ליד הבית בריכה צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מה קורה כשאמא צריכה לקחת את הבן שלה למלתחות בבריכה? | הטור של ליאת קמחי

מקלחות משפחתיות זו אופציה נהדרת לפתור את הבעיות של אמא לבן צעיר או אבא לבת צעירה כשהולכים לבריכה. למה? ההסבר בפנים

פורסם בתאריך: 3.8.21 10:26

בריכה היא המקום המושלם להעביר בו את ימי הקיץ הלוהטים. באחד הימים בשבוע שעבר לקחתי את ילדיי לאחת הבריכות בכפר סבא. וכמו בכל פעם אחרי שהיה ממושכת בתוך אגן מים צוננים הבן שלי היה צריך לשירותים.

כבר התרגלתי לרעיון שאני נאלצת לקלח את הילדים בבית, מאחר ואיני יכולה (וכמובן שאיני רוצה) לקלח את בני במקלחות הגברים. כשהיה קטן עוד שטפתי אותו במלתחות הנשים, אבל כשהיה בן שש הפסקתי. אני חושבת שזה הגבול העליון שילד יכול להיחשף למלתחות הנשים. אבל אין שום סיכוי שבעולם שאשלח אותו בגילו הרך להתרחץ לבד במקלחות הגברים. פחד אלוהים.

וגם ככה, כשאני שולחת אותו לשירותי הגברים, שנמצאים באותו החלל של המלתחות והמקלחות, אני על קוצים. האם נעל אחריו? האם מציצים לו? האם מישהו נדחף לתא שלו? בחמש דקות שלוקח לו להתרוקן ולרחוץ ידיים אני מריצה בראשי את כל הכותרות בעשור האחרון שעסקו בהטרדות מיניות ומעשי סדום בשירותי הבריכה.

בפעם הראשונה שהלך לבד לשירותי הבריכה נעמדתי ליד הדלת של המלתחות מותחת את אוזניי בכל פעם שנפתחה מנסה לזהות קולות בכי או צעקות מתוך מאורת הגברים. אפילו ביקשתי מאחד הרוחצים שנכנס פנימה לחפש את הבן שלי. עד כדי כך פחדתי. לשמחתי הרבה בני הגיח מהשירותים מעופף כהרגלו כלל לא מודע לדרמה שהתחוללה בראשי בעוד בתי מלהגת לי על איזה ארטיק לקנות לה במזנון במחיר מופקע. כמובן שקניתי להם כל מה שביקשו. העיקר שיצא משם בלא כל פגע.

אני מניחה שגם עבור אב שצריך לקלח את בתו בת הארבע או ללוות אותה לשירותים יש אתגרים לא פשוטים. האם הוא יכול פשוט להיכנס איתה למקלחות הגברים? להחזיק אותה מעל האסלה בעודה מטילה את מימיה? ממש לא! גיל ארבע זה לא גיל לילדה לשהות בסמוך לגברים בשלבי התלבשות שונים.

אלו אתגרים שכל הורה שיש לו ילדים מבני המין השני נאלץ להתמודד איתם בכל ביקור בים או בבריכה. אז כמובן שכבר מצאתי את הפתרונות היצירתיים שלי. אני מלבישה אותם בפינה נידחת על המדשאה ומסתירה אותם במגבת כמו שהיינו עושים פעם בים. אני אפילו מעודדת אותם להשקות עץ מרוחק ולא להיכנס לבדם לשירותים, יסלחו שאר הרוחצים. אבל יש פתרונות מערכתיים יותר שיקלו על ההורים את התהליך באופן משמעותי.

ליאת קמחי. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

ליאת קמחי

מקלחות משפחתיות זו אופציה נהדרת. תא שיש בו מקלחת ושירותים ויכול להכיל משפחה שלמה בזמן ההתארגנות. בכל פעם נכנסת לשם משפחה אחת שמתארגנת יחדיו. כמובן שזו אופציה מסובכת ומורכבת שמצריכה תכנון מראש והקצאת מקום מתאים, ולכן עלולה להיות פחות ריאלית. מה שמוביל אותי לפתרון הבא – תאים אישיים. שירותים ומקלחות שניתן לגשת אליהם מן החוץ, בלי הצורך לעבור בחלל המלתחות או באיזשהו חדר שמיועד לבני מין אחד בלבד. אני משוכנעת שפתרון זה יהיה נוח מסיבות רבות, לאו דווקא רק להורים לילדים קטנים.

עכשיו, כל מה שנשאר זה שבריכות יבינו את המצוקה והדאגה הרבה שהורים חווים בזמן שהיה בבריכה ויישמו את הפתרון המתאים. מה כבר ביקשתי?


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר