טיפול זוגי ממוקד יחסים: הכירו את המטפל הזוגי רני יקיר. צילום: Oneinchpunch, Shutterstock
טיפול זוגי ממוקד יחסים: הכירו את המטפל הזוגי רני יקיר. צילום: Oneinchpunch, Shutterstock

טיפול זוגי ממוקד יחסים: הכירו את המטפל הזוגי רני יקיר

היום בו החלטתם שהגיעו מים עד נפש והשאלה היחידה שעומדת בפניכם היא האם להישאר ביחד למרות הכל או לפרק את הזוגיות, זה היום בו עליכם לעצור רגע ולפנות לעזרה. בזכות מודל ייחודי שפיתח, רני יקיר מטפל זוגי, אישי ומשפחתי מוסמך עוזר לכם לשמוע האחד את השנייה, אך חשוב לא פחות מזה גם להישמע

פורסם בתאריך: 21.4.20 18:37

אומרים שכל אחד יכול להתחתן, אבל להישאר נשוי זה האתגר האמיתי. החוזה הראשוני איתו נכנסתם מאוהבים מתחת לחופה בעיניים נוצצות נשחק עם השנים. גדלתם, התפתחתם, התקדמתם בעבודה, למדתם, צברתם חוויות ואפילו הבאתם ילד או שניים לתא המשפחתי. אבל אז אתם מגלים שאותו חוזה ראשוני נשאר תקוע מאחור. הפנטזיות על אהבה ללא תנאים נתקלות במציאות לא פשוטה, והפער הזה בין הרצוי למצוי מוביל זוגות רבים למשבר. בדיוק למקום הזה שבו אתם נמצאים עכשיו נכנס רני יקיר, מטפל זוגי, אישי ומשפחתי מוסמך. המודל הייחודי שפיתח יעזור לכם לסגור את הפער, לעבוד על מערכות היחסים שלכם בכל אספקט בחיים, לשמוע האחד את השנייה ואף יותר מזה – להישמע.

רני מדמה טיפול זוגי כמי שנכנס אליכם הביתה בעיצומה של הפסקת חשמל אינסופית. לא משנה מה ניסיתם וכמה, אתם פשוט לא מצליחים להדליק את האור. הוא לאט-לאט ידליק נרות ופנסים עד שלבסוף ידליק את התאורה כולה. תחילה תראו את הדברים הטובים – את הבית, הקירות, הגג שמעל ראשכם והמיזוג שעובד בחורף ובקיץ. אבל לאחר מכן תגלו שהבית נמצא בבלגאן נוראי. הטיפול הזוגי שמציע רני יעזור לכם לעשות סדר בבית מתוך התחשבות ברצונות של כל אחד מבני הזוג.

"אני יודע ומכיר כמה קשה להיפתח, מול כמה הגנות צריך להתמודד וכמה הרגלים צריך לשבור", אומר רני. "בטיפול הזוגי אני נותן לבני הזוג מקום בטוח, נוח ולא שיפוטי להשמיע וגם להישמע. מי שמגיע לטיפול זוגי מגיע עם מטען קשה ולא פשוט. לחלל האוויר נזרקות מילים פוגעניות, יש שירימו את הקול, אחרים יטיחו האשמות ויש מי שישבו, ישתקו ויספגו.

"התפקיד שלי הוא לעצור את ההתרחשות שקרתה כרגע ולנתח אותה יחד עם בני הזוג. אני שואל אותם 'מה קרה עכשיו?' 'מה הקפיץ אתכם?' 'איך זה גרם לכם להרגיש?' 'מה התעורר בכם?' ועוד. ישנה חשיבות גדולה למה שאנחנו אומרים, איך אנחנו אומרים וכיצד אנחנו מגיבים. אני מתייחס לדברים שנסתרים לנו מהעין, לדקויות ולזוויות המאוד מיוחדות שקורים לבני הזוג שהם לא מודעים אליהם. לא אחת, בני הזוג מתנהגים את מה שהם מרגישים אבל הם לא שמים לב למה קורה תוך כדי, כולל לכוחות שקיימים בהם. הטיפול הזוגי עוזר להם ללמוד את הדינמיקה ואת מה שמפעיל האחד את השנייה".

רני סיים בהצטיינות לימודי פסיכולוגיה וניהל את תחום הסיוע לגברים ולנערים נפגעי תקיפה מינית במרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית תל אביב. לאחר מכן עשה הסבה לתואר שני בעבודה סוציאלית שם נחשף לקשר המשפחתי והזוגי הרגיש כל כך שאנחנו מנהלים. משהו בו התחבר לעבודה דינאמית עם שני אנשים שבמהלכה קורה קסם, התחלה של הקלה ושינוי משמעותי. הוא ראה עד כמה בני הזוג מתמסרים למערכת יחסים ולתהליך שהם יודעים כיצד התחילו אותו אבל לא מכירים לעומק שאליו הוא יכול להוביל. לא בכדי, על ציר הזמן נתקלים הזוגות לא אחת בצומת דרכים. אם בפרק ב', גירושין, בגידה, משבר אמון, יחסים פתוחים, שינוי בקריירה, פערים בתפיסה או דפוסים שנגררים ומעיבים על הקשר הזוגי – המכנה המשותף הבולט לכולם הוא מצוקה סביב חוסר היכולת לשפר את איכות החיים ואת איכות היחסים.

לאור ניסיונו הרב פיתח רני מודל ייחודי העוסק בטיפול זוגי ממוקד יחסים. מהות הטיפול היא לחשוף את הערכים, המצוקות, הציפיות, הפחדים, הקושי והאכזבות עליהם יושבת מערכת היחסים ולהפוך אותם מסמויים לגלויים. מיפוי היחסים מאפשר לבני הזוג לראות לפעמים בפעם הראשונה את מה שהם מקרינים החוצה ואיזה מעגל של רגשות ותגובות הם מפעילים בצד השני. המפה שמייצר רני מזהה אילו תחומים מתקיימים בהרמוניה, אילו מביאים להתעלמות ולהימנעות ואילו לקונפליקט. לדבריו של רני, 99% מבני הזוג המגיעים לפגישה ראשונה כבר מגלים המון דברים שלא ידעו האחד על השנייה ומתחילים לקלף את השכבות.

"זוגיות היא מרקם סבוך של יחסים בין אנשים, לתוכו נכנסות ההיסטוריה האישית, המורשת המשפחתית והתרבותית וכמובן האופי והאישיות. מתוך הבנה זו ומתוך הניסיון הרב שצברתי ראיתי שהמפתח לטיפול נכון וראוי הוא בעצם לטפל בבעיות הנובעות מהיחסים", מסביר רני. "התהליך מתחיל כבר מהדקה הראשונה ולכן לרוב אני מבקש להאריך את הפגישה הראשונית לשעה וחצי ואפילו שעתיים. אני עורך היכרות אישית עם כל אחד מבני הזוג ומבקש ממנו לספר על עצמו, להגדיר את המצוקה שלו, לחשוף את היחסים ולהביא את עצמם גם אם קשה או מפחיד. כל זה קורה כשבן הזוג השני נוכח גם הוא בחדר על מנת לשמור על שקיפות וליצור אמון. לאחר מכן אני שואל שאלות, מעודד דו-שיח ומנקה את כל הרעש מסביב במטרה להגיע לאמת החשופה, לשורות התחתונות של הרגש. אחרי שהכל מונח בצורה ברורה וישירה, אני מפרק את זה לגורמים ומתחילה העבודה של לשמוע ולהישמע. הגישה שלי כמטפל היא דינאמית שעוזרת לבני הזוג להתחיל בתהליך הריפוי. היתרון בטיפול ממוקד יחסים שהוא מאפשר לבטא תכנים ורגשות גם אם הם קשים בצורה מדויקת וכפי שלעולם לא נחשפה או נאמרה בין בני הזוג. זה הבסיס לשינוי. מכאן אנחנו ממריאים".

רני מדגיש כי מדובר בתהליך, ולכן שאלת הזמן היא פרסונלית עבור כל מקרה. ישנו טיפול קצר מועד של מפגשים ספורים שנועדו לטפל בבעיה אקוטית ספציפית, אך טיפול במגוון בעיות שנובעות ממערכות היחסים הוא תהליך עמוק ומורכב הרבה יותר שדורש התחייבות, עבודה אישית קשה, התמדה ותחזוקה לאורך שנים. מדי פעם מבצע רני תחנות במהלך הטיפול כדי לבחון היכן בני הזוג עומדים והאם כדאי להמשיך, ובכל מקרה הוא ממליץ לכל מי שסובל ממצוקה וכאב מתמשכים ושאין ביכולתו להפסיק אותם לפנות לעזרה חיצונית.

"במערכת היחסים שלנו לאף צד אין כוונה לפגוע", אומר רני. "קשרנו את הגורלות שלנו יחד כדי שיהיה לנו טוב, שנוכל לסמוך, להישען, להתמסר, לאבד שליטה, לפנטז, לתת ולקבל הכל מבחינה רגשית. וכשזה קורה זו גם הסכנה שנשקפת מולנו, היכולת להיפגע כשאנחנו כל כך חשופים. הפגיעה היא שמובילה למשבר מסוכן שמאיים על היחסים שלנו. בטיפול הזוגי אני מאמין שנדרשים יושר, יושרה וישירות על מנת להחלים מאותו כאב. יושר, כדי להגיד את האמת. יושרה, כדי להגיד אותה מתוך מקום של להיטיב ולא לפגוע. וישירות, כדי לומר את הדברים בצורה ברורה ולאפשר שיחות בגובה העיניים. אני מאוד מעריך את ההשקעה של הזוגות שמאפשרים לי להיכנס לעולמם, לבטוח בי ולעבור תהליך קשה ומשמעותי ביחד. אני עושה ככל שבידיי לתמוך, לעזור ולתרום מהניסיון שלי להצלחת הטיפול ולשיפור משמעותי באיכות החיים".

ניתן להתייעץ עם רני בווידאו, בטלפון, במייל ובוואטסאפ. הקליניקה פועלת בשעות היום והערב, כולל ימי שישי.

כתובת הקליניקה: רחוב האסיף 8, פרדס חנה כרכור

טלפון: 050-2461341

מייל: [email protected]

אתר

רני יקיר. צילום: יפעת יוגב

רני יקיר. צילום: יפעת יוגב

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר