איך להשיג זוגיות: הדרך הנכונה לאהבה (צילום: יח"צ)
איך להשיג זוגיות: הדרך הנכונה לאהבה (צילום: יח"צ)

איך להתגבר על חרדה: שיטת NLP ככלי טיפולי

בניגוד לפחד, חרדה היא חשש ממאורע שעשוי להתרחש. היא מעוררת בנו תגובה פיזית ונפשית, לעתים ממש 'משתקת' ופוגעת בהתנהלותנו התקינה. אחד הטיפולים היעילים ביותר לחרדות הוא באמצעות שיטת NLP. פז אושרן, מומחה בתחום, מסביר כיצד זה עובד

פורסם בתאריך: 19.3.20 16:26

חרדה היא תופעת נפשית שכיחה ומוכרת שבאה לביטוי גם בתסמינים גופניים. הנתונים הסטטיסטיים מראים כי מאות אלפי ישראלים חשים בחרדה ברמה היום-יומית של חייהם. ובכן, מהי חרדה בדיוק?

חרדה היא מצב פסיכולוגי ופיזיולוגי שבמהלכו אנו חשים אי-שקט נפשי ופיזי כתוצאה ממחשבה שמשהו רע יקרה. מחשבות אלו עשויות להיות רציונליות – כמו בימים אלו, בחרדה מהידבקות במחלת הקורונה – או לא רציונליות, כמו בחרדה מכישלון טוטלי בבחינות באוניברסיטה אצל סטודנט שתמיד מצליח בהן.

"החרדות מייצרות תחושת איום ומפעילות תסמינים גופניים מאוד לא נעימים", אומר פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, מטפל בחרדות בשיטת NLP משנת 2007 על ידי שינוי תהליכי חשיבה והתנהגויות אוטומטיות. "המוח מקבל מידע מהחושים, ולפי עוצמת הרגש שלנו כלפי החוויה הוא 'מחליט' אם לתרגם את המידע לחרדה. כשהמוח מתרגם את החוויה כאיום, הוא מפעיל טריגרים גופניים".

מהם אותם טריגרים גופניים?

"החרדה מייצרת תחושות גופניות מאוד לא נעימות כגון דופק מהיר, נשימות מהירות, הזעה במקרים מסוימים, רעידות, מתח נפשי ואפילו תחושת סחרור ועילפון".

מהו ההבדל בין חרדה לבין פחד?

"חרדה, לעומת פחד, היא רגש שלילי שנוצר כתוצאה מ'סכנה' עתידית. החרדה לא חייבת להיות ממשהו ספציפי אלא גם מהעתיד, ממה יהיה. לדוגמה, אם אכשל בבחינות או אם יצחקו עליי כשאעביר מצגת או הרצאה. ישנן חרדות לא רציונליות ממוות וממחלות גם אצל אדם צעיר ובריא לחלוטין, או חרדת טיסות שגורמת לאדם להימנע מלטוס".

פז אושרן: מטמיעים תהליך חשיבתי חדש בתת-המודע (צילום: יח"צ)

פז אושרן: מטמיעים תהליך חשיבתי חדש בתת-המודע (צילום: יח"צ)

מהי הבעייתיות הגדולה בחרדה, מלבד התסמינים הגופניים שהיא גורמת?

"החרדה 'משתקת' את האדם החרד כשהיא בעצם מונעת ממנו להתמודד עם גורם החרדה. לדוגמה, אדם הסובל מחרדת טיסות יימנע ככל האפשר מלטוס – מה שעלול לפגוע בעבודה שלו, אם היא כרוכה בטיסות לפגישות בחו"ל. אדם שסובל מחרדות ישתדל ככל יכולתו להימנע ממצבים שבהם הוא עשוי לחוות חרדה או התקף חרדה, וזה גורם לפגיעה של ממש באורח החיים, לעתים אף במערכות יחסים עם אנשים אחרים.

"לדוגמה, אותו אדם עם חרדת טיסות עשוי 'לפגוע' במערכת היחסים שלו עם בת הזוג, מכיוון שלא יטוס איתה אף פעם לחופשה; או אדם עם חרדת בחינות עשוי להיכשל בבחינות רק מתוך הערפול שיחווה כשיגיע לבחינה – על אף שהוא בקיא היטב בחומר. ללא ספק, חרדה היא משהו שמוכרחים לטפל בו ולמגר אותו".

כיצד מטפלים בחרדות באמצעות NLP?

"התפישה המוטעית לגבי חרדות היא שצריך לעסוק בעבר כדי לפתור בעיות בהווה. זה לא נכון. אנשים רבים, לדוגמה, יודעים מדוע הם התחילו לחשוש מטיסות, אבל זה לא עוזר להם להפסיק את החרדה. בשיטת NLP לא עוסקים בעבר אלא מתמקדים בהווה בכדי לטפל בבעיות. הטיפול בקליניקה שלי באנשים הסובלים מחרדות נעשה על ידי תהליך חשיבתי.

"אדם עבר תהליך חשיבתי מסוים שהוביל לחרדה – כישלון בבחינות, למשל, שעורר בו חשש מפגיעה באפשרות שלו לסיים תואר ולפתח קריירה והכנסה. בתהליך הטיפול, כשאני עובד עם המטופל ואנו מבינים יחד מהו התהליך המחשבתי שעבר אצלו וגרם לחרדה, אנו יכולים לשנות את החשיבה הזו ובכך להעלים את החרדה עצמה. תהליכי חשיבה הם אינם תהליכים מוּדעים, והפתרון אינו מושג בהבנה לוגית אלא בעבודה עם תת-המודע.

"הטכניקה פועלת באמצעות דמיון מודרך ומסרים תת-הכרתיים. במקום להתעסק בעבר, מבררים עם המטופל את התהליך החשיבתי האוטומטי שמוביל אותו אל החרדה – ומשם מטמיעים בתת-המודע תהליך חשיבתי חדש, שיעלה באופן אוטומטי ויחליף את התהליך הקודם שהוביל לחרדה".

מהו משך הטיפול?

"הטיפול בקליניקה אורך 50-60 דקות. הוא נעשה בקליניקה שלי ובקליניקות של בוגרי קורסי ה- NLP שלי. משך הטיפול משתנה מאדם לאדם ומותאם באופן אישי למטופל, אך מדובר בפגישות בודדות, לרוב בין 3-5 פגישות למטופל".

פז אושרן – מטפל בשיטת NLP

כתובת הקליניקה: ראשון לציון

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

טלפון: 054-3004305


* האמור בפרסום אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית, והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות או בדיקה רפואית פרטנית של המטופל.


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר