פארק רעננה. צילום עזרא לוי
פארק רעננה. צילום עזרא לוי

"לא ייתכן שרשויות מקומיות ינצלו את המשאב הטבעי ואת הקרקעות הבודדות שנשארו כדי לבנות"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם האם אתם חושבים שרעננה היא עיר ירוקה מספיק?

פורסם בתאריך: 27.1.18 19:12

שני דימנט:

הפרלמנט- שני דימאנט

"העיר רעננה היא אחת מחמש הרשויות המקומיות הירוקות ביותר בישראל, עובדה זו נזקפת לעבודה של אגף חזות העיר המנוהל על ידי סגנית ומ״מ ראש העירייה, סימה פרי. 48% משטחה של העיר רעננה הינו שטח ירוק וציבורי פתוח. ברעננה נטועים עשרות אלפי עצים, מתוכם 5,000 עצים מוגנים. תושב רעננה נהנה מ-18 מ"ר שטח ירוק לתושב (הנורמה המקובלת בארץ עומדת על 8 מ"ר לתושב). לפיכך, חלק נכבד מהצומח העירוני הינו העצים, המייפים את הרחובות, יוצרים הצללה נהדרת להולכי הרגל, סופחים פחמן דו-חמצני ופולטים חמצן לאוויר. מעבר לכך, אין יפה ממראה שדרת עצים ירוקה ובוהקת ביום קיץ שמשי. ברעננה יש כיום למעלה מ- 1,120 דונם מגוננים. . רעננה הינה מהרשויות המתקדמות בתחום הפרדת הפסולת בארץ. באגף חזות העיר פועל מדור מחזור פעיל ומקצועי המפעיל עשרות מוקדי מחזור ברחבי העיר למחזור בקבוקים, נייר, קרטון, סוללות, בגדים ופסולת אלקטרונית. במהלך השנים האחרונות שודרגו בעיר כ- 40 גינות משחק, חלקן גנים טבעיים שהמתקנים בהם עשויים מחומרים טבעיים. בשנים האחרונות הוקמו שבע גינות קהילתיות שכונתיות ברחבי העיר וגינות ירק בבתי הספר. מעבר לחשיבות של חיבור התושבים לאדמה ולעבודת החקלאות, הפעילות המשותפת של התושבים בגינה יצרה חברויות וקשרים חברתיים, שלא היו יכולים להתקיים ללא מקום המפגש הייחודי שהעירייה יצרה עבורם, ובגינות הקהילתיות מתקיימות פעילויות חברתיות שונות. כחלק מתכנית עירונית להפחתת פליטות גזי חממה, מטפלת העירייה בנושא התייעלות אנרגטית ושימוש מושכל בחשמל".

 

שלומי חננאל:

הפרלמנט- חננאל שלומי

"העיר רעננה הקימה את פארק רעננה שהוא הריאה הירוקה הגדולה בעיר. לאחר מכן הוקמו ריאות ירוקות נוספות ברחובות בן גוריון , בורוכוב ועוד . העיר בתנופת בניה פנימית הכוללת פרויקטים של פינוי בינוי בברנדס וקרית שרת וגם בניה חדשה בנווה זמר. התפתחות העיר וקליטת תושבים נוספים מחייבת שטחים ירוקים לטובת התושבים. לאחרונה ממש , עירית גבעתיים ועיריית רמת גן החלו לדרוש מיזמים לוותר על שטחים לטובת הקמת פארק / גינות וגני ילדים / מרכזי קניות מקומיים/ מוזיאונים ומתנס"ים. ולפיכך העירייה מאפשרת מימוש זכויות לבניה לגובה עד 20 קומות ביתרת השטח .זו גישה חדשה לניצול השטחים בראייה של העיר , שנים רבות קדימה. אני ממליץ לאמץ גישה חיובית זו".

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

 צילום: עזרא לוי

"כילידת רעננה דור שלישי, אני זוכרת את ימי הילדות בהם הכל היה ירוק, מובן שכל עיר מבקשת להתפתח אך זה לא פעם על חשבון השטחים הירוקים. יחד עם זאת ולמרות שאני אישית רואה חשיבות רבה בהתחדשות עירונית , אני עדה שהפרדסים נעלמים לאט לאט מהעולם, משל שהבתים ניצחו את הירוק. חשוב לזכור שעצים מעניקים לנו יופי ואנרגיות טובות , הפירות שהיו בעבר והקטיף כל אלו יכלו להעשיר את הילדים היום. בנייה מתועשת חייבת להיות בשולי ולא בתוך העיר. כאשר מעמיסים על עיר בנייה ועוד בנייה זה מוריד מאיכות החיים ולא לזה היתה הכוונה. אני משוכנעת שכל תושבי העיר גם אלו המבקשים לעשות תמ"א רוצים בעיר מתפתחת אבל במימדים הגיוניים. יש לשמר מקומות ירוקים ולהוסיף מדשאות, פארקים לרווחת תושבי העיר. לא יתכן שרשויות מקומיות ינצלו את המשאב הטבעי ואת הקרקעות הבודדות שנשארו לבנות עוד ועוד. טירוף הבנייה  קיים בכל הערים והרשויות מעוניינות בעוד ארנונה והיזמים מבקשים למקסם רווחים. נבחרי הציבור צריכים להשקיע את זמנם בחיפוש אחר פתרונות ירוקים, כפי שציינתי להוסיף שטחים למען התושבים שטחים יעניקו בתוך ההמולה רוגע ושלווה, זמן איכות לטיולים ולמשחקים. עלינו לשמור יחד על עיר איכותית ויפה עיר שיש בה התפתחות אבל גם שמירה וטיפוח הירוק ואיכות הסביבה ואיכות החיים. אני קוראת לנבחרי הציבור אנא פעלו לשמירת העיר למען הדורות הבאים, השאירו ריאות ירוקות למען כולנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר