רעננה בסופה. צילום עיין רייזר
רעננה בסופה. צילום עיין רייזר

"המציאות טופחת מדי שנה ואנו מוצאים את עצמנו לא בטוחים"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם אתם מרגישים בטוחים בהרצליה במזג האוויר הסוער?

פורסם בתאריך: 13.1.18 18:07

שני דימנט:

הפרלמנט- שני דימאנט

"אני מרגישה יותר בטוחה מבטוחה. רעננה ידעה הצפות של החורף אשר שיתקו את כל איזור השרון וגרמו לרבים מאיתנו להיות שלושה ימים ללא חשמל. שבר ענן שהוריד בחצי שעה כמות גשם שיורדת במשך עונה שלמה גרמו לקריסת מערכת הצינורות התת קרקעיים של העיר. עיריית רעננה ביצעה לאורך כל השנה עבודות בהם רחובות נפתחו, צינורות הוחלפו, הוסיפו פתחי ניקוז וגזמו עצים ללא הכרה. גם תאגיד "מי רעננה" לא חסך מאיתנו את עבודותיו ושודרגו קווי מים וביוב ושופרו תשתיות תת קרקעיות.ביובית חדשה נרכשה לפני כשנה כדי לתת מענה מיידי ולא להסתמך על קבלנים חיצוניים. כל הפעולות האלה עושות רושם של רמת מוכנות גבוהה ועבודה מקדימה שתאפשר למי הגשמים להיקלט היטב במערכות התשתית העירוניות. אני לא יודעת אם יש מערכת תת קרקעית בעולם שיכולה להתמודד עם כמויות הגשמים של שבר ענן בזמן כל כך קצר.  בסופ״ש האחרון רעננה צלחה את הסופה מצויין.רוצה להזכיר לכולם, מזג האוויר זה כמו רולטה, אי אפשר למנוע אותו, אפשר רק להיות מוכנים ככל האפשר וסבלנים. גם בתוך הסופה הקשה ביותר, כשקר, רטוב ולפעמים גם חשוך (חברת החשמל, אני מקווה שגם אתם מוכנים), כדאי לזכור: בסוף השמש תמיד זורחת".

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

. צילום עזרא לוי

"ידוע שבני אדם אינם יכולים לקבוע בעניין מזג האוויר, יחד עם זאת ניתן למנוע נזקים. אנשים יכולים וצריכים בעיקר להיות מודעים לסכנות, לרשויות יש את הסמכות והיכולת הכספית והמקצועית לשמור ולמנוע גרימת נזקים בכך שהיא תפעל לשמירה. יש להסביר לציבור על הנזקים והסכנות, עובדי הרשות יכולים לפני החורף לבצע עבודות תחזוקה ונקיון. יש להסביר לילדים בבתי הספר על אחריות אישית ולהעביר שיחה על כללי התנהגות כמו סכנה של בורות הצפות וכו. העירייה צריכה וחייבת לבדוק עם חברת החשמל את נושא התאורה, עליה לבדוק את הגדרות, העצים, שלטים ורמזורים. כמובן יש לנקז ולנקות את כל הביובים בעיר ולהקצות עובדים רבים יותר בצמתים ובמקומות הומי אדם. לבדוק מה עם ציבור הקשישים בעיר, לעשות ביקורי בית יום יומיים ולבדוק מה ניתן לתת להם. אסור לראות פעילות הצלה של שמירה על איכות חיי אדם בעין תקציבית, חיי אדם תמיד עולים על כל תקציב ושיקול. מאחלת לכולנו חורף טוב מוגן בתקווה שהרשויות תבצענה תפקידן טוב יותר

 

שלומי חננאל:

הפרלמנט- חננאל שלומי

הפרלמנט- חננאל שלומי

"מזג אוויר חורי בישראל הוא סדרך כלל סביר. לפעמים עקב השפעות עולמיות, מגיעה לכאן סופה חריגה עם כמות משקעים מיוחדת. לצד הברכה והתודה על כל טיפת מים נדרשת היערכות מוכנות של הרשויות לטיפול בשפעת וחיסונים ומתן עזרה ראשונה בשעות חרגיות לאוכלוסיה המבוגרת. למערכת הניקוז נדרשת שטיפה ונקיון כולל גיזום עצים שנמצאים בסמיכות לקוי חשמל. נדרש לוודא כי כל האלמנטים שיכולים להתעופף יעונגו וכך לא נזקו ולא יפגעו בעוברי אורח. המציאות טופחת מדי שנה ואנו מוצאים את עצמנו לא בטוחים בתשתיות ובצוותי הצלה כאשר רואים רכבים שוקעים ואנשים על גגות הרכב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר