צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ממציאה את עצמי מחדש | הטור של חנה בית הלחמי

אם אני רוצה או לא, מדי כמה שנים אני ממציאה את עצמי מחדש. אין ברירה. אז איך לעשות את זה?

פורסם בתאריך: 28.3.19 11:28

מתי בפעם האחרונה המצאתם את עצמכם מחדש? לי זה קורה אחת למספר שנים. לא כי אני מתה על זה, אלא כי אין לי ברירה. זו נחלתן של עצמאיות בישראל. שווקים נשחקים, לקוחות מתעייפים/ות, את עצמך נשחקת, כללי המשחק משתנים, הרווחיות פוחתת ועוד כל מיני סיבות השלובות זו בזו. אם המצאת למשל פלח שוק לשירות או המוצר שאת מוכרת, והיזמות הזו הצליחה, את יכולה להיות סמוכה ובטוחה שבתוך שנה-שנתיים-שלוש יקומו מי שיכנסו לשוק הזה בחצי מחיר ויהרסו אותו עד היסוד. כשאת ניצבת מול החובה המהותית של להביא לחם הביתה, אין לך ברירה: את ממציאה את עצמך מחדש. כניסיון לעשות שימוש טיפולי בכתיבה בכלל ובטור הזה בפרט, אנסה לפרט ככל יכולתי מה נדרש מהעצמאית שממציאה את עצמה מחדש.

ראשית, בואו נרגיע: זה לא שאני הופכת להיות משהו שלא הייתי קודם, ובוראת עולם חדש לחלוטין שאיש/ה לא בא/ה בשעריו קודם לכן. להמציא את עצמי מחדש, פירושו לעשות שימוש חדש במיומנויות הישנות שלי. נכון, שעל הדרך אני לומדת גם דברים חדשים – אבל זו אותה אני, בלבוש חדש. הידיעה שאין חדש תחת השמש קצת מייאשת, מחד (אם מיציתי את יכולותיי עד כה, מי ערב/ה לי שאצליח מחדש?), וקצת מרגיע, מאידך (מפחית את אלמנט האי-וודאות).

לאחר שנרגעתי, אני יושבת לרשום את כל מה שאני יודעת לעשות. מדובר בשתי רשימות, בעצם: אחת, מה אני חושבת ויודעת על עצמי, והשנייה – זה בדיוק הזמן הנכון לראיין כמה אנשים סביבי, שיספרו לי היכן לדעתם יש לי ערך מוסף מקצועי, אישיותי, כישורים וכישרונות, שניתן לפרוץ בעזרתם למרחבי פרנסה ועניין נוספים.

שלב ההכנה לפרויקט ה”להמציא את עצמי מחדש” כולל גם עדכון קורות חיים (וזה ממש לא משנה אם אני מתכוונת להגיש אותן למאן דהו, או לא), עדכון האודות והמסרים המרכזיים בדפים שלי ברשתות החברתיות, ורשימת א/נשים עמם בא לי להיפגש – ממש משטר פגישות של פגישה ליום. לפחות, אם לא יותר מכך. שיחות עם אנשים פותחות שני דברים חשובים: הזדמנויות, ואת המוח.

בנוסף, הנה עצה מוזרה: אני לא יודעת כמה אתם/ן ספורטיבים וספורטיביות, וזה לא באמת משנה. מה שמשנה, זה להתנועע. תניעו את עצמכם/ן בתהליך. תעשו כמה כפיפות בטן בבוקר וכמה פלאנקים בערב והליכה פה ומתיחות שם. כל אחת ואחד על פי יכולתו/ה. כי החיים שלנו לא זזים לשום מקום, אם אנחנו לא זזים לשום מקום.

עצה נוספת, היא לנסות. לנסות כל מיני דברים. למחוק את המילים “לא” ו”זה לא אני” ובמיוחד את המילה “אבל” מהלקסיקון, ולנסות כל מה שמציעים לכם/ן לנסות. מי יודעת, אולי תגלו עולמות חדשים?

ואחרונה חביבה: עצת התחביבים. אם יש לכם/ן תחביב כלשהו, נסו לערוך רשימה של עשר דרכים בהן ניתן לעשות בו שימוש: להתפרנס ממנו, להשתמש בו ליצירת קשרים (נטוורקינג), להשתמש במיומנויות מתוכו להעשרת ההיצע המקצועי שלי.

אסיים רק בהודיה: תודה שאפשרתם לי לערוך לעצמי רשימת משימות, כדי להמציא את עצמי מחדש. מבטיחה לספר לכם/ן בעתיד, מה עשיתי עם כל הטוב הזה. בהצלחה לכל מי שנמצאים, כמוני, בצומת בו עליהם/ן להמציא את עצמם מחדש. תודו, חברות וחברים: זה מה שהופך את החיים למעניינים!

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת, וממנהלות קבוצת חמ"ל הורים לחיילות וחיילים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר