להגיד שלום לכאב

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מגלים את הטיפול בכירופרקטיקה, מבינים שניתן להיפתר מכאבי גב וצוואר ללא ניתוחים והתערבות כירורגית. דוקטור לורנס בין, מסביר מה הם הגורמים לכאבי הגב, דרכי הטיפול ולכמה זמן הוא יעיל.

פורסם בתאריך: 2.1.18 20:00

למעלה מ-70 אחוז מבני 55 ומעלה סובלים מבעיות גב או צוואר ולא מעט מהם לא פונים לטיפול, הסיבות מגוונות: פחד, חוסר אמונה או אכזבה מטיפול קודם.
דר לורנס בין D.C. ד"ר לכירופרקטיקה מהמרכז לכירופרקטיקה ברעננה, סיים את לימודיו בארצות הברית, התמחה והוסמך על ידי American Board of Chiropractic Examiners , הוא חבר באגודת הכירופרקטיקה האמריקאית והישראלית ובעל הסמכה של משרד הבריאות בישראל. דוקטור בין מסביר איך אפשר להיפתר מכאבי גב וצוואר ללא כאבים, והכי חשוב לטווח ארוך "כאבי גב הם חולי אופייני לחתך נרחב של אוכלוסייה. בעידן המודרני, כשיותר ויותר אנשים עוברים לעבודות משרדיות מול המחשב, הבעיה מחריפה עוד יותר" הוא מסביר ומדגיש שאחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבי גב הן שימוש לא נכון בגוף בעת ישיבה או שינה.

מה הם הגורמים העיקריים לכאבי גב וצוואר? "הגורמים העיקריים, הם חוליה שלא נמצאת במקומה, דיסק בולט בין החוליות או עצב מגורה הגורם לכאב חד או לכיווץ שריר. לבעיות גב יש מספר סמני התראה: מיגרנות, כאבי ראש, סחרחורות, קשיות הצוואר, כאב בין הכתפיים, כאבי גב, כאבים בזרועות וברגלים, חוסר תחושה בידיים או ברגליים ולעיתים קרובות, עצבנות" הוא אומר ומוסיף שאנשים רבים, הסובלים מכאבים קלים עד בינוניים בצוואר ובגב, מעדיפים להתעלם מהבעיה, בתקוה שזה "יעבור" ובכך עלולים לגרום לגופם נזק בלתי הפיך "כמעט כל בעיה בגוף שאינה מטופלת בהקדם הופכת להיות כרונית לטווח ארוך" הוא אומר ומציין שחבלה בצוואר או בגב עלולה לפגוע בשרירים, ברצועות ובגידים התומכים של עמוד השדרה, ותיתכן גם הפרעה בזרימת הדם החיונית לראש ולמוח.

מה ניתן לעשות על מנת להקל על הכאב באופן זמני? "ראשית, מנוחה-התנוחה המומלצת היא שכיבה על הגב עם כרית מתחת לצוואר וכרית תחת הברכיים, או בתנוחה אחרת שנוחה, תוך הקפדה על תמיכה מלאה לצוואר. במידה והכאבים עזים, ניתן לשים שקית קרח על האזור הכואב למשך 15 דקות, כל שעתיים ובמידה והכאבים כרוניים, רצוי לשים בקבוק חם (לא רותח),עטוף במגבת לחה למשך 20 דקות, עם הפסקה של חצי שעה בין טיפול לטיפול. חשוב לציין שאלו טיפולים ראשוניים ולא באים במקום עזרה מקצועית וטיפול על ידי מומחי כירופרקטיקה."

מהי כירופרקטיקה? "כירופרקטיקה היא שיטת ריפוי ללא תרופות, המאפשרת לגוף לרפא את עצמו על ידי שחרור הלחץ המכני המופעל על עצבי חוט השדרה. הלחץ מופעל על עצב, לאחר שחוליה סוטה ממקומה וגורמת לכאב בראש, ברגליים, בשרירים, בעור או באיבר פנימי והכירופרקט הוא המומחה היחיד שהוכשר לאבחן את הסטיות ולתקן אותם. אם הוא מגלה שהסיבה לכאבים נובעת מלחץ על העצבים, הוא ישתמש בידיו כדי להזיז בעדינות ובדייקנות את החוליות בחזרה למקומה הטבעי."

ד"ר בין

ד"ר בין

דוקטור בין מציין שסוגי ההפרעות המטופלות על ידי הרופא הכירופרקטי הן רבות ומגוונות: מכאבי גב תחתון, דיסקוס, כאבי צוואר, כאבי ידיים ורגלים, כאבי ראש וסחרחורות ועד קצרת (אסטמה), אלרגיות שונות, סינוסיטיס, בעיות אוזניים ובשלפוחית השתן "בבדיקה הידנית מגלה הכירופרקטור את החוליה הלוחצת ועל ידי הפעלת לחץ מתון על האזור ישוחרר העצב והכאב יפחית בהדרגה." הוא מסביר ומדגיש שהכירופרקטיקה לא משמשת כתחליף לרפואה הקונבנציונלית "הכירופרקטיקה אינה טיפול נגד מחלה אלא דרך לאיזון ותיקון סטיות של עמוד השדרה והליקויים שהן גורמות" דוקטור בין מוסיף שיחד עם זאת הספרות המדעית מוכיחה כי כירופרקטיקה יעילה כפליים לכאבי גב מטיפול רפואי קונבנציונלי "במחקר שנערך בקנדה על ידי Canadian Family Physician גילו ש93 אחוזים מתוך קבוצה של 69 אנשים שלא תפקדו במשך שמונה שנים בשל כאבי גב, חזרו לעבודה סדירה לאחר שבועיים בלבד של טיפול כירופרקטי".

הטיפול יעיל גם לטווח ארוך? "כן. מחקר בריטי שנעשה, מצא שחולים שסבלו מכאבים כרוניים חמורים וקיבלו טיפול כירופרקטי, דיווחו על מצב רפואי תקין שלוש שנים לאחר הטיפול, בעוד אצל אלה שקיבלו טיפול רפואי רגיל, הכאב חזר תוך ששה חודשים מסיום הטיפול, מאחר והטיפול הקונבנציונלי מטפל בסימפטומים, בעוד שהכירופרקטיקה מסוגלת לתקן את הסיבה המכנית לכאב הגב".

מה התהליך הטיפולי? "בביקור הראשון, משוחחים על הבעיה, המצב הבריאותי הכללי ועל ההיסטוריה הרפואית של המטופל ולאחר מכן מאבחנים את המצב הרפואי והצגת הדרך הטיפולית ובמידת הצורך שולחים לבדיקות נוספות". מסביר דוקטור בין שמוסיף שהטיפול הכירופרקטי מורכב מ adjustments או "התאמות" של עמוד השדרה, אשר באות לתקן הפרעות הקשורות לחוליות, וכן מצבים אחרים בגוף, הקשורים להפרעות כאלה. בנוסף הוא מדגיש שהטיפול נעשה ידנית ולא גורם בדרך כלל לכאבים או לאי נוחות והמטופל מקבל תרגילים לשיפור עמוד השדרה שיש לבצע בבית. "המטופל מתחיל להרגיש הקלה תוך שבוע עד שבועיים, אך במקרים חמורים או כרוניים, עלול להידרש פרק זמן ממושך".

כמה עולה הטיפול? הפגישה הראשונה אשר כוללת גם את האבחון עולה 300 שקלים ולאחר מכן כל טיפול עולה 150 שקלים.
המרכז לכירופרקטיקה ברעננה, רח' עקיבא 95 רעננה טל.09-7455485 קביעת תור בימים ראשון, שלישי וחמישי בין השעות 06:30-12:00 ו15:00-18:00, יום שישי 06:30- 10:00.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר