חן רון. צילום חן רון
חן רון. צילום חן רון

"אכלתי ארנבות ורגלי צפרדעים. אין לי בעיה לטעום כל דבר"

חן ‘השף הפשוט’ רון, זכה בתחרות של אתר “טעמים” וצילם סרטון עם השף חיים כהן. כשהוא מבשל הוא לא נוהג להסתמך על מתכונים והוא הכי אוהב להכין פירות ים

פורסם בתאריך: 3.8.18 09:17

קצת על עצמך: "אני בן 64 ועד גיל 43 עבדתי במערכת הביטחון. אחר כך עשיתי קריירה שנייה כסמנכ”ל מנהל היחידה הכלכלית בשלטון המקומי. כיום אני פנסיונר שחלק מזמנו מקדיש להתנדבות, בין היתר בשי”ל (שירות ייעוץ לאזרח) ברעננה ומתעסק בנגרות ובישול. זכיתי בתחרות של אתר ‘טעמים’ שהיה בבעלות משותפת עם השף חיים כהן. הפרס היה לעשות סרטון עם כהן ואני בישלתי איתו".

רקע בעיר: "עברנו לרעננה לפני 20 שנה מהרצליה כי מצאתי את הנכס שהתאים לי כאן באותה התקופה ומפה אני לא זז מילימטר".

מאיפה הגיעה האהבה שלך למטבח? "כשהייתי קטן אמא שלי הייתה חולה מאוד, אז גדלתי עם סבתא שלי וראיתי אותה מבשלת. הייתי שואל המון שאלות והיא תמיד אמרה לי ‘אני לא יודעת כמויות, זה לפי העין ולפי הטעם’, ונתנה לי כל מיני אמירות כאלו שהפכו למוטו שלי- לא לעבוד עם כמויות".

מי השף או הקונדיטור האהוב עלייך? "צחי בוקששתר. הוא אמנם מעט נעלם מהבמה אבל הוא מבשל פשוט ומהלב. גם חיים כהן טרם עידן הריאליטי היה מבשל כך".

מהי המנה האהובה עלייך? "פירות ים לסוגיהם. מולים, סרטנים, שרימפס, קלמרי. אם אתה רוצה להיות מדויק, מרק בויאבז – מרק דגים ופירות ים מדרום צרפת. זה מרק שהתחיל משאריות דגים וחתיכות לחם קרוע והתפתח עם השנים".

בישול או אפייה? "אני כמעט ולא אופה כי זה מצריך לדעת כמויות בעל פה. אני פועל כמעט ללא מרשמים וללא כמויות ואני אופה מעט מאוד, בדרך כלל פיצות".

מה התבלין האהוב עליך? "זה נקרא מג’יק, שמאוד דומה לקייג’ון מארצות הברית. זו תערובת תבלינים. יש לי עשרות תבלינים בבית, אבל זה המועדף".

מה בתפריט של יום שישי? "בקיץ אנחנו אוכלים הרבה בשרים על הגריל ודגים ביום שישי בערב. תפוחי אדמה בתנור בתיבול מיוחד בצלייה ארוכה, סלט שרי עם צנוברים ונענע וגבינת עיזים מהשוק של טירה. בחורף אנחנו עושים בעיקר תבשילי קדרה, פויקה וחמין".

מה הייתה המנה הראשונה שבישלת? "המנה הרצינית שהכנתי הייתה בגיל 20 כשבאו אליי חברים והכנתי תפוחי אדמה אפויים עם עגבניות, בצל ותבלינים. פעם ראשונה שבישלתי לכמות כזו של אנשים. אני לא זוכר את זה לטובה, אבל הם טרפו ולא השאירו כלום".

מה המומחיות שלך במטבח? "בשר ופירות ים. אני מבין בעוד דברים כמו יינות, אבל מבחינת בישול זאת הנישה שלי".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "סושי שחור. סושי עם דיו של דיונון. הכנתי סושי אינסייד אאוט ויצרתי מזה לוח שחמט מסושי. חלק שחור וחלק לבן, לא חושב שמישהו בעולם עשה כזה דבר”.
מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? “אני מוכן לטעום הכול, אכלתי ארנבות ורגלי צפרדעים. אין לי בעיה לטעום כל דבר. הסיפוק שלי בבישול זה כשזה טעים לאחרים. אני לא אבשל דברים שאנשים לא ירצו לאכול, אבל לטעום אני מוכן הכול”.

מרק גאספ'צו עגבניות

 

גספצו עגבניות

מרכיבים:
12-15 עגבניות בשלות מאוד ואדומות
3/4 כוס שמן זית
1/3 כוס חומץ שרי (או חומץ תפוחים)
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
בצל גדול
2-5 שיני שום
3 פרוסות עבות של לחם לבן
פלפל אדום חריף (ניתן להשתמש בטבסקו)
עלי נענע טריים

אופן ההכנה:
חולטים את העגבניות במים רותחים ל-3-5 דקות, מקלפים אותן ומוציאים את ה”עוקץ” הירוק הקשה. חתוכים את הבצל גס מאוד ואת הלחם לקוביות. טוחנים את הכל למעט מלח, פלפל ופלפל חריף עד קבלת מרק סמיך יחסית. מוסיפים את התבלינים במשורה, מערבבים וטועמים, מתקנים את התיבול והחומץ במידת הצורך, מוסיפים עלה נענע אחד על כל עגבניה וטוחנים שוב. את המרק מגישים קר ולכן רצוי להכינו מעגבניות שהיו במקרר ולהכניסו לעוד שלוש שעות לפחות למקרר. אם מגישים מייד – מוסיפים לפעולת הטחינה קוביית קרח אחת על כל עגבניה ועוד פרוסת לחם.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר