מדורות ל"ג בעומר. צילום אילן אסייג
מדורות ל"ג בעומר. צילום אילן אסייג

"הייתי מצפה שהארגון של המדורות יעשה באופן משותף ולא מדורה לכל כיתה"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע . והפעם: האם צריך לבטל את מדורות ל"ג בעומר?

פורסם בתאריך: 6.5.18 09:21

שני דימנט:

הפרלמנט- שני דימאנט

"ל"ג בעומר הנו חג המסמל את הילולת רבי שמעון בר יוחאי. באופן אישי, אני מעולם לא הצלחתי להבין את ההילולה הלו מרד בר כוכבא והמאבק לחירות לאומית גרם להרג של מאות אלפי יהודים. המנהג של הדלקת מדורות בל"ג הנו לזכר המורדים שהדליקו משואות אש על ראשי ההרים כדי להעביר את ההודעה על פרוץ המרד. יחד עם זאת, ל"ג בעומר הנו חג ככל חגי ישראל ואני לא רואה איך מבטלים חגים או הטקסים של החגים כגון ראש השנה, סוכות, פסח או שבועות. כן הייתי מצפה שהארגון של המדורות בימנו אנו יעשו באופן משותף ולא לקיים מדורה לכל כיתה״.

(שני דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

מרי פארי הלן:

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

"בדיוק כמו שלפני 30-40 שנים לימדו אותנו שאסור לקטוף פרח כך גם עם המדורות של לג בעומר. אין מנוס מביטולן. זה מאוד נחמד כשיש מדורה ואפשר להכניס לתוכה תפוחי אדמה, אך כנראה שכבר מעט מאוד עושים זאת, והמדורה למעשה נבנית רק בשביל לראות את האש העצומה שבוקעת ממנה ולא ממש לצורך החברותא. אנו נמצאים בעיצומו של עידן השמירה על כדור הארץ, פחות בזבוז, פחות כריתת עצים, ולכן יש לתת דוגמה אישית ולהקטין ואף לבטל את המדורות הענקיות. אפשר יהיה לעשות מדורה קטנה בתוך אגנית רק כדי לשמר את המסורת ולהפוך את ערב ל"ג בעומר למשהו עם פחות שריפת החומר ויותר יציקת תוכן. כל שנה אנו חווים את הריח הנוראי של השריפה בכל העיר ואני בטוחה שזה לא ממש חג לאותה אוכלוסייה שסובלת מהעשן ומן הפיח. יש לחנך את הדור הצעיר לכך שנשמר את המוסרת באופן שונה ורלוונטי לעידן הזה – השמירה על כדור הארץ".
(מרי פארי הלן, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שירותי נדל״ן)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

"אין צורך לבטל את המדורות, מדובר במנהג הקיים זמן רב, וחשוב שילדים יזכרו מדוע יש לקיים את מצוות הדלקת המדורות. יחד עם זאת כדי למנוע נזק לסביבה ולשמור על איכות החיים, רצוי לקיים מספר מדורות מועט על ידי התאחדות של רבים., נניח שככה בכיתה ידליקו מדורה. חשוב לציין שיש לשמור על הדלקת מדורה בליווי של מבוגר אחראי, ולא לאפשר לילדים קטנים להדליק מדורה לבד. מנהגים בעם ישראל ראוי שיישמרו כפי שציינתי תוך שמירה על מזעור נזק לסביבה. מאחלת לכולם הנאה בחג".
(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר