טרילותרפיה. (Shutterstock) צילום: Elen ArtSoul
טרילותרפיה. (Shutterstock) צילום: Elen ArtSoul

טרילותרפיה: המומחים מספרים על שיטת הריפוי שכבשה את הישראלים

הטרילותרפיה היא שיטה ייחודית שפיתח זן מאסטר ניסים אמון, ומשלבת בתוכה שיטות פסיכולוגיות מערביות לטיפול בנפש ותפיסות מכיוון הזן הבודהיסטי. השיטה פותחה במטרה לאפשר איזון וחיבור לשקט הנפשי של האדם ומתבססת על מגוון כלים עוצמתיים. יצאנו להכיר את מיטב המורים של השיטה שכבשה כבר רבים מאיתנו

פורסם בתאריך: 17.11.19 10:54

 

מהי טרילותרפיה?

נסו לדמיין שני ילדים שונים, שחיים יחד; האחד כולו רגש וכל עניין בחייו נחווה באמוציות ואחיו, שנוטה לפתור כל דבר על ידי השכל הישר. ההבדל בניהם יוצר מתחים ומריבות. כדי ליישב את הקונפליקט בין השניים, ניצב ביניהם ההורה, שמנסה לאזן ולפתור את הבעיות והמתחים שנוצרים בין השניים ולהשכין איזון, שלום ושלווה בבית.

אם הסיטואציה הזו נראית לכם כמו משהו מהחיים, הרי שהבנתם את העיקרון שמנחה את הטרילותרפיה – שיטת טיפול רגשית שפותחה על ידי ניסים אמון ומשלבת בין שיטות פסיכולוגיות מערביות לטיפול בנפש ובין תפיסות מכיוון הזן הבודהיסטי.

השיטה מניחה שהנפש האנושית מכילה בתוכה את שלושת אלה – הילד הפועל מהרגש, הילד שפועל באופן הגיוני ורציונלי וההורה שמנסה לאזן את שני אלה. האדם, כך טוענת השיטה, נולד עם פוטנציאל לאיזון בין הילד שעושה מה שהוא רוצה, לילד שעושה את מה שצריך אבל מהלך החיים עצמם משפיעים על שני קולות הילדים שבתוכנו כך, שכשקולו של אחד מהילדים חזק יותר מהאחר, משתבש האיזון המיוחל, והאדם חווה חוסר נוחות ומתח וכך נוצרים משברי החיים.

הטיפול הטרילותרפי מושיב את המטופל, על שני הילדים הפנימיים שבו ובעזרת המטפל מחזירים את האיזון בין הרגש והראש על ידי הבנה וקבלה של השניים, במטרה להחזיר את פוטנציאל האיזון ביניהם ואת השקט לנפשו של האדם.

בהמשך המטפל מכניס את ההורה שנמצא בכל מטופל ומחזיר לו את הכלים ליצירת אותו איזון פנימי. שני חלקי טיפול אלה – הטיפול בין הרגש לשכל ופיתוח היכולת לאזן בין השניים ולקחת עליהם אחריות, מגשר על הקונפליקטים ומביא לפתרון רגשי ומאזן, שנותן למטופל את הכלים לאזן גם את חייו ולהתגבר על קשיים שכל אחד מאיתנו חווה בחייו ונותן לו את הכלים לטפל בהם.


רוני גודר: "מהירות השינוי יוצאת דופן בעולם הטיפול"

כשעשתה את צעדיה הראשונים ב"עולם המבוגרים", רוני גודר חלמה לשנות את העולם. היא למדה משפטים ורצתה להיות לוחמת למען זכויות אדם. "זה היה רעיון יפה, רציתי להיות חלק מיצירת עולם טוב יותר כדי שאנשים יפסיקו לסבול", היא נזכרת. "אבל מרגע שהבנתי שהרבה מהסבל שלנו הוא בכלל פנימי, כלומר כזה שאנחנו מייצרים לעצמנו באמצעות מחשבות קשות, ביקורת עצמית, השוואה לאחרים, הקטנה של עצמנו או ערך עצמי נמוך – הפוקוס שלי השתנה, גם ביני לביני וגם בתחום המקצועי".

ההבנה הזאת הוציאה את רוני למסע. זה היה מסע ארוך שבמהלכו התנסתה במגוון רחב של כלים טיפוליים כדי קודם כל לעזור לעצמה. "כשעזבתי את עולם המשפט, עברתי לעולם הקולנוע התיעודי. במקביל המשכתי לחקור את עצמי ואת העולם הריגשי שלי וכל הזמן שאפתי להיות יותר שלמה עם עצמי, יותר 'במקום שלי'".

בין היתר היא חקרה את עולם הפסיכולוגיה המערבית, התנסתה בשיטת גרינברג לטיפול בנפש דרך הגוף וגם בילתה המון זמן במזרח, שם רכשה מגוון כלי ריפוי נוספים. בנקודה מסוימת בדרך, רוני נחשפה להרצאה של ניסים אמון, אבי שיטת הטרילותרפיה. לדבריה, ההרצאה התגלתה בדיעבד כנקודת מפנה משמעותית בחייה.
"אני מאוד אוהבת להתעמק בדברים שמסקרנים אותי וההרצאה הזאת הציתה בי את הסקרנות לשמוע עוד. הרגשתי שיש כאן משהו פורץ דרך, משהו שלא שמעתי קודם ועושה לי המון סדר. אז התחלתי להגיע לסדנאות ולאחר מכן להכשרת מדריכים, לא כי רציתי להיות מדריכה, אלא פשוט כי הבנתי שזה יכול לעזור לי להשיג שינוי משמעותי בחיים שלי.
"בהמשך, כשהבנתי כמה הכלים שהטרילותרפיה מציעה הם פשוטים ויעילים וכמה הצלחתי לשנות באמצעותם בחיי הפרטיים, זה בער בי להעביר את זה הלאה וכך בעצם נפתחה הקליניקה".

רוני גרודר. צילום עצמי

רוני גודר. צילום עצמי

מה היה בשיטה הזאת שכל כך השפיע עלייך?

"כל שיטות הטיפול שנחשפתי אליהן עד לטרילותרפיה תרמו לי, אבל הרגשתי שהן מטפלות בסימפטומים ומתקשות להגיע אל שורשי הבעיות ולייצר שינוי עמוק באמת. הרגשתי שאני בחיפוש תמידי אחר מענה שהוא יותר הוליסטי, כזה שגם אוכל ליישם על עצמי בעצמי לאורך זמן ושלא אהיה תלויה ב"מטפל", ובנוסף – שיתאים לעולם המערבי שאני חיה בו. בטרילותרפיה מצאתי לראשונה מענה לכל הקריטריונים האלו יחד וזה הוכיח את עצמו בחיים שלי – לראשונה מצאתי שקט פנימי אמיתי.

מה בדיוק כולל הטיפול בטרילותרפיה?

"קודם כל – אני לא רואה בזה "טיפול" אלא 'הדרכה'. כלומר, אני מלמדת כלים, נותנת צידה לדרך. המודרך עצמו מפנים את הכלים האלו ומתחיל להשתמש בהם ביומיום שלו וזה מה שבעצם עושה את השינוי הגדול. לדעתי זו גם הסיבה שכשמגיעים אלי חווים שינויים משמעותיים שלא התרחשו קודם בטיפולים אחרים – כי פה יש מידה הכרחית של אקטיביות והיא עושה טוב. היא מחזירה הביתה את "בעל הבית", את הביטחון העצמי ולקיחת האחריות על החיים ומה שמתרחש בהם.

"אני שם כל הזמן כדי לתמוך. אני מלווה צעד צעד, הולכת יחד איתם את כל הדרך עד שמגיע השלב שבו האדם כבר לא צריך אותי מדי שבוע כי הוא הבין את העניין. זה שלב שאני מאוד שמחה עליו כי הוא מראה שהמודרך הפנים את הכלים שקיבל, הבין איך להשתמש בהם ויכול ליישם אותם בכל קונפליקט, קושי או בעיה שהוא ייתקל בהם בהמשך חייו. זו אחת מהסיבות המרכזיות שבגללן אני כל כך אוהבת את הטרילותרפיה וזה גם מה שלדעתי ייחודי בה".

ומה קורה בפועל במפגשים בקליניקה?

"אנשים בדרך כלל מגיעים אליי בגלל שמשהו בחייהם לא עובד והם מרגישים תקועים. הרבה פעמים הם מגיעים אחרי שניסו כל מיני טיפולים אחרים ושום דבר לא השתנה, מה שמייצר לא מעט ייאוש ותסכול. את המפגש הראשון אני תמיד מתחילה באבחון ותשאול. זו ההזדמנות שלי להכיר את המודרך לעומק וגם לספר לו עליי ועל השיטה. אחרי ההיכרות אנחנו עוברים לשלב המעשי. דרך הכלים של הטרילותרפיה נבין מה מעכב אותו, מהם דפוסי ההתנהגות והמחשבה שמקשים עליו, מה חשוב לו, מה מייצר את הקושי בחייו כרגע וחשוב מהכול – איך משנים את המצב.

בעזרת כלים סדורים ופשוטים ניתן להבין מה אנחנו באמת רוצים, איך אנחנו לפעמים מחבלים לעצמנו באושר בלי להתכוון ומה אנחנו עושים מתוך ציפיות הסביבה ולא מרצון אמיתי. ההיכרות המעמיקה הזו עם העולם הפנימי שלנו מביאה המון שקט, ומאפשרת בחירות מדויקות יותר – מקצועיות, רומנטיות, חברתיות או אחרות. הטרילותרפיה מציעה כלים שהם מאוד ברורים ופשוטים ליישום ולכן התהליך עצמו גם יכול להיות קצר ויעיל מאוד.

"המפגשים תמיד מכוונים מטרה ובמהלכם אנחנו מפרקים את הבעיה לגורמים ומבינים מה צריך להשתנות ואיך לשנות אותו. המהירות שבה מבחינים בשינוי היא יוצאת דופן בעולם הטיפול והיא מביאה לקליניקה המון אנשים עם מטרות ברורות כמו שינויים בקריירה, קשיים בזוגיות או קושי במציאת זוגיות, התמודדות עם פחדים וחרדות, הגדרה של שאיפות בחיים, והיא גם מביאה המון אנשים עם מטרות פחות ברורות, והן הופכות להיות ברורות ככל שמתקדמים בתהליך. ההוכחה הכי משמעותית ומרגשת בשבילי לזה שטרילותרפיה והשילוב שאני עושה בינה לבין הכלים האחרים שברשותי באמת עובד, היא כשמישהו בא אליי ועובר תהליך משמעותי כשבסופו מהר מאוד מגיעים אליי גם בני משפחה ואנשים מהסביבה שלו. זה קורה לא מעט וזה תמיד מאוד ממלא אותי שאותו אדם הושפע כל כך מהשינוי, שהיה חשוב לו להעביר את זה הלאה לעוד אנשים שקרובים אליו והוא רוצה שיהיה להם טוב. זו זכות אדירה ואני מברכת עליה ומתרגשת ממנה כל פעם מחדש".

לפרוץ את המחסומים שמרחיקים את האהבה

רוני מעידה על עצמה שהיא בדרך כלל מצליחה ברוב מה שהיא עושה וכי על אף הקשיים, לדברים בחייה יש נטייה להסתדר די טוב – חוץ מאשר בתחום אחד: "תמיד התקשיתי להחזיק זוגיות. לאורך השנים הרגשתי שאני חסומה מאוד בתחום הזה. היה לי קשה להיפתח באמת ולשמר מערכות יחסים יציבות ואוהבות. ככל שהעמקתי בטרילותרפיה – התחום הזה לגמרי השתנה בחיי. היום אני בזוגיות שהיא הכי מתאימה לי בעולם ויש לנו גם ילדים משותפים. זה משהו שהיה לי מאוד חשוב ליצור והרגשתי שאני כל הזמן נכשלת בו וזה תסכל אותי ממש. זו גם הסיבה שכיום חשוב לי מאוד להעביר את זה הלאה לאחרים ולעזור להם למצוא אהבה ולבנות את הזוגיות שנכונה להם".

כך עלה במוחה רעיון די מקורי שמפתיע שלא חשבו עליו עד עכשיו – סדנאות קבוצתיות לרווקים ורווקות. "הקונספט הוא סדנת התפתחות אישית שמאפשרת התנסות בכלים שבעיניי הם לא פחות מפורצי דרך. וגם, הסדנה היא מטבעה מקום מפגש לאנשים שדומים ברצונות ובהתכווננות הפנימית שלהם כלפי זוגיות ואהבה ולכן זו בעיניי גם הקרקע האידיאלית להיכרויות. ההיכרות מתאפשרת בטבעיות מתוך החוויה עצמה ומתוך האופן שבו הסדנה בנויה כך שזה משיל המון מתח ויש הרבה יותר פתיחות וקלילות בהיכרות עצמה לעומת דייטים רגילים".

"מדובר בסדנה כיפית וחווייתית במקום מדהים בטבע שבה עובדים עם כלים מהטרילותרפיה שנועדו להוביל לשינוי משמעותי. שם נבין בין היתר מה מקשה עלינו להחזיק זוגיות, מהם הדפוסים שלנו שמחבלים לנו בהגשמת זוגיות טובה ואהבה פשוטה, ואיך 'לתכנת' את עצמנו מחדש באופן שישבור את מעגל הקסמים הזה. אני משלבת בסדנה גם כלים עוצמתיים מעולם ה-NLP והדמיון המודרך, בצורה שתסייע להשיג את השינוי המיוחל".

רוני גודר: טרילותרפיה

מייל: [email protected]
טלפון: 054-9100400
קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק
רוני ברשימת המדריכים המומלצים על ידי האתר הרשמי של הטרילותרפיה



תמיר קורן: "ברוכים הבאים לדרך הזן וטרילותרפיה, דרך פשוטה ופרקטית, לחיות את היומיום המורכב של החיים בבריאות הנפש והגוף, ביותר חיוך והנאה"

עם נסיון חיים עשיר ומסע אישי מעורר השראה תמיר קורן לא קורא לעצמו מטפל: "אני מורה או מדריך שמלמד אנשים לטפל בעצמם".

קשה להשאר אדישים לקולו האופטימי, הצעיר, האנרגטי אך המרגיע של תמיר קורן. מפתיע לגלות שקורן עבר את שנות ה-50 לחייו, שהיו מסע חיפוש אינטנסיבי אחר פשטות ואושר: "נולדתי בקיבוץ מעברות. הייתי קיבוצניק נחמד אבל אבוד, מבולבל, חסר כיוון לחלוטין. אחרי הצבא חתכתי לאל אי, שם עבדתי כרצף במשך חמש שנים, עם שימוש בסמים וכל מה שאפשר על מנת לשכך קצת את הכאב הפנימי". היה זה הספר 'הנבואה השמימית' שהעבירה לו אחותו שהצית בו את ניצוץ ההתעוררות.

בשנת – 1996 חוזר תמיר לארץ, רואה בטלוויזיה את ניסים אמון, ונדלק: "לא היה אז אינטרנט כמובן אבל הצלחתי למצוא אותו. צריך רק לרצות מספיק וזה קורה. למדתי אצל ניסים את תורת הזן בודהיזם ונסעתי למנזר הזן בקוריאה, שם ישבתי לאורך שנה בשני ריטריטים של 90 יום מול קיר, בשתיקה. הצטרפתי לריטריטים נוספים במרכזי זן ברחבי העולם, שם למדתי ובעיקר תרגלתי, את אמנות הזן: לחיות נכון כאן ועכשיו. אלו היו שש שנים אינטנסיביות של ניקוי פנימי עמוק".

על הריטריטים מספר קורן: "קבוצה של אנשים מכל העולם קמים בשלוש לפנות בוקר, עושים קידות וצ'אטנים, ובעיקר יושבים מדיטציה בגב ישר עם פנים מול הקיר עד הלילה. אתה יושב שעות מול עצמך ואין לאן לברוח. מתוך הכאוס הפנימי, לאט לאט מישהו חדש מתעורר, ולומד להנהיג את חייו מהאמצע, עם ביטחון עצמי ובראש מורם. כל זה עזר לי ללמוד איך להתמודד עם עצמי, ועם מחלת הקרוהן ממנה סבלתי, ולשמור על המחלה שקטה. זה מה שאני מלמד אנשים כיום, לחיות את החיים ולהתמודד עם הקשיים שבדרך, ממקום מאוזן, טוב ובריא".

בשנת 2008, הוסמך תמיר בקורס טרילותרפיה הראשון שנפתח בישראל. מאז הוא משלב טיפול בזן מדיטציה, טרילותרפיה, תזונה נכונה, צ'י קונג, הליכות, ואימון ביער, או להגדרתו: "כל מה שחשוב לבריאות שלמה".

תמיר קורן. למד תורת זן מניסים אמון בשנות התשעים והוסמך למטפל בקורס הראשון בארץ. צילום: אורלי דניאלי

תמיר קרון. למד תורת זן מניסים אמון בשנות התשעים והוסמך למטפל בקורס הראשון בארץ. צילום: אורלי דניאלי

טרילותרפיה מדברת על ראש, רגש ואמצע. זה רעיון שקיים גם בפסיכולוגיה: איד, אגו וסופר אגו. אז במה שונה טרילותרפיה מפסיכולוגיה למעשה?

"חשוב להבין שטרילותרפיה לא פוסלת פסיכולוגיה, להפך היא משלבת בין הפסיכולוגיה המערבית לבין תורת המזרח. אך בפסיכולוגיה אין מדיטציה שהיא היכולת להתבונן פנימה, להעיר את בעל הבית שיעשה סדר פנימי בין הראש והרגש, ויוביל את החיים ממקום אקטיבי, מאוזן, מדויק ושקט".

"מגיעים אלי אנשים אחרי טיפולים פסיכולוגים של שנים ואומרים לי שהטיפול עזר עד לרמה מסוימת, אני תמיד משיב שאצלי עושים את הפיין טיונינג. מה זה אומר? להתמיד בתהליך ההתעוררות ולצאת מכלא המחשבות והרגשות, להוביל מהאמצע ולחיות עם עצמך ומי שאיתך בשלום. ההבנה הרציונלית של הסבל שאנו עושים לעצמנו, היא רק שלב ראשון בתהליך, שהיישום שלו הוא דרך מדיטציה וטרילותרפיה. השאיפה היא שמדיטציה תיכנס באופן יומיומי לחיים שלנו. כמו מקלחת שעושים כל יום – כך המדיטציה היא מקלחת לנשמה".

למה יכול לצפות מי שמגיע אליך להדרכה?

"באים אלי לכפר דניאל ליד יער בן שמן, מי שלא יכול אני בא אליו. מורידים את הנעלים בכניסה לבית הזן, שותים כוס תה ירוק פלוס מתוק טבעוני טעים ובריא, ומתחילים לדבר על דברים בסיסיים – ילדות, איפה הקשיים, איפה הייתה שריטה גדולה בחיים. אני מציג את מה שהולכים לעשות פה ומה צפוי לנו. הרעיון הוא לא לסבך ולא להכביד, להפך – אנשי הזן מאמינים דבר ראשון בפשטות ובהירות. להיות נוכח בכאן ובעכשיו, ברגע הזה. לאכול כשרעבים, לישון כשעייפים, לבכות שעצובים, לשמוח כששמחים, להבין שהחיים ברי חלוף אין לנו שליטה בהם, והדרך להוריד את רמת הסבל היא נוכחות ברגע, תשומת לב לפרטים הקטנים, והנאה מהכאן ועכשיו".

"לאורך המפגשים, העבודה היא בעיקר של האדם מול עצמו: הראש והרגש שלו – וזה כל היופי, לא צריך להתאמץ, אלא להרפות, לשחרר את מה שיושב בפנים ולהיות הגרסה הכי טובה של עצמך. תעצור, תנשום, תהיה מי שאתה כאן ועכשיו. נלמד לחיות חיים חסרי מאמץ 'effortless', זה אומר – עשה כל מה שאתה עושה, רק בלי הסרטים המלחיצים שבראש, ואז עוברים את היום בזרימה עם מה שקורה והכל בסדר. כל מפגש מסיימים במדיטציה, חמש או עשר דקות. בהתחלה קשה לשבת בלי כלום, ולכן אני מדריך תוך כדי. זהו. אחרי 10-15 מפגשים בממוצע, תלמיד רציני כבר יוכל לצאת לדרך עצמאית".

תמיר קורן – מורה זן מדיטציה, טרילותרפיה, תזונה נכונה, נשימות, צ'י קונג

אימון ספורטאים
מפגש ביער הקסום
ליווי עסקים
קישור לאתר
טלפון: 052-6687521
כתובת מייל: [email protected]

חדר טיפול תמיר קורן. בית הזן: כפר דניאל, ליד יער בן שמן. צילום עצמי

חדר טיפול תמיר קורן. בית הזן: כפר דניאל, ליד יער בן שמן. צילום עצמי



אביבית גרינבאום חיים – "הטרילותרפיה שינתה לי את החיים. הבריאה את חיי, ועכשיו, כמטפלת, אני מעבירה את זה הלאה"

דיסלקסיה לא מאובחנת, ילדות במחסור כלכלי, גירושים כואבים שהביאו להתרסקות כלכלית, ומחלת סרטן קשה – כל אלו לא הצליחו להפיל את אביבית גרינבאום. היום, היא מטפלת בשיטת הטרילותרפיה בשילוב עם שיטות נוספות, ועוזרת לאחרים מתוך הכירות אישית עם מצוקות החיים

קולה האופטימי, המחבק והחיובי של אביבית גרינבאום לא מסגיר כלל את סיפור החיים המורכב שמאחוריה: "כל החיים אמרו לי שאני טיפשה, שאני לא מבינה, ולא יכולה. לפני 40 שנה לא היו אבחונים, ומי ידע אז בכלל מה זה דיסלקציה?" מספרת אביבית על ילדותה האומללה, וחוויותיה מבית הספר כילדה עם ליקויי למידה. הקשיים לא עצרו שם: "אל הטרילותרפיה הגעתי אחרי כמה משברים רציניים בחיים, גירושים שריסקו אותי כלכלית, קבלן שעקץ את ביתי ומחלת הסרטן. נשארתי לבד, עם שני ילדים קטנים. נאלצתי לעזוב את אילת, שם חייתי כל חיי, ולעבור לאזור המרכז על מנת להגדיל את המערך הכלכלי שלי. עבדתי שבעה ימים בשבוע בנסיון לצמצם חובות, הכרתי איש מדהים – אהבה ענקית, וחזרתי לזוגיות. חשבתי שהנה, אני מתאוששת מהמשברים… אבל אז, שהכל התחיל להסתדר בחיי, לקראת גיל 50 קיבלתי סרטן בבלוטת התריס וברחם".

דווקא מתוך המקום הנמוך ביותר של המחלה והיפרדות מבן הזוג, מגיעה אביבית לערב היכרות עם שיטת הטרילותרפיה: "הגעתי הכי סקפטית, במשבר אישי ובמצב נפשי וגופני קשים, והערב הזה שינה את חיי. דרך הטרילותרפיה למדתי להבין שלא משנה איזה משבר תקף אותי, תמיד המשכתי הלאה, מבלי לעצור אפילו לרגע – חייתי בהישרדות אינסופית, במאבק ובמלחמה עם החיים. הייתי שיפוטית מאוד כלפי עצמי וכלפי אחרים, הרגש שלי הייתה עייפה, הראש שלי היה במערבולת, הגוף שלי היה מותש. לא נתתי לעצמי להרגיש – להתעצב, להתאבל, לנוח, ליהנות והכי חשוב – להיות יצרית ויצירתית. היום אני מבינה שמחלת הסרטן זאת המתנה הכי גדולה שיכולתי לקבל".

אביבית גרינבאום חיים: עוזרת לאחרים מתוך הכירות אישית עם מצוקות החיים. צילום עצמי

אביבית גרינבאום חיים: עוזרת לאחרים מתוך הכירות אישית עם מצוקות החיים. צילום עצמי

אביבית נכנסת לשנתיים של לימודים אינטנסיביים של השיטה: "בשנה הראשונה אני בעצמי עברתי את הטיפול. למדתי להקשיב לראש שלי: הרציונלי, הסקפטי והשיפוטי. למדתי לראות איך הוא מנווט את חיי. למדתי להקשיב לרגש שלי, לשמוע את הזעקה שלה לשחרור, הרצון שלה לרקוד את החיים ולאהוב. בשנה השנייה למדתי איך לטפל".

את טיפולי הטרילותרפיה משלבת אביבית עם שיטות טיפול אחרות בהן התמחתה, בין היתר למדה את שיטת אלבאום לטיפול בילדים לקויי למידה, שיטת אדלר להנחיית הורים, ויעוץ זוגי. היא בוגרת לימודי אימון אישי (קואוצ'ינג) של אוניברסיטת בן גוריון ואיק"א – האיגוד הבינלאומי למאמנים, למדה גישור למשפחות דרך לשכת עורכי הדין ועוד. בימים אלו היא משלימה שנה שניה בלימודי טיפול מיני – דבר שהיא מאמינה שהוא אחד מהגורמים המרכזיים לבעיות זוגיות: "למדתי בחיי שבני האדם שונים זה מזה, לא לכולם מתאימה שיטת טיפול אחת. אני מטפלת לא רק באיש/ה שיושבים מולי – הטיפול הוא גם בגוף ובנשמה שלהם, שזאת המהות האמיתית של הטיפול. להגיע לרבדים העמוקים ביותר שיש באדם ומשם לצמוח מחדש לחיים טובים יותר. יש בי אמונה שלמרות הכל אני עדיין צריכה להעשיר את עצמי כל הזמן על מנת להציע למטופלים מרבד רחב יותר של טכניקות טיפוליות ולהתאים את הטיפול למקום שלהם בחיים".

את הגישה הרחבה והבינתחומית שלה, מביאה אביבית איתה לטיפול: "כל טיפול חדש מתחיל בהסבר שלי למטופל על הטרילותרפיה. אסביר למטופל שהוא נולד כהורה לשני ילדים – ראש ורגש. בטיפול נלמד כיצד לתת מקום לשניהם – להגיון ולאופי המיוחד שלהם, כיצד לתת תשומת לב ואהבה לשני הילדים השונים שבנו. נחזק את העצמי – ההורה, המוביל של שני הילדים – האמצע שיודע. אנשים מגיעים לקליניקה עם הרבה בעיות, משברים אישיים, כעסים אינסופיים, מחלות ולחוצים מכל צעד שהם עושים באינטנסיביות חייהם. בכל התחלת טיפול אני תמיד מציעה להתחיל במדיטציה. גם מי שנרתע, אני אתו – 'בוא ננסה", אני מציעה, "רק לנשום, ולהקשיב לקול שלי. כי אני מאמינה שכל התשובות הן אצלנו. הפתרונות לחיים יכולים להתחיל מרגע זה אם רק נרצה. השינוי מתחיל בנו – והכל בחיים זה עניין של בחירה".

איך היית מתארת את אופי הטיפול שלך בשני משפטים?

"טיפול רב גוני בהתנהלות מאוד לא שיפוטית וביקורתית, עם מידה של הומור… אני מאמינה גדולה מאוד בהומור ובאהבה שלא תלויה בדבר כמרכיב טיפולי ומרפא. בין היתר ובזכות הסרטן, למדתי גם ליצנות רפואית. אני מתנדבת בבתי חולים כדי להאיר ולו במעט את חייהם של החולים. נתינה וקבלה כדרך חיים זוהי דרכי וזה פועלי. כי החיים יפים, הכל בסדר ומותר להינות".

אביבית גרינבאום חיים

כתובת: קליניקות ברמת גן ובאילת
טלפון: 052-8801094
קישור לאתר
לינק לאתר של ניסים אמון
קישור לעמוד הפייסבוק
קישור לעמוד אינסטגרם
קישור לכתובת מייל

אביבית גרינבאום חיים: טיפול רב גוני בהתנהלות מאוד לא שיפוטית וביקורתית. צילום עצמי

אביבית גרינבאום חיים: טיפול רב גוני בהתנהלות מאוד לא שיפוטית וביקורתית. צילום עצמי



שרה הילל – "טרילותרפיה היא הלך רוח שמאפשר להיות קשובים למחשבות שלנו כאן ועכשיו"

שרה הילל מביאה גישה פרקטית וישומית לטרילותרפיה: טיפול של שלושה וחצי חודשים בממוצע, עם סשנים של שעה וחצי בכל פעם. "בכל סשן נתייחס גם לראש, גם לרגש, וגם לאמצע" אומרת שרה אך מבהירה: "העבודה האמיתית והבלתי פוסקת היא מחוץ לשיעורים"

"בעבר ניסיתי ללכת לטיפול פסיכולוגי, והרגשתי שזה לא אני. משהו היה לי חסר" מספרת שרה הילל, מטפלת בת 30 אשר מקבלת מטופלים בקליניקה שבראשון לציון "היום, בדיעבד, אני יודעת שהפסיכולוגיה פנתה רק לראש שלי. דיברתי על מחשבות ותפיסות שלי לגבי עצמי אבל לא הייתה פנייה ישירה אל הרגש – וזה מה שהיה לי חסר". אל עולם הטרילותרפיה הגיעה הילל לאחר לימודי תקשורת וניהול, שלאחריהם אף החלה לעבוד בעולם הפרסום, אך הבינה שליבה לא שם. בשינוי של מאה שמונים מעלות פנתה אל עולם הטיפול ללימודי טרילותרפיה של שנתיים. כיום היא מתמחה בטיפולים של אחד על אחד, במפגשים מובנים של שעה וחצי בכל פעם.

כיום מעבירה גם חוגי בית מצומצמים יותר של 3 מפגשים, וסדנאות לקבוצות בהם ניתנת היכרות ראשונית עם עולם הטרילותרפיה והפניה לראש, לרגש ולאמצע.

"כל מפגש, בהתאם לשיטה, מספק מענה לשלוש הדמויות שבנו, זה מתחיל במעין שיעור או הדרכה, במהלכה המטופל מגיע עם סיטואציה ופותרים אותה יחד או שאני מעבירה חומר לימודי: הטבעות הקארמה, אהבה בילדות, מעגל עץ התפוח -שיעורים דרכם אנו מזינים את הראש שרוצה ידע. אחרי שסיפקנו את הראש אנחנו עוברים לרגש: לדמיון מודרך ומגע. מגע אינטימי אך לא מיני, זה כמובן מאוד תלוי מטופל, אך הרגש שלנו בעודנו יצורים חיים זקוקה למגע חם. אני משלבת טיפולי נשימה מודעת, בשילוב עם התיחסות לצ'קרות וטלטולים – זה חלק מהותי מהטיפול בעיני. דרך הצ'קרות אפשר ללמוד הרבה על מצב המטופל, החיבור בין הגוף לנפש כאן מתבטא בעיקר בנקודה בה המטופל מתקשה יותר לספק אליה חמצן בזרימה טבעית. הסשן יסתיים בדרך כלל עם מדיטציה. זו הדרך שלנו להקשיב ולהעצים את האמצע".

שרה הילל. צילום: בר ניר אמיגה

שרה הילל. צילום: בר ניר אמיגה

לקראת סיום תהליך ההדרכה תבצע שרה יחד עם המטופל פתיחה "פתיחה היא אחד מהכלים המרכזיים של הטרילותרפיה, היא השורה התחתונה. אנחנו משתמשים בשלוש כריות: אדומה, כחולה וסגולה. במהלך הפתיחה מושיבים את המטופל על כל אחת מן הכריות ומדברים עם הקולות השונים שבו. נפנה לרגש כנקבה ולראש כזכר, ונבקש לשמוע אותם ולשוחח עימם. נבין מהי מערכת היחסים ביניהם, ונעשה שלום בבית הפנימי. מה שיפה בפתיחה הוא שכאשר המטופלים נכנסים לזה- השפה שלהם משתנה, הבעות הפנים שלהם ותנועות הגוף משתנות.
כאשר הם זזים ברוטציה מהראש לרגש – הם מצליחים לשמוע את שני הקולות, להקשיב להם ולהבין ברמת הידיעה שהכל זה אחד- שני הקולות הם עצמם, לטוב ולרע, כל אחד עם היתרונות והחסרונות שלו, עם הצרכים והרצונות שלו."

הטרילותרפיה היא אומנם דרך להגיע לשקט פנימי-נפשי אך שרה מזכירה שכמו רבות מתורות המזרח – הטרילותרפיה נותנת מקם מרכזי ביותר גם לבעיות פיזיות: "היום זה כבר ממש בהיר, אנשי רוח יושבים יחד עם אנשי מדע ורפואה מערבית ומוחיכים את אותם הקשרים שבין הגוף והנפש".

הטרילותרפיה מחלקת את האיברים שלנו לאיברי "ראש" ואיברי "רגש". יש אנשים שבבסיסם סובלים יותר מכאבי ראש ויש אנשים שסובלים יותר מכאבי בטן – אלו הן חלק מההבחנות של מי הם אנשי הראש ומי הם אנשי הרגש. כאבי גב, עצמות, כאבי ראש, מיגרנות הם כאבים שמהם סובלים יותר אנשים שכלתניים מאוד.

לעומת זאת אנשים שסובלים מכאבי בטן, איברים פנימיים, עצירויות למינהן – אלו אנשים רגשיים יותר. במהלך המפגשים נתמקד בהיכרות עם עצמנו הפנימי, זה שמשתנה ומתפתח ונאפשר לדינמיות הזו להיות חלק מאיתנו, לא לפחד משינויים – לצמוח דרכם, לאהוב את הכאן ועכשיו ולהצליח להמצא בו כמה שיותר זמן ביום יום. נעצים את האמצע – ההורה המוביל של הבית הפנימי וחזק את ההתעוררות שלו להובלת הראש והרגש אל מימוש הפוטנציאל שלהם. המטרה היא לא לשלוט בהם או לפחד מהרצונות שלהם – אלא לאפשר להם להתפתח עד כמה שניתן עם הכוונה נכונה מהאמצע. נלמד לייצר שיחה בניהם באופן שיקל געם על הכאב הפיזי. אני למשל סבלתי רבות ממיגרנות בצעירותי – היום כשאני במודעות ואורח החיים שלמדתי בטרילותרפיה הן כמעט נעלמו כליל".

שרה הילל

טלפון: 052-5480838
לינק לעמוד באתר ניסים אמון
לינק לפייסבוק

כתובת הקליניקה: רוטנברג, ראשון לציון

הקליניקה של שרה הילל. צילום עצמי

הקליניקה של שרה הילל. צילום עצמי



גליה קידרוני: "זכיתי להיות ביעוד שלי בזכות הטרילותרפיה"

גליה קידרוני מצאה את הכיוון שלה והיום היא מעבירה אותו הלאה: "הטרילותרפיה חובקת את עולמי מבחינה אישית, משפחתית ומקצועית".

גליה קידרוני עבדה בעבודה "טובה" בבנק. עשרות שנים היא עבדה בהנהלת הבנק ועברה בין תפקידים; מכוח אדם, דרך פרסום ועד תפקיד משמעותי כמנהלת אחריות תאגידית של הבנק. "כשהייתי צעירה אמרו לי שאני צריכה ביטחון ובנק זו עבודה טובה עם יציבות כלכלית. אם ניקח מושג מהטרילותרפיה, הרי שזה היה לעשות מה שצריך ולא מה שאהבתי", היא אומרת.

הטרילותרפיה היא שיטת טיפול והדרכה, שפותחה על ידי זן מאסטר ניסים אמון ומשלבת בין שיטות פסיכולוגיות מערביות לטיפול בנפש ובין תפיסות מכיוון הזן הבודהיסטי. השיטה מניחה שהנפש האנושית מכילה בתוכה את הרגש, את הראש, שהוא ההיגיון והרציונל ואת ההורה הפנימי, המנהיגות הפנימית, הקשובה לשני אלה ומנהיגה אותם בידיעה ברורה.

הטרילותרפיה מלמדת את המודרך להחזיר לעצמו את היכולת להכיל את שניהם – הראש והרגש – ולאזן ביניהם, באופן שיעזור לקבל החלטות משמעותיות בחיים.

גליה קידרוני ומאסטר זן ניסים אמון. צילום עצמי

גליה קידרוני ומאסטר זן ניסים אמון. צילום עצמי

השינוי הגדול

גליה עברה את השינוי הגדול שלה לפני 4 שנים. היא בת 56, נשואה, אמא וסבתא ומעידה על עצמה שמצאה את יעודה בטרילותרפיה. "עשיתי שינוי גדול בחיים שלי, שעשוי להיות השראה לנשים אחרות, שידעו שניתן לעשות שינוי אחרי גיל 50", היא אומרת. במקביל לעבודתה בבנק, גליה למדה כל השנים: "למדתי מנהל עסקים לתואר אקדמי והרבה מקצועות טיפוליים באופן לא פורמלי. החלק השכלתני שבתוכי, הראש לפי הטרילותרפיה, הוביל אותי כל השנים. סבלתי בעבודה אבל לא העזתי לעזוב אותה וגם התביישתי לומר שזה הסבל בחיי".
בסוף שנות ה-40 שלה, אחרי תקופה מאתגרת, החליטו גליה ובן זוגה, לעשות שינוי בחייהם וביקשו ללמוד מדיטציה יחד. "כך הגעתי לניסים אמון. חווינו לראשונה מדיטציה אבל גם התרשמתי מאד מהתכנים וממה שזה הציף אצלי וידעתי שמצאתי את מה שחיפשתי כל חיי ומה שאני רוצה להתעמק בו. הרגשתי שחזרתי הביתה" היא מספרת. כך, בעודה עובדת בבנק מצאה את עצמה יום בשבוע לומדת טרילותרפיה אצל ניסים אמון בכפר סבא. "מאז", היא מעידה בסיפוק, "חלפו 11 שנים ואני עדיין בטרילותרפיה".

גליה קידרוני. צילום עצמי

גליה קידרוני – תלמידה שהפכה למורה. צילום עצמי

תלמידה שהפכה למורה ולמדריכת טרילותרפיה

היום גליה קידרוני היא מורה לטרילותרפיה, אחת מ-7 מורות פעילות בכל הארץ, שניסים אמון הכשיר לכך. היא פיתחה יחד איתו ערכת קלפים השלכתיים, שבאמצעותם ניתן להכיר את תכונות הראש, תכונות הרגש, להבין מה הפעילויות שניתן לעשות כדי לשמור על איזון וערות האמצע וליצור שיח פנימי ביניהם.

יותר משנה חלפה מאז שפתחה גם את "בית בא-רגוע", שהוא המקום שלה, בו היא מעבירה סדנאות, מפגשי אימון וטיפול אישיים, והוא ממוקם במקום אידאלי לכך, במצפה אבי"ב היפהפה בגליל. בנוסף היא מלמדת טרילותרפיה שנה א' בראש פינה ובחיפה וגם הכשרת מדריכי טרילותרפיה שנה ב' בחיפה. גליה פיתחה במקביל את ״בינת הלב״, תכנית שקיבלה הכרה של משרד החינוך ומשלבת טרילותרפיה ואימון אישי רגשי לילדים בכיתות ג'-ד'. הילדים הם "גיבורי על" בעלי כוחות, הכוח הכחול מזכיר להם מה הם צריכים, הכוח האדום מה הם רוצים והכוח הסגול הוא זה שמחליט. "ילדים שחווים כישלונות וכעסים ומבינים שיש בהם מנהיגות פנימית", מסבירה גליה, שמעבירה את התכנית בבתי ספר יסודיים.
בנוסף, פעם בשבוע היא מגישה תכנית רדיו עם בן זוגה בתחנה מקומית "רדיו צלילי הקריות" ויחד הם מעבירים את השיטה, כך שתעזור למאזינים למצוא דרך רגועה יותר לחיות את חייהם.

כשהיא מתבקשת לנסות ולסכם את ההשפעה של הטרילותרפיה עליה היא עונה במשפט אחד מבלי להסס: "הטרילותרפיה תרמה לי בכך, שבגיל 52 העזתי לעמוד על הצוק הכי גבוה בשבילי, מול הפחד הקיומי הגדול שלי ולעזוב את הבנק. כשהראש שכנע אותי, שזה צעד מסוכן לחלוטין וחסר אחריות, הרגש אמר שהוא רק רוצה לצאת מהבנק. האמצע הוא הידיעה שהייתה ברורה – זה מה שנכון לי לעשות ושהכל יהיה בסדר. הטרילותרפיה גילתה לי איך למצוא את האושר, ההגשמה והיעוד שלי".

"לילדים שלי אני אומרת היום לעשות רק מה שנכון להם. זה הסימן הטוב ביותר להשפעת הטרילותרפיה על חיי. אני מייעצת להם ללכת עם הלב אבל יודעת שהרגליים שלהם נטועות בקרקע. בן זוגי והבת שלי כבר למדו טרילותרפיה והבן שלי מתחיל ממש עכשיו ומשמש כצוות בסדנאות הצעירים של ניסים אמון. כשבני המשפחה רואים שמישהו עשה טוב לעצמו, הילדים גאים, יש להם דוגמא אישית, השינוי מחלחל ומשפיע על כל המשפחה והסביבה. אפילו השפע הכלכלי הגיע עם השפע האישי-פנימי".

"היום אני מרגישה שאני מחוברת ליעוד ולהגשמה האישית שלי ואני בשליחות להעביר את זה הלאה. אני נהנית לראות בכיתות שלי תלמידים מגילאי ה-20 ואנשים שעברו את ה-60. ככל שנבין את שלושת החלקים מוקדם יותר, כך נוכל להמריא בבטחה למסע הזה, מסע בליווי אישי. נזכיר לעצמנו שהחיים יפים, מותר ליהנות והכל בסדר- זה קורה וזה אפשרי", היא מסכמת בסיפוק.

טלפון:050-7494071
קישור לפייסבוק

גליה קידרוני בשידור. צילום עצמי

גליה קידרוני בשידור. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר