האחות דפנה דוידי

צבע עורו של התינוק היה אדום, אבל בזכות עירנות האחות התגלה כי יש לו צהבת

זו הייתה אמורה להיות ביקורת שגרתית ראשונה של תינוק בן שבוע במרפאת טיפת חלב, אבל זה התפתח לאירוע דרמטי

פורסם בתאריך: 21.5.21 14:19

עירנות של אחות הצילה חיי תינוק בן שבוע. התינוק הגיע לביקור ראשון ושגרתי בטיפת חלב של מכבי שירותי בריאות בכפר סבא. צבע עורו האדום היה מתעתע והסתיר את הצהבת, אך בזכות עירנות האחות ומכשיר הבילירובין המתקדם, הצהבת בגופו התגלתה וטופלה בזמן. מי שעלתה על הצהבת הלא שגרתית היא דפנה דוידי, אחות הסניף מזה 15 שנים. "מטרת הביקור היא לבצע מעקב ובדיקה ראשונה אחרי הלידה, לבדוק שהכל בסדר", מספרת האחות, "התינוק היה נראה חיוני, מתקשר, אוכל באופן סדיר, הלידה הייתה תקינה. לכאורה לא היה שום סימן חשוד".
אך למרות זאת, משהו הטריד את מנוחתה של האחות הוותיקה "הכל היה בסדר חוץ מסימן אחד – צבע עורו של התינוק היה אדום מאוד. למרות שזה לא סימן אופייני של צהבת, משהו בחושים שלי ובניסיון הרב שלי בתור אחות, אמר לי ללכת ולבדוק את ערכי הבילירובין שלו, לבדוק האם יש לו צהבת". דוידי ניגשה למכשיר הבילירובין שנמצא במרפאה באמצעותו ניתן לבדוק את רמות הבילירובין בגופו של התינוק ללא דקירה. היא ביצעה את הבדיקה והחשש שלה התברר כנכון. "הבדיקה הראתה שבגופו של התינוק היו 21 מיליגרם של בילירובין, מה שמעיד על צהבת". רינת (שם בדוי) אמו של התינוק, מספרת: "חשתי שמשהו אולי לא תקין אבל צבע העור של התינוק היה מאוד מתעתע. האדמומיות הסתירה את הצהבת. המכשיר הצביע על רמות גבוהות של בילירובין שדורשות טיפול מיידי".

מיד לאחר הבדיקה, הגיעו ההורים יחד עם התינוק לבית החולים לטיפול בתינוק. רק לאחר קבלת עירוי נוזלים, התברר צבע עורו האמיתי ואז ניכר היה שיש לו צהבת. רמות גבוהות של המטוקריט גרמו לאדמומיות גבוהה בגוף התינוק. כל הזמן הזה, האחות דפנה המשיכה לשמור איתם על קשר ולבדוק מה מצבם ומה שלום התינוק. "הטלפונים של דפנה חיממו לי את הלב ונתנו לי להרגיש שאנחנו בידיים טובות. היא הביעה דאגה ועניין הרבה מעבר למה שהיא נדרשת וזה לא מובן מאליו", אומרת רינת.

המקרה החריג הסתיים בשלום בזכות עירנות האחות וגם, ואולי בעיקר, בזכות האחריות שגילו ההורים: "אנחנו מקפידים להגיע בזמן לכל ביקור של טיפת חלב. בדרך כלל ביקור ראשון נקבע עשרה ימים לאחר הלידה, אנחנו ביקשנו להקדים את זה ולהגיע שבוע לאחר מכן. לא משחקים עם זה והפעם קיבלנו הוכחה חיה לכמה זמן חשוב", אמרה האם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר