נפתלי בנט צילום מוטי מילרוד יו"ר מפלגת צומת משה גרין רויטל סוויד - יח"צ איתן גינזבורג צילום קרדיט_ עופר חג'יובס רונית וינטראוב
נפתלי בנט צילום מוטי מילרוד יו"ר מפלגת צומת משה גרין רויטל סוויד - יח"צ איתן גינזבורג צילום קרדיט_ עופר חג'יובס רונית וינטראוב

הרשימה המקומית: ארבעה רעננים מתמודדים על מקום בכנסת ה-22

מה הם עשו, מה הם מתכוונים לעשות, למה הם חושבים שהם צריכים להיבחר ומה הסיכוי שלהם: ארבעה רעננים ותושב בצרה אחד מנסים להיבחר לכנסת. כל מה שצריך לדעת עליהם

פורסם בתאריך: 15.9.19 19:33

“ההורים קורסים תחת הנטל”

ח”כ איתן גינזבורג, מקום 32 ברשימת כחול לבן

איתן גינזבורג צילום קרדיט_ עופר חג'יובס

איתן גינזבורג צילום קרדיט_ עופר חג'יובס

כרטיס ביקור: תושב רעננה, עורך דין, סגן ראש עיריית רעננה וחבר מועצת העיר משנת 2003. עלה לכותרות אשתקד כאשר נבחר למלא את מקומו של זאב בילסקי שהתפטר מתפקידו, וכיהן כראש העירייה ההומוסקסואל המוצהר הראשון בישראל. התמודד בבחירות המקומיות ברעננה לראשות העיר, אך הפסיד בסיבוב השני לחיים ברוידא.

למה אני: “הקדשתי את חיי לשירות הציבורי ואני יודע עד כמה אפשר להשפיע על מציאות החיים שלנו מעמדות הנהגה. לאחר למעלה מ-15 שנים בשלטון המקומי, בהן הייתי שותף לעשייה יומיומית למען העיר ותושבי רעננה, עברתי לשרת את הציבור במישור הלאומי. מפלגת כחול לבן קמה כמפלגת שלטון ציונית, לאומית וליברלית מתוך מטרה לחבר את החברה הישראלית ולהוביל לשינוי שנדרש בכל מערכות החיים שלנו. לפני כשנתיים החיים שלי השתנו. הפכתי אבא לתאומים. ככל שעובר הזמן אני מבין איך המדינה מפקירה את נושא החינוך לגיל הרך. נכון להיום, המדינה לוקחת אחריות על הילדים רק מגיל 3. ומה קורה עד אז? ההורים קורסים תחת הנטל. או שאחד ההורים צריך להישאר בבית ולטפל בילדים, או שצריך להוציא אלפי שקלים בחודש עבור מסגרות חינוכיות. זו מציאות בלתי אפשרית בעיני וזה נושא מאד מרכזי שאני מתכוון לעסוק בו ולהוביל בו מהפכה של ממש. מעבר לכך, אני מתכוון לעסוק בתחום הדיור בכלל ולצעירים בפרט, נושא שהתמקצעתי בו ברעננה ובנושאים רבים בהם צברתי ניסיון רב דרך העשייה המוניציפלית ברעננה. איכות חיים לא חייבת להיות עניין של גאוגרפיה, אלא של ניהול סדר העדיפויות והקפדה על הפרטים”.

מה הסיכוי: “הסיכוי שלי הוא לא העניין. השאלה היא מה הסיכוי להוביל מהפך שלטוני ולהרכיב ממשלת אחדות חילונית שתייצג את רצון הרוב בקרב אזרחי מדינת ישראל, שעובדת עבור הציבור לא עבור אינטרס פוליטי של אדם אחד”.

“השליחות שלי היא שמירה על שלטון החוק”

רויטל סויד, מקום 6 ברשימת העבודה-גשר

בחירות. רויטל סויד צילום רמי זרנגר

בחירות. רויטל סויד צילום רמי זרנגר

כרטיס ביקור: סויד, תושבת רעננה, כיהנה עד הבחירות האחרונות כחברת כנסת בסיעת המחנה הציוני. עורכת דין פלילית שייצגה נאשמים בתיקים מפורסמים כמו תיק רוז פיזם ותיקי משפחת אבוטבול. במסגרת הפעילות הפרלמנטרית שלה, הקימה בכנסת את “השדולה למרחב הוירטואלי והרשתות החברתיות”, במסגרתה נלחמה נגד הטיית בחירות ובריונות ברשת. אחראית על מספר הצעות חוק, כגון החוק שמאפשר נסיעות חינם לחיילי סדיר בסופי שבוע ללא מדים.

למה אני: “בכנסת נחוצים היום יותר מתמיד שליחי ציבור, שבאו באמת לשרת את הציבור, אנשים שרואים בתפקידם זכות ושליחות ומבינים לעומק את האחריות הנלווית. זו המשמעות בעיניי של להיות חבר כנסת, וכדי להגשימה נטשתי קריירה משגשגת בת יותר מ-25 שנה כעורכת דין. השליחות האישית שלי מהרגע הראשון היתה שמירה מכל משמר על שלטון החוק והגנה על הדמוקרטיה. שלטון החוק ואוכפיו היו למרמס מפני ראש ממשלה שמנסה להתבצר בכיסאו מפני העמדה לדין, ולדמוקרטיה נשקפת סכנה מהותית גם מפניו וגם מפני פוליטיקאים ציניים שמבקשים לצמצמה כדי להגשים מטרות לאומניות מסוכנות. לצד פעולה עניפה למען נשים וחיילים ונגד אלימות ברשת, עמדתי במשך ארבע שנים תמימות בחזית המאבק למען הדמוקרטיה והגנה על בית המשפט העליון, ואמשיך בכך בכל הכוח”.

מה הסיכוי: “המפלגה נמצאת במצב מאתגר, אין להכחיש. זאת בלי שום יחס לתרומתה האדירה, גם מהאופוזיציה, לאורך השנים בכלל ובקדנציה הקודמת בפרט – הובלנו את מדדי החקיקה החברתיים כמעט בכל פרמטר. עכשיו הזמן של הבוחרים שלנו, אלו שהלכו איתנו לכל אורך השנים, לתת לנו את מקסימום הכוח כדי שנוכל להיאבק גם בכנסת הבאה”.

“המיקום שלי לא ריאלי, אבל הוא הבעת אמון”

רונית וינטראוב, מקום 71 במחנה הדמוקרטי

רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

כרטיס ביקור: תושבת רעננה ועיתונאית לשעבר. בעלת ותק של שני עשורים בפוליטיקה המקומית במספר תפקידים, ביניהם סגנית ראש עיריית רעננה לשעבר. כיום מכהנת כיו”ר סיעת “מרצ רעננה חופשית” במועצת העיר רעננה.

למה אני: המיקום שלי ברשימה לכנסת הוא לא ריאלי, אבל הוא הבעת אמון שלי בדרך שאליה אני שייכת ולאורה אני פועלת בחיי הציבוריים מזה שנים רבות. חשוב להצביע למחנה הדמוקרטי, במיוחד לאור הנקודה הקריטית שהמדינה והחברה שלנו נמצאות בה, כי חייבים להחליף את השלטון, וכל מי שמצביע למחנה הדמוקרטי מחזק את הגוש בעוצמה ערכית, שהוכיחה את עצמה לאורך שנים והיא זו שרואה את האדם במרכז, את ניקיון הכפיים, הצדק והתקווה. וזאת הציונות האמיתית עליה נוסדה מדינת ישראל”.

מה הסיכוי: “לא מדובר פה על סיכוי להיבחר. כמו שאמרתי, אני שליחה של הדרך וזה חלק מהמאמץ שלי. היופי באנשים שמובילים שבמחנה הזה, שאותם נראה בכנסת, זה שאלו אנשים שהוכיחו את עצמם, בין אם זה המאבק של ניצן הורוביץ לחופש ופלורליזם והערכים הסביבתיים שהוא מייצג, או אילן גילאון שלוחם ללא חת שהצליח לייצר המון למען האנשים המוחלשים כולל השינוי בקצבאות הנכות. נמצאים אצלנו אנשים שבתוך הפרלמנט ומחוצה לו, בשונה מהרבה רשימות אחרות, הוכיחו את מה שהם הבטיחו – וזה מה שיהיה גם בקדנציה הקרובה”.

“ביום הבחירות תהיה לכם הפתעה”

משה גרין, מקום 1 ברשימת צומת

 יו"ר מפלגת צומת משה גרין

יו"ר מפלגת צומת משה גרין

כרטיס ביקור: תושב בצרה, עורך דין, יו”ר היישוב בצרה לשעבר, מכהן כיו”ר מפלגת צומת משנת 2000, לאחר פרישתו של רפאל “רפול” איתן ז”ל.

למה אני: “משה גרין במקרה הזה הוא נציג של כל החקלאים. החקלאים שלנו מובילים מנהיגות ודרך חדשה, וקובעים את סדר היום של המזון בארץ ישראל. במקום להביא אוכל מעזה, אנחנו מתכוונים לספק את המזון לכל תושבי הארץ, מזון טרי, בריא ואיכותי במחיר סביר. לא יעלה על הדעת שהסחורה שלנו נמכרת ב-50 מיליארד שקלים, כאשר אנחנו החקלאים, מוכרים אותה ב-13 מיליארד שקלים”.

מה הסיכוי: “השאלה צריכה להיות אחרת: מה הסיכויים שלנו להיבחר, כשלא נותנים לנו חשיפה? על זה שאנחנו מקיימים כל יום בין ארבעה לשמונה כנסים וממלאים אולמות עם בין 400-40 איש, אף אחד לא מדבר. כנראה שלא הכול מדויק במדינה שלנו מבחינת מפלגות וסקרים. ביום הבחירות אתם תתקשרו אלי ותגידו לי שהייתה לכם הפתעה שלא האמנתם”.

# נפתלי בנט, תושב רעננה, המתמודד ברשימת "ימינה", לא שלח את תגובתו עד לכתיבת שורות אלו

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר