הפגנה בבית לוינשטיין צילום דוברות בית לוינשטיין
הפגנה בבית לוינשטיין צילום דוברות בית לוינשטיין

המאבק באלימות כלפי נשים: "צריך להקצות עוד משאבים ולהחמיר את הענישה"

יום אחרי המחאה הארצית הגדולה, הפרלמנט העירוני עונה על השאלה איך צריכה המדינה לטפל בתופעה החמורה

פורסם בתאריך: 5.12.18 13:57

לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עו"ד לימור גוטהולץ

עניין המאבק באלימות נגד נשים הוא נושא חוצה מגזרים, וכולם חייבים להירתם בלי קשר למגזר או לדעה פוליטית. הנתונים מראים שמספר התיקים הנסגרים בשל אלימות נגד נשים עולה, נתון בעייתי מאוד לאור העובדה שנשים רבות נרצחות על רקע זה. לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל בשנת 2018 יחיו נשים בתחושת חוסר אונים כפולה, גם מול האלימות וגם מול אטימות המערכת. אין ספק שהמאבק צריך להיות משולב בכל המישורים, התודעתי, החקיקתי והמעשי. הנושא צריך להישאר על סדר היום ובמקביל צריך להקצות עוד משאבים, לתגבר את כוח האדם, לפתוח עוד מקלטים ולהחמיר את הענישה. צריך לעשות כל שנדרש בכדי לתת מענה לכל תלונה ותלונה. (גוטהולץ, תושבת רעננה, היא עו"ד בתחום האזרחי ומקרקעין).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

המדינה פשטה את הרגל בנושא האלימות, כבר ברצח הראשון הייתה צריכה להתעורר, לתת תקציבים, לפעול. לא רק להקים ועדות, כמו שהוקמה ועדה לעוני שזה בזבוז כספים גדול, פשוט להילחם באלימות ולתת תקציבים למלחמה באלימות לא לחברי וועדות. להקים מעון לנשים מוכות, להקים מרכזים מסודרים במקום וועדות. זעקת נשים היא חזקה ביותר והגיעה הזמן שיהיו תקציבים לכך, רוב הרציחות יכלו להימנע מראש אם מישהו היה מתערב מבעוד מועד. המשטרה, הרווחה, תפקידן לזהות מצוקות וסכנות לנשים מבעוד מועד, כל אחת שמגיעה ואומרת שהיא מאוימת צריך לעשות מעשים במקום, לעצור ולפעול. חובה עליהם לזהות את המצוקה. הכתובת תמיד על הקיר, כל המחאה הזו יכולה הייתה להיות מיותרת אם היו פועלים כמו שצריך. אני תומכת במאבק נגד אלימות כלפי נשים אבל הפגנה לא תעשה כלום, צריך כל הזמן לפעול ולטפל בבעיה". (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית).

מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

האלימות שמופגנת כנגד נשים היא ברמות שונות ובמישורים שונים בחתך אוכלוסיות שונות בארץ. החל באלימות פיזית, נפשית, כלכלית וכלה ברציחות כחברה, אנו עדים לכך שלא רק האלימות בסטטיסטיקה הולכת וגדלה, אלא שהיא גם לובשת צורות רבות. על כן, הטיפול בנגף זה צריך להגיע מהשורש, להיות יסודי ותכליתי. החל בזיהוי ההתנהגות האלימה וכלה בטיפול שהוא ברצון או בכפייה לשינוי ההתנהגות האלימה בחברה כנגד נשים. אני מברכת על היוזמה של השביתה הארצית הגדולה ומקווה כי מחאה זו תביא לשינוי באופן הטיפול באלימות. וכמו תמיד מילת המפתח היא תקצוב לגופים המטפלים, כאשר בשנת 2017 התקציב קוצץ. אני תקווה כי המאבק שמתחולל כעת והזרקור שמופנה לממשלה לטיפול בנושא, יביא לשינוי משמעותי". (פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מרי פארי שרותי נדל"ן).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר