טיפול בסטרס ברעננה (צילום: By Kues, shutterstock)
טיפול בסטרס ברעננה (צילום: By Kues, shutterstock)

טיפול בסטרס ברעננה: אפשר לחיות אחרת

"כשמקלפים את השכבות מבינים שהכול מתחיל מסטרס, וזה קורה בכל גיל ובכל מצב בחיים" – כך אומרת מלי אבן שושן, רפלקסולוגית וארומתרפיסטית בכירה שהקימה את 'נשימ"לי', מרכז טיפול בסטרס ברעננה. "הייתי מלכת הסטרס", היא מעידה על עצמה, וקל להבין מדוע

פורסם בתאריך: 1.4.20 16:42

נשימ”לי – מרכז לטיפול בסטרס

ישנם ימים שבהם הכול מרגיש קצת יותר מדי – הלחצים מהעבודה, הילדים שזקוקים לתשומת לב, בני הזוג שכבר מזמן שכחנו סתם לשבת ולשוחח איתם, החשבונות שצריך לשלם, סידורים שצריך לעשות, וצריך לבקר את ההורים ולדאוג שיש מספיק אוכל במקרר ו…אי אפשר לנשום. עבור מלי אבן שושן, רפלקסולוגית וארומתרפיסטית בכירה המתמחה בטיפול בסטרס, התיאור הזה מוכר עד כאב – ולא רק מהמטופלים שלה.

את התיאור הזה מלי חוותה בעצמה, ובעוצמות הגבוהות ביותר. דמיינו קצינה בכירה, סגן אלוף, שמתמודדת עם פרויקטים מורכבים לצד הצורך להוכיח את עצמה כשווה בין הקצינים הגברים ובסביבה תחרותית. הוסיפו לזה אימהוּת ל-4 ילדים, זוגיות, תחזוקת בית, וברקע – בן בכור שחלה בלוקמיה בגיל צעיר. "הייתי מלכת הסטרס", מעידה מלי, וקל להבין מדוע.

"הגוף סימן לי שהגזמתי ברמת הסטרס שהעמסתי עליו". מלי אבן שושן (צילום: שחר שוחט)

"הגוף סימן לי שהגזמתי ברמת הסטרס שהעמסתי עליו". מלי אבן שושן (צילום: שחר שוחט)

לנשום לראשונה, לאחר 26 שנה

איך מגיעים מהתמודדויות מורכבות שכאלה, להסבת מקצוע שהגשמתו הייתה כמציאת ייעוד מן הנשמה? מגיעים לתחתית. "לקראת סוף השירות הצבאי", מספרת מלי בכנות, "הגוף שלי סימן לי שהגזמתי ברמת הסטרס שהעמסתי עליו – לא ישנתי בלילות, הייתי בחוסרי ברזל, התחוללו בי תופעות גופניות. לבסוף, בבוקר אחד, כמעט נקלעתי לתאונת דרכים בדרך לקריה – וידעתי שככה אני לא יכולה להמשיך".

לאחר שבמשך כל שירותה הצבאי היא לא ניצלה ימי מחלה, האיתות הזה שקיבלה מלי מגופה גרם לה לקחת הפסקה שבמהלכה, כמעט במקרה, הכירה את עולם הרפלקסולוגיה והארומתרפיה – ונרשמה ללימודים במכללת רידמן.

כבר אחרי כמה שיעורים הרגישה מלי את השינוי המתחולל בתוכה, ואת העובדה כי לראשונה בחייה היא לומדת לנשום. "נשימה היא הדבר הכי טריוויאלי עבור כולנו, מרגע שאנחנו נולדים", אומרת מלי, "אבל במשך 26 שנים אני לא נשמתי. כיום אני מתרגלת עם המטופלים את הנשימות – גם תוך כדי הרפלקסולוגיה וגם כטיפים לעבודה בבית. זה תמיד הכלל הראשון אצלי".

הנפש, הגוף וכפות הרגליים

לא פלא, אם כך, שכאשר מלי השתחררה מהצבא ובחרה להקדיש את כולה לייעוד החדש שלה, היא העניקה את השם 'נשימ”לי' (שילוב בין 'נשימה' ו'מלי') למרכז שפתחה לטיפול בסטרס. במסגרת המרכז היא משלבת את עולם הרפלקסולוגיה והארומתרפיה לצד שיטות טיפול נוספות, תוך שיתופי פעולה עם מטפלים אחרים מעולמות הרפואה המשלימה.

את הטיפול מתחילה מלי תמיד באבחון מדויק של המטופל, להבין מה הבעיה שהביאה אותו לטיפול, ואז לרקוח בַּמקום במיוחד עבורו את תערובת השמנים האתריים המדויקת לטיפול בו. במהלך הטיפול, נכנסים רבדים שונים לתפקיד: בתחילה השמנים האתריים פועלים על חוש הריח, כאשר כל ריח פותר וסוגר תדרים שונים בגוף המטופל, ובהמשך עוברים השמנים את שכבת הדרמיס וחודרים אל מחזור הדם.

לצד זאת, בוחנת מלי את כפות הרגליים של המטופל ומקשיבה דרכן לסיפור שלו. "הנפש והגוף מטביעים את עצמם בכפות הרגליים", היא מסבירה, "אני מסתכלת על כף הרגל – על הסימנים, היבלות, העור הקשה, צבע העור – וכול אלה מספרים לי את הסיפור ומסמנים מהו המצב כיום".

היתרון האדיר של מלי בטיפול באמצעות רפלקסולוגיה הוא ביכולתה להימנע מללחוץ למטופלים על נקודה כואבת. אם מטופל מגיע עם פריצת דיסק, לדוגמה, מלי כמובן לא נוגעת בחוליה המסוימת שמעוררת את הכאב אלא מאתרת בכף הרגל את המקום שכואב בגב, ובאמצעות לחיצות ועיסוי של כף הרגל היא מצליחה להרגיע את הכאב. מלי מספרת כמה מדהים וממלא אותה לראות שכל פעם מחדש איך מטופל, שסבל מכאב רב, קם אחרי הטיפול עם הקלה ניכרת ורווחה משמעותית.

הסטרס מקנן בגופנו

מלי מסייעת למטופלים מכל מין וגיל, ורבים מהבאים אליה הם כאלה המחלימים מסרטן או מתמודדים כעת עימו ועם השלכותיו. מלי שואבת מחוויותיה ומניסיונה עם מחלת בנה הבכור, בכדי להבין לעומק את המטופלים ולמצוא נקודות הזדהות איתם. לצד אלו, היא מטפלת במגוון רחב של מצבים – ממיגרנות, סוכרת או פיברומיאלגיה ועד לכאבי גב, שלד ושרירים.

"הסטרס מקנן בגופנו בכל מיני צורות", מסכמת מלי, "התופעות הפיזיות מגיעות, וכשמקלפים את השכבות לאט-לאט מבינים כי הכול מתחיל מסטרס – וזה קורה בכל גיל ובכל מצב בחיים. ביחד איתי, המטופלים מתבוננים על המחשבות המגבילות שלהם, לומדים לנשום, חובשים משקפיים חדשים ומבינים שאפשר לחיות אחרת".

נשימ"לי: הכול מתחיל מסטרס (צילום: שחר שוחט)

נשימ"לי: הכול מתחיל מסטרס (צילום: שחר שוחט)

נשימ”לי – מרכז לטיפול בסטרס

כתובת: לוי אשכול 2, רעננה

טלפון: 052-9455828

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק


* האמור בפרסום אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית, והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות או בדיקה רפואית פרטנית של המטופל.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר