דניאלה אוהב ציון
דניאלה אוהב ציון

"בישול הוא יותר רומנטי מאפייה, בבישול אתה מכניס צבעים וטעמים שונים"

דניאלה אוהב ציון מרעננה, מתנדבת בזמנה הפנוי בעמותות שונות ואשפית במטעמי המטבח הפרסי. היא אפילו הספיקה לעבור אודישן במאסטר שף אך סירבה להמשיך בתוכנית כי לא רצתה לבשל בלחץ

פורסם בתאריך: 17.7.18 13:42

קצת על עצמך: דניאלה אוהב ציון, בת 62, נשואה, אם לשלושה וסבתא לשני נכדים. מתגוררת עם משפחתה בשכונת רום 2000 ברעננה. במקצועה, אוהב ציון, היא מנהלת בחברת כוח אדם כבר 22 שנה, אך בזמנה הפנוי היא מתנדבת בעמותת פ.ל.א, אשר דואגת לפאות לנשים חולות סרטן, ומנהלת את קרן מיראז' רעננה למען יוצאי איראן בישראל. בנוסף, היא מבשלת בהוסטל באלי כהן בהתנדבות כל יום שישי. "אני בחרתי לתת את המתכון שלי לארטישוקים ממולאים בדגים", אומרת אוהב ציון, "זה המתכון שהעביר אותי אודישן במאסטר שף, אבל ויתרתי כי ראיתי שצריך לבשל שם בלחץ. אני אוהבת לבשל ברוגע, באהבה, ובהנאה".

רקע בעיר: "אני ילידת איראן, ועליתי לרעננה עם המשפחה כשהייתי בת שנה. כשהתחתנתי, עזבתי את רעננה והתגוררנו בכל מיני מקומות בשרון, עד שחזרנו לעיר לפני 32 שנה. אני מאוד אוהבת את רעננה".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אני אוהבת לבשל ואני אוהבת שהמקרר שלי מלא. אני לא אוהבת לאכול, אבל אני אוהבת שאוכלים ממני. זה הגיע מהבית, מהמשפחה. אני זוכרת שכשהייתי ילדה, היו ריחות במטבח, היו מטעמים. זה עבר אליי, אין מה לעשות".
שף\קונדיטור אהוב? "מאיר אדוני, כי הוא מעביר את המסר של האוכל ברוגע, באהבה ולא בעצבים. אוכל צריך לבשל באהבה. וזה באמת מה שהוא מעביר לצופים שלו, בגלל זה אני מתחברת אליו".

מהי המנה האהובה עלייך? "הכי אני אוהבת זה גונדי (קציצות עם קמח חומוס) עם אורז. זה באמת בעיניי, מנה פרסית אסלית טעימה שאין כמותה".

בישול או אפייה? "בישול, כמובן. בישול הוא יותר רומנטי מאפייה, אתה מכניס צבעים, טעמים שונים. בעוגה יש קמח, סוכר וזהו. בבישול יש הרבה יותר מגוון של חומרי גלם".

תבלין אהוב? "פלפל שחור גרוס. אני משתמשת בו הרבה במטבח הפרסי. וכורכום כמובן. הם אבות התבלינים במטבח שלי, אין מה להגיד".

מה בתפריט של יום שישי? "גונדי, אורז פרסי, סלטים מרוקאיים. ביום שיש איזו הילולה, שמחה או בשורה טובה, אני עושה רישתה".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "כשהתחתנתי הכנתי בפעם הראשונה מנה לסועדים. הכנתי דג בתנור, ולמרות שהייתה פעם ראשונה, יצא מעדן".

מהי המומחיות שלך? "אני מבשלת באהבה, אז הכול יוצא טעים. אורז, בשרים, סלטים, מה שצריך אני מומחית בו".

מהי המנה הכי מוזרה שאי פעם יצא לך להכין? "בישלתי פעם איזה מאכל עם חלב קוקוס. לא יכולתי לנגוע בזה אחרי שהכנתי את זה, לא אוהבת את כל האוכל האסיאתי הזה. לא התקרב לי לפה".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "דברים מוזרים, חיות מוזרות. עקרבים, ג'וקים, איכסה. לא מתקרב אליי למטבח. לא אגע בזה".

 

 

המצרכים:
15 ארטישוקים
חבילת כוסברה
ראש של שיני שום
¾ ק"ג קרפיון טחון שטחנו אותו פעמיים
ארבע עגבניות מקולפות
גמבה וחצי-שתי גמבות מקולפות
חצי חבילת פטרוזיליה
קמצוץ של שמיר
פלפל גרוס
כורכום
זרעי כמון
מלח
מיץ מלימון אחד
שני בצלים
פפריקה אדומה

אופן ההכנה:
את הדג הטחון שמים בקערה ומגרדים עליו את שני הבצלים, הפטרוזיליה, הכוסברה והשמיר. מוסיפים את התבלינים מלבד פפריקה אדומה. את הגמבה והעגבניות חותכים לרצועות ושמים בסיר ומעל כוס של מים, מדליקים את האש. שמים את התבלינים על הירקות שבסיר כולל פפריקה אדומה. לוקחים את הבלילה של הדג הטחון וממלאים את הארטישוק. כשהמים רתחו, מסדרים בסיר את הארטישוקים, ומבשלים. אחרי חצי שעה של בישול על אש גבוהה, מפזרים חצי כוס שמן מעל הארטישוקים, ומעבירים לאש קטנה, בערך רבע שעה אחרי זה צריך להיות מוכן. זו מנה, מעדן".

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר