טיפול אוסטאופתיה (צילום: shutterstock)
טיפול אוסטאופתיה (צילום: shutterstock)

טיפול נכון בפציעות ספורט מתחיל מהשלד

פציעות ספורט הן החלק המתסכל של הכושר, אשר דורשות תשומת לב מיוחדת וזמן, כדי לטפל בגוף ולהחזיר אותו למצב טוב. מגוון הטיפולים האלטרנטיביים עשיר. טיפול חדש יחסית בישראל הוא טיפול אוסטאופתי, שתופס תאוצה כחלק משיטה מוצלחת להחזרה מהירה של הגוף לכשירות דרך אבחון השלד

פורסם בתאריך: 23.2.21 11:48

מה הופך את הספורט למסוכן לגוף? כאשר בודקים לעומק את סוגי הפציעות, ניתן למנוע לא מעט מהן. גורמי הסיכון נחלקים לשלושה סוגים עיקריים: פציעות אשר קשורות לספורטאי עצמו ולעבר הרפואי שלו; ציוד הספורט שבו נעשה שימוש ואופי ענף הספורט, ואופיו ההישגי של הספורטאי. הרצון להביא את הגוף ל"קצה" ולמתוח את גבולות היכולת דורש תוכנית אימון מדויקת, אשר לוקחת בחשבון גם את טכניקות האימון, התזונה וכמובן את המשתנים האישיים כמו מגדר, גיל, פציעות עבר, פרופיל רפואי, איכות השינה ועוד.

לכל ענף ספורט האופי והדרישות שלו, וכמובן הציוד הרלוונטי הנלווה אליו. כדי לשמור על הגוף היטב ולעזור לו לשפר את ההישגים, נדרשת התאמה מדויקת של כל המרכיבים.

ממה בעצם נפגעים?

ברגע שנקבע מתווה לאימון, כל סטייה לא מתוכננת ממנו עלולה ליצור נזק. שיפור במדדים חייב להיעשות בקצב מסוים ומדויק שנקבע מראש. עלייה בעצימות האימון, בין אם היא מתוכננת ובין אם לא – עשויה להזיק. כך גם שינויים בגורם הסביבתי – למשל, אם אצן משנה משטח אימון (מסלול חולי או כביש).

איפה כואב לך?

כדי לעלות במהרה בחזרה על המגרש נדרש הטיפול הנכון, בעיקר כדי לא ליצור נזקים מצטברים. הפציעות השכיחות הן: פריקות שונות, שברים ונקעים הנובעים ממאמץ, דלקות בשרירים, בגידים וברצועות, כמו בכתף, מרפק טניס, פגיעה בברכיים ועוד. כל אחת מהפציעות הללו יכולה להשתקם במהרה בזכות עובדה פשוטה אחת: הגוף יודע לרפא את עצמו. כדי שזה יתרחש בצורה נכונה ויעילה, צריך לדעת איך לעזור לו. הדרך השמרנית מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם כיעילה מאוד, כך שאת האופציה הניתוחית אפשר להשאיר לשלב מתקדם יותר, אם בכלל.

רפואת ההנדסה של הגוף

אחד הטיפולים הפיזיים המוכרים בתחום הטיפול בפציעות ספורט הוא הטיפול בפיזיותרפיה על שלל הטכניקות שלו. הוא טוב והוא יעיל ונשען על אבחנות שונות. עם זאת, לא פעם מדובר בתהליכים ארוכים, שגם אותם ניתן לקצר. על פי ד"ר יאן מזרחי, אשר מוביל את תחום האוסטאופתיה – רפואת הנדסה של הגוף בשר"פ פלוס, האוסטאופתיה היא התשובה המוצלחת לטיפול פיזי יעיל מאוד, וכבר לאחר מספר מועט של טיפולים, השינוי עצום. ד"ר מזרחי, בוגר לימודי רפואה בפריז, ניהל במשך עשור קליניקה מצליחה מאוד בצרפת אשר התמחתה, בין השאר, בפציעות ספורט שונות ובנפגעי תאונות.


ד"ר יאן מזרחי (צילום: שר"פ פלוס)

ד"ר יאן מזרחי (צילום: שר"פ פלוס)


נקודת הפתיחה של הטיפול האוסטאופתי היא בדיקה ידנית של הגוף הכוללת בדיקה מקיפה של השלד, תנועתיות וזיהוי מפרקים לא מאוזנים, שמפריעים לפעילות העצבית או לאספקת הדם באזור. בנוסף לאלה, כדי להגיע למסקנה ברורה, נעשים גם בדיקות דם, צילומי רנטגן ועוד.

מהות הטיפול – זיהוי הבעיה

מטרת העל של הטיפול האוסטאופתי היא זיהוי הבעיה והטיפול במקורה. זיהוי המהות יפתור מאליהם את כל הסימפטומים לאחר מספר טיפולים. לעיתים, מדובר בשילוב של מספר טכניקות אשר מרחיקות מהמטופל את הצורך בשימוש בתרופות או באופציה ניתוחית.

הפחתת הכאב באמצעות מניפולציה

לאחר זיהוי מקור הבעיה, מתחילה עבודת האוסטאופת בפועל לצורך הפחתת הכאב. הסוד הוא בטכניקות השונות, אשר מסוגלות למקד את הטיפול בבעיה ספציפית מאוד, אותה חושף ד"ר מזרחי עוד בשלב האבחון. נדרשת מיומנות ברמה גבוהה, כדי לדעת להפעיל את המניפולציות הנכונות על השלד של הגוף, והכל באמצעות עבודת ידיים בלבד. הטיפול מתפרש, בהתאמה, גם על הרקמות העמוקות של הגוף באמצעות עיסוי.

סדרת טיפולים במקום ניתוח

זה פשוט כמו שזה נשמע. גם עבור איציק בן 53 (השם המלא שמור במערכת), חובב פעילות ספורט כמו ריצות, גלישה ושחייה. בחודשים האחרונים החל איציק לסבול מכאבים עזים בברך שמאל עד כדי חוסר יכולת לכופף אותה. מהר מאוד גם ברך ימין הושפעה מכך.

אורתופד מומחה דרך קופת החולים קבע לאחר ביצוע MRI, כי מדובר בחתכים במיניסקוס והמליץ על ניתוח כירורגי שדרש שיקום של שנה. איציק לא התלהב מהרעיון וחיפש טיפול משקם.

חיפוש מקיף בגוגל הביא אותו לשר"פ פלוס. לאחר שד"ר מזרחי אבחן את מקור הבעיה, איציק עבר סדרת טיפולים בטכניקות שונות, שהובילו לשיפור משמעותי לאחר חודש וחצי ולחזרה מדורגת לפעילויות הספורט השונות. מנקודה זו המשיך בתרגילי בית ובטיפולי שימור אצל ד"ר מזרחי. היום נהנה איציק מפעילות ספורטיבית מלאה אליה היה רגיל לפני המשבר.

מה מכאן? לצלצל ולקבוע אבחון. אנחנו נעשה את כל השאר.

ד"ר יאן מזרחי – טיפול אוסטאופתי

לאבחון ויעוץ ללא עלות: לחצו כאן

או חייגו: 072-3910826

פייסבוקמרפאות כאב שר"פ פלוס

אתר אינטרנטwww.sharapplus.co.il


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר