צילום: קיטו מרום
צילום: קיטו מרום

קיטו מרום: "כשהילדים נהנו בחופש הגדול, אנחנו נערכנו לשנת הלימודים הקרובה"

החברה, מהוותיקות בארץ והמובילות בתחום, עוסקת בהפעלת צהרונים, קייטנות, חוגים ותוכניות לימודיות ברחבי הארץ מטעם רשויות מקומיות ומשרד החינוך.  על ההכנות שנעשו לפתיחת שנת הלימודים, כמו גם על האתגרים התפעוליים והאנושיים העומדים לצידן, עמלים לאורך השנה עובדי החברה

פורסם בתאריך: 19.9.23 19:49

קיטו מרום, במשך 30 שנות קיומה עוסקת  בהפעלת פרויקטים בתחום החינוך, בהן כבר כשני עשורים בבעלותו ובניהולו של אלי כסיף. החברה  בעלת חזון חברתי נרחב המונע מאידיאולוגיה שמטרתה הפעלה וניהול שירותים בתחום החינוך ברמה הגבוהה ביותר עבור לקוחותיה. בכירים בחברה אומרים: "קיטו מרום עובדים כל העת על מנת לטפל בכל נושא, בקשה ובעיה שצצה על ידי הצוות החינוכי, הרשות המקומית או ההורים".

צילום: קיטו מרום

צילום: קיטו מרום

איך מתבטאת הדאגה והרצון לפתור כל נושא ואתגר במהירות?

"אנחנו לא מנהלים את המסגרות שנמצאות תחת אחריותנו ממגדל השן". אומרים בקיטו מרום, "אנחנו באופן תדיר בשטח, בימים אלו של תחילת שנת הלימודים  לומר שאנחנו כל הזמן בשטח. כולם, מאלי כסיף המנכ"ל, עד אחרון אנשי צוות ההנהלה. אנחנו חורשים את הארץ בשביל לראות בעצמנו מה קורה במסגרות ולתת מענה מהיר ובמקום. יש לנו אמרה בחברה, שאם לא נשחק את סוליות נעלינו, לא נדע באמת מה המצב בשטח".

כדי להבין את גודל האירוע, בקיטו מרום פותחים צוהר אל הנעשה: "החברה מעסיקה כ-500 עובדים בשגרה ולמעלה מ-1000 בתקופות השיא, בכלל המגזרים בישראל, במגוון פרויקטים ותוכניות חינוכיות של משרד החינוך והרשויות מקומיות. בהקשר של הראשון בספטמבר הדגש הוא על הערכות לפתיחת  צהרונים בגני הילדים ובבתי הספר כמו גם הפעלת תוכניות העשרה בבתי הספר החוזרים למתכונת שגרתית של שנת הלימודים. כחברה הרואה את ביטחון הילדים לנגד עיניה, אנו דואגים מבעוד מועד למערך השתלמויות לצוותים החינוכיים הכולל השתלמות עזרה ראשונה והשתלמות עם קצין הבטיחות של העיר. . בנוסף הצוותים עוברים השתלמות פדגוגית בה הם נחשפים לראשונה למערך החינוכי אותו יעבירו במשך השנה."

צילום: קיטו מרום

צילום: קיטו מרום

כמה מסגרות אתם מפעילים בשנת הלימודים הנוכחית?

"בשנת הלימודים תשפ"ד, אנחנו מפעילים צהרונים, בגני ילדים ובבתי ספר בערים גבעתיים,  הוד השרון וחריש. מבלי להיכנס למספרים מדויקים, מדובר על מערך תפעולי ענק של מאות מסגרות צהרונים ובהן אלפי תלמידים. בנוסף אנו מפעילים את תוכניות העשרה שלנו בתחומי דעת שונים בעשרות כיתות ברחבי הארץ.

בקיטו מרום מודעים לאחריות הגדולה שמונחת על כתפיהם: "זוהי פעילות מאוד גדולה, עם אלפי ילדים שאנחנו דואגים להם במהלך היום. כל ילד מבחינתנו הוא עולם ומלואו, אנחנו מתכוונים לתת לכל ילד את החוויה הטובה והחינוכית ביותר שאנחנו יכולים לתת ולדאוג שכל הצרכים שלו ייענו ויטופלו. זה מחמם לנו את הלב לשמוע מהורים, שהילדים שמחים ומצפים להיות במסגרות שלנו , בשביל זה אנחנו פה".

כמה זמן נמשכת ההתארגנות לקראת פתיחת שנת הלימודים?

"במהלך הקיץ אנחנו מתחילים כבר להתכונן לשנת הלימודים, במקביל לניהול הקייטנות, הצהרונים ובית הספר של החופש הגדול. אנחנו מתחילים בהיערכות שכוללת בדיקה של מצבת כוח האדם הקיימת במערכת, מי רוצה להמשיך ומי לא בהתאם לכך אנו יודעים כמה צוותים חינוכיים חדשים אנחנו צריכים , ומתחילים לבצע את מלאכת הגיוס והשיבוץ של הצוותים חינוכיים בגנים ובבתי הספר על פי מדדים של צורך, ומיטוב פדגוגי".

קיטו מרום מוסיפים: "עוד היערכות שאנחנו מבצעים,  היא השתתפות בכנסים של הכנה והיכרות לקראת ולכבוד פתיחת שנת הלימודים. כך לדוגמה השתתפנו בכנס בחריש של סייעות הגנים בעירייה בחודש אוגוסט. חשוב לנו בקיטו מרום להיפגש עם האנשים העובדים בשטח גם מחוץ לסביבת העבודה, לשמוע האם יש בעיות, מה ניתן לשפר וכיצד. בכנס לפתיחת שנה שהתקיים בהוד השרון נפגשנו עם נציגי אגף החינוך בעיר ועם הצוותים החינוכיים – המובילות והסייעות., הערב היה בפורמט חוויתי שאנחנו עושים לצוותים,עם דברי ברכה, כיבוד ושי לחג. בנוסף הזמנו לערב זה הופעה של אומן בשם יובל הגנן, שעובדבגן ילדים, ומעביר מופע הומוריסטי עם סיטואציות הקורות בגן מדי יום".

"בתחילת שנת הלימודים הצוותים החינוכיים נפגשים עם סיטואציות שונות הקשורות בעיקר להסתגלות של הילדים למסגרת החדשה. חלק משמעותי  מההכנה לצוותים לקראת ספטמבר והביקורים התכופים של רכזי הצהרונים עוסק בנושא ההסתגלות. הרכזים המסורים עוברים בימים הראשונים של הפעילות במסגרות על מנת להיות לאוזן קשבת לצוותים ולתת מענה חינוכי ותפעולי עבורם בעת הצורך."

על ההיערכות הלוגיסטית אומרים בקיטו מרום: "תוך כדי אנחנו מתכוננים מבחינת לוגיסטיקה יש לנו את מנהלת המשרד האחראית לכל עניין  הרכש והלוגיסטיקה.. הציוד שמגיע לכל מסגרת חינוכית מגיע ארוז וספור בהתאם למספרי התלמידים במסגרת. מאחורי הקלעים יש שרשרת לוגיסטית האמונה על מלאכת הרכישה, הליקוט, האריזה והשינוע על מנת שהציוד יגיע כפי שהצוותים מקבלים אותו. בסופו של דבר צריך לדאוג לכל הציוד הנדרש על מנת לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, בין אם זה חומר לימודי או משרדי".

צילום: קיטו מרום

צילום: קיטו מרום

מה אתם עושים השנה שלא עשיתם בשנים קודמות על מנת להשתפר עוד יותר?

קיטו מרום אומרים כי הם פועלים כל העת על מנת לטייב עוד יותר את שירות הלקוחות: "אנחנו מפעילים מוקד שירות לקוחות עם 4 נציגים ומנהל על מנת לתת מענה לפניות של הורים בעיקר, אבל גם עבור עובדים הזקוקים למענה. זה מוקד שאליו מגיעים כל הפניות הקשורות לפעילות שלנו הנציגים יודעים לתת תשובות, או להפנות לגורם המטפל בעת הצורך.  השנה השקענו רבות על מנת לשפר את השירות וזמן התגובה בשביל לתת מענה לכל בעיה בצורה יעילה וללא דיחוי.".

"השנה גם שמנו עוד יותר דגש על כוח האדם. יש לנו כוח אדם מצוין והשנה העלינו עוד יותר את הרף, על מנת לתת השירות הפדגוגי והחינוכי הטוב ביותר. חשוב לנו לשקף להורים שיש לנו צוותים מנוסים, מוכשרים ואדיבים. ההורים של הילדים שבמסגרות אצלנו יכולים לדעת, כי היקר להם מכל במקום טוב ובטוח".

 רק חזרנו למסגרות וכבר חגי תשרי, מה תוכלו לאחל להורים ולילדים לכבוד החגים?

אנחנו מאחלים לכל הילדים הנמצאים במסגרות אותן אנחנו מפעילים וגם לכלל הילדים, שנה טובה, חג שמח ושנת לימודים מעשירה, רגועה ומהנה. להורים  אנחנו אומרים להיות חזקים, אמנם רק נגמר החופש הגדול וכבר עוד הילדים שוב בחופש, אבל בקרוב השגרה הלימודית והחינוכית ייכנסו לשגרה מבורכת, לטובת כולם.

צילום: קיטו מרום

צילום: קיטו מרום

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר