עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

"רעננה עיר קטנה, ניתן להסתפק בסגן אחד בשכר"

הפרלמנט העירוני ענה על על השאלה: כמה סגנים בשכר צריכים להיות לראש העיר? כנסו לדף הפייסבוק שלנו וספרו לנו מה אתם חושבים

פורסם בתאריך: 11.11.18 12:14

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

“לראש העיר צריך להיות סגן אחד בשכר. לנהל את העיר זאת אמנם משימה לא פשוטה, אבל למרות העבודה הרבה, בשל אילוצים תקציביים, הייתי אומרת שניתן להסתפק רק בסגן אחד בשכר. רעננה היא עיר קטנה יחסית של כ-80 אלף תושבים, וניסיון העבר מלמד שאכן ניתן להתנהל בצורה טובה רק עם סגן אחד לראש העיר ואין צורך ביותר מזה”. (לימור גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עורכת דין בתחום האזרחי ומקרקעין)

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“על מנת שראש העירייה יוכל לתפקד כראוי, עליו לבחור בסגנים שיעשו את עבודתם במלוא המרץ ובשקדנות, ועל מנת שאכן יעשו זאת, וישקיעו בתפקיד, יש לתגמל אותם בשכר. את התבנית לכך קבעו במשרד הפנים. עד 150,000 יכולה רשות למנות 3 סגנים בשכר, ואולם בשלב כלשהו ברעננה בתקופתו של בילסקי הוא צמצם את משרות הסגנים בשכר והוחלט רק על שני סגנים בשכר והסגן השלישי ללא שכר. לדעתי מספיקים שני סגנים בשכר כשהסגן השני ברוטציה, זוהי מתכונת מצוינת והיא אמורה להיות טובה גם לרשות עד 150,000 תושבים, אולי אפילו אפשר לצמצם משרת סגן בשכר אחד, אם באמת רוצים להדק את החגורה, ולהפנות את הכספים הללו לצרכים חשובים יותר. במילא הפוליטיקאים רוצים את משרת הסגן, וייתכן כי יסכימו לשאת בתפקיד ללא שכר”.
(מארי פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שירותי נדל״ן)

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“עקרונית יכול ראש הרשות יחד עם חברי המועצה לקבוע סגנים ללא שכר. אך מדובר על הוצאה גדולה במיוחד, אותם סגנים זקוקים ללשכה. לפעמים ראש הרשות רוצה להעניק לחברי מועצה שכר בין אם כדי לקבל שקט והתחייבות של חבר המועצה להיות נאמן, או משום שהבטיח כך. אני סבורה שהענקת שכר לסגנים היא החלטה בלתי סבירה לא רק בגלל השכר, אלא בגלל הנאמנות העיוורת של אותם סגנים לראש הרשות. לדעתי היה צריך למנוע מינוי סגנים בשכר ברשויות, כך נבחר ציבור היה יודע מראש שאין שכר, ולכן רק האנשים שבאמת היו רוצים לתרום לציבור היו מצטרפים. יש כאלה שיטענו כי סגן מסייע לראש הרשות, מעניק מזמנו לציבור ולא נכון שהוא יפעל בהתנדבות. אבל אני חושבת שאפשר למנות מספר גדול של סגנים ללא שכר ויחד עם זאת למנות עוזר לכל סגן שמעניק לסגן את הכלים להתמודד עם התפקיד ועם הציבור. זה חוסך כסף רב לרשות. כפי שידוע לי אצלנו ברעננה אפשר למנות שני סגנים בשכר, אני מצפה שלא ימנו יותר, בנוסף לסגנים אלו אם ויוחלט על אישורם, אפשר למנות סגן נוסף בתואר”.
(קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר