בנימין נתניהו וחברי הכנסת לאחר שעבר חוק הלאוםצילום אוליבייה פיטוסי
בנימין נתניהו וחברי הכנסת לאחר שעבר חוק הלאום צילום אוליבייה פיטוסי

"חוק הלאום הינו רעה חולה למדינתנו ולכן יש לבטלו ללא כל דיחוי"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם יש לבטל את חוק הלאום?

פורסם בתאריך: 4.8.18 21:08

שני דימנט

הפרלמנט- שני דימאנט

"חוק הלאום קובע כי ישראל היא המולדת ההיסטורית של העם היהודי ולישראל הזכות הייחודית להגדרה עצמאית ולאומית. בירת מדינת ישראל היא ירושלים. חוק הלאום קובע כי דגל מדינת ישראל הנו לבן עם פסי תכלת ומגן דוד וסמל המדינה – מנורה לצד עלי הזית. חוק הלאום קובע את ההמנון – ״התקווה״. חוק הלאום קובע כי השפה הרשמית הנה עברית כאשר יש מעמד מיוחד לשפה הערבית. חוק הלאום רואה ערך לאומי לפיתוח ההתיישבות היהודית כמו גם הבטחת שלומם של יהודים בכל העולם. חוק הלאום קובע את יום העצמאות למדינת ישראל כתאריך רשמי כמו גם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. כל אלו, עיקרי חוק הלאום ואני לא רואה שום אופציה לשנותם. כל שימוש לטעמי בניסיון להפוך את חוק הלאום למשמעות אחרת- אינו נכון. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שתמיד יש מה לשפר לטובת הדרוזים או כל אזרח ישראלי המשרת בצבא, חי כאזרח כאשר החובות והזכויות משותפות כאחד. יש לעשות סדר ולא להפוך את חוק הלאום לאפלייה גזענית על בסיס דת או לאום". (שני דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

. צילום עזרא לוי

"חוק הלאום הגיוני כמו בכל מדינה שיהיה לה חוק משלה למען שמירה על הלאום והזהות. רק צריך לזכור שבתוך המדינה חיים אנשים נאמנים כמו הדרוזים, חלקם מסרו את נפשם למען המדינה. אומנם החוק חשוב והוא מעיד על זהות העם והמדינה, יחד עם זאת היה נכון להביא לשינוי בחלק מהחוק במטרה לשמור על כבודם של אותן אוכלוסיות הנאמנות לישראל. עקרונית החוק לא פוגע באנשים החיים במדינה והחוק נועד למנוע כניסה של אנשים למדינה במטרה למנוע התבוללות וכו'. אני חושבת שלחוק יש יתרונות, למרות שכיום המדינה השתנתה, הגיעו אליה אנשים ממדינות רבות והחוק לא הביא לשינוי במעמדם, השפה נשארה וניתנת אפשרות לדוברי ערבית להמשיך לשמור על שפתם. יש לקבוע שגם למיעוטים תהייה הזכות להאמין בדת שלהם ויש לאפשר להם להמשיך ולעסוק בדת ובאמונה שלהם, מבלי לאלץ אף אחד להמיר דתו". (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

מארי פארי:

מרי הלן פארי, בעלת משרד תיוון: מרי פארי שירותי נדל"ן

"על פניו, מסתמן שחוק הלאום הינו רעה חולה למדינתנו ולכן יש לבטלו ללא כל דיחוי. זהו חוק מפלה, ואוכלוסיות רבות בארץ נפגעות ממנו. לאט אבל באופן ממשי, מכרסמים לנו בדמוקרטיה – וכולם אומרים אמן. לא מבינים שמצרים צעדנו, ורומסים את זכויותינו. החוק הזה יהפוך אותנו למדינה לאומנית-דתית, ובמהרה לא יהיה יותר תוקף לערכים הליברלים  שלנו במדינה, זה יהיה סופה של המדינה הדמוקרטית שלנו, התחלת הסוף שלנו, למרבה הצער.ישראל היא לא המדינה של העם היהודי, אלא גם של כל אזרחיה, יש לקחת בכובד ראש גם את אזהרתו של מנדלבליט שמזהיר את ראש הממשלה כי לאישור חוק הלאום יהיו השלכות בינלאומיות וכל ישראל תהפוך ממדינה דמוקטרית למדינה לאומנית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר