אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק
אופניים חשמליים. צילום: אור ירוק

"הרשויות המקומיות צריכות לצאת בהסברה בעיתונות בבתי הספר"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מה אפשר לעשות נגד תופעת האופניים החשמליים לרגל החופש הגדול?

פורסם בתאריך: 26.5.18 19:32

לימור גוטהולץ:

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

“עניין האופניים החשמליים הוא כבר מזמן תופעה בעייתית מאוד, המהווה מכת מדינה לא פחות. מידי יום יש פצועים או הרוגים כתוצאה מתאונות בהם מעורבים אופניים חשמליים. רוכבי האופנים החשמליים מסכנים את עצמם, את הולכי הרגל ואת יתר הנהגים. לעיתים בשל חוסר תשומת לב ולעיתים בשל נהיגה פרועה. ניתן לעשות הרבה בתחום ובעיקר בכל הנוגע לנהיגה פרועה. תרבות הנהיגה באופניים חשמליים צריכה לגמרי להשתנות על ידי הסברה רצינית בכל אמצעי אפשרי על מנת להשריש את אמצעי הזהירות הנדרשים בעת הרכיבה. צריך להגביר את המודעות לסכנות הקיימות בעת הנהיגה, ובמקביל צריך לאכוף אכיפה מסיבית את החוק ולהגביר את הענישה.  בגדול בסופו של דבר מדובר בכלי שיכול לשרת בצורה טובה את הרוכבים ולדלל את העומס בכבישים. כדי שזה יקרה צריך שהרוכבים ינהגו בצורה זהירה, ישמעו לכללי הבטיחות ויבינו שמדובר בכלי רכב לכל דבר ועניין”.
(לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

 

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

“כמו כל רכב מנועי גם אופניים חשמליים יכולים לסכן אחרים, אם לא נזהרים. כאשר ילדים או בני נוער רוכבים על אופניים הסיכון גבוה יותר, גם בגלל שהם לא עברו הכשרה, וגם בגלל שלא פעם מדובר בפזיזות וחוסר תשומת לב למרחב. הרשויות פועלות בנושא ועם זאת אי אפשר לשים פקח או שוטר בכל רחוב. לקראת החופש הגדול הורים צריכים להסביר כי רכיבה בלתי אחראית עלולה לפגוע באחרים חלילה. מדובר על אחריות של ההורים, כפי שהם מלמדים אותם לא לזרוק אשפה ברחוב כמו לא לקלל כך גם ההורים מחויבים ללמד את ילדיהם טרם רכיבה על אופניים חשמליים. אם הורים לא יפקחו על ילדיהם ויתנו להם לרכב על אופניים ולא יסבירו את הסיכונים שיכולים להיווצר עקב נהיגה פרועה, לא ניתן יהיה להגן על עוברים ושבים. כאמור להורים יש את היכולת במקום שלרשויות אין. הם יכולים למנוע רכישת אופניים אם הם משוכנים שילדיהם אינם מקשיבים או אינם מוכנים להתנהג כפי שמצופה מהם. הרשויות המקומיות צריכות לצאת בהסברה בעיתונות בבתי הספר ובכל אמצעי אחר. להסביר כי יש להיזהר , כמובן הפרסום יסביר גם להולכי רגל את הסיכונים ואת הצורך להישמר”.
(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

מרי פארי הלן:

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

"תופעת האופניים החשמליים בארצנו היא ממש מגפה. לא רואים את התופעה הזו בארצות אירופה למשל. הסיבה לכך, היא שבישראל עצמו עיניים לבעיה במשך זמן רב מדיי ולא נתנו מחשבה לפתרון. ניתן היה לעצור את התופעה, ועדיין יש אפשרות לעצור אותה בחסימת הייבוא המסיבי. כמו כן, במקביל יש לתת דגש חזק מאוד על החינוך בשימוש האופניים. ההורים של הילדים המשתמשים באופניים אחראים לכך. כמו שהם אחראים על ילדיהם הקטינים מול החוק בכל סוגיה אחרת והם משמשים אפוטרופסים של ילדיהם, כך גם בנושא האופניים החשמליים. אני תקווה שהקיץ הזה, השימוש באופניים חשמליים ובאופניים בכלל יהיה מהנה ונראה הרבה פחות תאונות דרכים למיניהם".
(מרי פארי הלן, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שירותי נדל״ן)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר