצועיות שלו לתוך זה.

"לקחת מרפסת אורבנית ולהפוך אותה לשמורת הטבע של הדירה"

על מנת למקסם את החוויה בגינת הגג ישנה אפשרות למקם בריכת נוי; אלמנט מים קטן החבוי בינות לצמחייה. תעצמו עיניים, תנשמו את האוויר הנעים, תריחו את ריח היסמין ותקשיבו לקולות פכפוך המים העדינים, האין זו חוויה בטבע?

אורי מעיד על עצמו שליבו מתרחב מהעשייה ובדיוק את זה הוא רוצה להעביר ללקוחותיו. אז אם חשקה נפשכם בפינה ירוקה בלב האורבני, אם חלמתם לשתות את הקפה בטבע אבל לא באמת מוכנים לחיות בבית קרקע, גינות גג הן הפיתרון המדויק והמושלם עבורכם, וכדי שתקבלו את זו שתענה לכל רצונותיכם ותגשים את הפנטזיה שלכם, תקראו לאורי. הוא כבר יידע מה לעשות עם מקצועיות, ניסיון וכמובן אהבה גדולה.

קישור לאתר
פירוט על גינות גג 
קישור לעמוד הפייסבוק

עיצוב: אורי. צילום באדיבות אורי

עיצוב: אורי קראוזה. צילום באדיבות אורי קרואזה

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר