נפתלי בנט צילום: דודו בכרביבי נתניהו. צילום אילן אסייגאביגדור ליברמן. צילום אוליבייה פיטוסי
נפתלי בנט צילום: דודו בכר ביבי נתניהו. צילום אילן אסייג אביגדור ליברמן. צילום אוליבייה פיטוסי

הפרלמנט של רעננה: "קיימת סבירות שנתניהו יקדים את הבחירות כדי לא להתבזות"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: האם לדעתכם הממשלה תשרוד עד סוף הקדנציה?

פורסם בתאריך: 29.11.18 16:13

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

"חרף איומי הבית היהודי על פרישה ולמרות התפטרות ישראל ביתנו מהקואליציה אני מעריכה שקיימת סבירות גבוהה שהממשלה תכהן עד לסיום תקופתה, משמע לא יתקיימו בחירות לפני המועד הרגיל. הסיבות לכך פשוטות: ראשית, לאף מפלגה אין אינטרס לפרק את הממשלה מהסיבה שכולן יכולות להפסיד מנדטים, אף סיעה אינה יודעת מה היא תקבל לאחר הבחירות. נניח מפלגת כולנו, יש לה היום עשרה חברי כנסת, אי אפשר לדעת אם לאחר הבחירות היא פתאום תצנח לשמונה מנדטים. אז יכולת המיקוח שלה תקטן. אני סבורה שבשלב זה לפחות לא תתפרק הממשלה ולא יתקיימו בחירות, אלא אם יקרה משהו דרמטי כמו התפטרות ש"ס בגלל חקירותיו של דרעי, או שהבית היהודי יחשבו שיש להם הזדמנות לקבל יותר מנדטים וימצאו עילה לפירוק הממשלה, אבל הסיכויים לכך קלושים". (קארי פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

"בתקופה האחרונה אנו עדים למשיכת החוטים בידי נבחרי ציבור ואחרים, שמאוד מעוניינים בהקדמת הבחירות. הקשרים הרבים, הפיצול, ההתפטרות של ליברמן והשסע שרק הולך וגדל בקרב העם, יביאו לדעתי להקדמת הבחירות וטוב שכך. העם שבע מהמערכת המסואבת ששולטת בו. יהיו שינויים מרחיקי לכת בבחירות האלו. הבחירות המקומיות היוו מראה למה שנראה בבחירות הארציות. להערכתי נראה שינוי מהותי. נקווה רק שהשינוי המדובר יהיה לטובה". (מארי פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך "מארי פארי שירותי נדל״ן").

שלומי חננאל

חננאל שלומי

חננאל שלומי

"השאלה האם ממשלת ישראל תסיים את כהונתה, אינה שאלת מיליון הדולר. הממשלה חיה על זמן שאול והקואליציה היא משענת קנה רצוץ. היא אינה יכולה לסמוך שכל הח"כים יהיו תמיד זמינים להצבעה, זה מה שקרה לדוגמא לחוק של מירי רגב שלא עבר. מבחינה היסטורית, ממשלה צרה לא סיימה את הקדנציה בזמן, גם בתקופת רבין, ולכן זה רק עניין של זמן שיוכרז על הקדמת הבחירות אפילו במספר חודשים. לכן ממשלה שאין לה רוב מוצק ויציב לא תסיים את ימיה בזמן לפי החוק, וקיימת סבירות גבוהה שראש הממשלה יקדים את הבחירות כדי לא להתבזות. נתראה בבחירות המוקדמות". (שלומי חננאל, תושב רעננה, הוא הבעלים של בית הקפה 'אחוזת הלחם').

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר