ניצולי שואה צילום גיל כהן מגן
ניצולי שואה צילום גיל כהן מגן

"הטיפול של המדינה בניצולי השואה הוא בושה שאין כדוגמתה"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם המדינה מתייחסת כראוי לניצולי השואה?

פורסם בתאריך: 12.4.18 13:24

שני דימנט:

הפרלמנט- שני דימאנט

"בכל הקשור לניצולי שואה ולטיפול מדינת ישראל בניצולי שואה זו בושה שאין כדוגמתה. בהסכם השילומים עם גרמניה נקבע כי המדינה תקבל פיצוי, הן על הוצאותיה ביישוב ניצולי השואה והן כיורשת של הניצולים שנרצחו ולא הותירו אחריהם יורשים. לצערי הרב לא רק ממשלות ישראל נושאות באחריות לסחבת. ניקח לדוגמא את ההסדר בפשרת הבנקים השווייצרים שהושג באוגוסט 1998, אך עד היום טרם הושלם ביצועו. שליש מניצולי השואה בישראל חיים מתחת לקו העוני. ניצולי השואה באו מגאיות המוות מחוסרי כל. מותשים, רצוצים, שלדי אדם, פגועים לכל ימי חייהם. מדינת ישראל קיבלה מליארדים עבורם. נתנה לניצולי השואה ״ פירורים״ – ממש כך והפכה להיות הפטרונית הגדולה בחלוקת הכספים. ניצולי השואה היום הינם אנשים מבוגרים, הם לא צועקים, לא זועקים- כן מבקשים לחיות בכבוד המינימלי. כשאני רואה ניצולת שואה שחושבת 200 פעם איך להעניק לנכדיה מתנה לחג על חשבון תרופות/ מזון הלב נקרע לגזרים".

(שני דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

"ניצולי השואה ניצלו מתופת שאדם לא יכול לעמוד ולהבין. חלקם איבדו את בני משפחותיהם, את הקרובים להם, את ביתם רכושם. כאבם הינו גדול ויישאר עימם לנצח. אני שומעת לא פעם על מקרים בהם המדינה אינה עושה מספיק. אני סבורה שיש להעניק להם עוד תמיכה אישית וכספית. מדינת ישראל צריכה להוקיר ולזכור את זכר השואה לא רק על ידי יום הזיכרון אלא על ידי זה שעכשיו כאשר הם בחיים נעשה למענם יותר. אפשר לחבר בין תלמידים בכיתות י עד י"ב כדי שישמשו חונכים שלהם כחלק מתוכנית לימודים של משרד החינוך. חובה על המדינה להקציב סכומים גדולים יותר למענם. אני מאמינה בנתינה ובחברה התומכת באלו הזקוקים לה. ניצולי השואה זקוקים למדינת ישראל וכל רשות מחויבת לפעול למענם. ראוי היה שהרשויות יפעלו מתוך חובה מוסרית וציווי של כל אחד ואחת. זכר השואה לא יימחה לעולם כעת עלינו לזכור את הניצולים בכך שהם יהיו כל יום על סדר היום ולא פעם בשנה".

(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

שלומי חננאל:

הפרלמנט- חננאל שלומי

"מדינת ישראל חוגגת עוד כשבוע 70 שנה לתקומתה. נושא יהודי וניצולי השואה לא זכה למקום הראוי לו עד היום. נושא כואב שעולה מעת לעת ובעיקר ביום השואה בו הציבור נחשף לאחרוני השורדים. עצוב מאד שזו התייחסות המתקבלת ממדינה של יעודה בית ליהודים ובפרט לניצולים. כולי תקווה שנדע ונטיב עמם בשעותיהם הקשות"..
(חננאל שלומי, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה אחוזת הלחם)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר