מימין לשמאל: טל, יצחק ג'קי מחפודה, תהל, יפעת ושניר. צילום באדיבות המשפחה
מימין לשמאל: טל, יצחק ג'קי מחפודה, תהל, יפעת ושניר. צילום באדיבות המשפחה

"אני יוצא למלחמה על החיים שלי": אב לשלושה זקוק בדחיפות להשתלת כליה

בדיקות דם שגרתיות הנחיתו על יצחק (ג'קי) מחפודה ומשפחתו את הבשורה הקשה כי הוא חולה במחלת כליות מתקדמת. אשתו, יפעת: "הכל תלוי בנו, כמה מהר נמצא תורם, כל דקה קריטית"

פורסם בתאריך: 23.8.22 08:19

ימים לא פשוטים עוברים על תושב הרצליה, יצחק (ג'קי) מחפודה בן ה-53, ועל משפחתו. לפני כחודש הוא קיבל את הבשורה הקשה כי הוא חולה במחלת כליות מתקדמת וזקוק להשתלת כליה דחופה. בדיקת דם שגרתית עם ממצאים מחשידים הובילה לפגישה עם רופא מומחה ולבשורה הקשה. מאז, התגייסה רעייתו יפעת למצוא תורם מתאים. לדבריה, הזמן פועל לרעתם וכל דקה קריטית.

לאחרונה שיתפה יפעת ברשת בשם בעלה, שכתב: "זה נפל עלינו כמו רעם ביום בהיר. בדיקות דם שגרתיות, בום! וכל התוכניות שלנו לעתיד השתנו. שמי יצחק (ג'קי) מחפודה, בן 53 נשוי ואב ל-3 ילדים מקסימים ואני זקוק לעזרתכם. אני חולה במחלה הנקראת אי-ספיקת כליות סופנית, שפגעה בתפקוד התקין של שתי הכליות שלי, ועל-כן יש צורך מידי במציאת תחליף להן. עד היום ניהלתי חיים שלווים ומאושרים עם משפחתי, אבל עכשיו הכל נעצר ואני צריך לצאת למלחמה! המלחמה על הבריאות והחיים שלי, ואני זקוק לעזרתכם למצוא תורם כליה. אני פונה אליכם בבקשה נרגשת: עזרו לי למצוא תורם כליה והצילו את חיי! אני יודע שזה לא פשוט לבקש תרומת כליה, זו בקשה עצומה, אך בכל זאת זו בקשה להצלת החיים שלי. סוג דם נחוץ A/O. מי לא יכול לתרום: אישה שעדיין לא הרתה, צעירים מתחת לגיל 25".

יפעת מספרת על התקופה האחרונה בה התהפך עליהם עולמם: "ב-26.6 ג'קי עשה בדיקת דם שגרתית ומשם זה הידרדר, למחרת עשה כבר אולטרסאונד כליות. חודש לאחר מכן נפגשנו עם פרופסור שאמר שאין מה לעשות פרט להשתלת כליה דחופה ולנסות להימנע מדיאליזה עד כמה שניתן. לא היו שום סימנים מקדימים. כרגע הוא באובדן כושר מלא בבית לפחות עד סוף נובמבר, אחת לשבועיים אנחנו בביקורת בבית חולים מאיר, כשהמטרה כרגע לשמור על איזון לאורך זמן. שתי הכליות במצב סופני, יש לו אי ספיקת כליות סופנית דרגה 5, הכליות מתפקדות ברמה של 12%".

 

עוד מציינת יפעת, כי ההיענות עד כה אינה גבוהה: "האחים שלו נפסלו לתרומה עקב בעיות רקע רפואיות, אני לא מתאימה מבחינת סוג הדם. במאגר אין הרבה תורמים ויש גם המתנה ארוכה, אז הכל תלוי בנו, כמה מהר נמצא תורם. כרגע כל דקה קריטית, ככל שנמצא תורם מהר יותר נחסוך את הסבל של הדיאליזה, אבל להערכתי לא יהיה מנוס מכך. אני שולחת שאלונים ומסבירה לאנשים על הפרוצדורה, אבל לא חזרו ממש. לאחרונה פרסמתי גם במגזר הדתי, כי יש שם התגייסות גדולה יותר".

נכון להיום, הבן הגדול שניר מנהל את העסק המשפחתי: "יש לנו עסק מוסך וחשמל לרכב ברעננה, שניר בן ה-27 לקח את המושכות, הבן הקטן יותר טל עזב עבודה בדרום וחזר הביתה ויש את תהל, הבת הקטנה בת 10.5", מספרת יפעת.
ליצירת קשר ופרטים נוספים: יפעת 053-7341444
מייל: [email protected]


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר