תינוקת בלעה מגנטים, צילום דוברות מאיר

הורים שימו לב: תינוקת בת שנה בלעה ארבעה מגנטים

רופאים במרכז הרפואי מאיר, בו טופלה התינוקת, מזהירים: "המגנטים עלולים להיצמד זה לזה ולגרום לפגיעה ברירית המעי עד כדי יצירת נקב במעי וזיהום מפושט בחלל הבטן"

פורסם בתאריך: 8.5.22 08:38

תינוקת כבת שנה הגיעה למרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית לאחר שבלעה ארבעה מגנטים. ד"ר אהוד רוזנבלום, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז רפואי מאיר, סיפר: "עם הגעתה למיון, הוריה, תיירים שהגיעו ארצה לביקור, דיווחו על חשש כי בלעה מגנטים. בגלל ההבנה לגבי הנזק שמגנטים עלולים לחולל, הוחלט לשלוח אותה באופן מיידי לצילום. בצילום נצפו מגנטים בקיבתה ומשם התינוקת הובהלה בדחיפות לביצוע גסטרוסקופיה".

הגסטרוסקופיה בוצעה באופן מיידי ודחוף על ידי ד"ר אייל זיפמן, מנהל השירות לגסטרואנטרולוגיה ילדים, ועל ידי ד"ר דוד הופנשטיין, מנהל היחידה להרדמת ילדים. במהלך הפעולה נשלפו ארבעת המגנטים מקיבתה של התינוקת.

 

ד"ר זיפמן אמר: "לשמחתנו המקרה הסתיים בשלום וללא כל סיבוכים. יחד עם זאת חשוב לציין כי בליעת מגנטים על ידי תינוקות וילדים היא בעיה שכיחה, בעיקר בגילאי שנה עד שלוש. המגנטים עלולים להיצמד זה לזה ולגרום לפגיעה ברירית המעי עד כדי יצירת נקב במעי וזיהום מפושט בחלל הבטן".

ד"ר רוזנבלום וד"ר זיפמן מדגישים כי יש להרחיק מידם של תינוקות וילדים גופים זרים עם דגש על מגנטים וסוללות דיסק שהינם מסוכנים במיוחד. "טווח הגילאים של ילדים הבולעים מגנטים לאחר ששמו אותם מתוך סקרנות בפיהם ולעיתים גם בתוך האף, הוא רחב. חלק מהמגנטים, בעיקר אלו המשמשים כמשחקי משרד למבוגרים, הם בעלי כוח משיכה חזק במיוחד וגם אותם חשוב להרחיק מהישג ידם של ילדים ותינוקות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר