הכותל. צילום אוליבייה פיטוסי
הכותל. צילום אוליבייה פיטוסי

"לא ברור מדוע יש אנשים המתנגדים להחלטה של נשיא ארצות הברית"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: מי צודק לדעתכם: המתנגדים להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים או התומכים?

פורסם בתאריך: 16.12.17 19:24

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

צילום עזרא לוי

"צדק הוא דבר סובייקטיבי, אדם המחזיק דעה תמיד יהיה משוכנע שהוא צודק. במקרה של העברת השגרירות מדובר בהחלטה של נשיא מעצמה, מדובר בהצהרה ובהכרזה. יש להכרזה השלכות על יחסים בין מדינות במיוחד על יחסי חוץ. ידוע שארצות הברית הינה ידידה גדולה של ישראל, לכן הצהרה של הנשיא היא יותר החלטה צפויה, שהרי מדובר על יחסים טובים הין מדינות. מי שמצדד בזכותה של ישראל על ירושלים יגיד כי מדובר בהחלטה נכונה , אכן מדובר בהחלטה אמיצה המוכיחה כי ארצות הברית הינה שותפה של ישראל. לאלו המתנגדים והטוענים כי מדובר בהחלטה שגוייה, הם מראש מתנגדים לשיתוף ורצון להביא את ישראל כמדינה דמוקרטית בפני אומות העולם. לתפיסתם הם צודקים בכך שהם מתנגדים להחלטה, לא בגלל שההחלטה שגויה ולא נכונה, אלא בגלל תפיסתם השגויה. אני סבורה שמדובר בהחלטה מהטובות שהיו , ארצות הברית מחויבת לבטחונה של ישראל והוכיחה בהצהרה כי אכן מדובר על ברית איתנה וחזקה. מוזר שיש מתנגדים להחלטה מתוך המדינה כאשר מעצמה אחרת מוכנה ופועלת להוכיח כי ירושלים הינה בריתה הנצחית של ישראל. אם חבר רוצה לסייע לך או לתת לך עצה, מדוע שיגיע מישהו אחר וימנע ממך מלקבל זכות זו? לא ברור מדוע יש אנשים המתנגדים להחלטה של נשיא ארצות הברית, יתכן כי מדובר בשיקולים פוליטיים אישיים".

(קארי פכטר היא פעילה חברתית).

 

גיל איצקוביץ'

"החשיבות בהעברת שגרירות ארה״ב מתל אביב לירושלים היא קריטית. למעשה זו הפעם הראשונה שארה״ב מכירה בירושלים כבירתה הרשמית של ישראל, לדעתי זהו צעד מבורך וכל הכבוד על כך, במקביל שמירה על הסטטוס קוו של כל קבלת הדתות נשארת ואף אחד לא יינזק מכך".
(גיל איצקוביץ' הוא מנהל ובעלים של איצקוביץ' נכסים)

שני דימנט

הפרלמנט- שני דימאנט

"סקר שבוצע באוניברסיטת מרילנד מראה כי 63% מהציבור האמריקני מתנגד למעבר השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים, בעוד 31% בלבד תומכים במהלך. 70 שנה שהאזרחים האמריקאים מסרבים להעתקת השגרירות לבירה. עד היום לא הסתכן שום נשיא אמריקני בהעמדה למבחן את התגובה הערבית והמוסלמית לשינוי במעמדה של שגרירות ארצות הברית בישראל ובמיקומה. למרות שנשיאים רבים חזרו בהם מהבטחתם, להערכתי, הנשיא דונלד טראמפ לא יחזור בו מהבטחתו להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים. ברמה האישית, לא מוצאת הצדקה להעביר את השגרירות ואפילו נח לי מאוד ששגרירות ארה"ב ממוקמת בת"א".
(שני דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

לימור גוטהולץ

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"כל מדינה בוחרת את עיר הבירה שלה, כך גם ישראל, אין צורך לנהל על כך משא ומתן. השאלה אם זה מוצדק, לא הייתה נשאלת בשום מדינה אחרת, אני חושבת שזאת אינה שאלה פוליטית. בעיני כל יהודי צריך לברך על הצהרת הכוונות להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים, מדובר בעיוות שתוקן אחרי שנים רבות. אקט הצהרתי כזה בהחלט צריך להקנות לישראל ביטחון, אין ספק כי מדובר בנושא רגיש שכולם העדיפו להרדים אותו שנים. אפשר לבחור להסתכל על טראמפ כעל משוגע או כעל מנהיג" .
(לימור גוטהולץ היא עורכת דין ומגשרת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר