מימין: רחלי בן ארי סקעת, סימה פרי, רונית וינטראוב. צילום פרטי
מימין: רחלי בן ארי סקעת, סימה פרי, רונית וינטראוב. צילום פרטי

"ביחס לעיריות אחרות עיריית רעננה נותנת יצוג לשני המינים באופן די מאוזן"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם נשים מיוצגות היטב בעירייה?

פורסם בתאריך: 3.3.18 18:54

מארי פארי הלן:

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

"זו שאלה שבעידן המודרני כלל לא צריכה להישאל. הנשים בארץ, ובעיר מהוות לפחות מחצית מהאוכלוסייה ולכן צריכות להיות מיוצגות כראוי בכל תחום ותחום ובין היתר בעירייה ו/או במועצת העירייה. בפועל, הרבה מאוד נשים עובדות בעיריית רעננה אך רוב משרות הניהול נתונות בידי גברים אם בשל היות התפקיד משרת אימון ואם בשל סיבות אחרות. שמעתי לא פעם, מנשים שעובודות במשרדי העירייה כי יש להן השכלה גבוהה פי כמה מכמה ממנהלי מחלקות או אגפים וכי היו יכולות להשתכר הרבה מעבר למה שהן משתכרות בתפקידן הנוכחי ואולם בחרו לעבוד כאן, בעירייה, ברעננה בשל הקרבה הגיאוגרפית לבית, לילדים ולמשפחה ובשל כך, נגזר עליהן להתאים את הרצון שלהן של משכורות שמנה, במשכורת דלה פי כמה. באשר לייצוג נשים במועצה ישנן לא מעט נשים, כמעט מחצית מחברי המועצה הן נשים, אך אין לי היכולת לומר כי הן מייצגות אותי כראוי. הייתי רוצה להאמין שנשים במקום הזה, ירצו לתרום לקידום מעמד האישה, לקידום מינהלת נשים וכדומה".

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

"חשוב מראש לציין שבעבר נשים מעטות כיהנו כחברות מועצה, האישה נתפסה כחלק בלתי נפרד מהיותה אחראית על גידול יחידה. בעשורים האחרונים יש שינוי ובהתאם נשים רבות הבינו שגם הן יכולות להשתלב בעשייה הציבורית. כדי לשנות ולהשפיע נשים הבינו שהן יכולות לא פחות מגברים לייצג נאמנה ציבור בוחרים. למעשה היום כמעט אין תפקיד שאשה אינה יכולה לבצע, אחרי שנשים בודדות נתנו לאשה תמריץ והוכחה שזה אפשרי החליטו נשים להצטרף לעשייה הציבורית. בעשורים האחרונים חל מהפך ונשים רבות שהאמינו ביכולת שלהן התמודדו ברשימות מועמדות מטעם הכנסת וגם לא פעם ברשימה עצמאית. ברעננה היחס בין נשים לגברים מכובד כאשר מתוך 19 חברי מועצה ישנן שמונה נשים. נשים תופסות עמדות מפתח בקהילה גם כמנהלות בתי ספר מנהלות בעירייה ועוד. אני סבורה שנשים יכולות להשתלב בכל עשייה ולהיות בתפקיד עם אחריות. ולא אחת נשים מביאות נסיון ועוצמה שאין לגברים. אני סבורה שנשים בעיר מיוצגות ונאמנות לתפקידן החברתי והציבורי כמו לבית ולמשפחה".

 

 

 

לימור גוטהולץ:

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"לדעתי יצוג הנשים בעיריית רעננה הוא הולם. ביחס לעיריות אחרות עיריית רעננה נותנת יצוג לשני המינים באופן די מאוזן. אני חושבת שהנשים בעיריית רעננה מכהנות בתפקידי מפתח בגלל כישוריהן ולא בגלל היותן נשים והן לגמרי בזכות. אין לי ספק שעוד נראה לא מעט נשים ראויות ממלאות תפקידים מרכזיים בעירייה וכמו שזה נראה עד היום עושות זאת בהצלחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר