טיפול אימגו (Shutterstock) צילום: Tero Vesalainen
טיפול אימגו (Shutterstock) צילום: Tero Vesalainen

טיפול אימגו: לצמוח ולהתאהב מחדש בזוגיות

טיפול בשיטת אימגו הוא מודל טיפולי לזוגיות, המטפל בבניית מרחב זוגי אינטימי, בטוח ומספק, במטרה להפוך את מערכת היחסים הזוגית למצמיחה ומאתגרת, ואת הקונפליקטים הבלתי נמנעים במערכת יחסים להזדמנות לריפוי וצמיחה. יצאנו לשמוע עוד על השיטה הייחודית, מהמטפלת המובילה שרה בוקסנבוים

פורסם בתאריך: 27.11.19 17:31

שרה בוקסנבוים, מטפלת ותיקה ומנוסה, מומחית בשיטת אימגו קרוב ל-30 שנה, עובדת סוציאלית ובעלת מאסטר בטיפול משפחתי מאוניברסיטת חיפה, למדה והוסמכה לטיפול זוגי בשיטת אימגו, על ידי הגברת הדי שלייפר בקורס האימגו הראשון למטפלים שנפתח בישראל . במהלך השנים, השתלמה אצל מורים בכירים נוספים והוסמכה למדריכה ולמנחת סדנאות אימגו . שרה מקבלת זוגות לטיפול בקליניקה הפרטית שלה בחיפה.

על מודל הטיפול הזוגי בשיטת אימגו, היא אומרת: "שיטת אימגו מתייחסת להבנה כי אנו נמשכים לבני זוג באופן מודע בשל מאפייני האישיות המקסימים והמלהיבים שלהם, ובאופן לא מודע נמשכים ליכולת שלהם לאתגר אותנו לסיים את העניינים הלא פתורים מהילדות ולהתפתח לאדם בוגר".

אז למה נוצרים בעצם קונפליקטים?

"מערכת יחסים היא מערכת מתפתחת. בדרך כלל מתחילה בשלב של רומנטיקה שבהם אנו רואים אחד את השניה בעיניים ורודות, אבל אחרי זמן של התלהבות הדדית, מתחיל שלב בלתי נמנע של חיכוכים ומאבקי כוחות בו כל אחד מנסה להשליט את רצונותיו והרגליו על השני.

"אנשים לפעמים נבהלים מאותם מאבקים המתרחשים באופן טבעי. הם חושבים שפרידה תפתור את הבעיה, אלא שהאתגר האמיתי הוא להישאר עם בן/בת הזוג ולראות את הקונפליקטים הללו כטריגרים לצמיחה ולהתפתחות. לדוגמה, אם אני טיפוס סגור ופחות חברותי ובן הזוג שלי מאוד פתוח וחברותי וזקוק לפגוש חברים כל הזמן, אפשר לריב מי צודק ואיך נכון להיות. במקום זה, אפשר גם לתעל את הקונפליקט כך שאני אתפתח בעזרתו להיות חברותית יותר והוא יצליח בעזרתי להיות "ביתי" יותר וליהנות גם כשאנחנו ביחד בלי חברה".

הקליניקה האינטימית. באדיבות שרה בוקסנבוים

הקליניקה האינטימית. באדיבות שרה בוקסנבוים

במי את בעיקר מטפלת?

"אני מטפלת בזוגות בכל הגילאים ובמגוון סוגי היחסים: בעל ואשה, בני זוג שחיים יחד ללא נישואין, חבר וחברה שאינם חיים יחד, וגם הורים וילדיהם הבוגרים שלא מצליחים לתקשר. כל מערכת יחסים בין שני אנשים שיש בה קשיים וחיכוכים ניתנת לטיפול בשיטת אימגו, הפועלת כמעין תיווך וגישור – ללמוד לא רק לדבר אלא גם להקשיב זה לזו ולהשתמש בקונפליקט כחומר גלם לקרבה ולצמיחה".

"הדברים הכי מעצבנים בבן הזוג הם למעשה אתגרי הצמיחה שלי. המשמעות היא", אומרת שרה בוקסנבוים, "שאנחנו לרוב בוחרים בן או בת זוג בשל תכונות ייחודיות מסוימות שאנו מעריכים ואוהבים, ביניהן, תהיינה גם תכונות שבהמשך הדרך המשותפת יתסכלו אותנו ויגרמו לנו לחיכוכים. כשאלו מסלימים אנחנו יכולים להגיע למסקנה שאנחנו לא מתאימים ולהביא לרצון להיפרד. אפשר ורצוי בשלב הזה להגיע לטיפול זוגי כדי לברר אפשרויות נוספות.

"המטרה שלי בתהליך הטיפול, היא להוביל את הצדדים להקשיב זה לזו. בניגוד למצב הקלאסי, בו כשאחד הצדדים מדבר, הצד השני חושב בינתיים על מה הוא הולך להגיד בתורו ואף אחד בעצם לא ממש מקשיב, בתהליך הטיפולי בשיטת אימגו, אני מלמדת את בני הזוג כיצד להקשיב ומתי לדבר. זה מה שמוכר בשם 'דיאלוג התכוונותי' – לומדים להקשיב בצורה מלאה ומדויקת לדברי בן הזוג, ובעזרת ההקשבה המדויקת מבינים מה עומד מתחת לתסכול, מהו הסאבטקסט של אותם משפטים הנזרקים לאוויר בשעת מריבה.

"עם הזמן, בני זוג לומדים שבשעה שאחד מהם מדבר, השני רק מקשיב. ללא הערות ביניים, ללא פרשנויות. זה לא פשוט, כיוון שאנשים מורגלים להיות מעורבבים לחלוטין בשיחה ולכן בהתחלה זה קצת מלאכותי. כשמתרגלים את זה לאורך זמן בתהליך הטיפול, זה הופך לתהליך מובנה ואפקטיבי מאוד, ומביא להבנה הדדית עמוקה. היכולת המתפתחת להקשיב לאחר נמצאת יעיל ה גם מחוץ למערכת היחסים, הזוגית עם כל אדם איתו אנו נמצאים בקשר.

"ההקשבה העמוקה, השיקוף וההבנה של התנהגות ומאפייני בני הזוג לעומקם, היא זו המאפשרת לייצר קבלה ואמפתיה, להזדהות עם הגורמים הביוגרפיים שפיתחו אצלנו ואצל בני זוגנו התנהגויות מסוימות או מנגנוני הגנה מסוימים, ולצאת יחד בכוחות משותפים מתוך 'חליפות ההישרדות' שלנו לעבר חיים משותפים טובים, מקבלים ומחוברים. הטיפול מייצר חיבור רגשי ואינטימי, הרבה יותר עמוק בין בני הזוג".

כמה זמן נמשך הטיפול הזוגי?

"הטיפול יכול להיעשות בצורה של מפגשים אחת לשבוע, כשכל מפגש אורך בין שעה לשעה וחצי, תלוי בקצב של בני הזוג. מספר המפגשים משתנה בין לזוג לזוג והוא עניין אינדיבידואלי. ניתן גם לעבור סדנה זוגית ממוקדת, במשך 16 שעות הנפרשות ליומיים. כשאנשים מסיימים את הטיפול, הם יכולים לחזור לטיפולי חיזוק, כשיש משבר או בעיה ספציפית שהם רוצים סיוע בליבונה. יש זוגות שמגיעים אחרי שסיימו טיפול כמתנה לימי נישואין או לימי הולדת לחיזוק וטיפוח הקשר".

שרה בוקסנבוים – מטפלת זוגית בשיטת אימגו בעברית ובאנגלית
כתובת הקליניקה: רחוב ויתקין 30 ,חיפה (קליניקה נגישה ודיסקרטית)
טלפון: 0544522309 (רצוי לשלוח גם הודעה בווטאסאפ)
קישור לאתר

צילום עצמי

שרה בוקסנבוים. צילום עצמי

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר