זוהיר בהלול צילום רמי שלוש
זוהיר בהלול צילום רמי שלוש

טור דעה: "ההתססה שיש בקרב הציבור הדרוזי בעקבות חוק הלאום, נעשה על ידי אנשי שמאל"

תושב העיר, אריאל ליבנה בן ה-27, חושב שחוק הלאום הוא שווה ערך להכרזת המדינה, הדבר היחיד ששונה בין השניים- התאריך. טור דיעה של תושב העיר

פורסם בתאריך: 30.7.18 16:25

האמת, לא מובנת לי הסערה סביב חוק הלאום. הרי אין הבדל גדול בין הכרזת המדינה לבין חוק הלאום חוץ מהתאריך. ולראייה, בואו נעבור בקיצור על סעיפי החוק.
1. עקרונות יסוד- מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ויש לנו את כל הזכויות הטבעיות במולדתנו היחידה,והזכות להכרה עצמית לאומית ייחודית לעם היהודי .
2. סמלי המדינה-  תיאור של שם המדינה, דגל המדינה, המנון המדינה, סמל המדינה של המנורה עם שבעת הקנים.
3. בירת המדינה- ירושלים השלמה.
4. שפה- עברית היא השפה הרשמית ולשפה הערבית יש מעמד מיוחד במדינה.
5. קיבוץ גלויות- המדינה תהיה פתוחה לעליית יהודית ולקיבוץ גלויות.
6. הקשר עם העם היהודי- המדינה תשקוד על הבטחת שלומם של בני העם היהודי ושל אזרחיה הנתונים בצרה או בשביה בשל יהדותם או אזרחותם. המדינה תפעל בתפוצות לשימור הזיקה בין המדינה ובין בני העם היהודי.
והמדינה תפעל לשימור המורשת התרבותית ,ההיסטורית והדתית של העם היהודי בקרב יהודי התפוצות.
7. התיישבות יהודית- המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי,ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה.
8. לוח רשמי- הלוח העברי הוא לוח רשמי של המדינה ולצידו ישמש הלוח הלועזי כלוח רשמי.
9. יום עצמאות ויום זיכרון- יום העצמאות הוא יום החג הלאומי הרשמי של המדינה. ימי הזיכרון הם ימי זיכרון רשמיים של המדינה.
10. יום מנוחה ושבת- שבת ומועדי ישראל הם ימי המנוחה הקבועים במדינה למי שאינם יהודים זכות לקיים את ימי המנוחה בשבתם ובחגיהם.

האם רשום בחוקים משהו ספציפי נגד ערבים או דרוזים? לא. כל ההתססה שיש בקרב הציבור הדרוזי, בעקבות חוק הלאום, נעשה על ידי אנשי שמאל ואני בטוח שאחינו הדרוזים לא רוצים להתחלף עם הדרוזים שנמצאים כיום בסוריה.

לעם היהודי יש מדינה אחת בכל העולם, לעומת הערבים שלהם יש עשרות מדינות. אין טבעי מזה שעם ירצה לשלוט במולדתו וידגיש בחוקה שלו את זה. אסור לשכוח שהמדינה שלנו קמה לאחר שהעם שלנו נתקל בקשיים בכל העולם. יש סיבה טובה לכך שהמדינה הוקמה בישראל ולא באוגנדה והיא הקשר ההיסטורי והדתי שלנו לארץ ישראל. יהיו כאלה שיגידו שדווקא בגלל מה שעברנו אנחנו צריכים להיות יותר הומניים ופתוחים אבל פה הטעות, כי ברגע שניתן פתח קטן לשינוי, יתפרץ הסכר וכולנו נתבע מול המון זר. אם תקום מדינה מוסלמית או מדינה של דרוזים, לא טבעי שהם ירצו לשמור על מדינתם מוסלמית או דרוזית? חוק הלאום הוא משהו טבעי שראוי להיות בכל מדינה.

כבר שנים רבות שהאסלאם מנסה להתלבש על הדת היהודית ולקחת את המקומות שהכי קדושים לה במטרה להפוך אותם לשלהם ולהראות שליהודים אין בסיס לארץ ישראל. בהר הבית מנסים המוסלמים להרוס ממצאים ארכיאולוגים בשביל להגיד שאין ליהודים קשר לשם. וגם במערת המכפלה, שהיא קבר אבותינו מימי קדם, המוסלמים כל הזמן מנסים לפעול על מנת שבעלות המקום תהיה שלהם.

במוצאי שבת ראיתי כתבות על התפטרתו של ח"כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני מהכנסת. בהלול כבר חולל בעבר שערוריה כאשר אמר על חייל פלסטיני שדקר חייל צה"ל בחברון ונורה למוות, שהוא אינו מחבל ולמי שאומר דבר כזה אין לו מקום בכנסת ישראל. מה שבטוח הוא שקשה לדעת אם חוק הלאום הוא באמת מה שהוביל להתפטרותו של בהלול, כי בעבר כבר היו לו מספר חיכוכים מול אבי גבאי שמכהן כיו"ר מפלגתו.

אריאל ליבנה. פרטי

אריאל ליבנה הוא תושב העיר, בן 27, סטודנט לקולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עמוס תובל

    מדוע החוקה הצרפתית שקובעת שצרפת היא מדינה קתולית מובאת כדוגמה לחוקה דמוקרטית ומתקדמת וחוק הלאום שלנו לדברי המתנגדים לו הןא "גזעני"?מה ההבדל?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כי הוא מפלה את הציבור הלא יהודי שנולד כאן. בחוקה הצרפתית יש הפרדה בין דת למדינה וכאן לא. למשל חוק הלאום יכול להפלות לא יהודים בהקצעת קרקע לבנייה למרות שנולדו בארץ. מבחינה חוקית אתה יכול לסרב למכור להם בית או קרקע. וזאת רק דוגמא, הלא יהודים בארץ הם לא שוי זכויות לעומת צרפת ששם כולם שווים גם אם אינם קתולים…

  3. עזרא

    מי שלא טוב לו במדינת הלאום של העם היהודי מוזמן לעזוב ולחפס לו מדינה אחרת ברחבי העולם.מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי לנצת ולא יעזור לכל המסיטים והשונאים.עם ישראל חי !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר