רפואה סינית (Shutterstock) צילום: Dragon Images
רפואה סינית (Shutterstock) צילום: Dragon Images

טיפול ברפואה סינית: השיטה שעזרה לעשרות אלפי אנשים

הטיפול ברפואה סינית מקורו בשיטה מסורתית ועתיקה בתחום הרפואה ההוליסטית המסייעת לעשרות אלפי אנשים בבעיות פיזיות ונפשיות כאחד. יצאנו לראיין את מיטב המומחים ברפואה סינית, כדי לשמוע על רזי השיטה ועל הפילוספיה שמאחוריה

פורסם בתאריך: 28.10.19 16:58

רהב הררי – רפואה סינית

רהב הררי עובד כבר שנים כמטפל ברפואה סינית. אולם בצעירותו הוא בכלל עבד כטבח ושף – עבודה שכל מי שהתנסה בה יודע כמה לחץ נפשי ומתחים כרוכים בה. בשיחה איתנו הוא נזכר בתקופה שבה עבד במסעדות של שלושה כוכבי מישלן באלפים הצרפתיים. לכאורה מדובר בעבודה שרבים חולמים עליה, באחת מהנקודות היפות בעולם, אך דווקא שם הוא הבין שזה אולי לא המסלול שירצה לצעוד בו כל החיים.

"שם הבנתי שמשהו לא בסדר, שמשהו בתפיסת המציאות שלי, באורח החיים שלי ובאופן שבו הגוף שלי מרגיש ומתפקד – פשוט לא עובד כמו שצריך", הוא מספר. "אני זוכר שבתקופה הזאת הרגשתי בהרבה מקרים נפיחות בבטן, הייתי עייף מאוד אחרי ארוחות, חוויתי תנודות קיצוניות במצב הרוח והיו לי המון התמוטטויות עצבים קטנות לאורך השבוע".

אחרי אותה השנה באלפים הצרפתיים חזר רהב לישראל והמשיך לעבוד במטבח, אך הבין שהוא חייב שינוי. זו הייתה נקודת ההתחלה של מסע רוחני עמוק ואינטנסיבי, שבמסגרתו טופל ולאחר מכן למד במשך כמעט 12 שנים אצל המטפל והמאסטר שלו, מטפל אלטרנטיבי ומורה דרך רוחני. הגישה שבה הוא לימד וטיפול דוגלת בפיתוח קשב לתהליכים הפנימיים שמתחוללים בתוכנו ומשפיעים על בריאות הגוף והנפש.

זו הייתה יריית הפתיחה לשנים ארוכות של לימודים בתחום. במשך 8 שנים נוספות למד רהב את רזי הרפואה הסינית והיפנית, בין היתר גם בקמפוס ברושים, בית הספר לרפואה משלימה של אוניברסיטת תל אביב.

מה כל כך משך אותך ברפואה הסינית?

"הרבה זמן הרגשתי שאני בסוג של כאוס – לא ידעתי מה המקור של הבעיות שאני חווה וגם לא הייתה לי באמת דרך לטפל בהן. פתאום כשהעמקתי בתחום הזה הבנתי שלכל התהליכים הפנימיים שמתחוללים בתוכנו יש היגיון מאוד ברור. לרפואה הסינית יש ראיה מאוד שלמה ורחבה. כל מטופל הוא עולם בפני עצמו עם יחסי גומלין רוחניים, תודעתיים, רגשייים וגופניים. הגישה הזאת יודעת לאזן באופן מופלא את האדם בעולמו ולהחזיר אותו לשיווי משקל ולאיזון שמביאים גם לרפואת הגוף והנפש. בנוסף, הגישה הזאת מקנה לנו הנחיות וכלים פרקטיים שכל אחד יכול להבין וליישם".

איך טיפול כזה בפועל?

"הדבר הראשון שעושים בטיפול כזה זה אבחון – המטפל שואל סדרה של שאלות מאוד עמוקות ויסודיות, בשביל לקבל תמונה כמה שיותר רחבה על חייו של המטופל – מגיל מאוד צעיר, לפעמים אפילו מהלידה, ועד היום. השאלות האלו עוזרות לבנות ציר זמן ומפה כדי להסביר ולהבין איפה התחילה הבעיה שממנה סובל המטופל, מה השורש שלה ומהם הגורמים שהשפיעו עליה – מבחינה רגשית ופיזית. לצד הבעיה העיקרית שאנשים מגיעים בגללה לטיפול, כל אחד מתמודד גם עם הרבה בעיות קטנות יותר שהוא בכלל לא מייחס להן חשיבות או כלל לא מודע לקיומן. בטיפול אנחנו מגלים גם מהן הבעיות האלו ואיך הן קשורות לבעיה שבגינה הוא הגיע. זאת כדי לדייק את תהליך הריפוי ולהביא לאיזון ולהרמוניה בתפקוד הגוף והנפש.

"אחרי שגיבשנו תמונה מפורטת של מצב הגוף והנפש של המטופל, נתאים את הטיפולים הנכונים ביותר שיעזרו לשפר את האיזון בחייו ולהתגבר על הבעיות שמפריעות לו. בדרך כלל זה יהיה שילוב של כמה טיפולים שיכול לכלול לדוגמה דיקור, צמחי מרפא, המלצות תזונה בהתאמה אישית, שיחות וטיפול מגע".

לא מעט אנשים מגיעים סקפטיים לטיפולים כאלה – איך אתה מתמודד עם זה?

"תודה לאל, היום יש הרבה מחקרים מדעיים שמראים שהרפואה הסינית עובדת בצורה מדהימה. בחלק מהמחקרים האלו חיברו אנשים למכשירי MRI וראו כי במהלך דיקור משתחררים במוחם אנדומורפינים וסרטונין – מוליכים עצביים עם השפעה חזקה על ריפוי הגוף שמשרים תחושה מרגיעה ומשככת כאבים. בנוסף, אני מסביר תמיד למטופלים שפורמולות צמחי מרפא הן תרופות לכל דבר. המקור של תרופות רבות מגיע מהצמח וכל מי שיחקור קצת יגלה עד כמה עמוקה ההשפעה של צמחי המרפא על הגוף והנפש.

"בשונה מתרופות קונבנציונליות שמכילות חומרים כימיים שמכתיבים לגוף איך לפעול ולעיתים אף משנות תהליכים בו, צמחי מרפא נועדו לפעול בסינרגיה עם הגוף ועוזרות לו להאיץ תהליכי החלמה וריפוי. לצד כל אלו גם ברפואה הקונבנציונלית מבינים היום שלשיטות כמו טאי צ'י, צ'י קונג ומדיטציה יש יכולת אדירה ומוכחת להשקיט את המוח ולהתגבר על לחץ כרוני, חרדה וכל הבעיות הרפואיות שמתפתחות בעקבותיהם".

למי אתה ממליץ להגיע לטיפול ברפואה הסינית?

"הרפואה הסינית יכולה לסייע בהתמודדות עם כמעט כל בעיה רפואית – ממצבים כמו דיכאון, חרדה ולחץ שרובנו מתמודדים איתם ועד לדלקות, מחלות כרוניות וכאבים שלא עוברים. היתרון של הטיפול הוא שניתן להתאים אותו לאנשים בכל גיל ובכל מצב רפואי. יש לי המון ניסיון והצלחה בטיפול בבעיות כמו דלקות במערכת העיכול, דחק ריגשי, בלבול, תחושת תקיעות, חוסר כיוון, חרדות, כאבים כרוניים, בעיות עור, דלקות מפרקים ודלקות אחרות. אני זוכר לדוגמה מקרה של אישה שהגיעה לקליניקה עם דלקת מפרקים שגרונית, אחרי שקיבלה במשך תקופה ארוכה משככי כאב וכימותרפיה במינונים נמוכים כדי לנסות ולעצור את התהליך ולהתגבר על הכאבים האדירים שהרגישה.

"הסימפטומים שלה כללו עיוותים במפרקים וגידולים שפירים במקומות שונים בגוף. הרופאים אמרו לה שתצטרך לקחת את הכדורים לכל החיים אף פעם לא דיברו איתה על תזונה או על פעילות גופנית כדרך לשפר את הבריאות לצד המחלה – וזה בדיוק מה שעשיתי איתה. בנוסף לדיקור שינינו לה את התזונה מקצה לקצה, בנינו לה תוכנית ממוקדת לפעילות גופנית שתיטיב איתה והתאמנו טיפולים לגוף ולנפש שיפחיתו את רמת המתח שאיתה היא חיה.

"אחרי זמן קצר היא הפסיקה לחלוטין את השימוש בתרופות שגם איתן בחלק מהזמן היא סבלה מכאבים. פתאום היא לא הרגישה כאב וגם לא הייתה צריכה להתמודד עם תופעות לוואי נוראיות של הכדורים. בשלב הזה היא הבינה שכל מה שסיפרו לה ומה שהיא האמינה פשוט לא נכון – ושגם לגוף שלה, כמו לכל אחד מאיתנו, יש את הכוח לרפא את עצמו בניגוד לטיפול תרופתי שרק מנציח את הבעיה ולאורך שנים אף מחמיר אותה וגורם לבעיות קשות נוספות.

הטיפול מתאים גם לילדים?

"בהחלט. לאורך הדרך התמחיתי במשך שנה בטיפול בתינוקות ובפעוטות. לאורך הדרך הגיעו אליי הורים רבים שביקשו לפתור את הבעיות של ילדיהם בדרכים טבעיות וללא תרופות וכימיקלים. לדוגמה, הגיע אליי לא מזמן תינוק שבמשך שבועיים סבל מגזים שגרמו לבכי ולחוסר שקט גם לו וגם להורים. במקרה שלו היה מדובר בחום עודף במערכת שניתן לרפא באמצעות צמחי מרפא שמקררים בעדינות את הגוף ודרך דיקור עדין ביותר שמותאם לתינוקות. כך ניתן להוביל לשיפור מדהים בבריאות התינוק תוך זמן קצר ולחסוך הרפתקאות מיותרות בקופות החולים.

"אני זוכר גם מקרה של ילד שהגיע אליי עם בעיות נשימה אחרי שרופאים המליצו להורים שלו לתת לו משאפים וסטרואידים למשך תקופה ארוכה. מבחינת הרפואה הקונבנציונלית, כשיש עודף של ליחה בדרכי הנשימה, המטרה המרכזית היא לפנות את העודף הזה בלי לטפל בשורש הבעיה. מצב כזה רק ינציח את הבעיה ויוביל לתלות בתרופות.

"מנגד, הרפואה הסינית מסתכלת על מצב כזה ואומרת שאם הגוף מייצר עודף ליחה, אפשר לחשוב איך להפחית את היצור המוגבר באמצעות צמחי מרפא, דיקור ושינויים מינוריים בתזונה. כך ניתן לטפל בבעיה מהשורש ולהימנע מלתת לילד בכל חורף משאפים ותרופות עם תופעות לוואי משמעותיות. במצב כזה ניתן להוביל לשיפור מדהים בבריאות הריאות למנוע מכל הצטננות או שפעת להפוך ישר לברונכליטיס או ברונכיטיס ולהעמיס על הריאות. ככה אנחנו מבטיחים גם שקט נפשי להורים וגם מונעים את התלות של התינוק בתרופות מגיל צעיר כל כך".

רהב הררי

כתובת הקליניקה: רחוב המשתלה, מושב חרות, תל מונד
רחוב אלעזר בן יוסי 4 יפו
טלפון: 058-555-1976
קישור לאתר

מייל: [email protected]

רהב הררי. צילום: איתן גץ

רהב הררי. צילום: איתן גץ



ד"ר לרפואה סינית רויטל שבי

ד"ר לרפואה סינית, רויטל שבי, למדה והוסמכה לתואר בארצות הברית, מטפלת משנת 1998, ומשנת 2004 בישראל, בקליניקה שלה בקניון רוטשילד בראשון לציון.

כיצד הטיפול ברפואה הסינית יכולה לעזור לאנשים לחיות חיים בריאים יותר?

"הטיפול ברפואה הסינית בניגוד לרפואה המערבית, מטפלת באדם עצמו ולא במחלה" ד"ר רויטל שבי אומרת, "יכולים להגיע אליי עשרה אנשים עם כולסטרול גבוה וכל אחד מהם יקבל טיפול אחר לגמרי, ולהפך: עשרה אנשים עם בעיות שונות ומגוונות, שיקבלו את אותו הטיפול בדיוק".

ואם מנסים להשוות בין הרפואה הסינית ובין הרפואה המערבית?

"זה לא בר השוואה, אך זה בר השלמה, אפשר להשלים בין סוגי הטיפולים". היא מציינת.

כיצד התחלת את דרכך בתחום הטיפול ברפואה הסינית?

"המשיכה שלי לתחום הרפואה הטבעית היתה שם מהתחלה. כבר בהיותי בת 16 התחלתי להתעניין ברפואה טבעית כיוון שסבלתי מפסוריאזיס. קראתי את כל הספרים שהיו בתחום, ועשיתי קורס בישול ונטורופתיה אצל נטורופתית מפורסמת בארץ. לימים, עברתי לגור בארצות הברית ועבדתי בחנות טבע.

"בשלב מסוים, סבלתי מבעיות בחוליות בעמוד השדרה, הכאבים היו כל כך משתקים שלא יכולתי לקום מהמיטה והרופאים רצו לנתח אך אני התנגדתי. מתוך ייאוש, פתחתי דפי זהב ומצאתי שם טלפון של רופא סיני שכתוב במודעה שלו שפותר את כל סוגי הכאבים. התקשרתי אליו מהמיטה, נאנקת מכאבים והוא אמר לי להגיע אליו לבושה במדים של העבודה (כי אחרי הטיפול שלו אוכל לחזור לעבוד בחנות). צחקתי, לא האמנתי לו, אבל אמרתי לעצמי שאין לי מה להפסיד, והגעתי אליו לקליניקה.

"את פניי קיבל סיני קטן קומה מצויד במחטים ענקיות, ועשה לי דיקור במשך כשעה. לאחר הטיפול קמתי כאילו מעולם לא סבלתי מכאב בגב ונסעתי משם לעבודה, כמו שהבטיח. זו היתה הנקודה בה הבנתי את כוחות הרפואה הסינית על פני הרפואה המערבית. המשכתי להגיע אליו לטיפול למשך שנה, הפסוריאזיס ממנו סבלתי לאורך שנים, נעלם, וכן בלטי הדיסק שהיו לי בגב התחתון.

"עברתי למדינת ניו מקסיקו בדרום ארצות הברית, שם היה בית ספר מצוין ללימודי רפואה סינית וכשסיימתי את הלימודים וההכשרה צברתי מאות מטופלים והשגתי הצלחות משמעותיות".

מהם עקרונות התזונה הסינית?

"בכדי לטפל ברפואה סינית על ידי תזונה, תחילה יש לבצע אבחנה סינית. לדוגמה, מי שאוכל מתוק ואוכל כמויות גדולות של אוכל, זה מצביע על סינדרום שנקרא "אש בקיבה" שהתסמינים שלו הם רעב גבוה מהסטנדרט ונטיה לאוכל שומני, פחמימות וסוכר. בטיפול, אתן למטופל/ת שמראה סימנים אלו, צמחים מיוחדים לטיפול באותו סינדרום ותזונה מתאימה לסינדרום, בהתאמה. התזונה הסינית עובדת לפי סינדרומים, אך באופן עקרוני היא דוגלת בהפחתת מוצרי חלב, מעט בשר ודגים, והמון ירקות וקטניות".

באילו בעיות עיקריות את מטפלת?

"אני מטפלת הרבה בבעיות פנימיות, כגון: לחץ דם גבוה, כולסטרול, סוכר, דברים שמאוד שכיחים בימינו ואין להם טיפול קונקרטי ברפואה המערבית, אשר מטפלת בסימפטומים. ברפואה הסינית מטפלים בכל מצבי הבעיות הכרוניות גם במניעת הבעיה, כיוון שניתן להגיע לשורש הבעיה.

"אני מטפלת בתינוקות מגיל לידה ועד אנשים מבוגרים מאוד. אני מאוד אוהבת לטפל בתינוקות והם מגיבים מהר לטיפול, לפעמים, על ידי טיפות בודדות או מחט אחת בדיקור אפשר לקבל שינוי דרמטי. המחלות העיקריות בהן אני מטפלת אצל אנשים: השמנה, מחלות כרוניות, כאבי ראש, מיגרנות, פיברומיאלגיה, בעיות פרקים, בעיות אורתופדיות, וכל סוגי הכאבים. אני מטפלת המון בפריון של נשים, והמון בבעיות משקל ודיאטות.

"יש אנשים שמגיעים עם כמה סוגי כאבים ובעיות, למשל בעיות עור – אסטמה של העור, אלרגיה או פריחה כלשהי, ועל ידי הרפואה הסינית ניתן להימנע מסטרואידים".

כיצד מבוצע האבחון?

"אבחנה סינית נעשית על ידי תשאול, זה נקרא 'עשר השאלות'. עם כל מטופל שמגיע אליי, אני עוברת על השאלות וכן על התזונה שלהם ומבצעת אבחנת לשון ואבחנת דופק. אם יש בדיקות קיימות זה עוזר לקבל תמונה נוספת על הבעיה. הטיפול לרוב נעשה בסדרה של טיפולים, כשהקו המנחה הוא שבכל בעיה כרונית צריך לטפל לפחות למשך חודשיים שלושה.

"היתרון שלי, מלבד הידע והניסיון המצטבר, הוא שפתחתי את הקליניקה בקניון, וזה מאפשר לאנשים להגיע עם בני זוג או הילדים, וכשהם מטופלים בקליניקה הילדים ובן הזוג יכולים לבלות בקניון, לעשות קניות או להמתין להם בבית קפה".

ד"ר רויטל שבי – מטפלת באמצעות דיקור סיני, צמחים, תזונה סינית והעצמה תזונתית

טלפון: 03-9568383
כתובת הקליניקה: רוטשילד 45 ראשון לציון, קניון רוטשילד קומה מינוס 3
קישור לאתר
כרטיס ביקור

צילום: גיל בורקין

צילום: גיל בורקין



ליאת רופא

הטיפול ברפואה הסינית המסורתית, היא תחום טיפול רחב היקף ברפואה המשלימה הפועלת במטרה להפעיל את מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף והשבת המטופל למצב של איזון והומאוסטזיס. הטיפול מתבסס על אקופונקטורה (דיקור), צמחי מרפא, תזונה ייחודית ושיטות טיפול נוספות שמטרתן חילוף חומרים אידאלי וויסות טמפרטורת הגוף.

ליאת רופא, מטפלת ברפואה סינית באמצעות דיקור סיני, צמחי מרפא, כוסות רוח, מוקסות וייעוץ תזונתי. היא עוסקת בתחום מזה 13 שנה מיד עם תום לימודיה במדיסין, ומקבלת מטופלים בקליניקה שלה באבן יהודה.

באילו גילאים המטופלים שלך? באילו סוגי בעיות ומחלות את מטפלת?

"אני מטפלת בכל הגילאים, החל מילדים ובני נוער ועד למבוגרים מאוד. ההתמחות שלי בגניקולוגיה סינית, נשים ופריון, אך אני מטפלת בכל סוגי המחלות מלבד תחום האונקולוגיה".

מדוע בחרת בתחום הטיפול הזה, מה ייחודי ומספק ברפואה הסינית?

"הרפואה הסינית כאמור, תומכת בטיפול הטבעי ביותר שניתן לספק ובתפישה שהגוף יכול לרפא את עצמו, כשתפקיד המטפל הוא לעודד ולעזור לו. התחושה, כשמטופל מגיע עם תלונה ובעיה מסוימת ואני מזהה כיצד התלונה הספציפית היא חלק ממארג שלם ורק חלק מהבעיה המקיפה, היא מאוד מספקת, וגם האפשרות להסביר למטופל מדוע הוא חווה את הבעיות והמחלות שהוא חווה ולספק למטופלים שליטה רבה יותר על ניהול הבריאות שלהם.

"לדוגמה, מחלות אוטואימיוניות, דלקות פרקים. הרפואה המערבית תטפל בסימפטומים של המחלה על ידי מתן סטרואידים, או תרופות ביולוגיות. לא יתייחסו למצב הנפשי שהמטופל מתמודד איתו ולרב לא יידעו את הסיבה להתפרצות של המחלה. הרפואה הסינית לעומת זאת, מסתכל על האדם כמכלול ובוחנת כמה רבדים, מבינה את שורש הבעיה, המקור הנפשי שעומד מאחוריה, איזה איבר, מרכז נפגע ונחסם ולפי זה בונה אסטרטגיה טיפולית. יכולים להגיע אלי לקליניקה מספר רב של אנשים אם אותה בעיה וכל אחד אני אטפל בגישה שונה לגמרי".

כיצד מבוצע הטיפול, בפועל?

"זה מתחיל מתהליך של אבחון. אני מבצעת תשאול מעמיק של המטופל ברמה הפיזית והנפשית, לאחר שהוא מספר לי על הבעיה איתה הוא הגיע. מאחר ולמדתי רפואה סינית קלאסית הכוללת אסטרולוגיה סינית – שיטת גזעים וענפים, אני בונה למטופל מפה אסטרולוגית סינית המספקת לי תמונה רחבה על מי שעומד מולי, מכל ההיבטים: מבחינה פיזית, נפשית, ומבחינת האישיות שלו.כך אני מבינה מי האדם שעומד מולי, ויכולה לפנות אליו דרך העולם שלו. כאשר המטופל חווה שהמטפל רואה אותו ובא עם הלב נוצרת תקשורת אמיתית שמייצרת אמון ושם הטיפול מתחיל.

"האבחון ממשיך על מיטת הטיפולים, אני מבצעת בדיקת דופק ואבחנת לשון על פי הרפואה הסינית, שמספקות לי תמונה רחבה באשר למה שקורה בגוף, ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית – כי הכל הולך יחד ואי אפשר להפריד. אם אני מרגישה שאדם סובל מחום יתר בגוף, זה לרוב נקשר להיבטים נפשיים. הטיפול שלי כולל טיפול מגע מסוים (שיאצו או טיפול קרניו סקראל -לחץ ידני עדין) שעובדים על הרבה מאוד דברים, ובעיקר על המערכת העצבית של הגוף, וכמובן כל טיפול רלוונטי נוסף: תזונה, כוסות רוח, דיקור סיני, צמחי מרפא מוקסות וייעוץ תזונתי".

צילום: רעיה פורת בראון

צילום: רעיה פורת בראון

מה הפילוסופיה העומדת מאחורי הרפואה הסינית והטיפול שלך?

"הפילוסופיה היא, שכל בעיה פיזית, מקורה בבעיה נפשית. כאשר כואב לנו משהו הנפש מנסה לעורר את תשומת ליבנו. כשאדם נמצא בחוסר תיאום עם עצמו לאורך זמן הגוף מתחיל לסבול, ולייצר מחלות. הגוף והנפש עובדים יחד. דברים נוספים שמשפיעים עלינו הם חוסר ההפרדה ביננו לבין היקום. אנחנו בעצם ביטוי של המאקרו קוסמוס, של המערכת השלמה והגדולה, כך שדברים רבים המתרחשים ביקום משפיעים עלינו בצורה עקיפה וישירה. תקופת הסתיו למשל, היא תקופה של יותר חשבון נפש והתכנסות וכן השלה של דברים לא טובים שאינם משרתים אותנו".

והטיפול שלך מתייחס לכך?

"בהחלט. אני מאוד מתייחסת לתקופות ולעונות השנה. אני עובדת על פי שיטה בשם "חמש התנועות ושש ה- צ'י" שיש בה התייחסות למה שקורה במעגל החיצוני כל הזמן, מהמאקרו למיקרו מגדול לקטן. הטיפול שלי ייחודי בכך, שאני מתייחסת תמיד לנפש. היא המקור הראשוני לכל בעיה איתה המטופל מגיע. ולכן בוחנת ובודקת מה היה המקור הנפשי לבעיה הפתולוגית שהתפתחה ומפנה את תשומת הלב של המטופל למקרה. אני עובדת הרבה עם מחלות בבלוטת התריס, וידוע שיש להן קשר ישיר לטראומה ולסוגיות רגשיות-נפשיות. כשהמטופל מבין את הקשר הנפשי, העבודה איתו הרבה יותר טובה ואפקטיבית, הן באמצעות שיחות והן באמצעות דיקור וטיפולים נוספים, ואז דברים מתחילים לזוז ואפשר להסתכל על דברים אחרת.

"אני מוכרחה לסייג, שמקור נפשי לא חייב להיות טראומה קיצונית, אלא חוויה כזו או אחרת שנרשמה אצלנו במערכת והשפיעה עלינו, אם קרתה בילדות יצרה אצלנו דפוס ואמונה איתה אנחנו חיים, מנגנוני הגנה שיצרנו, או במהלך הבוגר של חיינו והשפיעה עלינו".

מה לגבי תחום הגינקולוגיה?

"בתחום הפוריות אני מטפלת בבעיות בווסת, מחזור מאחר או מקדים, דיסמנוריאה – כאבים לפני הוסת ובמהלך הוסת, אנדומטריוזיס, ועוד – כל אלו מטופלים בעיקר על ידי דיקור וצמחי מרפא. אני מרכיבה פורמולות של צמחי מרפא ייחודיות באבקה, כדורים או תמציות ומשלבת אותן בטיפול".

ליאת רופא: מטפלת ברפואה סינית

כתובת הקליניקה: הפלמ"ח 15 אבן יהודה
טלפון: 054-5878089
קישור לפייסבוק

צילום: רעיה פורת בראון

צילום: רעיה פורת בראון


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר