טיפול הוליסטי. (Shutterstock) צילום: Miau
טיפול הוליסטי. (Shutterstock) צילום: Miau

טיפול הוליסטי: הכירו את מיטב השיטות בתחום

הטיפול ההוליסטי מציע דרך הסתכלות חדשה ומקורית הרואה את האדם על סך חלקיו - גוף ורוח (נפש). טיפולים מסוג זה הפכו למבוקשים ועל כן אגדנו עבורכם מטפלים מומלצים בשיטות שונות ויעילות - תתרפאו לכם

פורסם בתאריך: 24.10.19 14:45

מהו טיפול הוליסטי?

רפואה הוליסטית מהווה זרם מרכזי בכל עולם הרפואה המזרחית (שנקראת לעיתים גם רפואה אלטרנטיבית), המגייס מספר כלים טיפוליים שונים שמטרתם אחת: לטפל באדם כשלם.

טיפול הוליסטי, השואב את שמו מן המילה “Whole”= שלם, מכלול, אינו מתייחס לאיבר אחד כואב, לדלקת או לפחדים ובעיות רגשיות ומטפל בהם, אלא מנתח את האדם, על סך חלקיו, בוחן אותו גוף ונפש, כדי להבין לא רק כיצד לטפל באיבר הכואב, אלא מדוע כואב אותו האיבר, היכן השורש של הכאב וכיצד אותו כאב משפיע או מושפע מכאבים אחרים בגוף או בנפש. הגישה הרווחת אצל המטפלים ההוליסטים היא שהגוף יודע כיצד לרפא את עצמו בצורה הטובה ביותר, לכן לרוב לא ינתנו תוספים, כדורים, תרופות או כל אמצעי חיצוני בכדי לבצע את הריפוי, אלא יתבצע שימוש בכלים שונים כדי לעורר את כוחות הריפוי הפנימי המצויים באדם.

גישת הטיפול ההוליסטי מציעה פתרונות טיפוליים שנוגעים למספר היבטים שונים בחייו של האדם כגון התזונה שלו, הפעילות הגופנית שהוא מבצע, מערכות היחסים בחייו, המחשבות והאמונות שמובילות (או מגבילות) אותו, הפחדים שלו, הרגלי השינה שלו ועוד, ומבקש לבצע מגוון של שינויים בכל אחד מאותם היבטים, בין אם בעת הטיפול עם המטפל, או כמעין שיעורי בית אותם יבצע המטופל עם עצמו. שינויים אלו נועדו לגרום לגוף ולנפש להיות בתנועה, ובסופו של דבר, יובילו לריפוי המיוחל באותה בעיה ממוקדת בגינה הגיע לטיפול מלכתחילה, לצד הקלה ושינוי חיובי במגוון המערכות הגופניות, הרגשיות והמנטליות של המטופל.

רהב ועדי הררי – בית הבראה לגוף ולנשמה

כשאנחנו סובלים מחולי או מכאב מסוים בגוף, ההרגל של רבים מאיתנו יהיה ללכת לרופא ולצפות שהוא יפתור לנו את הבעיה. רהבהררי, מטפלים בראיה הוליסטית המתמחים ברפואה סינית ונטורופתיה טבעית, מאמינים כי הדבר משול לרכב שנורת אזהרה בו מהבהבת – ובמוסך פשוט מכבים את הנורה בלי להתייחס לשורש הבעיה.

"אנשים חושבים שמחלות הן דבר רע, אך למעשה זו דרך פלאית של הגוף לאותת לנו שמשהו לא בסדר בהתנהלות שלנו ומחייב שינוי", מסביר רהב. "כשאנו צוברים רעלים – בין אם מדובר ברגשות שליליים, הרגלים רעים, מזונות מזיקים או סמים ממכרים, זה בא לידי ביטוי בהגברת החומציות בגוף וביצירת חולי שמתבטא בדרכים שונות.

שילוב של מזרח ומערב. צילום: איתן גץ

שילוב של מזרח ומערב. צילום: איתן גץ

"הרעילות הזאת תנסה 'לצאת' מתוך הגוף ולאותת לנו שמשהו בהתנהלות שלנו לא נכון. זה יקרה דרך 'חורים בגדר' שיבוטאו אצל כל אחד מאיתנו במערכת או באיבר החלשים ביותר שלנו – מעי, כבד, כליות, ריאות, עור, לב ועוד. אם נטפל בסימפטום בלי להבין את שורשו – הרעילות הזאת תתפרץ בעצמות חזקות יותר או תחפש דרך אחרת לצאת מהגוף. זו הסיבה שחשוב להפסיק 'לשים פלסטרים' על הבעיות שלנו ולהתחיל לחשוב איך פותרים אותן מהשורש.

"את זה אפשר לעשות בעזרת שינוי תפיסתי, התנהגותי והתנהלותי, על ידי שיחה והדרכה, תזונה מתאימה, פעילות גופנית, דיקור, צמחי מרפא, טיפולי מגע ועוד שורה ארוכה של כלים שיעזרו לאדם לשוב לאיזון בעולמו הפנימי ולבריאות הגוף והנפש".

הגוף שלנו הוא היחיד שיכול לרפא את עצמו?
רהב למד במשך שנים רבות טכניקות ריפוי שונות כגון רפואה סינית ויפנית, תזונה ובריאות טבעית. הלימודים שלו התבססו בעיקר על תורות קדומות שפותחו ושוכללו במשך אלפי שנים ובעידן המודרני אף זוכות לגיבוי גם ממחקרים קליניים במערב, שמהללים את היתרונות שלהן בשיפור בריאות הגוף והנפש. זו הסיבה שכיום גם מוסדות אקדמיים מובילים במערב מכשירים מטפלים בשיטות האלו. רהב עצמו למד בין היתר גם בקמפוס ברושים, שלוחה של אוניברסיטת תל אביב ללימודי רפואה אלטרנטיבית, שם פגש לראשונה את אשתו עדי.

עדי מגיעה ממשפחה של רופאים. סבה הוא פרופסור ששימש במשך שנים כמומחה לרפואת כאב וניהל מחלקה בבית חולים מוביל בישראל – אך גם הוא תמיד האמין שכדי באמת לרפא מחלות – חייבים להסתכל על האדם כמכלול ולשפר את הבריאות שלו בכלים הרבה יותר עמוקים מתרופות וניתוחים. את הגישה הזאת עדי אימצה בעצמה גם במסלול הלימודים הייחודי שבחרה – נטורופתיה.

עדי הררי. צילום: איתן גץ

עדי הררי. צילום: איתן גץ

"נטורופתיה זהו תחום ברפואה ההוליסטית שמשלב בין גישות טבעיות שונות מהמזרח והמערב. המטרה של הטיפולים בשיטה זו היא להחזיר את האדם לאיזון מכל הבחינות. לימודי נטורופתיה נמשכים ארבע שנים כשבסופן יש התמחות. המטרה של המסלול הזה היא לרכוש כלים רבים ומגוונים לטיפול באנשים כגון הדרכה לתזונה נכונה, צמחי מרפא, תמיכה נפשית, תוספי תזונה, רפלקסולוגיה, אירידולוגיה ועוד, כל אלו עוזרים להעמיק את יכולות הריפוי של הגוף והנפש.

"במסגרת מסלול הלימודים ברפואה משלימה, לומדים גם את הבסיס לרפואה, מעמיקים בגישה של הרפואה המערבית, לומדים על הפתולוגיות השונותעל תרופות ודרכי הפעולה שבהן הן עובדות, כי למרות שאנחנו לא נותנים תרופות, אנחנו צריכים להבין איך הן משפיעות על המטופלים ואיך להימנע מאינטראקציות מזיקות.

"המטרה שלטיפול ההוליסטי היא ללמד אנשים איך לדאוג לבריאות של עצמם ולקחת אחריות על החיים שלהם בצורה שתפחית ואף תעלים את החולי והסימפטומים הלא נעימים שהם מתמודדים איתם ותזכיר לגוף שלהם שיש לו את הכוח והיכולת לרפא את עצמו".

יין ויאנג גם בקליניקה המשותפת
רהב מציע שורה ארוכה של טיפולים מהמזרח, לרבות דיקור סיני, צמחי מרפא, המלצות תזונה, טיפולים בשיחות ומגע. עדי היא כאמור נטורופתית שמתמחה גם בעיסוי רפואי, ברפלקסולוגיה ובאירידולוגיה (אבחון מחלות באמצעות קריאת גלגל העין).

רהב הררי. צילום: איתן גץ

רהב הררי. צילום: איתן גץ

רהב כאמור תמיד נמשך לשיטות הריפוי מהמזרח, בעוד שהנטורופתיה של עדי מגיעה מהמערב. ביחד הם מנהלים כיום קליניקה שבה כראוי למטפלים הוליסטים – הם משלימים זה את זה ומציעים למטופלים מעטפת רחבה ביותר של טיפולים מכל קצוות תבל שמובילים לבריאות הגוף והנפש.

"אנחנו מאוד משלימים אחד את השנייה", מספרת עדי. "אנחנו עובדים הרבה ביחד אבל גם כל אחד בנפרד עם הכלים הייחודיים שלו. אנחנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים במהלך היום מתייעצים וחושבים ביחד איך נכון לעזור למטופלים שלנו – אבל לכל אחד יש את ההתמחויות הספציפיות שלו ואת צורת ההסתכלות שלו על הטיפול. שיתוף הפעולה הזה עוזר לנו להציע טיפולמדויק יותר, שנתפר בדיוק למידות ולצרכים הייחודיים של האדם שמולנו".

רהב ועדי הררי

קישור למייל

קישור לאתר

טלפון: 058-555-1986

058-555-1976

כתובת הקליניקה: רחוב המשתלה, מושב חרות, תל מונד

רחוב אלעזר בן יוסי 4 יפו

יין ויאנג. צילום: איתן גץ

יין ויאנג. צילום: איתן גץ


מיכל מילגרום – Metafeelings: תודעה למציאות חדשה

כשמדברים על "רפואה הוליסטית", מתכוונים ליכולת להסתכל על הגוף, הנפש והנשמה כחלק מכלול שלם, כדי להעצים את תהליך הטיפול. מיכל מילגרום, שפיתחה שיטת טיפול ייחודית משלה, מאמינה כי במשוואה הזאת יש משתנה נוסף שחשוב לקחת בחשבון – תודעה. "המטפלים שאני מכשירה הם מטפלים תודעתיים", היא מסבירה. "במהלך ההכשרה הם לומדים לעבוד ישירות עם התודעה האנושית שהיא המפתח לכל תהליך ריפוי או שינוי ולמעשה המפתח למציאות כולה.

"הפסיכולוגיה הקונבנציונלית היא שיטה נהדרת ונפלאה, אבל היא מתמקדת ב'כאן ועכשיו' ויש הרבה מעבר ל'כאן ועכשיו' בתהליכי ריפוי. ככל שהתודעה האנושית מתפתחת, אנחנו לומדים לראות את עצמנו כחלק ממשהו גדול יותר. יש הרבה דברים שמשפיעים על היום-יום שלנו ולא מתחילים ברגע שאנחנו נולדים אלא הרבה קודם לכן. היכולת לראות את עצמנו כמכלול ולא רק כגוף ונפש מאפשרת להשיג ריפוי הרבה יותר עמוק בהיבטים שבהם קצרה ידה של הפסיכולוגיה מלסייע.

מה הוביל אותך לעולם הטיפול?

"אני מטפלת באנשים מהיום שאני מכירה את עצמי, הרבה לפני שידעתי שזה יהיה המקצוע שלי. במשך שנים התייחסתי לזה רק כתחביב וניסיתי במקביל גם לעשות דברים שהיו אמורים להכניס לי פרנסה. באוניברסיטה למדתי פסיכולוגיה, קרימינולוגיה וגרפולוגיה אבל לא מצאתי את עצמי שם, הרגשתי שיש עולם שלם מעבר שמושך אותי ואני רוצה להבין אותו לעומק.

"אף פעם לא הרגשתי שייכת, הכי רציתי בעולם להשתלב במסגרות אבל זה פשוט לא עבד. לרוב פשוט לא מצאתי את המכנה המשותף בקבוצת הדומים לי, וגם כשרציתי להשתייך – המקום פלט אותי. למדתי במקומות רבים ובעצם לא למדתי בשום מקום, יש דברים שפשוט ידעתי, בלי להסביר למה, לאט לאט הבנתי שאני צריכה לקחת את כל מה שלמדתי במהלך הדרך, לאחד הכול לתוך הניסיון שלי ולהפוך את זה לשיטה סדורה שפיתחתי בעצמי, שיטה שתיתן ביטוי למה שאני מאמינה בו, שהכול מתחיל ונגמר בתודעה.

"כיום אני מובילה קהילה של עשרת אלפים אנשים והכשרתי עד כה 85 מטפלים בשיטה הזאת. היום אני יודעת שמה שהרגשתי בעבר אופייני להרבה אנשים שדומים לי. אני כבר ממש לא מרגישה לבד וגם זוכה לעשות את הדבר שתמיד אהבתי".

איך הגעת לפתח שיטת טיפול משלך ומה הייחודיות שלה?

"האמת שהשיטה ילדה את עצמה, כאשר אנשים רבים ביקשו ללמוד את מה שאני עושה, את מה שהם פגשו אצלי בסדנאות ובקורסים שהעברתי.

"בשלב מסוים, כשהבנתי שהבקשה חוזרת על עצמה, פתחתי את הקורס הראשון ולמעשה למדתי תוך כדי ההנחיה של הקבוצה כיצד ללמד את מה שאני עושה בצורה טבעית ואינטואיטיבית. השיטה נולדה תוך כדי הלימוד, החומר נאסף מהקלטות השיעורים, נערך וסודר והקבוצות בהמשך כבר קיבלו שיטה מסודרת עם טכניקות ותרגילים מובנים.

"כך נוצרה שיטת הטיפול שלי – Metafeelings. בשיטה הזאת המטפלים לומדים לעבוד ישירות עם מערכי התת-מודע שלהם ומטפלים במקביל בכל הרבדים של האדם – הרגשי, הפיזי, האנרגטי והמנטלי. בטיפול הם נכנסים לעומק הגורמים שיוצרים את הבעיות שלנו ומבינים כיצד להשפיע על התודעה בצורה שמשיגה שינויים מרחיקי לכת".

מה בדיוק כולל הטיפול ב-Metafeelings?

"ההכשרה בשיטה בנויה מכמה שלבים. הקורסים הבסיסיים עוסקים בחיבור בין החלק האנושי שבנו – המציאות, הרגשות, המצב הכלכלי והיבטים נוספים, לבין החלק הגבוה שבנו, הלא מודע, מה שאני מכנה "החלק האלוהי" שלנו. הקורסים מאפשרים הכרות עמוקה עם עולם התודעה והרוח ועל ידי כך מאפשרים יצירה של שינוי מרחיקים לכת באיכות החיים של המשתתפים. בנוסף, קיימות הכשרות מתקדמות למטפלים.

"הקורסים השונים מלמדים בין היתר איך להפסיק להתרגש מהרגשות שלנו ולרתום אותם כדי להבין לעומק את המערך שמרכיב אותנו. אני מאמינה שהקורסים האלו נותנים 'ספר הוראות' שמסביר איך להתנהל בעולם בהתאם למבנה האישי הייחודי של כל אחד".

מיכל מילגרום. צילום: רוני סלע

מיכל מילגרום. צילום: דנה מילר ורוני סלע

מה זה אומר להפסיק להתרגש מהרגשות שלנו?

"בני אדם נוטים לעשות מקדש מהרגשות שלהם. הם מנהלים חיים שלמים מתוך הימנעות מרגשות מסוימים או מתוך רצון לחוות רגשות אחרים. אנשים לא מבינים שתפקיד הרגש הוא לכוון אותנו למקום מסוים. הרגשות מסמנים את הייעוד ומראים את הדרך הייחודית שלנו. ביום שבו נפסיק להתרגש מהרגש ונבין מה יושב מתחתיו, נוכל להתחבר באמת למהות שלנו ולמי שאנחנו אמורים להיות. אז הרגש כבר לא יערפל אותנו.

"לדוגמה, הרבה אנשים נמנעים מעשייה רק מתוך פחד לעשות – אבל מצד שני הם חווים תסכול אינסופי ומתמשך במקום ללמד את עצמם את מערכת הרווחים של התת מודע ולהמשיך לנוע קדימה לעבר הרצונות שלהם.

"אנחנו חיים בעידן חדש, עידן שבו אנשים מתחילים ליהנות מחיי הגשמה. סיימנו את עידן הקורבנות – וכדי להתאים את עצמנו למציאות החדשה חשוב ללמוד איך לנוע לשלב הבא ולשפר את עצמנו. קורס הדגל שלי בהיבט הזה הוא המתמטיקה של הרגש – קורס שמראה איך להשתמש בעקרונות מתמטיים כדי להבין את העולם הפרוע והמופשט של הרגשות שלנו".

מה זה אומר "מתמטיקה של הרגש" ולמה זה חשוב כל כך?

"עם כמה שאני מחוברת לרוח, הראש שלי פועל בצורה מאוד ריאלית. גם כשאני עוסקת בתקשור ובתכנים רוחניים, אני חייבת שהשכל שלי יוכל להבין את מה שקורה. לכן, עם השנים לימדתי את עצמי איך לעבוד עם הרגש בצורה מאוד שיטתית, מוגדרת ומתמטית – כלומר, איך לייצר כללים שיובילו אותי קדימה במקום לעצור אותי.

"'מתמטיקה של הרגש' זה קורס שבעבר העברתי בצורה פרונטלית עד שבשלב מסוים קיבלתי המלצה להקליט אותו כדי לאפשר לאנשים לחזור לתכנים שוב ושוב על מנת להבין ולעבד אותם. הקורס כולל ארבעה מפגשים שמלווים גם בחומר הסברתי, הדרכות מדיטציה וקבוצת טלגרם של המשתתפים, שבה ניתן להתייעץ ולשאול שאלות. כל הכלים האלו מאפשרים לעשות קפיצה משמעותית בחיים תוך זמן קצר".

"אחד העקרונות המנחים שלי בחיים אומר שאני מלמדת מתוך החוויה המציאותית שלי, לעולם לא אלמד משהו שלא פתרתי בעצמי. 'הסנדלר הולך יחף', לתפיסתי, זה דבר שלא יכול להתקיים בעולם הטיפולי שאני מאמינה בו. כאשר אני פותרת משהו משמעותי בחיי, אני מקפידה להעביר אותו הלאה, כמו לדוגמה בפרויקט השלם שיצרתי בוואטסאפ, שנקרא "מחוברים לשפע".

מהו פרויקט "מחוברים לשפע" – ומה זה אומר שהוא "פרויקט וואטסאפ"?

"תמיד ידעתי לייצר הכנסה אבל גם תמיד הייתה לי נטייה להוציא פי 6 ממה שהכנסתי, לא כי קניתי משהו, או שהייתי בזבזנית, אלא כי משהו תמיד היה קורה, והיה דורש ממני השקעה. כשהתגרשתי מבעלי מצאתי את עצמי בלי מזונות ועם חובות במאות אלפי שקלים. הייתי צריכה להתמודד עם הכול בעצמי, עם מזונות מאוד מינוריים, מה שחייב אותי לעשות שינוי תודעתי עמוק.

"המציאות שנוצרה הובילה אותי לעבודה פנימית עמוקה שגרמה לי להבין למה התת-מודע שלי מייצר את המציאות הזאת. כך גם הבנתי איך לרפא את החלק הזה בעצמי והמציאות שלי השתנתה ללא היכר.

"את מה שלמדתי על עצמי הפכתי לקורס שלם שמתנהל כולו בקבוצות וואטסאפ קטנות ואינטימיות, הקורס מבוסס על טכניקות מוכרות יותר ופחות, מלווה במדיטציות בתדר מאוד מיוחד שמאפשר כניסה לרבדים עמוקים מאוד של התת מודע, ובעיקר בנוי בצורה הנותנת מענה לדפוס האנושי שלנו הנוטה לברוח מעבודת עומק ולהימנע מתרגול שוטף לאורך זמן.

"בתפיסה שלי, הפרויקט הזה הוא חלק מהמתנה הגדולה ביותר שיש לי לתת למטפלים, מאמנים, וכל מי שנוטים להיות בנתינה אינסופית, לעיתים קרובות בלי לבסס את מצבם הכלכלי, מה שמוביל אותם למצב של הישרדות מתמדת. התכנים שנלמדים בקורס על שפע ניתנים ליישום בכל תחומי החיים. זו שיטה, זו מתמטיקה פשוטה וזה הופך את כל מה שאנחנו יודעים לפשוט ונגיש ליישום.

 צילום: רוני סלע

צילום: דנה מילר ורוני סלע

אילו תגובות את מקבלת על ההכשרות שלך?

"כשאנשים פונים אליי כדי להתחיל את הכשרת המטפלים, אני מכריחה אותם לעשות קודם כל את קורס 'המתמטיקה של הרגש', שמבחינתי הוא הבסיס והשפה. הרבה פעמים, אנשים שכבר למדו שיטות טיפול אחרות ורכשו כלים לטיפול ברגש מבקשים לוותר אבל אני מתעקשת.

"בכל פעם מחדש, אותם אנשים מודים לי על ההתעקשות שלי ומעריכים מאוד את התכנים שגילו בקורס. הוא מאפשר לקחת את כל הכלים שהם מגיעים איתם ולהפוך אותם לפשוטים ויישימים יותר. אחת המטפלות אמרה לי שהקורס עזר לה בפעם הראשונה לעשות סדר בכל מה שהיא כבר יודעת על רגשות ולראות את הדברים בצורה ברורה והגיונית הרבה יותר.

"זה לא שיש לי איזשהו פטנט ייחודי – אני פשוט נורא מקפידה, גם כשאני צוללת לתכנים עמוקים מאוד, תמיד לדבר בשפה פשוטה – לקחת נושאים מופשטים ורוחניים ולהוריד אותם לרמת ה'תכלס'. הרבה אנשי רוח מפחדים להתעסק בגשמי, בנושאים כמו כסף או הצלחה, אבל אנשים שבאים לטיפול רוצים בדיוק את זה – להבין איך הם מובילים את החיים שלהם מנקודה A ל-B. אני מבינה את זה מצוין ורוצה להציע כלים פשוטים שיעזרו לאנשים לעשות בדיוק את זה – בקלות".

"מבחינתי אני רוצה לצעוק לעולם שזה כל כך פשוט ליצור שינויים ולהיות מאושרים, כל מה שצריך זה ללמוד איך המנגנונים שלנו בנויים, איך הייקום עובד וכיצד מחברים בניהם. לפעמים, זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לנו, אם רק מוכנים ללמוד את מה שצריך בדרך".

למידע על קורס "המתמטיקה של הרגש" לחצו כאן.
למידע על קורס "מחוברים לשפע" לחצו כאן.

מיכל מילגרום – שינוי מתוך גדילה – Metafeelings
טלפון: 054-6810646

מייל: [email protected]

צילום: דנה מילר

צילום: דנה מילר ורני סלע


בעז ברשי – טיפול בהבעה ויצירה

על השפה

טיפול בהבעה ויצירה נגזר משני תחומים בעולם הטיפולי – טיפול באמנות ופסיכולוגיה נרטיבית. הפסיכולוגיה הנרטיבית מתבוננת על סיפורו של המטופל כפי שהוא מסופר במפגש עם המטפל, הסיפור שנרקם במערכת היחסים ביניהם, וכל מה שהמטופל מביא אל הטיפול. ההנחה של הפסיכולוגיה הנרטיבית היא שלא תמיד ניתן לשנות את מציאות חיינו האובייקטיבית, אבל ליכולת לשנות את הסיפור שלנו על חיינו ישנה השפעה משמעותית על המציאות הסובייקטיבית, כפי שאנו חווים אותה.

הסיפור שאינו נגמר

בטיפול באמצעות הבעה, הסיפורים שהמטופל מביא לטיפול יכולים להיות אמיתיים או מומצאים. המטופל יכול לבחור טקסטים של אחרים האהובים עליו ואיתם אפשר לעבוד תוך פתיחה ומתיחה של גבולות הטקסט, כשהמטפל עוזר למטופל להביא את עצמו לחדר הטיפולים דרך השימוש ביצירה ובמילים.

אבל לא רק המילים משמשות כלי בטיפול. סיפורו של המטופל יכול לעלות גם בדרכים אמנותיות אחרות כגון ציור, משחק או שירה. דרך היצירות הללו נוצר מרחב מיוחד בו מחוללים ביחד המטפל והמטופל ונוצרת שפה נוספת המאפשרת את האינטימיות ביניהם. השפה שנוצרת משרטטת שביל נוסף, לעתים עקיף, לחשיפה, מבלי שהמטופל יחוש מאוים מהתכנים העולים במרחב המוגן שנוצר.

השפה ככלי טיפולי

מהלך הטיפול באמצעות הבעה כולל בניית מערכת יחסים של המטפל והמטופל ויצירת מקום של אמון מתוך ביטחון ושיתוף. במקום זה יכול המטופל לבטא את עצמו בחופשיות כשהוא מרגיש מוכל ללא שיפוטיות וללא ביקורת מצד המטפל. המודל הזה, בסופו של דבר, מלווה אותו אל תוך מעגלי החיים האחרים ומערכות היחסים שלו עם סביבתו ומעניק לו ביטחון.

בנוסף, הטיפול נותן מקום לנפש לדבר דרך התכנים העולים בתהליך היצירה או עיבוד הטקסט. במקום הזה נוצר החיבור לאמנות, והנפש, ששואפת לבטא את עצמה, משחררת את התכנים המעיקים ונחשפת אל מול האדם החווה אותם. התכנים העולים מהנפש הם מראה למתחולל בפנים, ומעצם המודעות לקיומם מתחיל אצל המטופל תהליך של ריפוי.

טיפול בהבעה – כל אחד יכול

בטיפול בהבעה הכלי המשמעותי הוא הפתיחות של המטופל, ולאו דווקא כושר ביטוי מרחיק לכת או כישרון כתיבה בעל איכויות ספרותיות מרשימות. הפתיחות להיות נוכח באמת בטיפול, לצד היכולת לתת אמון במטפל, אלה הם הדברים המאפשרים לשינוי להתחולל.

כמובן שעבור אנשים בעלי נטייה אמנותית דרך היצירה משמשת ככלי אליו הם מרגישים מחוברים יותר, אבל דווקא אצל מי שלא כותב או מצייר בדרך כלל, דרך הביטוי שאינה שגורה מגבירה את המודעות לתכנים העולים ממנה.

באדיבות בועז ברשי

באדיבות בועז ברשי

תסריטאים של החיים

הטיפול בהבעה ויצירה עוזר לאנשים לכתוב את חייהם מחדש ולכן הוא מאד אפקטיבי. אנשים לומדים לשנות את המציאות באמצעות הסיפור שהם כותבים ומשכתבים. הניסיון מלמד כי ילדים ובני נוער אוהבים במיוחד את השיטה כי היא מאפשרת להם מרחב יצירתי אותו הם אוהבים.
למעשה, לטיפול יש איכויות של חלום. בדיוק כפי שהחלום מעביר מסר מתוכנו אל האני המתפקד, הטיפול באמנות עושה את אותה עבודה. זוהי איכות מרפאת כי הוא מביא מסר מעובד מהגרעין הפנימי אל החלק המודע.

בעז ברשי הוא מטפל בהבעה ויצירה . ב-20 השנים האחרונות מטפל בבני נוער וילדים במסגרת מועדוני אנוש בנושאים שונים הקשורים להתמודדויות מהחיים: דימוי עצמי, ביטחון עצמי, הפרעות קשב וריכוז וקשיים נפשיים, רגשיים וחברתיים. עבודתו עם בני הנוער מלווה בהדרכת הורים שמאפשרת התבוננות, מודעות והאצת התהליך הטיפולי.

בעז מאמין שהטיפול צריך להתבונן במקומות החזקים של האדם, ולהפנות אליהם את הזרקור, ולאו דווקא להתמקד במקומות החלשים יותר. לשיטתו, ככל שאדם ירגיש טוב יותר ומוערך יותר במקומות החזקים שלו, כך תשתפר יכולתו להתמודד טוב עם חולשותיו.

הדגש בקליניקה של בעז הוא על יצירת מקום בו שוררת אווירה מהנה ונעימה, המאפשרת התייחסות מתוך ביטחון לחלקים הלא נעימים בנפש. במקום כזה, המטפל מביא גם את עצמו כאדם, על איכויותיו, כישוריו ויכולותיו.

בעז הוא מטפל רגשי מוכר על ידי קופות החולים השונות. מנחה קבוצות מבוגרים עם קשיים נפשיים במסגרת מועדוני אנוש באזור הצפון כשמונה שנים. מתוך החיבור שלו לשפה ולמילים, הוא מאמין בכוחן לברוא מציאות כמו גם לבחון, לשקף, ולשנות את חווית הפרט בתוך המציאות. העבודה נעשית דרך החוויה היצירתית ותקשורת בינאישית ויצירת מקום טיפולי המצמיח אמון וביטחון.

בימים אלו יוצא לאור ספר השירים הראשון של בעז – "כותב ומוחק" בהוצאת דובדבן. בספר, המלווה בציוריו של אביו, הוא מתאר את המפגש עם האחר ועם עצמו – במרחב הטיפולי הפנימי ובעולם שבחוץ.

קלפי מה הסיפור שלך. צילום: NotFromHere Brand Agency

קלפי "מה הסיפור שלך" מאת בועז ברשי. צילום: NotFromHere Brand Agency

קלף חזק

כלי נוסף ויעיל ביותר המשמש את בעז בחדר הטיפולים הוא ערכת הקלפים שיצר הנקראת "מה הסיפור שלך". בחפיסת הקלפים של בעז טמון כוח טיפולי העולה מתוך סיפור משמעותי שנרקם בשישים שניות. הסיפור, כפי שהוא נשזר דרך הקלפים, מאפשר התבוננות על תכנים ושאלות מעולמו של יוצר הסיפור. השיטה מבוססת על שלושה תחומים: סיפור קצר ממוקד זמן מלווה בזרם של דימויים, מסע הגיבור או הגיבורה וסיפור בשישה חלקים. נקודות המפגש של שיטות אלו מתלכדות לכדי משחק שהוא חוויה אישית, זוגית, משפחתית וטיפולית.

בעז ברשי מטפל בהבעה ויצירה – ניסיון עשיר בטיפול בילדים ונוער והדרכת הורים
כתובת: חנה 20, חיפה
טלפון: 0545722318
קישור לאתר

צילום:NotFromHere Brand Agency

צילום:NotFromHere Brand Agency


נעמי גולדברג- Iro Shiatsu

בשנים האחרונות התחזקה מאוד התודעה לגבי הקשר בין הגוף והנפש. אנו יודעים יותר ויותר שיש חיבור בין השניים ואנו נחשפים לשיטות טיפול שונות המאפשרות את המיזוג של גוף ונפש ובכך יוצרות ריפוי ואיזון. אחת מהשיטות היא "Iro Shiatsu" אשר פותחה ומתפתחת על ידי נעמי גולדברג מורה בכירה לזן-שיאצו.

שיטת "Iro Shiatsu" מתפתחת דרך הבנה עמוקה, פרי מחקר של כ 30 שנה, על רבדי האנרגיה של הגוף וכיצד לגשת אליהם. הקשבה לצ'י (אנרגיה) היא הקשבה שונה, הדורשת מהמטפל להקשיב באמצעות גופו וליבו. היא מתחילה מחיבור, אותו מושג חמקמק, שנעלם ומבוקש מאד בעולם שלנו. חיבור לעצמנו, ללב, לגוף. רק ממקום שכזה ניתן להתחבר לאדם אחר.

נעמי החלה את דרכה בזן-שיאצו ב 1988, והחלה ללמד ב 1993. תמיד לימדה בדרך יצירתית ושונה, כדי להגיע ללב של תלמידיה. ברור לה, שהשיעורים העוברים דרכה, הם למעשה שיעורים מתוקשרים, כי היא מעידה על עצמה, שמעולם אינה יודעת מה יהיה בשיעור שהופך למארג שלם והרמוני בהתאם לקבוצה.

מהי שיטת "Iro Shiatsu"?

בשיטת "Iro Shiatsu" אנו מתייחסים לאור הזורם בגוף, האור על כל מרכיבי הצבע שבו מחולק לשכבות וזורם באמצעות מבנים גאומטריים הרמוניים (קובייה, כדור, פירמידה וכו'). על ידי מגע עדין והקשבה אל שכבות הצבע, ניתן לאבחן לא רק את הבעיה, אלה בעיקר כיצד לפתור אותה וליצור איזון. לדוגמה, אם יש כאבי ברכיים, והבעיה היא במרידיאן הכליות, יכול להיות שהפתרון יגיע ממרידיאן הטחול.

הרעיון הוא ששכבות הצבע, כמו בחוק כלים שלובים, יתאזנו באמצעות תוספת של הצבע הדומיננטי, לו היא קוראת הצבע השמח, וימלאו את שאר השכבות. הטיפול הוא למעשה באמצעות התודעה והכוונה של המטפל, לאחר שיצר חיבור ואיבחן. כי לאור אין מרחק, וכוונה, עובדת.

הוכח כבר מדעית (ב. ליפטון/הביולוגיה של האמונה), כי הממברנות בתאים מקבלות אור וצבע בתבניות גאומטריות. השילובים של הגאומטריות יוצרים שדות אנרגטיים עוצמתיים המאפשרים לטיפול להגיע במהירות לאיזון וריפוי אצל המטופל, כמעט בכל בעיה.

תהליך הטיפול

בפגישה הראשונה מתקיימת שיחה בה נעמי מקשיבה לסיפור של המטופל. מדוע הוא הגיע? מהי סביבת החיים שלו? מהן הנסיבות. הירידה לפרטים חשובה מאוד שהרי גם אם מטופל הגיע בעקבות גב תפוס, מכלול הנסיבות בהחלט משפיע- האם הוא נתון בלחץ? האם חווה סיטואציה רגשית כואבת?

כשהיא מתחילה לגעת, היא שוכחת את כל מה שהוא אמר, ומתחברת למארג האנרגטי בגופו. מארג זה מספר לה את מה שסופר, ואת מה שלא.
למשל, כשמגיעים אליה חולי סרטן בטיפולים כימותרפיים, היא בודקת האם בכלל יש מארג צבע בגוף? או שהכל התמוטט בעקבות התרופות, ואז מוצאת את הדרכים להחזיר את האור והצבע. משאלו חוזרים, התגובה לטיפולים תהיה קלה יותר. הסיבה תלויה תמיד במצב האנרגטי שלנו, אם יש בנו טראומות שהשפיעו על המארג (ההילה), יהיה מאד קשה לגוף להתאזן, אלה אם נעזור למארג לחזור למקומו, וכך יהיה מספיק צ'י זמין לגוף ותהליכי הריפוי יתרחשו.

בשלב המעשי מתקיים טיפול במגע – נגיעה בנקודות מסויימות בגוף (מרכזים אנרגטיים) המאפשרות להתחבר לשכבות של הצבע. המגע הנו עדין, איטי ועוצמתי ומבוסס על שיטת זן שיאצו.

טיפול עם נעמי גולדברג. צילום עצמי

טיפול עם נעמי גולדברג. צילום עצמי

מהן שכבות הצבע?

מערכת המרידיאניים, ערוצי האנרגיה בגוף, שוכנת בעומקים שונים (שכבות). נעמי גילתה במסע שלה, ששכבות אלו הן בכל צבעי הקשת, והתבוננות זו שונה מהתבוננות במערכת הצ'קרות שממוקמות לאורך הגוף. כאן מדובר במערכת המקיפה את כל הגוף. לדוגמה אם נתרכז בצ'קרה הירוקה באיזור הלב, בכניסתה פנימה, היא עוברת דרך כל קשת הצבעים, מהאדום לסגול ועוד. כאשר אנו לומדים להקשיב לשכבות הצבע, יש אפשרות לאבחון מאד מדויק של הבעיה, מבחינת מערכת המרידיאניים, המשפיעה על מצבנו הפיזי והנפשי.

טיפול פשוט-ריפוי פשוט

נעמי מאמינה בריפוי פשוט המבוסס על התפיסה כי כל מה שנדרש עבור המטופל והדברים להם הוא זקוק, נמצאים בתוכו וגם בתוך המטפל. בשיטה זו יוצרת נעמי את החיבור לצרכיו של המטופל דרך עבודה פנימית של המטפל ובכך יוצרת מרחב והעצמה אצל המטופל אשר בו מתאפשרת חווית ריפוי שלמה.

תעביר את זה הלאה

משנת 1993 נעמי מלמדת במכללות לרפואה אלטרנטיבית והקימה בשנת 2002 בית-ספר עצמאי בו היא מלמדת בדרכה הייחודית. הקורס השנתי בנוי משלוש פעימות, כל פעימה בנויה משמונה מפגשים (ניתן להירשם לכל פעימה בנפרד). הקורסים מתקיימים בגן השומרון ןובבנימינה (בהתאם לגודל הקבוצה). נעמי מביאה לידי ביטוי רצון עמוק ואמיתי לעזור ולטפל באנשים ומאמינה שהדברים מתפתחים ומדייקים את עצמם תמיד ותוך כדי תנועה. בעדינות והקשבה היא מלווה את המטופלים ואת התלמידים ויוצרת חוויה שלמה עבורם.

המשימה של נעמי היא לתת את הידע של העבודה עם תבניות הצבע והמודל שפיתחה, לכמה שיותר מטפלים ברחבי הארץ והעולם.

נעמי גולדברג
טלפון: 052-4373967
קישור לאתר
להכרות מעמיקה יותר עם נעמי כנסו
לפה 

טיפול הוליסטי

צילום: ארי בלטינשטר


מוריאל לוי: אנטומיה רוחנית – פיזיולוגית

כיצד נוכל להיות בריאים כאשר אנו נושאים בעיות בלתי ניתנות להגדרה? כיצד ניתן לטפל באמצעות אנרגיה ותקשור, ומדוע, פעמים רבות, הפתרונות הללו יותר חזקים ומועילים מהרפואה המעשית?

"על תפקידה המלא של האנטומיה הרוחנית, אף אחד לא יכול לספק תשובה מדויקת", אומר מוריאל לוי, "כשעובר נוצר ללא שום התערבות ברחם אמו ובשבועות הראשונים עדיין אין לו דופק, מה גורם ללב שלו להתחיל לפעול בפעם הראשונה. בהתאם לתהליך בריאת הגוף בערך שבעה שבועות של הריון שליש ראשון, לאף אחד אין הסבר מדעי או רפואי במדויק לתהליך הבריאה של העובר. לתפישתי, מה ש'מפעיל את הל' הוא הכניסה של הנשמה שהיא מקור החיים הרוחניים. זהו הגשר בין המדע והרפואה הפיזיולוגית לרוחניות ואמונה. הרפואה תסביר זאת בדרכים מסוימות, ואנטומיה רוחנית ואמונה תסביר כי מקור החיים הוא נשמה שהיא מקור החיים".

מוריאל לוי, מטפל הוליסטי, מתקשר מרצה ויועץ, מלמד בקליניקה שלו את האנטומיה הרוחנית – כנגד הפיזיולוגית. יועץ ומסייע לאנשים הנקלעים למשבר, חווים קשיים בריאותיים ונפשיים, זוגיות במשבר, התקפי חרדה, בעיות בעבודה, יעוץ עסקי, יעוץ וטיפול בספורטאים מקצועיים וכדומה. מרצה לקהלים יעודיים מעביר סדנאות להתפתחות אישית לקבוצות ויחידנים.

כיצד התחלת לפעול בתחום הרוחני?

"יש לי יכולת מולדת שאיני יודע להסבירה עד הסוף. כשמגיע אליי אדם לקליניקה, אני מרגיש או שומע דברים לגביו, אני מקבל ושומע אינפורמציה בדרכים שונות ואף ממש דיבור כפי שאנו מכירים, בעניין הבעיות שלו והדברים מהם הוא סובל, בין אם אלו בעיות רפואיות או נפשיות ו/או בעניינים שונים הקשורים לחייו. במהלך השנים התוודעתי בדרכים לא מוסברות לישות המלווה אותי ומצדיקה את היכולות הלא מוסברות.

"היכולת הנוספת שנולדתי איתה ולמדתי אם השנים להשתמש בה היא העברת אנרגיה. אני מניח את ידיי על אדם ומעביר לו אנרגיות, ככל הנראה נשאבות מאותה ישות המלווה אותי לאורך חיי ומאותן תקופות בהן התוודעתי אליהן וקיבלתי את היכולת וההבנה לטפל בהתאם לבעיה ממנה סובל המטופל והכוונה מדויקת לבעייתו". (במקרים של חולי מוגדר רפואית הטיפולים משולבים עם טיפולים קונבנציונאליים ללא שינוי ובהתאם להוראות רופא והחלטות המטופל)".

אתה מדבר רבות על אנטומיה רוחנית כנגד אנטומיה פיזיולוגית, מהו התפקיד של האנטומיה הרוחנית?

"על תפקידה של האנטומיה הרוחנית, אף אחד בעולם לא יודע לספק תשובה החלטית. על אף שעולם הרוח אינו בנוי על הדת, יש לציין כי עולם הרוח הוא הצד השני של המטבע אותו מטבע. אני אדם מאוד מאמין. אני מאמין בבורא, בבריאה, ביקום ובקשר שלנו בעולם הגשמי לעולם הרוחני וכמובן אני מאמין בעצמי ובמה שהבריאה והבורא נתנו לי.

"אני מאמין ויודע שהשיטה לאיזון בין העולמות ובתוכה האנטומיה הרוחנית הטיפולית, מובאת כאן בפשט וטעימה מזערית למבנה היקום כמתואר בספר הזוהר הקבלה. במקרה שלי נוסף לזה, החיבור והיכולת להבין את הפאזל וללמד את עיקרי הדברים בטיפול, בהרצאה, כמבנה הבסיסי שהוא עמוד השידרה להבנת גוף האדם: הראש = ארבעה מרכיבים בסיסיים : מוח, שכל, הגיון, פרדוקס . ואילו הגוף כמעטפת = גוף בית לאברים, נפש כוללת חצי נשמה מקור החיים (אור פנימי) ויתרת נשמה כוללת אור והילה חיצונית. על בסיס הנתונים האלה נלמדת השיטה לאנטומיה רוחנית ופיזיולוגית ומכאן ניתן להביא כל אדם שביכולתו ורצונו ללמוד לבנות ארגז כלים לחיים בריאים, מודעים באחריות ושליטה מלאה לחיינו במלואם.

ארבעת המוקדים העיקריים של האדם הם: הראש, הגוף, הנפש והנשמה, וכי אפשר ללמד אדם להבין את כל התהליכים הרוחניים והפיזיולוגיים שלו בהתמקדות במוקדים אלו, על כל דבר שהם רוצים לדעת בחיים.

"לדוגמה, מדוע אישה בוחרת בבעל הזה ולא בבעל אחר? מדוע אישה מוכה חוזרת לבעלה המכה? זאת כיוון שהיא כנראה גדלה בבית בו רואים מכות. המקום היחיד בו אנו רואים התנהלות זוגית מתנהל בשני מוקדים עיקריים בחיים שלנו: המוקד הראשון, כשאנחנו עוברים את החוויה הקשה ביותר שנקראת לידה – תינוק חווה לידה כמו מוות, שופכים לו את המים והוא נזרק החוצה. המוקד השני, אחרי כחודשיים מתחיל תהליך של זוגיות אינטנסיבית עם האם שנמשך 15 חודשים, במהלכם התינוק מתחיל לבנות איתה את הקשר החיצוני שלו עם האם מחוץ לרחם. אם היא תאהב אותו, תחבק אותו והסביבה תהיה אוהבת, הילד יכנס לפילוסופיית חיים מובנית טובה, אם יצטרף בהמשך אבא מכה, שיכור או אלים, הילד יחווה זוגיות של אלימה, והוא לעולם לא יידע זוגיות אחרת מה היא – אלא אם כן ילך לטיפול וילמד במקרה הטוב רוב האנשים לצערי לא מוכנים לטפל בעצמם עד שהם מגיעים למקום הגרוע בחייהם".

כיצד זה נקשר לנושא החזרה מהמוות?

"המוות הוא החלק השני של החיים אותו מטבע חיים.  ולכן בעולם הרוח יש עיסוק בעניין המוות והחיים שאחרי. גלגול נשמות ועוד יריעה רחבה של אינפורמציה אשר הרוצה להבינה ידע כי ללא אמונה מחשבה מחוץ לקופסא ומחשבה מייצרת, אינו יוכל לגעת בנושא ומיד יתחפר תחת כנפי המדע והוכחות הקיום. מוות הינו הקיום בסוף קיומנו ."ש עיסוק רב בשאלה, האם אדם שמת שחוזר מהמוות רואה את האור? מספורי אנשים שחוו מוות קליני ו/או מידע וניסיון אישי שלי אדם שחווה מוות אכן נכנס למנהרת אור ואם יצא מצידה השני לא יוכל לחזור לחיים העכשוויים שלו.

"לדוגמא, דמיינו תינוק שנולד בחדר לידה ויוצא מרחם אמו לידי המיילדת – האם הוא יוכל להיסחף או האם ניתן לדחוף אותו חזרה אל הרחם? וודאי שלא. כשאנחנו מתים וכשאנו נולדים, אנו עוברים דרך מנהרת האור אל תוך מנהרת הרוח, ונעבור תהליך יקומי חדש עד שישלחו אותנו שוב או שלא.

"את כל הדברים הללו בסופו של דבר, השיטה, אותה רכשתי וכתבתי בהכוונה רוחנית וספרותית רוחנית, האנטומיה הרוחנית והפיזיולוגית מלמדת. כשמישהו עובר תהליך אישי ומגיע להרצאה שלי, הוא ילמד להבין מחלקי המידע שיעניין אותו שהאחריות על החיים שלו היא רק שלו כולל הכול – באילו מחלות יחלה, האם יהיה הגיוני או פרדוקסלי, האם הוא יהיה טוב או רע ועוד. אם הוא ילמד תהליכים של השיטה – רוחניים-פיזיולוגיים, הוא יבין הרבה יותר מאותם דברים בתודעה שלנו שמתקבלים כדברים מוזרים".

כיצד אתה מטפל בהתקפי חרדה?

"התקפי חרדה הוא התחום הבוער ממנו סובלים רבים בכל העולם זו המחלה הנפשית הנפוצה ביותר. באמצאות השיטה – האנטומיה הרוחנית פיזיולוגית רשמתי את מספר ההצלחות הגבוה ביותר. רוב האנשים בישראל אחרי שנים של פיגועים וטרור, חיים בחרדה. רובם נוטלים כדורים נגד חרדות והתקפי חרדה, ואם אדם יגיע אליי לפני שהוא לוקח תרופות לפגישת היכרות, יאובחן מצבו ובהתאם למצבו ויכולותיו להבין את השיטה יטופל בהליכים שמתאימים לו.

"למטופלים בטיפול תרופתי בתוך התהליך, אם יוכל ויפסיק אם התרופות ניתן יהיה לקצר את הטיפול לבין פעמים לארבעה מפגשים. יש אנשים שבמפגש אחד הרוויחו את כל הטיפול ולעיתים תקופות טיפול של עד 10 מפגשים. במקרים בהם תקופת החרדות ארוכת תווך והשפעת התרופות דומיננטית ייקח יותר זמן והטיפול יהיה בגישה שונה הכול מותנה ברצונו הכן של המטופל ובשיתוף פעולה מלא.

"השלב הטיפולי כולל העברת אנרגיות וחוויה זכרונית. אני מניח את ידיי על אדם ומבקש ממנו לעצום את עיניו ומספק לו אנרגיות מכוונות תוך כדי שאלת שאלות. אני מפגיש אותו עם הטראומה תוך חוויה אחרת, מרפאת. אני מברר איתו היכן התרחשה הטראומה שגרמה לו להתקפי חרדה ומחזיר אותו לשם תוך ליווי צמוד ונכון ואנרגיות מתאימות שגורמות לכך שהפחד וכל הפוביות שמנהלות את החיים שלו, נעלמות.

"אם לדוגמה, אישה נאנסה בהיותה בת 6, עשו לה משהו בכוח והיא מחליטה החלטות שנרשמות במוח שלה, כך שכל החיים שלה ינוהלו על פי החלטות אלו. מכיוון שזה נעשה בדחף ובכוח, זה יכול להגיע לחרדה מכל דבר אפילו ממעליות מקום סגור או פתוח, דאגנות יתר, לחץ תמידי ואי שקט לצערי לתופעות יש דמיון ומרחב תמרון משלהם והם אין סופיים. רמת ההדחקה אצלה כל כך גדולה שהיא לא תדע לקשור את הטראומה לחרדות. אבל אם בגיל 26 היא תכיר גבר ותרצה להתחתן, אם הגבר יהיה טיפה דוחק או טיפה אלים באקט, זה יקפיץ לה את הפחדים ללא קשר לסיטואציה.

"כאשר אני מוביל אותה בעיניים עצומות לחוויה של לראות את הטראומה עצמה עם הפחד שהיא מעלה, המוח מבצע מחיקה מוחלטת ומוחק את כל הפוביות. זהו תהליך פסיכו-אנליטי שאינו מבוצע בהיפנוזה, אלא כשהאדם הוא חלק ישיר מהחוויה, והמוח מוחק את כל הפחדים שנוצרו שם במכה אחת. זה נכון לכל בעיה – גם לגבי בעיות רפואיות, כיוון שההתחלה שלהן היא פסיכוסומטית.

"בתוך התהליכים הללו שאני עושה אני מקבל ליווי. אני שם ידיים על אדם ואומר לו לסגור עיניים ואני יכול לראות מה הוא הולך לראות עם עיניים סגורות, רגע לפני. הישויות מכוונות אותי היכן להציב את הידיים וכמה אנרגיה לתת לו. חשוב להבין שכל התהליכים הללו נעשים במצב פיזי קשה, אדם שמרגיש מחלה או כואב לו וזקוק לעזרה האנרגיה תעזור לו לעבור את הפחד ולמחוק את הטראומות , כאבים אם יש ותחושות קשות אחרות ויגיע לאיזון שקט ושלוה שלא חוה זמן רב .

"אנשים שקשה להם והפחד מתגבר עליהם יתקשו לסמוך עליי, במקרה כזה לא יוכלו לעבור שלב הכרחי בטיפול במקרים חריגים לא התגברו על הקושי ללא כדורים".

אתה אומר, שאנשים משיגים רווח מסוים מכל מצב, מה אנשים מרווחים מלהישען על טיפול תרופתי?

"אחד הכותרים שלי הוא 'אין אדם עושה מעשה שאין מטרת רווח בצידו'. ראשית כל עשייה מניבה מטרת רווח הינה לטוב ולרע. אגואיזים הינו כלי חיובי שעוזר לנו לדאוג ולטפל בעצמנו בהתאם לקוד חברתי, משפחתי, ובכל מקום בחיינו גם בהיותנו לבד. לעיתים במקרה של מחלה או חבלה קשה ידוע כי אנשים רבים מתוך הכאב הקושי ו/או המגבלה הרוויחו את חייהם ולעיתים הפסידו אותם. אם אני צריך להתייחס כמטפל לרווח בכל אחד מהנסיבות יש גם אלמנט של שימוש בקושי להרויח דברים שלא היו בחיי לפני והשימוש במחלה או בקושי שנוצר הופכים לכלי להשגת מטרת הרווח . כמובן שהנושא מורכב מובנה על פילוסופיות חיים שונות ומגוונות ואינם תואמים מצבים כפאזל מובנה על אף שלרפואה הפסיכולוגית יש תבניות ושמות לסוגי מצבים .

"כשהתנדבתי למשך שנתיים וחצי בשיקום בתל השומר וטיפלתי שם בחיילים ופצועים, למדתי את הרווח שלהם מהמצב. היה חייל אחרי תאונת דרכים משותק מהמותן ומטה באופן קבוע הייתי מטפל בכולם טיפולי אנרגיות ולימוד איך להשתמש בפקודות למוח לשחזור תנועה. ידעתי שהוא הגיע מבית במצב כלכלי קשה. באחד הערבים בישיבה עם חבורת משותקים בסמוך לזה שקיבל מכונית נכה ממשרד הביטחון שאלתי אותו אם הייתה אפשרות לגעת בראשו עם מקל קסמים והוא בריא לחלוטין האם היה מסכים הוא חשב הרבה ואמר תן לי לאנות מהרכב אחר כך אני יחשוב על זה. כמובן שכשנכה משותק מקבל טיפול אינטנסיבי ממשרד הביטחון משכורת חודשית כולל כל ההטבות, במקרה שלו הרווח כנגד הקושי אולי השתלם  ועדיין רווח הוא המטרה. היום הוא נשוי עדיין נכה מאושר וטוב לו במקרה שלו הרווח היה גדול.

"חשוב להבין, כי 'אין אדם עושה מעשה שאין מטרת רווח בצדו', מתבקש לשאול מה האדם מרוויח מהתנהגויות שהוא עושה".

מהו הקו המנחה בטיפול הרוחני?

"הקו המנחה הוא, שהנשמה שמופקדת בגוף האדם נחלקת לשניים: מחציתה מופנית לאברים – ללב, לחץ הדם ולכל האברים של הגוף, והחצי השני של הנשמה נשאר בין האברים הפנימיים ועוטף את הגוף – זו ההילה שלנו.הנשמה היא האור הפנימי והאור החיצוני. שני הגורמים שמפעילים את הגוף ואת הנפש. בעיה נפשית שתשדר לאור הפנימי תגרום למחלה פיזיולוגית אם לא נטפל בה".

מוריאל לוי, נולד לפני 61 שנה. משמעות השם מוריאל היא "מורי הוא האל". השם של מוריאל הינו סיפור ארוך שתמציתו שאימו התחייבה בחלום לאליהו הנביא להביא אותו לעולם ולבטל החלטה להפלה. הסיבה כי הוא חייב לבוא, וכשבא אמר לאימו הילד הינו תלמידו של האל ושמו יהיה מוריאל.

הוא חווה חוויות מיסטיות רבות במהלך חייו והבין כי מקומו בעולם הוא של מרפא ויועץ רוחני. הוא הופנה ללמוד בספרי הזוהר את תורת הקבלה, קרא בשפה הארמית והבין שהוא מבין מבלי ללמוד אותה, בתקופות קשות של חרדות במשך 8 שנים למד על כל המחלות הקיימות ומהוות סכנת חיים , למד על תרופות מכל הסוגים מאות במספר במבנה הגנרי שלהן. לאחר שלמד והבין את הישויות המלוות שעזרו לו לרפא את עצמו, החל לרפא אחרים. בקליניקה שלו הוא מטפל ומייעץ למבוגרים ולילדים.

מוריאל לוי, מטפל הוליסטי, יועץ מתקשר ומרצה
כתובת הקליניקה: גני תקווה
טלפון: 0544507592

טיפול הוליסטי מוריאל לוי. צילום עצמי

מוריאל לוי. צילום עצמי

לוגו



כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר