צילום אילוסטרציה ניר כפרי
צילום אילוסטרציה ניר כפרי

"כל תפקידי הלחימה בצה״ל צריכים להיות פתוחים בפני נשים"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם צריך לפתוח את כל תפקידי הלחימה בצה"ל לנשים?

פורסם בתאריך: 17.3.18 18:29

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

. צילום: עזרא לוי

"רעיון שילוב הנשים בצה"ל נידון כבר שנים. לאחר פסק דין מילר הצבא נאלץ להסכים לשלב נשים בחיל האוויר ועם הזמן אכן נשים החלו להשתתף בקורס הטייס היוקרתי. חלק מהאנשים אשר אינם חושבים שיש לאפשר לנשים להשתתף בתפקידי לחימה נובע מהצורך למנוע שבי של אישה. חלק גרסו שתפקיד האישה הוא להיות בבית ולגדל את ילדיה, צריך לזכור שאם היא בהריון הרי חודשים לא קטנים נמנע ממנה מאמץ גופני. אני סבורה שיש לאפשר לנשים המעוניינות ליטול חלק בכל תפקיד ללא מחסום. אם אישה מוכנה להיות לוחמת בכל גדוד ובכל יחידה היא יכולה. כמובן אין להקל עליהן את המסע ואת ההליך עצמו כי הן צריכות להיות כמו הגברים, ואם יש את המסוגלות הפיזית והנפשית לבצע מטלות ותפקידים של גברים אני רואה בכך הזדמנות לעשות כן. נשים יכולות לבצע כל תפקיד ואפשר לראות בשנים האחרונות שהן אכן נמצאות ביחידות לוחמות ועוד. אני מאמינה ששילוב נשים יצור אינטראקציה חיובית למען שני המינים. הגיע הזמן לאפשר לכל אחת להצטרף לכל יחידה ולכל תפקיד. יש נשים לא מעטות מלאות באומץ ומוכנות להקיר בכמו גברים למען המדינה. נשים רבות לאורך ההיסטוריה הוכיחו מנהיגות ותרומתן גדולה ורבה. הצבא צריך לאפשר כאמור לכל חיילת המבקשת להתנגד ליחידות קומנדו זו או אחרת, לקבל את ההזדמנות ולהוכיח את עצמה. רעיון לשלב נשים במערך הלוחם או בכל תפקיד מתבקש נוכח רצונן של נשים לעשות כן".

(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

מרי פארי הלן:

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

"השכל הישר מייד עונה כן, ברור שצריך לפתוח גם את כל תפקידי הלחימה לנשים בצה"ל, ויחד עם זה, הלב קצת מפרפר ואומר, רגע… אולי לא כל התפקידים. ישנם תפקידים שלא הייתי רוצה לחשוב שנשים יעשו אותם כדי לא להעמיד אותן בסכנה קשה.
זו דילמה מוסרית ורצינית, ואין לי תשובה אחת. כיום אנו עדים לכך כי יותר ויותר תפקידי לחימה בצבא מאוישים על ידי נשים, ועדיין יש הסבורים כי לא כל התפקידים ראוי שיעשו אותן גם נשים. בעוד כעשור או אפילו שני עשורים, אני בטוחה כי שאלה כזו אפילו לא תישאל, ונשים וגברים יעשו בדיוק את אותם תפקידים שווה בשווה".

(מרי פארי הלן, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שירותי נדל״ן)

 

לימור גוטהולץ:

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"תפקידי הלחימה בצה״ל כולם צריכים להיות פתוחים בפני נשים. האופציה צריכה להיות קיימת ובלתי מוגבלת בכפוף לנכונות ולרצון האישי של כל אישה. לדעתי מבחינת יכולות אין תפקיד שנשים לא יכולות לבצע ויכולות לבצע טוב. נשים צריכות ויכולות להיות בכל התפקידים וכל אחת תיקח בחשבון ותעריך את הסיכונים הכרוכים בתפקיד ומה נדרש ממנה לביצוע התפקיד ותחליט אם זה מתאים לה למבנה האישיות או לא בלי קשר להיותה אישה".
(לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין ומגשרת)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר