הפגנה מול עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
הפגנה מול עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

"לאור המצב שהפך להיות בלתי נסבל, יש מקום להצבת מצלמות בגני הילדים"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם צריך לחייב את כל הגנים להתקין מצלמות אונליין?

פורסם בתאריך: 16.6.18 18:46

לימור גוטהולץ:

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"המקרה האחרון בו נגרם מותה של הפעוטה יסמין ז״ל בידי מטפלת הוא רק שיא ברצף של עשרות ארועים בהם נצפו אנשי צוות במוסדות ובגני ילדים מתעללים או מזניחים פעוטות ומטופלים. אין ספק, כי חייב לעשות מעשה בעניין הטיפול בפעוטות ובאופן התנהלות הגנים. נדרש לחייב את כל הגנים להתקין מצלמות און ליין ובכך להרחיב את הפיקוח על המתרחש בגנים ולהגביר את הבטיחות של הילדים וחסרי ישע. המצב כיום בו כל אחד יכול לפתוח גן ילדים ללא פיקוח הוא מצב לא תקין ולא הגיוני עבור כל הצדדים. היו מקרים בהם התגלתה אלימות ולא היו ראיות על מנת להרשיע את החשודים, התקנת מצלמות תתן מענה לכך, גם במצב הפוך של תלונת שווא ניתן יהיה לנקות את החשד. במקביל להתקנת מצלמות יש לקדם חקיקה המרחיבה ומהדקת את הפיקוח".
(לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

שני דימנט:

הפרלמנט- שני דימאנט

"אין ספק כי הצבת מצלמות בגני ילדים תהיה מענה להורים שמזמן איבדו את אמונם במערכת. יתרה מכך, מצלמות יהוו כלי עבור הגננות והמטפלות כדי להגן על עצמן במקרים של תלונות שווא. יש שיגידו כי הצבת מצלמות בגני ילדים עלולה לגרום לנזק במרחב האמון, שעלול להיווצר תקדים לאווירה של חשדנות כלפי אנשי החינוך. כאמא, לא נתקלתי באלימות מצוות הגן, כן חוויתי פציעה קשה של בתי כאשר לדברי צוות הגן : 'לא הייתה גננת וגם לא סייעת ברגעי הפציעה של בתי בחצר הגן', אף מילה שאכתוב לא תתאר את המוות המזעזע של הפעוטה יסמין וינטה ז״ל מפתח תקווה. לאור המצב שהפך להיות בלתי נסבל בו אנו מזדעזעים כל פעם מחדש, בהחלט יש מקום להצבת מצלמות בגני הילדים ובטח בגני עירייה. במרץ 2017 נערך דיון בוועדה לזכויות הילד לקראת הצעת חוק אותה הגישה יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, הקוראת להצבת מצלמות במוסדות שבהם שוהים חסרי ישע (תינוקות, ילדים בגיל הרך, קשישים ועוד).מקווה ואפילו מאוד מקווה שיעבור חוק כולל ענישה מחמירה לכל אדם שמסוגל לפגוע בחסרי הישע".

(שני דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

קארי פכטר:

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

צילום: עזרא לוי

קארי פכטר:

"לא אחת אנו שומעים על מקרים מצערים בגני הילדים על חוסר בשמירה חוסר בטיפול והזנחה ועוד. רבים יסכימו שצריך לשים מצלמות מפני שמדובר בפעוטות ולא תמיד הצוות פועל בהתאם להוראות ולכללים. נניח בסביבת הגן ובפינות המשחקים תוצב מצלמה, בחדר הצוות כאשר יש הפסקה לא תוצב מצלמה, השאלה מי יפקח על הגנים, האם אגף החינוך? האם אגף חירום ובטחון בעירייה? לכל תפיסה יהיו מתנגדים ובעד. אני סבורה שיש לקיים פיילוט במספר גנים בעיר, אם אכן יחול שיפור הרשות תקבל החלטה ותחייב את גני הילדים בהצבת מצלמות. מדובר בנושא מורכב ואני נוטה בהחלט לקבוע שכדאי להציב מצלמות בכל גני הילדים מבלי חלילה להביע חוסר כבוד לצוות, אלא מתוך רצון להביא למצב בו אחריות הצוות ייגבר כתוצאה מהעובדה שיש מצלמות".

(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר