חיים ברוידא
חיים ברוידא

פרשנות: תוצאות הבחירות בעירי רעננה מאוד משמחות אותי

חיים ברוידא עם סגנו הנמרץ ניר קריסטל נופחים בי תקווה לאישושה של רעננה המנמנמת וחידוש נעוריה כקדם.

פורסם בתאריך: 14.11.18 14:08

זוכרות וזוכרים שאמרתי לכם/ן, לאחר סבב הבחירות הראשון, שהעם נקעה נפשו? ובכן, התוצאות הן חד משמעיות: אכן נקעה נפשו. הבחירה החד משמעית של הציבור ברפי סער בכפר סבא, בחיים ברוידא ברעננה ובאמיר כוכבי בהוד השרון, שלא לדבר על מהפך משמעותי בראשון לציון, פרדס חנה כרכור, רמת גן, בת ים ועוד יישובים ומועצות, מוכיחה את תאוריית תנועת המטוטלת. היה רע, ועוד קצת רע, ועוד קצת רע, עד שהמטוטלת נתקעה בקצה טווח התנועה שלה ועפה לצד השני. ברוב המקומות, היא חזרה קצת לאמצע והתקבעה שם. כמו שצריך.

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי

תוצאות הבחירות ברחבי הארץ בכלל ובאזור השרון ובעירי רעננה בפרט, משמחות אותי. הן מבשרות שינוי גם במישור הארצי, שעוד יגיע, ומספרות לנו את סיפור התפרקות הקבוצות המסורתיות בעם. נכון, בירושלים פישלו הליברלים כמו שרק ליברלים יודעים לפשל, ולא יצאו להצביע, אולם עצם העובדה שמנהיגי הציבור החסידי שחררו את צאן מרעיתם להצבעה חופשית, מראה שתהליך השינוי שם – גם אם ספג מהלומה קטנה על הדרך – החל. התפרקות הקבוצות המסורתיות ואבדן השליטה של מנהיגים רגרסיביים בא/נשים שלהם, הם תהליך. זה לא קורה ביום. אני בהחלט סקרנית לצפות בתהליך הזה, ונראה מה הוא יניב בזירה הארצית בשנה הבאה ובזירה המוניציפלית בעוד חמש שנים.

אחת הבשורות הטובות היא הפסדו של שלמה בוחבוט במעלות תרשיחא. איך זה קשור אלינו, תשאלו? אז אספר לכם/ן. בוחבוט משמש ראש עיר כבר ארבעים ושתיים (42!) שנה. לא ייאמן. משהו שראוי שלא יתאפשר לאף ראש עיר אף פעם. כמו כן, הוא שימש בעבר כיו"ר השלטון המקומי. כנ"ל. הפסדו של בוחבוט מוציא מהמשחק הלוביסטי את מי שגוננו עליו ולכן יהיה אולי קל יותר להעביר כעת חוק, להגבלת זמן כהונתו/ה של נבחר/ת ציבור. כל נבחר/ת ציבור. כמו כן, זה הזמן לבחור כיו"ר השלטון המקומי את אחת מהנשים שנבחרו כראשות ערים ומועצות.

אם בנשים עסקינן, אזי הצטרפו לרשימה עוד שלוש לפחות (בפרדס חנה כרכור, ביהוד ובקדימה צורן). נכון, זה עדיין לא הרבה (משהו כמו שישה אחוזים מכלל ראשי הרשויות), אבל היי – זה הסיפתח. בבחירות הבאות, שואפים ל-30 אחוז. נראה לי שאפתני במידה מתקבלת על הדעת, בייחוד ביישובים בהם עדיין לא נרשם מהפך.

לסיכום סיכומן של הבחירות הללו, אני מאחלת לנבחרים החדשים באזור השרון הצלחה רבה. חיים ברוידא עם סגנו הנמרץ ניר קריסטל מפיחים בי תקווה לאישושה של רעננה המנמנמת וחידוש נעוריה כקדם. אמיר כוכבי ורפי סער, השכנים ממזרח – שחקו אותה, תפריחו את הערים שלכם. כנסו למשרדים שלכם ברגל ימין ותתחילו לרוץ. ובעיקר: אשמח לראות מנכ"ליות ונושאות תפקידים בכירות בכל אחת מערי השרון, וערי הארץ בכלל. המשימה שלכם חורגת מהתחום המוניציפלי הצר – העם בחר במנהיגים רפורמטורים, פלורליסטים ומאחדים. תוכיחו לנו שאתם כאלה. ושיהיה בהצלחה, לכולנו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוזר שחנה הפמיניסטית תומכת בלהט בברוידא אצלו לא יהיו נשים בצמרת, לעומת גינזבורג שהבטיח את מספר 2 לרונית וינטראוב וגם מספר 2 ברשימתו היא אישה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר