מתוך הקליפ של השיר "חמסה חמסה" של עדי ביטי
מתוך הקליפ של השיר "חמסה חמסה" של עדי ביטי

הסרטון של עדי ביטי: כך הפך צה"ל בעקיפין למפיק סרטוני פורנו רך | הטור של חנה בית הלחמי

אין לי טענות לחיילת עדי ביטי, יש לי טענות לצה"ל. וגם: האם הייתם משקיעים בחברה שמחליפה מנכ"ל כל חודשיים?

פורסם בתאריך: 29.10.20 12:58

אסקפיזם. השבוע ויתרתי על כמה הפגנות כדי לתת מרגוע לנפש. במציאות בה כולנו שבויים בידיהם הרעות של נוכלים ו/או טיפשים גמורים ו/או שרלטנים, התעוקה חייבת למצוא לה מרגוע. אחרי כמה פיקניקים בחוף הים אני יכולה לחזור לעניינים. אז הנה, חזרתי.

שערוריית הסרטון של עדי ביטי. אני לא חושבת שיכול להיות ספק בכך שמדובר בתרבות הפורנו. גברים שאוכלים סושי המוגש על גופה של אישה עירומה הוא אחד הסמלים המובהקים והמפורסמים של תעשיית הזנות היפנית, למשל. הנשים שרוקדות בלנז'רי שחור רומזות לתעשיית מועדוני החשפנות, שהן דלת הכניסה לתעשיית הזנות והסחר בנשים. אין לי טענות לעדי ביטי. היא גדלה בערוגה רקובה, אצל אבא שהורשע במעשים כאלו ואחרים נגד קטינות, ונעשה בה שימוש סקסיסטי ומחפיץ מגיל צעיר. יש לי טענה לצבא. כשסרט פורנו-רך כזה מופץ על ידי חיילת, לאחר שצה"ל הצהיר שהוא יבקר תכנים של טאלנטים מחויילים (לאחר שנועה קירל הצטלמה עם רקדנים, בסצינה דוחה שנראית תכנית חינוכית שמרנית לעומת הסרטון של ביטי) – המשמעות היא שצה"ל הפך בעקיפין למפיק סרטוני פורנו רך באמצעות חייליו. בכל הסיפור הזה, ביטי נשפטה ונגזר עליה מחבוש על תנאי, לא בשל הסרטון, אלא בשל תגובתה לח"כ תהלה פרידמן, תגובה שנתפסה על ידי מפקדיה כ"עיסוק פוליטי". כאישה, כפמיניסטית וכאמא לחיילת, אני רואה בהתעלמות מכל השאר אישור של אותם מפקדים להחפצת חיילות ולתרבות האונס. גם קולת העונש מהדהדת לקולת הענישה בישראל בכלל על יחס מחפיץ וסקסיסטי כזה לנשים. אחר כך, כשתבואו לשוחח עם החיילות והחיילים על ערכי צה"ל, מה אתם מצפים שהם יחשבו? מה נראה לכם שהם יפנימו? את הדוגמה האישית שלכם, או את הסיסמאות?

יש לנו פרויקטור חדש. לא שהתלהבתי מפרויקטור הקורונה היוצא, או מזה שלפניו, אבל יש לי שאלה אליכם/ן: הייתם/ן משקיעות/ים בחברה שהמנכ"ל שלה מתחלף כל חודשיים? ההחלפה התכופה של הפרויקטור מראה על אפס חשיבה אסטרטגית וכישלון ניהולי טוטאלי של הממשלה הזו. מניין הקורבנות שלהם עולה ועולה. המילה "דמים", יש לה משמעות כפולה: דמים הם דם חי והם גם כסף. גרמתם כאן לשפיכות דמים חסרת תקדים בשני המובנים. די, לכו הביתה, כולכם. עזבו אותנו, בחייאת. נמאסתם.

נראה לי שנסתפק בזה להיום. חוזרת לאיזו בריחה קטנה מהמציאות, איזו שקיעה בים או סדרה טפשית בנטפליקס. נתראה בשבוע הבא.

צילום: עידו רימון

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר