צילום אילוסטרציה טס שפלן
צילום אילוסטרציה טס שפלן

"הגדלת שכרו של מורה מתחיל תאפשר לגייס מורים איכותיים למערכת החינוך"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מה צריך להיות שכר הברוטו של מורה בתחילת הדרך?

פורסם בתאריך: 19.8.18 08:11

שני דימנט

הפרלמנט- שני דימאנט

"מורה מתחיל חייב לקבל שכר של מינימום 10,000 שקלים. אם זה היה אפשרי, אפילו 12,000 ברוטו. לא מפתיע אותי שיש אחוז נשירה גבוה של מורים חדשים במערכת החינוך היות ועיקר הפער בשכר נובע מעלייה בשכר המורים בשלבים מאוחרים של הקריירה, אחרי 10 שנות הוראה. בישראל, בניגוד למקובל במדינות המפותחות, ב–15 השנים הראשונות בתקופה שבה מורים בוחרים לעזוב את התפקיד, השכר ההתחלתי נמוך וקצב הגידול שלו דומה לקצב ב–OECD. תגמול המורים בישראל על פי ותק חורג מהמקובל במדינות הארגון, שם השכר ההתחלתי גבוה יותר והתגמול לפי ותק נמוך יותר. גמולי ההשתלמות נחשבים גם הם לאמצעי לקידום השכר. מבחינת האוצר, אף שאלה נועדו לשפר את איכות ההוראה, הן אחראיות גם לפערי השכר הגבוהים. כך למשל, מורה מקבל תוספת קבועה של 1.2% לשכרו עבור השתלמות שעבר מתוך מאגר השתלמויות שאושר על ידי משרד החינוך. מכיוון שמורים יכולים לצבור גמולי השתלמות לכל אורך הקריירה, הם מטיבים בעיקר עם המורים הוותיקים. בעשור האחרון, למרות תוספות משמעותיות שקיבלו המורים, שכרם של המורים הצעירים בתיכונים אפילו ירד ב–10%, לעומת עליית שכר משמעותית בשכר המורים הוותיקים". (שני דימנט, תושבת רעננה ופעילה במועצת הנשים של העיר)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

. צילום עזרא לוי

"ראשית חשוב לציין כי למורות השפעה ניכרת על הילדים של כל אחד ואחת. אני רואה ערך חשוב לשכרן של המורות, שכר המורות ההתחלתי ברוטו צריך להיות 8,000 ש"ח בסיס, לפני תוספות. כאשר החברה תדע להוקיר את המחנכים שלנו למחנכים יהיה קל יותר להתמודד. השכר שניתן להן היום הוא נמוך ויש להעלותו במידי. יש לחזק את המורים החדשים על ידי כך שנתמוך בהם ובצורה זו נקבל מורים מלאי שליחות ורצון להיות במערכת. למורים החדשים יש המון שנים להיות במערכת וזה שוחק ולא קל, שכר גבוה יעניק להם שקט מבחינה כלכלית וזה ימנע מהם לעבוד בעבודה נוספת כדי להשלים שכר". (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

לימור גוטהולץ

הפרלמנט- עו"ד לימור גוטהולץ

"המורים בישראל פועלים מתוך תחושת שליחות כאשר עומדים בפניהם אתגרים רבים, תנאי הלימוד בכיתות הם קשים, הכיתות גדולות התלמידים בעלי צרכים שונים ובכלל העולם השתנה מאוד וזה הופך את נושא הלימוד בכיתה למורכב מבעבר, את כל אלה המורים צריכים לצלוח מידי יום. שכר המורים עודכן ועבר רפורמה באופק חדש, אבל המצב עדיין רחוק מלהשביע רצון. חברה הרוצה להבטיח את עתידה ועתיד ילדיה חייבת להשקיע ליצור מערכת חינוך טובה ואיכותית ולכן הכרחי לתגמל את המורים בשכר גבוה ובתנאים טובים". (לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר