איריס זקס
איריס זקס

מתכון לשבת: "אין אצלנו לאכול סתם, אני לא אוכלת כריך בחיים"

בגיל 50 עשתה איריס זקס חישוב מסלול מחדש והחליטה לעזוב את תעשיית האופנה ולפתוח מאפייה. יחד עם בעלה הקונדיטור, השניים פתחו את זקס בייקרי ברעננה שם הוא אופה והיא מבשלת

פורסם בתאריך: 17.8.18 08:52

קצת על עצמך: "אני בת 55, נשואה לעודד ויש לנו תאומים בני 12. אני מנהלת את זקס בייקרי יחד עם בעלי. יש לנו שם צוות של קונדיטורים ואנחנו עושים הכול בבית, לא קונים שום דבר חיצוני. עושים עוגות, לחמים ועוגיות. בצהריים מגישים ארוחות צהריים חלביות. תמיד אהבנו לאכול טוב ולבשל טוב אז בגיל 50 החלטנו שאני אלך ללמוד בישול, בעלי קונדיטוריה ונפתח יחד מאפייה שתגיש גם אוכל מבושל".

רקע בעיר: "אנחנו תל אביבים במקור ולפני שבע שנים עברנו לכפר סבא. חיפשנו מקום עם חינוך טוב לילדים והרגשנו שאנחנו כבר לא מתחברים לתל אביב. חיפשנו אוכלוסיה ערכית ומצאנו שכפר סבא ורעננה עונות על הצורך הזה ובחרנו בכפר סבא".

מאיפה הגיעה האהבה שלך למטבח? "היא תמיד הייתה שם. תמיד אהבנו את הדברים הטובים ביותר. אהבנו את המסעדות הטובות ביותר, אם אני שותה קפה אני שותה את ההכי טוב. אז כמה שאתה יותר נחשף אתה מפתח טעם אנין יותר, אני מניחה שזה פשוט קרה עם השנים".

מי השף או הקונדיטור האהוב עלייך? "ישראל אהרוני. אני חושבת שמגיל 16 אני אוכלת אצלו במסעדות שלו. קודם כל הוא שף ורסטילי, הוא יודע גם לבשל וגם לאפות, המתכונים שלו הם מושלמים, הוא בן אדם אוהב אדם והוא אישיות מדהימה".

מהי המנה האהובה עלייך? "פסטה בחמאת לימון, שום ומרווה, שהיא מנה שוס. כל מי שטועם אותה אוהב אותה, ואני מתה עליה, יש בה טוויסט גם מתוק וגם מלוח, מנה ממש מעניינת".

בישול או אפייה? "אפייה היא דבר שדורש דיוק רב, אני קודם כל מבשלת. אני טיפוס שעובד יותר מהבטן. לכן בחרנו שבעלי ילמד את הקונדיטוריה ואני את האפייה, כי הוא מאוד מבין מה החשיבות של דיוק. אני נורא אוהבת לקרוא ספרי מתכונים ואז אני מרגישה בחיך את הטעם. אני יכולה לחלום על זה בלילה ומתפתח המתכון".

מה התבלין שלך? "שום. אני מאוד אוהבת את הטעם שלו ואני חושבת שזה מוסיף לכל דבר. ועשבי תיבול, בזיליקום וטימין".

מה בתפריט של יום שישי? "בדרך כלל אנחנו אוכלים עם חברים אז אנחנו מחליטים על נושא הערב. זה בדרך כלל המון אוכל אסייתי או פסטות. אנחנו אוהבים לאכול טוב, אין אצלנו לאכול סתם, אני לא אוכלת כריך בחיים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "כשהייתי חיילת אמא שלי לימדה אותי להכין כרוב ממולא. יצא מדהים".

מה המומחיות שלך במטבח? "פסטות עם המון ירקות ועשבי תיבול".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "לא בישלתי מעולם משהו מוזר, אבל כן הכנתי רולים של בצק אורז עם המון עשבי תיבול טריים, ירקות ורוטב אינדונזי, זה היה מאוד מיוחד ומעניין ויצא מדהים".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "אני לא כל כך רוצה שיהרגו חיות בשבילי. אני אשמח שלא נכניס אותם לצלחת. אני ממש 99.9% משתדלת לא לאכול חיות. אפשר לנהל תזונה מלאה מהטבע בלי לפגוע בהן".

פסטה זוקיני וכרישה:

פסטה זוקיני כרישה

פסטה זוקיני כרישה

מרכיבים:
3 קישואים פרוסים
3 שיני שום קצוצות
סילאן ללא סוכר (של נאות סמדר)
מלח
פלפל גרוס
בזיליקום טרי
לימון טרי סחוט
כרישה קצוצה
200 גרם פסטה

אופן ההכנה:
לטגן את הקישואים בשמן זית, ויחד איתם להקפיץ כרישה קצוצה. לטגן את שיני שום קצוצות מטוגנות עד הזהבה לשום, לקישואים וכרישה, להוסיף מעט סילאן,מלח,פלפל גרוס, בזליקום טרי ולסיים עם לימון טרי סחוט. לבשל פסטה עד הכנה, לערבב יחד הכול ולטרוף.בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר