טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים בבית לווינשטין. צילום: אורן יזרעאל
טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים בבית לווינשטין. צילום: אורן יזרעאל

טיפול חדש בבית לוינשטיין: טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים

את הטיפולים מעבירה לירון טויטו, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים. "אני ממליץ על הטיפול בחום לכל משתקם שיש לו אהבה לבעלי חיים", אומר אבי בר אור, שמאושפז לשיקום אורתופדי

פורסם בתאריך: 25.10.20 13:09

טיפול חדש במרכז הרפואי לשיקום בית לוינשטיין – טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים. הטיפול ניתן בשלב הזה למטופלים במחלקה לשיקום אורתופדי וכן לילדים במחלקה לשיקום ילדים ונוער. בעתיד ניתן היה לקבל את הטיפול גם במחלקות האשפוז האחרות של המרכז הרפואי.

את הטיפולים מעבירה לירון טויטו, מטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים ומתמחה בטיפול CBT, שמגיעה בחודשיים האחרונים למקום עם שתי כלבות טיפוליות שהוכשרו במיוחד למטרה זו: גמלא – כלבה מסוג בורדר קולי, וקלואי – כלבה מסוג אלסקן מלמוט.

"הטיפול הוא טיפול רגשי", מסבירה טויטו, "בחלקו הוא טיפול של שיח בין המטפל למטופל ובחלקו עושים פעולות שונות עם הכלבות. במסגרת תהליך השיקום שאדם עובר יכולים לצוף קשיים רגשיים שונים. במפגשים הטיפוליים אני מגבשת יחד עם המטופל את המטרה הטיפולית ופועלת איתו להשגת המטרה. הכלבים מהווים כלי עזר טיפולי, הם נוכחים בחדר וניתן גם לצאת איתם לטייל, לשחק איתם ולהאכיל אותם". עוד היא מציינת שתרומת בעלי החיים היא תרומה אדירה, הם עוזרים ליצירת קשר ראשוני מהר יחסית והחיות שלהם מאפשרת הזדהות וגורמת למטופלים שמחה, לעיתים באופן בלתי מודע. "גם אם מטופל מגיע עם קושי או עצבות ביום מסוים, הטיפול עם הכלבות מצליח להרים אותו. אפילו בהסתובבות עם הכלבות במסדרונות המרכז הרפואי אני חווה איך הן גורמות לאנשים לחייך ולשמוח".

אבי בר אור ולירון טויטו צילום: אורן יזרעאל

ד"ר עדי גרנט, מנהלת השירות הפסיכולוגי במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, מסבירה: "הטיפול בעזרת בעלי חיים מאפשר למטופלים להתרכז במה שכאן ועכשיו: בתחושות, בריחות, ברעשים ובכל מה שקורה בסביבה בזמן הטיפול. זה מאפשר לשים רגע בצד את המחשבות לגבי הכאבים והמגבלה הפיזית והקוגניטיבית ולהתמקד במטרה שתקדם את המטופל בתהליך השיקום ותסייע לו למצות את הפוטנציאל השיקומי שלו. בין היתר הדבר מתאפשר גם מאחר ונוכחות הכלבים נמצאה כמפחיתה חרדה, תורמת לירידה בלחץ הדם ובקצב הלב ולשיפור מצב הרוח, תורמת לתהליך ראשוני של יצירת קשר ומסייעת להגברת מוטיבציה לפעולה".
את התגובות החיוביות ניתן לשמוע גם מהמטופלים עצמם. שרונה מזרחי, מטופלת במחלקה לשיקום אורתופדי בלוינשטיין, מספרת כי הכלבות מאפשרות לה לבטא דרכן אמוציות חבויות בצורה הרבה יותר טובה ולהגיע לנקודות אור. "אני מודה על האפשרות להיות עם הכלבות במהלך השיקום שלי גם כי אני מתגעגעת לכלבה הפרטית שמחכה לי בבית", היא אומרת, "אני מקווה שכמה שיותר אנשים יוכלו ליהנות מהטיפול הזה בלוינשטיין".

אבי בר אור, שהגיע לאשפוז במחלקה לשיקום אורתופדי בעקבות תאונת אופנוע, אומר: "מדובר בטיפול משובב נפש. יש הרבה אלמנט של משחקים כאשר במהלכם המטפלת דולה ממני פרטים והכלבות הן פותחות הדרך לכך. אני ממליץ על הטיפול בחום לכל משתקם שיש לו אהבה לבעלי חיים".
ד"ר חגי אמיר, מנהל בית החולים, מסכם: "לירון וכלבות הטיפול מוסיפות פן חי שמעורר רגשות ומשפר את החיוניות והיוזמה של המטופלים תוך הסחת הדעת מסבלם, עקב המזג החם והמסור של הכלבות. שירות זה הינו נדבך נוסף לגישה החדשנית של השיקום בלוינשטיין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר