מאירה ברנע גולדברג ובנה אבישי

זה יכול להיות פורים מיוחד בהחלט | הטור של מאירה ברנע גולדברג

מסיבת תחפושות משפחתית בזום, משלוחי מנות לשכנים, השתתפות בקמפיין של דניאל עמית וגם הנאה גדולה מניחוח צרפתי כאן בישראל: איך נהנים מאווירה פורימית בפורים למרות הקורונה

פורסם בתאריך: 24.2.21 12:54

בפורים בשנה שעברה הייתה הפעם האחרונה שהלכתי עם הבן שלי לסרט, טיילתי איתו בחופשיות בקניון בלי לפחד ולא הבנתי לקראת מה אנחנו הולכים. לא הבנתי עד כמה הקורונה מסוכנת. לא יכולתי לדמיין ששנה שלמה לא אוכל לחזור לאולם הקולנוע וללכת ככה סתם ברחוב בפנים גלויות. בפורים הזה נישאר בבית. לא נלך למסיבות, לא נצטופף עם חברים וגם לא עם המשפחה. בפורים הזה אשמור על ההנחיות מתוך תקווה שבצורה כזו נוכל למנוע סגר רביעי.
פורים זה חג שמח, בשנה האחרונה למדתי שבשביל לשמוח לא חייבים לצאת, אפשר לשמוח בבית. אפשר לבקש מכל בני המשפחה להיכנס לזום ולהתחפש, אפשר לשיר שירים יחד (וגם לבד!), לקרוא את המגילה, להניח משלוחי מנות בפתח הדלת של השכנים. לא חייבים בהכרח לטוס, לנסוע, לטייל וללכת.
אפשר לצפות בסרטוני יוטיוב מצחיקים, אפשר לראות קומדיה בנטפליקס, אפשר להקריא סיפורים ושירים משעשעים בסלון.
בפורים הזה אני מקווה שכל אחד ישמור על עצמו כדי שבפורים הבא נוכל לחגוג כמו שצריך.

חג שמח!!

דניאל עמית צילום אור גפן

מרימים לדניאל:

"אני דניאל עמית, מוזיקאי ואוטיסט גאה!
הייתי באקס פקטור, הוצאתי שני סינגלים שאחד מהם אפילו נכנס לפלייליסט בגלגל"צ, הופעתי בפסטיגל ועם אמנים כמו אביב גפן, שלום חנוך, ריטה ועוד… אבל לצערי לפני שנה הכל נעצר בגלל הקורונה.
כאוטיסט, קשה לי לפרש סיטואציות חברתיות... מגיל קטן אני זוכר את עצמי מתוסכל מכך שאני לא מבין את הסובבים אותי והם לא מבינים אותי, אבל זה גם חיזק אותי ונתן לי כח.
ואז הגיעה המוסיקה וגרמה לי להבין שבמקום להתייחס לאוטיזם כלקות או בעיה, דווקא החיבור הזה לעצמי ולעולמי הפנימי מאפשר לי להביא שפע של יצירה…
למרות עיכוב הקורונה, מהר מאוד נעמדתי על הרגליים, ועכשיו אני ממשיך לעבר הגאווה הגדולה שלי, אלבום בכורה!
אני עובד קשה מאוד, שעות על גבי שעות בכל יום ולא מוותר.
זה הולך להיות אלבום עוצמתי ומרגש, שיגע בכל אחד במקום האישי שלו.
אבל זה לא יוכל לקרות בלעדיכם, אני צריך כל אחד מכם.

כדי שאוכל לממן את הוצאות האלבום, הקימו עבורי קמפיין גיוס המונים.
השירה היא כל העולם שלי ואפילו הקורונה לא תעצור אותי.
אני מזמין אתכם לבחור תשורה אחת או יותר מהמגוון המוצע בדף וקורא לכם לתמוך בהוצאת האלבום.
תנו לי את הדחיפה לעבר היעד. עזרו לי להגשים חלום ולטעת ברבים את האמונה שאפשר להתגבר על הכל.
תמכו עכשיו!
השירה היא כל העולם שלי ואפילו הקורונה לא תעצור אותי".

בצורה כל כך כנה ומרגשת פונה דניאל עמית אל הקהל הרחב במטרה לגייס כסף לאלבום שאותו כתב והלחין. נשארו שלושה ימים אחרונים לקמפיין ואם אתם רוצים לקחת חלק בפרויקט, חפשו בגוגל "מרימים לדניאל".

כאמא לילד אוטיסט אני רוצה לספר לכם שדניאל נותן תקווה רבה להורים לילדים מיוחדים, האפשרות להתגבר על הקשיים ולהצליח למרות הכל מעוררת בנו השראה. הבן שלי מעריץ את דניאל עמית ואם יש לכם ילדים על הספקטרום האוטיסטי או אם אתם מטפלים בילדים כאלו, אני ממליצה לכם לעקוב בפייסבוק אחרי דניאל עמית וגם לקרוא את שני ספרי הקומיקס שכתב: אוטיסטה 1, אוטיסטה 2 – סיפורים מחייו של אוטיסט.

הקמפיין של דניאל הינו בשיתוף של "קרן מאירים" מיסודה של עמותת "שוועת עניים"
מס' עמותה : 580457414
כתובת: ירושלים, גבעת שאול.
לעמותה אישור ניהול תקין לשנת 2021.
העמותה מוכרת לפי סעיף 46 לצורך מס.
ליצירת קשר:
מייל: [email protected]
טלפון: 02-5475638
אתר העמותה: https://meirim.org.il/

מאיה גז, צרפת בישראל צילום רמי זרנגר

פריז בישראל

הקורונה שיבשה את התוכניות שלי להגיע לפריז לכבוד יום הולדתי ה-42. ייקח זמן עד שאוכל לטוס ברוגע ובשמחה לחו"ל אז איזה מזל שיש מי שטורח להביא את פריז אלי.
אדית פיאף, שארל אזנבור, איב מונטאן, ז'אק ברל, לה קומפניון דה לה שאנסון ושאנסונרים נוספים שלא שמעו על דבר שנקרא "קורונה" עולים על במה אחת ומגיעים לכל בית בארץ. גם לזה שלכם.

הבמות נפתחות ועולם התרבות הישראלי חוזר לנשום אחרי השנה הקשה בתולדותיו. על הבמה עולים השאנסונרים המוזכרים לעיל במופע מחווה לשאנסון הצרפתי – מופע שירה וסיפורים בניחוח פריזאי. המופע מספר את סיפורו של השאנסון הצרפתי ושל השאנסונרים הגדולים, חייהם, יצירתם ושיריהם האהובים מהגדה הימנית בפריז ומונמארטר בליווי מצגת המחייה את האווירה הפריזאית האהובה.

במסגרת המופע אנו עוקבים אחר אדית פיאף, היתומה הזנוחה, ששרה בקולה הייחודי בפינות רחוב בפריז, והייתה לזמרת אדירה וידועה בכל העולם.
פיאף נהגה לערבב אהבה ועסקים והפכה את כל מאהביה, כולל איב מונטאן, שארל אזנבור, ז'ורז' מוסטקי ועוד, לשאנסונרים הגדולים בדורם.
במופע עוצר נשימה, מגוללות ד"ר מאיה גז, מומחית לתרבות צרפת וסופרן אירית שטרק שמופיעה בארץ ובחו"ל בשיתוף הנגן אורי שרלין, את סיפור חייה הבלתי יאומן של אדית פיאף.
על הבמה קמה הזמרת קטנת הקומה לתחיה בסיפורים, תמונות, קטעי וידאו, שירים ומוזיקה בליווי פסנתר ואקורדיון. הקהל מוזמן להשתתף ביצירת הקסם בעברית ובצרפתית.

ד"ר מאיה גז, בוגרת הסורבון בפריז, היא מומחית לתרבות צרפת ומרצה על תחומים שונים בחברה הצרפתית.
אירית שטרק, זמרת סופרן דרמטי, הופיעה כסולנית עם תזמורות רבות בארץ ובחו"ל. היא מתארחת במופעיו של גיל שוחט, ויוצרת ומבצעת של מופעי ״פלמנקו-אופרה פיוז׳ן״.
אורי שרלין, ניגן בהרכבים רבים בארצות הברית והוא וירטואוז מוזיקלי.
המופע ישודר בשידור חי מ"הטוקהאוס" בתל אביב בעזרת ציוד חדשני שיעביר בזום לביתו של כל אחד שיצפה במופע את המוזיקה הבלתי נשכחת באיכות מעולה.
לרכישת כרטיסים: היכנסו לאתר טוקהאוס.
מחווה לשאנסון הצרפתי, 7.3.21 יום ראשון בשעה 21:00.

כריכה והגדת לבנך לבתך

והגדת לבנך ולבתך – סדר פסח לכל המשפחה / תמי לוי איסרליש, איירה ענת זלמנוביץ

אני יודעת שאתם חושבים שיש עוד זמן רב עד פסח אבל זה לא באמת ככה. לא תספיקו למצמץ וכבר יגיע ליל הסדר. הרגשתי צורך להסב את תשומת לבכם להגדה מאד מיוחדת שמיועדת לכל המשפחה וכתובה בשפה קלה, פשוטה ומחורזת, עם המון הפתעות לקטנים ולגדולים. ערכה את ההגדה עטרה אופק ואני בטוחה שהיא תכניס המון שמחה לבתים ותהפוך את ליל הסדר לבלתי נשכח.

ציטוט אהוב עלי במיוחד:
"חשוב שתדעו שגם אנחנו הגדולים, לא תמיד מבינים כאן הכל, ונשמח מאד אם תרגישו בנוח לעצור את הקריאה ולשאול, כי מטרת ליל הסדר עם הארוחה היא לקים את מסורת והגדת לבנך ובתך, והגדת לבנך ובתך, "הגדת", הכוונה להגיד, לספר לבני המשפחה הצעירים ביותר, את סיפור הפסח – וגם לענות, על השאלות שלכם, גדולות וקטנות."

היחס המכבד לגדולים ולקטנים, האיורים המקסימים, החריזה והפעילויות פשוט מצאו חן בעיני. לכל הגדה מצורפים דפי יצירה לפעילות לפני הסדר או מתי שמתחשק.
חפשו בפייסבוק: "והגדת לבנך ובתך". המלצה חמה חמה!!!

 

סטטוס לשבת: איפה את כיתה ה'?

אבישי: נכון שמעכשיו כל מה שישאלו אותי בעתיד ואני לא אדע את התשובה, אוכל להגיד שזה בגלל שלא באמת למדתי בכיתה ה'?


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר