צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חינוך מיני, ניהול תקציב, חשיבה ביקורתית: כמה הצעות לשדרוג תוכנית הלימודים | הטור של ליאת קמחי

משרד חינוך יקר, אלו הדברים שכבר היום אני מזהה את הצורך אליהם כמו אוויר לנשימה. אלו שיעורים לחיים, ואפשר להעביר אותם גם בזום

פורסם בתאריך: 20.8.20 12:02

עוד פחות משבועיים תיפתח לכאורה שנת הלימודים. אני יודעת, כולם נורא עסוקים באם תפתח, מתי תפתח, מה המתווה וכמובן תנאי העסקת המורים. אני מניחה שבסופו של דבר הכל יבוא על מקומו בשלום כך או אחרת ושנת הלימודים תתחיל במוקדם או במאוחר, באונליין או באופליין, בקפסולות או קפה מגורען או נס חדר מורים, הכי פשוט.

בינתיים, כשכולם עסוקים, חשבתי להציע מקצה שיפורים במהות של שנת הלימודים, הלוא היא תוכנית הלימודים. משרד חינוך יקר, הנה כמה רעיונות לתכנים ושיעורים שכדאי להוסיף למערכת השעות:

שיעור חינוך מיני: אני יודעת, זה שיעור שכבר קיים. אבל בנוסף לתכנים הקיימים של מה קורה לגופי ומדוע צומחות שיערות באזורים כאלו או אחרים בגוף הייתי מציעה גם: סקס – מתי כדאי לעשות ועם מי; פורנו חלק א' – ההבדל בין דמיון ומציאות; ופורנו חלק ב' – האמת מאחורי התעשיה הנצלנית. סקס למתקדמים – האם לצלם / להצטלם / לשלוח לחבר'ה תמונות וסרטונים ולמה. מערכות יחסים רעילות – סימנים מזהים למערכת יחסים שאינה מיטיבה איתך ואת מי לשתף בכך. בודי שיימיניג – התופעה ומדוע היא פסולה מיסודה. ביטחון עצמי – במה הוא תלוי וכיצד ניתן להעלות אותו.

שיעור עין ביקורתית: ללמד את התלמידים להציב סימני שאלה ולסמוך על האינטואיציה שלהם. פייק ניוז – התופעה ודרכים לזהותה. רשתות חברתיות – לא כל הנוצץ זהב. הדתה – קווים לאופייה, כולל הנחת תפילין ביציאה מבית הספר. שוויון בין גברים לנשים – מדוע מדידה של אורך מכנסיים לתלמידות אינה לגיטימית כמו גם הדרת תלמידות בהצגות כך שישבו מאחורה כדי לא לפגוע ברגשות אחרים (מבוסס על סיפורים אמיתיים). קריאה ביקורתית של כתבות בעיתונים – מדוע נערות מוצגות כנשים מפתות וגברים כ'ילדי טובים'. קריאה ביקורתית של טקסטים מתוך שירים וספרים וצפייה משותפת בקליפים, או למה נשים תמיד לובשות בגדי ים.

שיעור סייבר: מה מותר ומה אסור לחשוף ברשת חברתית. מה חברות מסחריות יכולות לעשות עם מידע שעלה לרשתות החברתיות. איך תכנים שתלמידים מעלים לאינטרנט עלולים להשפיע על עתידם כמו מעסיקים פוטנציאליים. מתי אסור ללחוץ על קישורים לא מזוהים ולהזין סיסמאות. איך לזהות פישינג. למה לא ליצור קשר עם עורך דין שמייצג דוד רחוק מקניה שהלך לעולמו והוריש אחריו ממון רב. איך בוחרים סיסמה סודית. למה אסור לחשוף את הסיסמה של המייל או הענן בפני אף אחד, אפילו עם בן הזוג. למה לא מומלץ בשום אופן לצלם תמונות עירום או סרטונים חושפניים, אפילו אם זה רק בטלפון הפרטי, ראה מקרה ג'ניפר לורנס.

שיעור ניהול תקציב: מה זה משכנתה, פנסיה וקרן השתלמות. מתי כדאי להשתמש בכרטיס אשראי ולמה. הלוואות – מתי מומלץ ומתי ממש לא. איך עושים קניות בסופר בחוכמה. איך משווים מחירים בין מוצרים דומים. איך מנהלים את דמי הכיס. שיטות שונות לניהול תקציב משפחה – סימולציה. איך יוצאים מהמינוס – סימולציה נוספת.

אלו הדברים שכבר היום אני מזהה את הצורך אליהם כמו אוויר לנשימה. אלו שיעורים לחיים, ואפשר להעביר אותם גם בזום. סוף חופש גדול מוצלח לכולנו.

ליאת קמחי. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

ליאת קמחי


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר