קניון מול הפארק. צילום עזרא לוי
קניון מול הפארק. צילום עזרא לוי

"צריך לאפשר משאל עירוני בו כל הציבור יחליט מה הוא רוצה לעשות בנוגע לחוק המרכולים"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם אתם מרוצים מהתייחסות העירייה לחוק המרכולים?

פורסם בתאריך: 20.1.18 16:58

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

"אני מסכימה עם ראש עיריית רעננה על כך שיש לאפשר למקומות שכבר פועלים היום בשבת, כמו פיצוציות ועסקים אחרים, לפעול בהמשך בשבת. גם אם אישית למישהו זה מפריע. אחדות ושמירה על סטטוס קוו חשובים לשמירה על מרקם חיים משותף. לעניין סיעת מר"צ והשקפתה, היא פועלת בהתאם לדרכה וחובה עליה לפעול בהתאם להבטחות לציבור. במקרה דנן סיעת מר"צ מבקשת להביא לאישור חוק עזר שיביא לפתיחת עסקים בשבת. חשוב לזכור שיש רבים שאינם מעוניינים לעבוד בשבת, יש שומרי מסורת שבעצם לא יכולים לעבוד וזה מהווה חוסר צדק מבחינתם. שבת אינה כלי לפוליטיקאים, שבת קיימת שנים רבות והיא אוניברסלית לכל יהודי. אני בעד פלורליזם אבל מעדיפה שכנות טובה. ישנה אפשרות נוספת והיא לאפשר משאל עירוני בו כל הציבור יחליט מה הוא רוצה. המשאל יהיה תמציתי ועקרוני, כ תושב בעל זכות בחירה יוכל לבחור מה הוא רוצה ומליאת המועצה תפעל בהתאם.

 

מארי פארי הלן:

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

למיטב ידיעתי, העירייה כגוף עירוני לא עשתה פעולה כלשהי בנושא ולא הייתה התייחסות פורמלית. בשל היותה שנה זו שנת בחירות מוניציפליות, הייתי מצפה מכל המועמדים להעמיק בנושא ולהביא לידיעת הציבור הרענני, חילונים וגם דתיים את עמדתם בנושא. הייתי מצפה מראש העיר שלנו לשמוע את עמדתו הברורה וכיצד הוא רואה את חוק המרכולים ואת המשמעות שהוא נותן לנושא, וכיצד אנו כעיר שבה יש תושבים חילונים וגם לא מעט תושבים דתיים, מתמודדים עם הסוגייה. ככל הידוע, טיב טעם והחנויות וכן מרכז גמלא בו שוכנת ארקפה  ועוד עסקים אחרים, וכן העסקים הפתוחים באיזור התעשייה, ימשיכו ויפעלו. אך לא ברור לגבי העסקים האחרים. הולכת ונשמעת בקרב לא מעט תושבים כי היו רוצים לראות למשל בית-קפה, ו/או גלידריה שיפעלו במרכז העיר בסביבת רחוב אחוזה, לדוגמה באיזור הרחבה של המשביר (לשעבר)  לטובת אלו שמעוניינים בכך. אני, אישית, מצפה מהמתמודדים לבחירות להציג מצע בהיר וברור לגבי עמדתם בנושא, ושלא יגידו לי כי יש סטטוס קוו וכי עלינו להכיל אחד את השני. אני מבקשת תשובות ברורות וחדות".

 

לימור גוטהולץ:

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"החוק מבטא הרבה יותר מפתיחת מרכולים בשבת ואת זה כולם מבינים. להבנתי נכון לעכשיו העירייה מנסה להשאיר את המצב הקיים ולא לעשות שינויים דרסטיים. לדעתי זאת הגישה הנכונה. העירייה מנסה לקיים מצב שכולם יוכלו לחיות איתו. העירייה אינה צריכה לנסות לעקוף את החוק באמצעות חוקי עזר. החוק התקבל מי שמעוניין בשינויים דרסטיים צריך לפעול ברמה הארצית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר