המפגינים בעזה צילום אליהו הרשקוביץ
המפגינים בעזה צילום אליהו הרשקוביץ

"המציאות החדשה בגבול עזה מכתיבה לישראל צורך להפעיל יד קשה"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע והפעם: איך ישראל צריכה להתמודד עם המציאות החדשה ברצועת עזה?

פורסם בתאריך: 12.5.18 20:08

לימור גוטהולץ:

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"המציאות החדשה בגבול עזה מכתיבה לישראל צורך להפעיל יד קשה לגבי כל גורם המאיים על גבולותיה, שטחה או בטחונה.
בין אם מדובר בטנקים, אבנים, רחפנים וגם כשמדובר בעפיפונים צריכה להיות הרתעה לא משנה באיזה צורה או אופן מגיע האיום, כל גורם המבקש לערער על בטחון ישראל או ריבונותה צריך לדעת ולהבין שיקבל את התגובה במלוא עוצמתה. אין שום הבחנה בין עפיפון או טנק המטרה היא אותה מטרה לפגוע במדינת ישראל ומי שמבקש לפגוע צריך להבין שעלול להיפגע".
(לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין ומגשרת)

 

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

"כפי הידוע המציאות בימים אלו אינה מעודדת, חמאס השולט ברצועה מנסה לייצר מאזן אימה ומנסה להראות לפלסיטנאים שהוא רוצה להביא להישגים. חמאס בשנים האחרונות איבד מכוחו הצבאי, מנהרות רבות התגלו על ידי צה"ל, דבר שהביא לקריסה. כיום החליטו בחמאס לנסות לייצר מאבק נוסף מול צה"ל אם על ידי הבאת אנשים לייצר הפגנות שריפת צמיגים העפת עפיפונים ועוד. חשוב לציין כי אין בהתנהלות זו כדי לייצר בעיה חלילה ואין סיכון בטחוני. מי שנפגע אלו אנשי חמאס אשר נהרגים מירי או מפעולות אחרות. המצב כיום אומנם לא נוח למתיישבים באזור אבל הוא אינו מסכן וצה"ל מוכן ומזומן בכוחות גדולים וכוחות מיוחדים לעצירת המאבק שהחל החמאס. המצב הביא את צה"ל להערך מול הגדר, זה יימשך תקופה עד שהחמאס יבין שאין לו הישגים אנשים יפסיקו לבוא להפגנות ויבינו שהם נוצלו על ידי החמאס. לצהל יש את הכוחות והיכולת למנוע כניסה של מחבלים. צה"ל ערוך ומוכן למאבק וערוך למנוע מלחמה נוספת בגבולות אחרים. כמובן חשוב להוסיף גדודים בסמוך לישובים ולעולם לא להיות שאננים. על צה"ל למנוע קרבה לגדר לפגוע בחמושים ולהרוס כל אפשרות של פגיעה בתושבי הישובים וכמובן פגיעה בחיילי צה"ל".
(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

מרי פארי הלן:

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

"כמו בכל סיטואציה חדשה, גם הפעם הראש היהודי ימציא לנו פטנטים. יש ללמוד את השטח מקרוב ולעקוב אחר ההתפתחות, ולא לתת לאש להתלקח, תרתי משמע, עלינו מיד לנסות ולמצוא פתרונות בגזרה המדינית אך במקביל גם בגזרה הצבאית, כדי לשמור על שלומם של תושבי מדינת ישראל. בגזרה הצבאית מתפתחת טכנולוגיה שתיתן מענה להעפת ו/או לכידת העפיפונים שמצויידים באש ו/או בחומרי נפץ, וזאת כדי להעניק שקט, זמני, לתושבי האיזור. ביקרתי לא מכבר באיזור, כדי לראות מקרוב את הסכנות, ואכן היה מאוד מאתגר ומפחיד. כמי שמתגוררת ברעננה, ואין לי סכנה מיידית מעצם אי היותי קרובה לגבול, אני לא תמיד מבינה כיצד ניתן לנהל חיי יומיום ברצועת הגבול – ואני חייבת להוריד את הכובע בפני התושבים שאכן עושים זאת. הכל נראה שקט כל כך, עד שפתאום האיזור מתלקח. ובעודנו עסוקים עם רצועת עזה, הרי שכבר כעת ברגעים אלו ממש, אנו מתמודדים עם האיום האיראני שמאיים עלינו עם הטילים. אין רגע דל". (מרי פארי הלן, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שירותי נדל״ן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר