הפגנת עובדי טבע צילום אוליבייה פיטוסי
הפגנת עובדי טבע צילום אוליבייה פיטוסי

"חוסר התכנון של ההנהלה הוא שגרם למכה שספגה טבע"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: מי אשם במשבר בטבע?

פורסם בתאריך: 24.12.17 07:47

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

 צילום: עזרא לוי

"גורמים שונים אשמים במה שקרה לטבע, טבע רצתה להיות מהחברות הגדולות ולא הסתפקה במוצרים שהיא יצרה. היא רכשה מדי פעם חברות שונות כדי שלא יהיו לה מתחרים וכדי שתגדיל את הכוח שלה. הבעיה שלפעמים קונים חברה אחרת ויש טעות בשווי האמיתי שלה ואם הייתה טעות מדובר בהפסד של מליארדים. בנוסף חלק מהתרופות של טבע פקעו והייתה לחברות האחרות הזכות לייצר ולמכור אותן תרופות והמחיר של התרופה ירד וגרם לאיבוד הכנסות . טבע לא הייתה שמרנית והגיעה ל-14 אלף עובדים ברחבי העולם וזה יוצר דרישה להכנסות קבועות כמו למבנים אנשי יעוץ ועוד. אי אפשר להאשים גורם אחד כמו נניח מנכ"ל, היו גורמים רבים שהביאו לפגיעה ברווחיות. אוניה גדולה יכולה לשקוע כאשר לא פועלים נכון, שאננות ואי שמירת צניעות מביאה לפגיעה גם בחברה גדולה כמו טבע . טבע נהנתה מאמון במשך שנים מצד משקיעים רבים וכאשר החלו דיבורים ושמועות על קשיים אנשים החליטו להוציא כספם וערך המנייה הושפע כאשר מאבדים אמון בחברה לא ניתן להמשיך לשמור על כוח ושם". (קארי פכטר היא פעילה חברתית).

מרי פארי הלן:

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

“הכי קל כמובן להאשים כיום את ארז ויגודמן, המנכ”ל הכושל ביותר של טבע שדרדר את טבע  למצבה הנוכחי, שפל המדרגה. ואולם, הוא איננו האשם היחידי, גם המדיניות של הממשלה, יש בה אשם גדול מאוד. כל ההטבות שטבע זכתה להם במשך השנים סחררו את העומדים בראשה וגרמו לקבלת החלטות שגויות שבסופן טבע טבעה. הדירקטוריון של החברה אשם לא פחות כאשר אישר את העיסקה הכושלת של טבע, וההחלטה הזו היא שמכה כיום בכל אותן משפחות שיישארו ללא פרנסה. טבע החברה הגדולה ביותר של מדינת ישראל, גאווה לאומית בסדר גודל בינלאומי, קרסה וגוררת אחריה משפחות רבות שיוותרו ללא פרנסה. מי צריך לשלם את המחיר על כך? בישראל, כמו בישראל, אנו לא לומדים את הלקח, לא מתכננים ולא יוצרים מנגנוני בקרה,  והגנה, שאילו היו קיימים, הרי שניתן היה לעצור את קריסתה של החברה מבעוד מועד, ולהציל אותה”.(מרי פארי הלן היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שירותי נדל״ן)

שלומי חננאל:

הפרלמנט- חננאל שלומי

“הסיבות למשבר בחברת טבע קשורות בהתפתחות שוק התרופות העולמי , תוקף פטנטים והשקעות עתידיות. לדעתי המשבר נובע מתפקוד הממשלה במתן מענקים לחברה לצורך התפתחותה, ללא בטחונות ותוכנית מעקב על ידי ביקורת ורו”ח חיצוני ובלתי תלוי ממשרד האוצר. כמו כן, אין ביקורת חיצונית ופנימית מרוסנת ואחראית להשקעות ויתר על כן, מנהלים משכו את ההשקעות הממשלתיות בחלקן לכיסיהם. שילוב האמור לעיל עם החלטות השקעות שגויות מצד ההנהלה אשר לא קבעה יעדי צמיחה הדרגתיים תוך בקרה של הכנסות מול הוצאות יצרה “כיס” אשר לתוכו כרגע החברה “ נשאבת “ כמו בלון שיוצא ממנו האוויר. החברה נשענה על כוח עובדים עם ידע ישראלי ועל פיתוחים במכוני מחקר כגון מכון ויצמן. צמיחתה העולמית מתחילה משורשיה ומסירות עובדיה במדינת ישראל. כעת חשוב לשקם את החברה תוך הבטחת עובדיה בישראל על חשבון העובדים בעולם. ממשלת ישראל היחידה שהשקיעה כספים מענקים ושטחים למפעלים ולכן החברה חייבת לממשלה דין וחשבון על מעשיה למרות היותה חברה פרטית. הייתי ממליץ לשר האוצר, שהמדינה תקבל מיידית “מניות בעלים “ בחברת טבע כנגד השקעותיה ומענקים שניתנו ותתחייב לצמיחה לפי תוכנית יעדים ברת השגה. (חננאל שלומי הוא הבעלים של בית הקפה אחוזת הלחם)

גלית צימרמן וינשטוק:

הפרלמנט- גלית צימרמן וינשטוק

“לדעתי חוסר התכנון של ההנהלה שהתבטא בשני אופנים הוא שגרם למכה שספגה השבוע חברת ‘טבע’. הראשון, החברה לא הצליחה למצוא תחליף לתרופת הדגל שלה ‘קלופיקסול’ והשני שלא התארגנה בהתאם לצפי הירידה בהכנסות. מי שהיה צריך למצוא תחליף לתרופת הדגל וגם לארגן את החברה בהתאם לצפי הירידה בהכנסות זוהי הנהלת החברה. חלק מניהול עיסקי הוא התכנון. ונראה שהם לא נערכו ולא התכוננו למה שהיה ידוע מראש. מה שמקומם במיוחד הוא חוסר הבושה בכך שחברי ההנהלה והבכירים המשיכו למשוך משכורות עתק למרות כל הקשיים. ומי ששילם את המחיר, כרגיל, זה העובד הקטן”. (גלית צימרמן וינשטוק היא עובדת סוציאלית ומנהלת הוסטל לנפגעי נפש)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר