בית הלחמי. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פקריאייטיב/INGIMAGE
בית הלחמי. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

יאללה, שחררו אותנו | הטור של חנה בית הלחמי

הגיע הזמן לצאת לעצמאות. מחתונות, ממכתבים, מקניות, מנחמדות

פורסם בתאריך: 9.5.19 09:46

ממה אנחנו רוצים להשתחרר, ברוח יום העצמאות? מה-מון דברים. הנה כמה מהם, לדוגמה:

1. חתונות. הקונספט הזה של שמלה לבנה ואורחים הוא לגמרי פאסה. מי שחפצים חיים – דואגים לחיות את החיים, ולא לנהל טקסים מופרכים שעולים להם יותר ממשכורת של שנתיים ומניבים כלום. חמישים אחוזים של גירושין בארבע השנים הראשונות מראים חד וחלק שמשמעות ה”מיסוד” ליציבות הנישואין, היא בערך כמו לבנות בית על קוביות קרח. לנשים, במדינה בה יש “מרוץ סמכויות” בין הרבנות לבתי הדין לענייני משפחה, צפונה סכנה כפולה ומכופלת: השפלה, מניעת גט, התעמרות. ועוד לא דיברנו על ההפסד הכספי המצטבר והעצום שנגרם למתחתנים, ובמיוחד למתחתנות. שחררו את עצמכם/ן מהדבר הזה. תגידו “לא” לנישואין.

2. מכתבים בדואר. השבוע עברתי את הוויה-דולורוזה של עאלק-השיפור-בשירות שסידרו לנו הדואר: איסוף מכתב רשום מקיוסק מעופש, בסביבה נטולת חנייה ובמרחק גדול מהבית. זו לא היתה חבילה או קניות מסין, סתם מכתב, נייר. בשנת 2019, עוד לא השכילו הרשויות להבין שאין שום משמעות לסיפור הזה של “דואר רשום”. מי שלא משלמים דוחות, לא ישלמו אותם בין אם יגיעו עם יונת דואר, שליח, דואר רשום או בתיקשור רוחני. לכל הרשויות יש את מספר הטלפון שלנו, לרוב גם את המייל. שלחו סמס ונסגור עניין. שחררו אותנו מהמכתבים.

3. קדחת הקניות. אני מנסה בימים אלו לעבוד חזק על רף הצרכנות שלי. אבל היא לא רק שלי: אנחנו חיות וחיים בחברה צרכנית שמעודדת רכישות לא מבוקרות. צאו לשבוע לאיזה חאן במדבר, למשל, תרשמו עם מה אתם מסתדרים/ות – אתם/ן לא זקוקות וזקוקים להרבה יותר מזה בבית. תפתחו את הארון שלכם/ן: אם הבגדים “נופלים” עליכם/ן זה אומר שיש שם לפחות כפול ממה שאתם/ן נזקקים/ות לו באמת. נסו להתחיל מיום אחד ללא קניות בשבוע. אין לכם/ן מושג כמה זה משחרר.

4. נחמדות, כסף, תועלת. מחנכים אותנו להיות נחמדים. אני כאן כדי להזכיר לכם/ן, שאת הנחמדות שלכם/ן צריך להרוויח. נחמדות היא לא ערך. מנשים דורשים להיות נחמדות כי ברור לכולם שככה הן תילחמנה פחות על קידומן ותעשינה את עבודת ההדרה בעצמן. קוראים לזה “מישטור”. ככה ממשטרים נשים, בתפיסה שלעבוד ללא תמורה זה סבבה, שכסף הוא לא מטרה, ושהכי חשוב להיות נחמדות. אז זהו, שלא. שחררו את עצמכן מהשטות הזו. נחמדות היא לא מטרה אלא אמצעי להשגת מטרות, כסף זה הכי חשוב בחיים כי הוא נותן לך חופש, חירות, עצמאות, ומי שרוצה שתעבדי חינם או בזול – שיחפש את החברים שלו.

5. דעה שלילית על אינטרסים. שחררו אותה בלי להתגעגע או להביט לאחור, כמובן. הכי חשוב בחיים זה לתת כבוד לאינטרסים. הגדרת האינטרסים שלך היא המפתח להשגתם. הבנת האינטרסים של האחר/ת היא המפתח לשילוב אינטרסים למען צמיחה משותפת. סיפוק האינטרסים שלך יהפכו אותך לאדם מסופק/ת, כלומר למי שהרבה יותר כיף להימצא בסביבתו/ה ולמי שמפרגנ/ת יותר לעצמו/ה ולאחרים. שחררו את המיסטיפיקציה השלילית והדעות הקדומות על אינטרסים ואינטרסנטיות.
כרגיל, אני יכולה להמשיך עוד ועוד, אבל כבר הבנתם/ן את העיקרון. יום עצמאות שמח.

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת, וממנהלות קבוצת חמ"ל הורים לחיילות וחיילים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר