איתמר תנעמי עם מירית מן פרידמן, מרפאה בעיסוק במאיר. קרדיט דוברות מאיר
איתמר תנעמי עם מירית מן פרידמן, מרפאה בעיסוק במאיר. קרדיט דוברות מאיר

כמו בסרט אימה: היד של איתמר נפגעה קשה ממסור חשמלי והוא פונה בסכנת חיים למאיר

"הסתכלתי על היד ואני לא יכול לתאר את כמויות הדם שיצאו ממנה, ממש כמו ממטרה", מתאר איתמר תנעמי. עתה לפניו תקופת שיקום ארוכה אבל הוא מדגיש: "מה שקרה לי זה נס משמיים שאליו התלווה נס רפואי"

פורסם בתאריך: 7.3.24 07:23

זה היה ממש כמו בסרט אימה: ידו של איתמר תנעמי נפגעה קשה ממסור חשמלי והוא פונה בסכנת חיים לחדר ההלם במרכז רפואי מאיר. לאחר מספר ניתוחים – הצליחו הרופאים להציל הן את חייו והן את ידו.

זה קרה לפני כחודש: איתמר תנעמי (49) עבר אירוע קשה כאשר ממש כמו בסרט אימה, ידו כמעט נקטעה על ידי מסור חשמלי והוא פונה בסכנת חיים למחלקה לרפואה דחופה במרכז רפואי מאיר, שם הוכנס לחדר ההלם.

"אני גנן במקצועי, וכמו בכל יום, הלכתי לעבודה שם ביקשו שאגזום את עצי הזית", הוא מספר. "תוך כדי עבודה נעמדתי על חלק מהגזע ששימש לי מדרגה על מנת להגיע לענף גבוה ואז החלקתי. מהנפילה קיבלתי מכה במרפק ביד שאחזה את המסור החשמלי וכנראה שכתוצאה מכך המסור פשוט חתך לי את היד. הסתכלתי עליה וראיתי עד כמה המצב קשה. אני לא יכול להתחיל ולתאר את כמויות הדם שיצאו ממנה, ממש כמו ממטרה", הוא מתאר. "הייתי לבד והבנתי שאני חייב להזעיק עזרה. איכשהו הצלחתי להסיר את החולצה, לעשות לעצמי חוסם עורקים ובכוחותיי האחרונים הגעתי למכולת סמוכה, שם קראתי לבעלת המכולת וביקשתי שתזעיק אמבולנס באופן דחוף. תוך כמה דקות הגיעו ממד"א והתחילו לטפל בי. מישהו שהכרתי הזעיק את אשתי ורק ברגע שראיתי אותה איבדתי את ההכרה. הדבר הבא שאני זוכר הוא שהתעוררתי בטיפול נמרץ במאיר כולי מלא בצינורות".

איתמר הגיע למחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית במצב קשה מאוד ולא יציב, כאשר גופו נמצא בשוק בגלל הדימום המסיבי והוא בסכנת חיים של ממש. מיד עם הגיעו הוא הועבר לחדר ההלם, שם פעלו לייצב את מצבו ולהציל את חייו ד"ר אורי יסלוביץ, מנהל יחידת הטראומה, ד"ר שרה דיכטוולד, רופאה בכירה בטיפול נמרץ כללי, ד"ר גיא ליפשיץ, מתמחה בכירורגיה והמרדים ד"ר סטניסלב לוינטס וצוות מולטי דיסיפלינרי נרחב: אחים ואחיות, דימותנים ועוד. "המטופל הגיע עם פגיעה קשה ביותר בעורק, בווריד, בעצבים ובעצמות. בחדר ההלם הוא הורדם והונשם, קיבל מוצרי דם, בוצעה הערכה ראשונית והוא הועבר באופן בהול לחדר הניתוח" מסביר ד"ר ליפשיץ.

בחדר הניתוח הוא עבר ניתוח מורכב של כלי הדם על ידי ד"ר עדי בכר, מנהלת מחלקת כלי דם, וממחלקתה ד"ר מואנס עג'אג וד"ר באסל עסלי וצוות רחב של חדר הניתוח. ד"ר בכר מספרת על הניתוח: "המטופל הגיע במצב קשה ביותר, עם חתך עמוק בזרוע שהגיע עד לעצם. הפגיעה כללה חתך של כל כלי הדם: העורק, הווריד, העצבים ליד וגם כל השרירים. יש לציין שהפעולה המהירה בשטח בה צוות מד"א השתלט על הדימום על ידי חוסם עורקים שמוקם גבוה, מתחת לכתף, הייתה משמעותית להצלת חייו וכמובן הפינוי המהיר לבית החולים. בחדר הניתוח הוצאנו את חסם העורקים, איתרנו את קצוות העורק והצלחנו לחבר מחדש את העורק ואת הוריד בפעולה כירורגית עדינה והשבנו את אספקת הדם ליד".

מספר ימים לאחר מכן הוכנס איתמר לניתוח אורתופדי לתיקון העצב ביד. ד"ר ליאור פז, מנהל היחידה לכירורגיה של היד, שערך את הניתוח עם צוות היחידה, מסביר: "העצב הראשי שמספק את התחושה ליד נפגע בצורה משמעותית ולאחר יומיים הוחלט לערוך ניתוח נוסף בו לקחנו עצב מהרגל והשתלנו אותו ביד בטכניקה מיקרו כירורגית ושחזרנו את העצב. המטופל עומד בפני תקופת שיקום ארוכה אשר בסופה אנו מקווים שהתחושה ביד תתאושש והכוח של היד ישתפר אף הוא".

"זה נס משמיים שאליו התלווה נס רפואי. בזכות האמונה שלי הצלחתי לפעול בקור רוח ובזכות צוות המלאכים שטיפל בי בבית חולים מאיר ניצלו חיי וגם ידי", מסכם איתמר בהתרגשות ומוסיף: "חשוב לי להודות לכל הצוותים הנפלאים שטיפלו בי במד"א ובבית חולים מאיר במסירות ובמקצועיות. בזכותם אני כאן, עם משפחתי וכל היקרים לי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר